-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --
Die sensor doet het prima. Leg je vinger maar een over speaker en led boven je display. Je ziet het scherm dan binnen 2 seconden dimmen. Haal je je vinger weer weg, dan licht het scherm weer meer op.gday schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:44:
Heeft iemand eigenlijk ooit gemerkt dat de ambient light-sensor iets doet? In de manual staat niet aangegeven dat er een dergelijke sensor in zit (blz. 23) en ik merk ook geen verschil qua schermhelderheid, terwijl ik wel heb aangezet dat ie de helderheid moet aanpassen a.d.v. lichtomstandigheden.
-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Nu heb ik de nieuwe ingesteld volgens de juiste Vodafone instellingen, en naar verloop van tijd is ie weer instabiel geworden. Elke keer een 'netwerkfout', of 'kan geen verbinding maken' etc...
Zijn er mensen hier die wel een vlekkeloze verbinding met Vodafone hebben? Continue? Ik word er gestoord van, ik zal toch niet wéér een brak toestel gekregen hebben? Voor de rest werkt alles prima...
Verder errug blij met het toestel. Ik heb de witte uitvoering... deze is mat wit, dus je hoeft niet bang te zijn voor vingers.
Verwijderd
alleen het scherm zit wel erg snel vol vingersMillgate schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 21:00:
Bij mij werkt de Hero i.c.m. Vodafone perfect. Dit zowel met een oude pre-3G simkaart als een nieuwe.
Verder errug blij met het toestel. Ik heb de witte uitvoering... deze is mat wit, dus je hoeft niet bang te zijn voor vingers.
Verwijderd
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=521421
Verwijderd
Deze hacks op een HTC Hero uitproberen getuigt mijns inziens van behoorlijk wat lefVerwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:35:
Heeft iemand al eens deze speed-up hacks geprobeerd?
Nickname does not reflect reality
Tsjaa touchscreen.. En door 't laagje op 't scherm zijn ze met 1 veeg weer weg.Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:22:
[...]
alleen het scherm zit wel erg snel vol vingers
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Search op 'verjaardag':DarkFly schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 23:07:
Ik heb net een heleboel verjaardagen ingevoerd van mijn contacten (die worden blijkbaar niet gesynchroniseerd met Gmail-contacten). Is er ook een manier om deze in de agenda te zetten? Zoals bijvoorbeeld bij Windows Mobile, waar verjaardagen al automatisch in de agenda komen te staan.
vanardenne in "HTC Hero [part deux]"
Ik heb gezocht in dit topic... maar als ik nu dit maandje de Hero zou gebruik met m'n Hi... kom ik dan straks over 'n maand qua instellingen en configuratie in de problemen als ik m'n Vodafone-SIM-kaart er in stop?
“A day can really slip by when you're deliberately avoiding what you're supposed to do.”
Ben altijd erg bang dat ik een klein dingetje verkeerd doe en mijn Hero verpest...
Als ik me niet vergis krijg je weinig problemen. Waarschijnlijk kan je via Vodafone instellingen (voor oa internet ) laten sturen naar je telefoon en die zal die zelf installeren. Ben zelf ook Hi gebruiker en ik weet dat het bij Hi in ieder geval wel kan. Als het allemaal ECHT niet lukt, kun je het altijd nog naar fabriekstoestand terug zetten.Double__D schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 23:28:
Ik heb gezocht in dit topic... maar als ik nu dit maandje de Hero zou gebruik met m'n Hi... kom ik dan straks over 'n maand qua instellingen en configuratie in de problemen als ik m'n Vodafone-SIM-kaart er in stop?
[ Voor 37% gewijzigd door Edzeau op 10-08-2009 23:36 ]
Bedankt! Dacht eigenlijk dat ik het topic tot nu toe wel goed gevolgd had, volgende keer eerst maar zoeken.vanardenne schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 23:23:
[...]
Search op 'verjaardag':
vanardenne in "HTC Hero [part deux]"
Het instellen van de verjaardagen is wel een beetje omslachtig, maar het werkt dus. Je moet de verjaardagen van je contactpersonen in Gmail zetten en dan dus de agenda 'toevoegen'. Verjaardagen in je telefoon invoeren heeft geen enkel nut.
Toch apart dat de verjaardagen in Gmail en de telefoon niet met elkaar synchroniseren, zoals alle andere gegevens

[ Voor 13% gewijzigd door DarkFly op 10-08-2009 23:48 ]
Zeker waar. Ik hoop dat dit in de nabije toekomst alsnog wordt toegevoegd maar dat zal vast wel.DarkFly schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 23:46:
[...]
Toch apart dat de verjaardagen in Gmail en de telefoon niet met elkaar synchroniseren, zoals alle andere gegevens
[ Voor 82% gewijzigd door DarkFly op 11-08-2009 00:18 ]
Ja, dat heb ik dus niet ... ik heb het vinkje ook uitstaan zodat er staat 'Automatische verlichting ingeschakeld' maar ik kan doen wat ik wil met de sensor links van de speaker ... de helderheid blijft hetzelfde.Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 17:28:
[...]
Werkt perfect... Even je vinger op de sensor en je ziet hem donkerder worden...
ingen vill veta var du köpt din tröja
Is er voldoende licht waar je het probeert? Ik zat het toevallig net ook te proberen en heb hier wel licht maar niet superveel. Het maakte toen niks uit of ik mijn vinger op de sensor had of niet. Lampje extra aangezet en met de Hero daar in de buurt en ik zag het scherm langzaam al wat helderder worden. Toen werkte het trucje met het bedekken van de sensor wel.gday schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 00:07:
[...]
Ja, dat heb ik dus niet ... ik heb het vinkje ook uitstaan zodat er staat 'Automatische verlichting ingeschakeld' maar ik kan doen wat ik wil met de sensor links van de speaker ... de helderheid blijft hetzelfde.
Verwijderd
Wat je sowieso kunt doen is hem voor je de nieuwe kaart erin stopt even een harde reset meegeeft, is zo gedaan en weet je zeker dat je schoon begint!Double__D schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 23:28:
Ik heb vandaag m'n Hero gekregen via de Smartphoneshop met 'n Vodafone-SIM-kaartje... deze gaat echter pas volgende maand in werking. Dus ik heb er net even de SIM-kaart van m'n Hi-abo er ingestopt.. en daarmee start hij gewoon op. PIN-code ingevoerd.. en ik kon eigenlijk beginnen met de set-up. Toen begon ik me zorgen te maken..
Verwijderd
heb ik ook. Ook zie ik, als ik berichten open, eerst alleen maar telefoonnummers en pas later vult die Hero die met namen. Duurt paar seconden. Dat heb ik ook al een paar keer met de agenda gehad, dacht dat alles weg was maar een minuut of 2 later vulde hij zich weer. Beetje vervelend allemaalXENTiC schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 23:23:
Wanneer ik ga smsen met "toetsenblok van telefoon" en T9 aan dan is het typen vaak erg laggy. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben ervaren? Vind dit toch vrij irritant.
Het werkt bij mij ook niet. Ik heb de optie uit gezet (vinkje aan), dan kan je de helderheid instellen op de optie Helderheid die er onderstaat. Daarna heb ik de telefoon uit gezet en weer aan. En de optie weer aangezet (vinkje uit). Nu werkt het wel.gday schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 00:07:
[...]
Ja, dat heb ik dus niet ... ik heb het vinkje ook uitstaan zodat er staat 'Automatische verlichting ingeschakeld' maar ik kan doen wat ik wil met de sensor links van de speaker ... de helderheid blijft hetzelfde.
Ik heb nu van de HTC touch pro een Hero screenprotector gemaakt. Hij bedekt het hele scherm gedeelte maar niet de zwarte lijst. Nergens vind ik een goede screenprotector.
"May our framerates be high and our temperatures low."
Check het andere topic:Deem schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:07:
Iemand al een idee waar ik een goede screenprotector kan uithalen voor de Hero? Heeft er al iemand ervaringen mee?
Ik heb nu van de HTC touch pro een Hero screenprotector gemaakt. Hij bedekt het hele scherm gedeelte maar niet de zwarte lijst. Nergens vind ik een goede screenprotector.
vanardenne in "Accessoires voor de HTC Hero"
mijn bestelling is onderweg...
mmm, spuit elluf
[ Voor 8% gewijzigd door irule op 11-08-2009 11:21 ]
1 kun je de htc mail widget ook instellen om je gmail berichten te laten zien? ik snapte het neit helemaal.
2. kun je ook de taal van de telefoon op engels houden mar de sms input taal nederlands zetten? gevonden, was dom van mij
[ Voor 5% gewijzigd door FloggingHank op 11-08-2009 13:53 ]
Ok, ik had nog een vraagje: De verkoper zei dat ik de Hero moest gebruiken totdat de accu leeg is, dan 8 tot 12 uur opladen en weer gebruiken tot hij helemaal leeg is en dat nog 2 keer herhalen om de accuduur te vergroten. Kan/mag ik tijdens het opladen dan nog wel spelen met de Hero??? Twaalf uur wachten is zo lang overdag (hij ging gisteren niet leeg en heb vanochtend nog ff moeten spelen en kloten
Edit: Owja, de reden dat dit zo moest volgens de verkoper was om de batterij capaciteit te vergroten? Is dit waar of merk je eigenlijk bijna geen verschil als je dit doet of gewoon oplaad wanneer jij vind dat nodig is???
[ Voor 9% gewijzigd door Dreanor op 11-08-2009 13:50 ]
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Volgens mijn beperkte kennis van batterijen geldt dit niet voor het type accu wat in de Hero zit (anders kun je even Googlen of naar Wikipedia voor meer info over batterijtypes). Ik geloof dat ik ook ergens aanbevolen zag de batterij juist NIET helemaal leeg te trekken...Dreanor schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:38:
Sinds gisteren heb ik ook de Hero (eindelijk) en ik ben er zeer tevreden mee. Lang had ik getwijfeld vanwege de zogenaamde lag en traagheid, maar dat is er naar mijn mening niet. Ja, er is lag maar laten we dat even vergelijken met een computer. Bij de snelste computer heb je dat bijvoorbeeld na het opstarten van je PC er even wat lag is als je internet opstart of op het start menu klikt. En dat is ongeveer vergelijkbaar met de enkele keer dat je lag ervaart op de Hero en is nooit storend naar mijn mening. Ik denk dat hij gewoon sneller en met minder lag loopt als welke Windows Mobile phone dan ook (maar dat weet ik niet zeker).
Ok, ik had nog een vraagje: De verkoper zei dat ik de Hero moest gebruiken totdat de accu leeg is, dan 8 tot 12 uur opladen en weer gebruiken tot hij helemaal leeg is en dat nog 2 keer herhalen om de accuduur te vergroten. Kan/mag ik tijdens het opladen dan nog wel spelen met de Hero??? Twaalf uur wachten is zo lang overdag (hij ging gisteren niet leeg en heb vanochtend nog ff moeten spelen en kloten).
Edit: Owja, de reden dat dit zo moest volgens de verkoper was om de batterij capaciteit te vergroten? Is dit waar of merk je eigenlijk bijna geen verschil als je dit doet of gewoon oplaad wanneer jij vind dat nodig is???
Uitleg over batterijen en mythesDreanor schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:38:
Sinds gisteren heb ik ook de Hero (eindelijk) en ik ben er zeer tevreden mee. Lang had ik getwijfeld vanwege de zogenaamde lag en traagheid, maar dat is er naar mijn mening niet. Ja, er is lag maar laten we dat even vergelijken met een computer. Bij de snelste computer heb je dat bijvoorbeeld na het opstarten van je PC er even wat lag is als je internet opstart of op het start menu klikt. En dat is ongeveer vergelijkbaar met de enkele keer dat je lag ervaart op de Hero en is nooit storend naar mijn mening. Ik denk dat hij gewoon sneller en met minder lag loopt als welke Windows Mobile phone dan ook (maar dat weet ik niet zeker).
Ok, ik had nog een vraagje: De verkoper zei dat ik de Hero moest gebruiken totdat de accu leeg is, dan 8 tot 12 uur opladen en weer gebruiken tot hij helemaal leeg is en dat nog 2 keer herhalen om de accuduur te vergroten. Kan/mag ik tijdens het opladen dan nog wel spelen met de Hero??? Twaalf uur wachten is zo lang overdag (hij ging gisteren niet leeg en heb vanochtend nog ff moeten spelen en kloten).
Wow, erg goed artiekel. Wat ik dus begrijp is het dus beter voor de accu om hem juist niet helemaal leeg te laten lopen en juist tussentijds bij te laden. Verder heeft temperatuur grote invloed op de levensduur van de accu. laat dus nooit je telefoon in de hete auto liggen
In je auto laten liggen is meestal ook slecht voor je autoruit.Deem schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:33:
[...]
Wow, erg goed artiekel. Wat ik dus begrijp is het dus beter voor de accu om hem juist niet helemaal leeg te laten lopen en juist tussentijds bij te laden. Verder heeft temperatuur grote invloed op de levensduur van de accu. laat dus nooit je telefoon in de hete auto liggen
Ik heb wel gemerkt dat 100% lading niet altijd 100% geladen is. Als ik mijn telefoon de hele nacht aan de lader heb gehangen en 's ochtends er van af haal. Kan het soms voorkomen dat hij pas na een paar uur gebruik van de 100% afgaat. Dit is goed af te lezen met Battery Graph. Dus als je hem tot precies 100% oplaad zit de batterij toch niet helemaal vol.
Vraag 1 ben ik ook benieuwd naar ... lukt mij namelijk ook niet en denk niet dat het kan?Flogging Hank schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:38:
hoi, heb sinds een paar uur mijn hero. en ik vroeg mij de volgende 2 dingen af:
1 kun je de htc mail widget ook instellen om je gmail berichten te laten zien? ik snapte het neit helemaal.
2. kun je ook de taal van de telefoon op engels houden mar de sms input taal nederlands zetten? gevonden, was dom van mij
Iemand?
ツ
Volgens mij kan je in de HTC Mail widget alleen mail laten zien uit je HTC Mail app, dus niet uit je Gmail App. Mocht je je gmail als imap instellen in HTC Mail lijkt het me dat je die mail dus wel ziet in de widget.struik978 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:08:
[...]
Vraag 1 ben ik ook benieuwd naar ... lukt mij namelijk ook niet en denk niet dat het kan?
Iemand?
Alleen tot nu toe nog geen functie daarvoor gevonden, je kan ze wel van je simkaart importeren maar dus niet exporteren?
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Klopt ik heb t nu via Imap van Gmail gedaan en nu werkt het wel. Je zie dan ook het balletje oplichten.vanardenne schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:14:
[...]
Volgens mij kan je in de HTC Mail widget alleen mail laten zien uit je HTC Mail app, dus niet uit je Gmail App. Mocht je je gmail als imap instellen in HTC Mail lijkt het me dat je die mail dus wel ziet in de widget.
ツ
Hoe heb je dit precies gedaan dan? Ik snap die instellingen niet helemaal... er staat bij mij constant"no mail"struik978 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:22:
[...]
Klopt ik heb t nu via Imap van Gmail gedaan en nu werkt het wel. Je zie dan ook het balletje oplichten.
Ten eerste heb ik geen idee waar je dat op baseert, ten tweede is er 'n appart abbo-topic voor de HTC Hero!Ilya schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:30:
In Oktober loopt mijn abo af en ik zit er dus over te denken een Hero aan te schaffen. Echter als ik naar prijzen kijk zie ik dat de iPhone 3gs goedkoper is icm een abonnement (+internet) dan de Hero. Dit terwijl los de iPhone 2x zo duur is. Is dit puur omdat t-mobile de iPhone wil pushen? Erg vreemd imo.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Zie niet in hoe het mis kan gaan en is 5 minuten werk. Veilig is het dus wel. De moeite waard weet ik niet. Ik heb het meer gedaan omdat het kan. Heb 1 programma draaien dat root nodig heeft. Als je dat soort programma's wilt draaien dan is het de moeite waard.Goingwrong schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:17:
en is het de moeite waard om het te doen? en is het een beetje veilig?
PSN: DutchTrickle PVoutput
En, blijf je dan de normale NL rom houden?
Coïtus ergo sum
PSN: DutchTrickle PVoutput
Best kun je nog even wachten! Er zijn nog geen echte compatible roms verkrijgbaar.
De chef's zijn momenteel wel bezig met de ontwikkeling ik las net op XDA dat Paul van Modaco inmidels ook al begonnen is met dingen te testen en apps2sd ed al voor elkaar heeft gekregen.
Beste is om nog even te wachten totdat de echte roms er zijn!
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
Verwijderd
Op zich lijkt het mij wel handig, en de workaround zoals je linkte is goed te doen. Echter de 64bits bijgeleverde drivers voor de usb-poort wil mijn Vista Ultimate 64Bits niet pikken..Maverick schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:21:
[...]
Zie niet in hoe het mis kan gaan en is 5 minuten werk. Veilig is het dus wel. De moeite waard weet ik niet. Ik heb het meer gedaan omdat het kan. Heb 1 programma draaien dat root nodig heeft. Als je dat soort programma's wilt draaien dan is het de moeite waard.
Iemand misschien? De 64bits drivers??
Wat vergelijkingsmateriaal om de grote te bepalen van de Hero. Portemonnee bovenaan, Cowon S9 links, Euro's rechts. En nog een paar foto's van de Hero in mijn hand (normaal formaat
Hero in reallife (Klik hier voor album met slideshow functie) | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
En nog een aantal foto's genomen met de Hero zelf. Let op: de beste foto's heb ik ertussenuit gepikt, niks is ingezoomd met de Hero, niets na bewerkt, verkleint/vergroot, enz.
Foto's genomen tijdens een bewolkte dag en geprobeerd de Hero zo stil mogelijk te houden op deze en deze foto's na, die waren al fietsend gemaakt.
Hero's eigen pics (Klik hier voor album met slideshow functie) | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Voor geïnteresseerden hieronder de instellingen van de genomen foto's.
Resolutie: 5MP
Witbalans: Auto
Helderheid: 0
Kwaliteit: Hoog
Breedbeeld: Aan (3:2)
Effect: Geen
Meetmodus: Schijnwerper
Trillingsaanpassing: Auto
Dit zijn nog allemaal foto's genomen met daglicht of een lamp er vol bovenop. Als het ook maar iets schemert komen er al waardeloze foto's uit, geen vervanger van de losse digitale camera dus!
In ieder geval, bij deze een fotosessie van en met mijn Hero
Graag gedaan.
Dat scherm lijkt wel nep joh, zo geil zijn die foto's! CLB weet nu ook zeker dat hij 'n Urban Brownie wil!! Dank!
Ik heb de Hero overigens nog niet zelf, maar heb er al wel veel mee kunnen spelen. Ik ben nog even wat dingen aan het afwachten (vnl. qua turn-by-turn navigatie met offline maps zoals CoPilot) van Android zelf, verder vind ik het allemaal erg goed werken!
Ik vind de witte overigens ook erg stijlvol, maar ga zelf wel voor de bruine. Dit is toch wat minder besmettelijk en ik houd wel van een keer een ander kleurtje (altijd maar dat grijs/zwarte).
[ Voor 15% gewijzigd door Arjan90 op 11-08-2009 20:49 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Verwijderd
Weet iemand of dit mogelijk is bij de HTC hero? Ik kan het namelijk niet vinden.
Ik heb 'hem' altijd dwars liggen met het scherm naar mijn been. Door de 'kin' loopt hij dan juist mee met de vorm van mijn been waardoor er eigenlijk niks uitsteekt. Geen enkel probleem mee hier.TTD schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:43:
Hoe zit de Hero eigenlijk in je broekzak? Steek het uit door de buiging ofzo? En werkt de trackball functie fijn? Ik twijfel nog tussen de Hero en de Galaxy.
Verwijderd
Nou dit is even genoeg voor nu. Als jullie het afraden ga ik hem toch maar als ik het geld bijelkaar heb hier kopen.
Dank jullie alvast.
Mvg.... Gabber
Andere topic:Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:05:
Ik zou het fijn vinden om bij te kunnen houden hoeveel minuten ik opmaak, bij benadering, van mijn belbundel bij telfort.
Weet iemand of dit mogelijk is bij de HTC hero? Ik kan het namelijk niet vinden.
vanardenne in "Android Software & Discussie"
Hier geen enkel probleem, sterker nog juist boven verwachting.Nielsepiels schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:46:
Vandaag mijn 2e Hero binnengekregen. De vorige heb ik teruggestuurd vanwege instabiel dataverkeer. Internetverbinding werkte vaker niet dan wel, en uieindelijk had ik alleen nog maar een gprs verbinding.
Nu heb ik de nieuwe ingesteld volgens de juiste Vodafone instellingen, en naar verloop van tijd is ie weer instabiel geworden. Elke keer een 'netwerkfout', of 'kan geen verbinding maken' etc...
Zijn er mensen hier die wel een vlekkeloze verbinding met Vodafone hebben? Continue? Ik word er gestoord van, ik zal toch niet wéér een brak toestel gekregen hebben? Voor de rest werkt alles prima...
Ik heb de office.vodafone.nl als APN aangezien ik een zakelijk abbo heb. Wellicht maakt dat verschil.
Is Android related en kreeg dit vandeweek doorgestuurd van Bradd Pitt:Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:40:
En kan ik de taal dan vranderen in nl?

Dus met die talen zit 't wel goed
Wit vind ik het meest chill uit zien alleen wanneer ik bij T-mobile verleng kan ik alleen een zwarte krijgen met een T-mobile logoSp!tF!re schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:49:
Trackball functie is persoonlijk maar ik vind het heerlijk werken (gebaseerd op steeds korte ervaringen van max. een half uur). De Hero in je broekzak vind ik geen probleem, ik doe mijn toestel eigenlijk altijd met het beeldscherm naar mijn been toe, dus dan heb je nergens last van![]()
Ik heb de Hero overigens nog niet zelf, maar heb er al wel veel mee kunnen spelen. Ik ben nog even wat dingen aan het afwachten (vnl. qua turn-by-turn navigatie met offline maps zoals CoPilot) van Android zelf, verder vind ik het allemaal erg goed werken!
Ik vind de witte overigens ook erg stijlvol, maar ga zelf wel voor de bruine. Dit is toch wat minder besmettelijk en ik houd wel van een keer een ander kleurtje (altijd maar dat grijs/zwarte).
Bij T-mobile zelf kost een jaar abo(verlengen) van de Hero 20euro per maand en 150euro eenmalig. wat totaal op 390euro uitkomt elders kom ik zo rond de 40euro duurder uit. Weet niet of er een verschill zit tussen de Hero en de G2 TouchCLB schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 00:11:
Dan verleng je je abbo bij 'n andere toko met T-mobile en kun je alle kleuren kiezen, simpel zat.
Ik heb vandaag mijn T-Mobile G2 touch binnen gekregen en ben aan het testen gelagen maar ik kan geen verbinding krijgen met de android market appstore. Het internet op gaat wel, maar als ik de appstore wil openen dan moet ik registeren en daarvoor moet contact gemaakt worden met google en dat lukt steeds niet. Het 3g icoontje geeft ook geen activiteit aan wanneer ik probeer te verbinden en na een tijdje krijg ik een melding dat de telefoon geen verbinding kan maken en het late opnieuw moet proberen. Ik heb een web&walk abonnement.
Hebben meer mensen hier last van??
Een tweede vraag die ik heb is of er een secureW client voor android is ? Zodat ik op eduraom kan inloggen voor het WIFI. Ik zag dat men wel ergens mee bezig is. Of is hier een andere oplossing voor mogelijk?
AMD FX 6300, gforce GTX 1050ti, 12gb +1500gb hd;
Ingelogd met m'n account... maar nu kan ik niet meer uitloggen! Ben ik nou zo blind of.. ? Ik heb geprobeerd het cache geheugen te wissen, maar dat werkt niet. Maar ik zie nergens een mooie logout knop.
“A day can really slip by when you're deliberately avoiding what you're supposed to do.”
Dus mensen met een witte Hero: opgepast...
Verwijderd
Is de verkleuring trouwens erger geworden dan in het begin? en zit de verkleuring toevallig ook (net als bij mijn vorige toestel) op de plek waar de accu zit?
De eerste verkleuring is niet erger geworden (ook niet minder) maar heb dan ook het hoesje niet meer gebruikt en ik heb ook geen verkleuring rond de accu, of gelige verkleuring. Het is gewoon net alsof elk vlekje wat je van elk ander apparaat zo afveegt er helemaal intrekt. Bizar. Ben benieuwd wat HTC erover zegt.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 02:14:
Zo dat het zo erg met die teflon laag is is wel heel erg.... hopelijk lossen ze het snel voor je op.
Is de verkleuring trouwens erger geworden dan in het begin? en zit de verkleuring toevallig ook (net als bij mijn vorige toestel) op de plek waar de accu zit?
Verwijderd
Ik heb al heel zitten lezen over de Hero. Heb er zelf momenteel ook 1. Bevalt goed.
Maar kan niet de exchange van mijn werk bereiken. Op internet gelezen over de beveiliging maar die willen ze niet aanpassen bij systeembeheer.
Nu mijn probleem: Ik kom niet op market om andere software down te loaden want dan blijft hij een melding geven zoals hieronder. Deze melding krijg ik ook als ik via het gmail programma in mijn gmail wil komen. Ga ik met htcmail naar mijn gmail dan werkt het prima.
"Kan geen betrouwbare gegevensverbinding met de server tot stand brengen.
Dit is mogelijk een tijdelijk probleem fo uw SIM-kaart is niet geschikt voor gegevens service. Als het probleem zich blijft voortdoen, neem dan contact op met de klantenservice"
Wat kan ik hieraan doen. Ik heb al veel forums gelezen, maar zie dat iedereen gewoon in de market komt!
Ik word er een beetje gek van, want ik kom niet verder!!
Jouw vraag hoort eigenlijk in het abbo-topic thuis maar bij T-Mobile moet je nog wel apart een internet abo erbij nemen. Dus jouw verlenging is waarschijnlijk zonder internet (Web'nWalk kost €9,95) dus dan kom je op 390 + 120 uit
Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!
@ kurk25 : wij hebben precies hetzelfde probleem. Zit jij ook bij t mobile?Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 09:08:
Nu mijn probleem: Ik kom niet op market om andere software down te loaden want dan blijft hij een melding geven zoals hieronder. Deze melding krijg ik ook als ik via het gmail programma in mijn gmail wil komen. Ga ik met htcmail naar mijn gmail dan werkt het prima.
"Kan geen betrouwbare gegevensverbinding met de server tot stand brengen.
Dit is mogelijk een tijdelijk probleem fo uw SIM-kaart is niet geschikt voor gegevens service. Als het probleem zich blijft voortdoen, neem dan contact op met de klantenservice"
ik heb net gebeld met t-mobile en volgens de helpdesk komt het doordat ik een oude sim kaart heb (ik heb een BEN simkaart uit 2001). Ik krijg een nieuwe en dan zouden alle diensten moeten werken.
Volgens deze jongens heeft de iphone een dergelijk probleem met oude simkaarten.
Als het goed is krijg ik de nieuwe Sim morgen dus we zullen zien...
Heeft iemand trouwens al ergens als mooie hoesjes voor de hero gezien want ik vind dat het scherm wel erg snel vet wordt
[ Voor 25% gewijzigd door AC77 op 12-08-2009 10:10 ]
Nu krijg ik echter de weer widget niet aan de gang, ik heb de locatie laten bepalen (woon in 's-Hertogenbosch, dus ook geen klein gehucht) en dat geeft hij ook aan, alleen kan hij het weer niet binnenhalen lijkt wel.
iemand meer hier problemen mee gehad?
P.S. is het mogelijk als ik het toestel root om er een originele HTC Rom op te zetten?
Fly or Die
Niemand die hier een oplossing voor heeft misschien?schnumi schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:18:
Mensen is er ook een mogelijkheid om je contacten naar je simkaart te kopieëren? Dit omdat ik vandaag mijn nieuwe simkaart binnen heb gekregen en ik dus graag de contacten van de telefoon ook op mijn nieuwe simkaart wil hebben.
Alleen tot nu toe nog geen functie daarvoor gevonden, je kan ze wel van je simkaart importeren maar dus niet exporteren?
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Zijn er verschillen met de originele rom? Wat zijn de t-mobile aanpassingen?N-E-R-D schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:18:
P.S. is het mogelijk als ik het toestel root om er een originele HTC Rom op te zetten?
Ik krijg hem donderdag ook, ik moet ook nog even kijken of ik de 10 dagen die ik moet overbruggen tot mijn t-mobile + WnW+ abonnement ingaat ook met orange world kan werken of dat ik beter kan wachten omdat niet alles met het onbeperkt gratis deel van world werkt (enkel poort 80 denk ik). Weet iemand hier dat toevallig?
Verwijderd
Heb je ook al met was-benzine geprobeerd? met water of vochtig doekje gaat het niet lukken. was-benzine is niet schadelijk voor plastic en een niet aggresief goedje.Mj2sL schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 01:33:
Ok, screw de teflon. De maat is vol. Ik berichtte al eerder over verkleuring van de witte Hero door het standaard hoesje te gebruiken (nog niks ondernomen, die gasten van algebeld.nl willen dat ik 'm naar hen opstuur zodat zij 'm weer naar HTC kunnen opsturen...geen zin om op te wachten). Nu speelde er vandaag iemand met mijn telefoon die blijkbaar wat balpeninkt aan haar handen had. Guess what? Juist... Is er met geen mogelijkheid vanaf te krijgen (droge doek, natte doek, onder de warme kraan, zeep, etc). Dat wordt weer lekker heen en weer bellen... Hopen dat ze een beetje meewerken.
Dus mensen met een witte Hero: opgepast...
In de handel kan je ook producten vinden specifiek om inkten en andere vlekken eruit te halen.
Veel verschil zit er niet in, alleen bij het opstarten van de telefoon zie je G2 T-Mobile in beeld staan verder geen verschillen volgens mij.TdV schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:32:
[...]
Zijn er verschillen met de originele rom? Wat zijn de t-mobile aanpassingen?
Ik krijg hem donderdag ook, ik moet ook nog even kijken of ik de 10 dagen die ik moet overbruggen tot mijn t-mobile + WnW+ abonnement ingaat ook met orange world kan werken of dat ik beter kan wachten omdat niet alles met het onbeperkt gratis deel van world werkt (enkel poort 80 denk ik). Weet iemand hier dat toevallig?
Was alleen nieuwsgierig of dan misschien mijn weer aplicatie het wel gewoon doet, dat wilde ik dan uit proberen.
Fly or Die
Verwijderd
Ik gebruik sprite backup (marketplace) om allerlei zaken te backuppen.. Ook kan je natuurlijk eerst alles naar PC syncen (htc-sync en outlook/express) en later weer terugzetten.schnumi schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:19:
[...]
Niemand die hier een oplossing voor heeft misschien?
Verwijderd
Ik heb ook een nieuwe simkaart besteld. Al ben ik benieuwd of het daarin zit.
Ik had hiervoor een HTC S730 met een data abbo en nergens problemen mee.
Maar als de sim binnen is gaan we testen en laat ik het weten.
Verwijderd
en de lag wordt ook alleen maar erger met de dag, als we toch aan het zeiken zijn!
*edit*
Laat ik dan ook maar meteen fouten die ik merk opsommen!
1. Wekker werkt alleen als je hem dagelijks overnieuw instelt
2. De weer widget update mijn huidige locatie niet of nauwelijks, terwijl google maps en de rest van mijn toestel precies weet waar ik ben!
3. Trackball blijft oplichten zelfs al heb je een nieuwe sms of email al gelezen
4. Mijn pop3(hotmail) en Imap accounts komen soms wel/soms niet in de notifactions bar als er een nieuw bericht binnenkomt.
5. Teruggekomen uit het buitenland geeft het toestel nog steeds aan op het buitenlandse netwerk te zitten, zonder dat dit uberhaupt mogelijk is. (kom er net ook nog achter dat in mijn browser, met google.com, als homepage hij nu automatisch naar google.be gaat, hero is een beetje in de war!)
6. In contacts 'vergeet' het toestel om de zoveel tijd alle info die ik via bijvoorbeeld facebook gesynct heb, dus afbeeldingen en birthdays bijvoorbeeld.
valt me nu verder niets in eigenlijk
anyone?
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2009 12:01 ]
Dit lijkt inderdaad wat te doen. Ik had een paar dagen terug ook Spare Parts er op gezet. Alle animatie instellingen op normale snelheid en fancy looks gezet. Dus je zou verwachten dat het langzamer loopt, maar ik heb bijna geen lag meer op mijn homescreen. Alleen als ik de telefoon net uit stnadby haal, misschien een halve seconde.kingcharles schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:06:
Nog even over de "lag", ik heb het appje spare parts geïnstalleerd en daarmee kun je de snelheid van de window animaties aanpassen. Ik merk hier een verbetering. Het is bij mij wel buggy want de font instellingen onthoudt hij niet na een reboot en 1 van de battery opties crasht. Maar verder niks mis mee :-)
Ik ga waarschijnlijk dit weekend even naar belgie en dan kan ik je laten weten of ik het ook heb. Wel vreemd natuurlijk. Ik heb trouwens geen problemen met de snelheid van mijn hero en heb er al behoorlijk veel mee gekloot. Hij werkt nog ongeveer net zo snel als out-of-the-box.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:39:
Gisteravond teruggekomen uit belgie, en de roaming "R" is weg, maarrrrrr als ik iemand bel staat er nog steeds B Mobistar (T-mobile NL) bovenin mijn scherm. Ik neem aan dat ik gewoon via t-mobile nl aan het bellen ben, want Mobistar heeft hier dus gewoon geen bereik, maar wel weer zo'n vervelend foutje in de software waarvan er maar meer en meer blijven komen. HTC kan beter snel met een software upgrade komen, een beetje jammer dat ze duidelijk niet eerst het toestel getest hebben voor de release. Nu kunnen wij er mooi voor opdraaien
en de lag wordt ook alleen maar erger met de dag, als we toch aan het zeiken zijn!
Aha dat is dus waarschijnlijk de reden dat mijn wekker niet ging. En ik daardoor te laat op mijn werk wasVerwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:39:
Laat ik dan ook maar meteen fouten die ik merk opsommen!
Dus elke dag wekker opnieuw instellen handig.
Heel apart, die doet het bij mij prima! Heb mijn wekker ingesteld van ma-vr en tot nu toe iedere dag afgegaan.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:39:
Ik heb GPS meestal uit staan en dan nog weet de weer widget mijn locatie te vinden. Nu kijk ik niet iedere 5 minuten op het toestel naar het weer, maar ik rijd vanmiddag weer 100 KM dus ik kijk onderweg eens wat er gebeurd.2. De weer widget update mijn huidige locatie niet of nauwelijks, terwijl google maps en de rest van mijn toestel precies weet waar ik ben!
Met email heb ik dat ook, SMS nog (hopelijk) niets gemerkt3. Trackball blijft oplichten zelfs al heb je een nieuwe sms of email al gelezen
Gmail via de gmail app en MS exchange komen altijd in de bar. Soms zelfs nog eerder dan wanneer ik in webmail kijk.4. Mijn pop3(hotmail) en Imap accounts komen soms wel/soms niet in de notifactions bar als er een nieuw bericht binnenkomt.
Met je overige punten heb ik geen ervaring dus daar kan ik ook niks over zeggen. Tot nu toe heb ik dus niets te klagen.
Accessoires voor de HTC HeroAC77 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 09:46:
Heeft iemand trouwens al ergens als mooie hoesjes voor de hero gezien
want ik vind dat het scherm wel erg snel vet wordt
Even je toestel uit en aanzetten lijkt me dit wel op te lossen..Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:39:
5. Teruggekomen uit het buitenland geeft het toestel nog steeds aan op het buitenlandse netwerk te zitten, zonder dat dit uberhaupt mogelijk is. (kom er net ook nog achter dat in mijn browser, met google.com, als homepage hij nu automatisch naar google.be gaat, hero is een beetje in de war!)
anyone?
Verwijderd
Zal best, maar dat is dus niet de bedoeling en totaal niet mijn punt ehCLB schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 12:34:
[...]
Even je toestel uit en aanzetten lijkt me dit wel op te lossen..
Thanks dat ga ik maar eens proberen. Overigens hoort er ook geen ledje te gaan knipperen zodra je een sms hebt ontvangen? Ik meen dat ergens gezien/gelezen te hebben. Dit gebeurt bij mij in iedergeval niet, alleen de trackball licht op.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:58:
[...]
Ik gebruik sprite backup (marketplace) om allerlei zaken te backuppen.. Ook kan je natuurlijk eerst alles naar PC syncen (htc-sync en outlook/express) en later weer terugzetten.
Ja dat begrijp ik ook welVerwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 12:57:
Zal best, maar dat is dus niet de bedoeling en totaal niet mijn punt eh
Verwijderd
Ik ben vorige week in Belgie geweest, na terugkomst is ie gewoon netjes overgeschakeld op NL netwerk. Data disabled bij roaming deed ie ook gewoon goed. Ik ben er overigens ook mee in Duitsland geweest, ook toen schakelde ie gewoon netjes terug op NL netwerk zonder het soort fratsen dat jij beschrijft. Waarschijnlijk een erg specifieke situatie die die bug triggert?Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:39:
...
Mijn wekker werkt ook perfect. Staat elke dag ingesteld om dezelfde tijd. Echter wanneer het geluid uit staat of op tril-stand, wordt ik niet wakker.. Maar dat was al bekend.murdock_nl_ schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 12:19:
[...]
Aha dat is dus waarschijnlijk de reden dat mijn wekker niet ging. En ik daardoor te laat op mijn werk was![]()
Dus elke dag wekker opnieuw instellen handig.
Verder wel iets raars sinds gisteren, er staat dan het groene rondje met het 1tje erin. Echter heb ik geen nieuwe berichten, na een reboot wil het ook niet weggaan.
[ Voor 23% gewijzigd door m3nno op 12-08-2009 14:18 ]
ik heb inmiddels een andere oplossing gevonden.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:35:
Bedankt voor je reactie.
Ik heb ook een nieuwe simkaart besteld. Al ben ik benieuwd of het daarin zit.
Ik had hiervoor een HTC S730 met een data abbo en nergens problemen mee.
Maar als de sim binnen is gaan we testen en laat ik het weten.
Het schijnt gewoon een bug in android te zijn die op te lossen is is met de een harde reset van de Hero en dan meteen je google gevens in voeren.
Hier staan de oplossingen
android market probleem :
http://www.google.com/sup...id=6d8412432f8f1002&hl=en
guide harde reset HTC HERO
http://www.google.com/sup...id=11f0233a7c27e19d&hl=en
nu werkt de android app market gewoon
ik vermoed at de sim er niks mee te maken heeft
Android 2.0 zal zeker voor de Hero verschijnen maar ik denk iig dat we dan op HTC moeten wachten tot hun hun Touche Flo interface hebben aangepast aan 2.0 helaas. Nu zal het via de bekende omwegen ook mogelijk zijn om straks android 2.0 zonder sense al eerder te draaien dan de HTC release.ÜberWicked schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 15:05:
Mocht er binnenkort een Adroid 2.0 uitkomen, is dan deze direct op de hero te gebruiken of zal er gewacht moeten worden totdat HTC met een update komt, of is dit überhaupt uitgesloten?
Deze info graag toevoegen aan de openingspost. Ook erg handig om te weten.AC77 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 14:51:
[...]
android market probleem :
http://www.google.com/sup...id=6d8412432f8f1002&hl=en
guide harde reset HTC HERO
http://www.google.com/sup...id=11f0233a7c27e19d&hl=en
[ Voor 26% gewijzigd door Deem op 12-08-2009 15:26 ]
[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 12-08-2009 21:41 ]
POP-server: mail.me.com
Beveiligingstype: None
Serverpoort: 110
Voor SMTP probeer ik ook gebruik te maken van MobileMe (iemand enig idee of dat idd werkt?) met de volgende instellingen:
SMTP-server: smtp.me.com
beveiligingstype: none
Serverpoort: 587
In beide gevallen is "Aanmelden vereist" aangevinkt.
Ik heb een abo bij hi. Any ideas?
Je kunt altijd -zonder support van HTC- een nieuwe ROM flashen. Het is wel de vraag of nieuwe Android-versies niet te zwaar zijn voor de Hero. In ieder geval zal het met Android 2.0 wel meevallen, aangezien deze binnenkort al uitkomt. Maar over een jaar zou het bijvoorbeeld wel weer anders kunnen zijn, aangezien de meeste telefoons dan waarschijnlijk een stukje sneller zijn. Dat is echter koffiedik kijken. Je kunt er wel vanuit gaan dat je 2.0 op je telefoon kunt krijgen.ÜberWicked schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 15:05:
Mocht er binnenkort een Adroid 2.0 uitkomen, is dan deze direct op de hero te gebruiken of zal er gewacht moeten worden totdat HTC met een update komt, of is dit überhaupt uitgesloten?
Of HTC ook een update uitbrengt durf ik niet te zeggen. Het supporten van nieuwe softwareversies is wisselend bij telefoonfabrikanten.
Ja, ik heb ook de T-mobile klantenservice gebeld. Vorige week heb ik ook een nieuwe SIM gekregen. Heeft geen effect gehad. Eergisteren nogmaals gebeld. Toen lag het onder andere aan de onstabiele verbinding en moest ik een keer de 3G functie uitzetten. Meerdere malen geprobeerd op meerde locaties in mijn regio. Dat maakte, zoals ik al verwachte ook allemaal niks uit.AC77 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 09:46:
[...]
@ kurk25 : wij hebben precies hetzelfde probleem. Zit jij ook bij t mobile?
ik heb net gebeld met t-mobile en volgens de helpdesk komt het doordat ik een oude sim kaart heb (ik heb een BEN simkaart uit 2001). Ik krijg een nieuwe en dan zouden alle diensten moeten werken.
Volgens deze jongens heeft de iphone een dergelijk probleem met oude simkaarten.
Als het goed is krijg ik de nieuwe Sim morgen dus we zullen zien...
Heeft iemand trouwens al ergens als mooie hoesjes voor de hero gezien want ik vind dat het scherm wel erg snel vet wordt
Vandaag weer gebeld en er duidelijk bij vermeld dat er meer mensen die dit probleem hebben met de G2. Toen kreeg ik de suggestie om alles terug te zetten naar fabrieksinstellingen, (via instellingen, beveiliging) ik heb dit zelf nog niet geprobeerd.
Ze hadden ondertussen al meer meldingen hiervan binnengekregen, maar een echt goede oplossing hadden ze nog niet.
Denk je echt, dat ze binnen nu en een jaar al Android versies gaan maken die niet op de Hero draaien? Dan kan je de G1 alvast gaan inruilen want die is nog langzamer!!! Trouwens, is het niet de bedoeling dat Android een snel OS wordt die weinig resources vraagt of heb ik dat verkeerd?RoD schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 16:57:
Het is wel de vraag of nieuwe Android-versies niet te zwaar zijn voor de Hero.
Ik denk dat elke versie van android op de G1 en zeker de Magic/Hero zullen draaien zonder problemen. Of de Hero HTC Sence dan moeilijkheden gaat geven zou ik niet durven zeggen.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Dit topic is gesloten.
Dit topic gaat over het toestel. Discussie over Android-software mag in Themaforum: Android.