HTC Hero [part deux] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 84.106 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
benchMarc schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 11:12:
[...] Je kunt er wel om zuchten, maar Android probeert een iPhone killer te zijn. Je moet dus wel gaan vergelijken met de iPhone, ....
Als je wil vergelijken, vergelijk dan goed.
Het besturingssysteem (Android vs iPhoneOS) kun je vergelijken op basis van functionaliteit en afstemming met hardware. Maar de hardware zelf heeft natuurlijk ook invloed.

HTC Hero
Processor Qualcomm® MSM7200A™, 528 MHz
Besturingssysteem Android™
Geheugen ROM: 512 MB, RAM: 288 MB
Bron: http://www.htc.com/nl/product/hero/specification.html

iPhone
Processor ARM1176JZF, 620MHz
Besturingssysteem iPhone OS™
Geheugen ROM: ??? MB, RAM: 256 MB
Bron: http://www.engadget.com/2...ocessor-found-620mhz-arm/

[ Voor 12% gewijzigd door rickiii op 05-08-2009 11:26 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

[...]

Je kunt er wel om zuchten, maar Android probeert een iPhone killer te zijn. Je moet dus wel gaan vergelijken met de iPhone, omdat het goed zichtbaar is dat de Android verschillende dingen 'ript'. Zoals het snel inzoomen van webpagina's, het sliden van schermen, multitouch, om zo maar eens wat te noemen. Voor de iPhone had je dat soort dingen nog niet, aangezien Windows Mobile altijd al supertrage ongebruiksvriendelijke meuk is geweest (helaas heb nog zelf een telefoon met Windows Mobile). Kortom, iPhone komt met wat nieuws en Google wil dit proberen te verbeteren. Laten we alsjeblieft dan die twee met elkaar vergelijken.
Van mij mochten Android telefoons nog wel 200 euro duurder zijn, als ze daarmee wel de snelheid konden evenaren/overtreffen van de iPhone.

Ik begrijp dan ook echt niet dat er mensen beweren dat ze niks merken van enige traagheid. Ik zie toch in elk reviewfilmpje trage onderdelen zitten.
we moeten ons wel realiseren dat de kostprijs van de de iphone in Nederland geen reele is. vergelijk de Iphone in Amerika met de Hero en je ziet een verschil van 200 $, 140 €. Dat een losse Iphone in Nederland 800 € kost komt puur door de ondoorzichtige en gesloten markt. Ik denk dat de Hero juist geprijst is en dat je voor dat geld een supertelefoon krijgt en dat de Iphone (bij een los toestel) gewoon te duur is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPhill
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
Boy schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:43:
[...]

Ik heb er geen, maar heb gelezen dat er een lichtsensor in zit die de backlightsterkte aanpast...
Ja, dat heb ik inderdaad gezien maar in de volle zon heeft dat geen zin meer. Met mijn nokia N82 was ik blij verrast dat in de volle zon een soort negatief beeld te zien is waardoor je nog steeds alles goed kan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:27
Weet iemand een applicatie om de contacten en agenda items te backuppen naar bijv. SD-kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-06 16:10

Eijkb

Zo.

Als je zelf een domein hebt moet je het eens navragen bij je hoster. Zelf host ik bij d-hosting.nl en kan ik smtp.<mijndomein>.nl gebruiken met als authenticatie een user aangemaakt onder dat domein en poort 26. Zo ben ik niet afhankelijk van het netwerk / wifi AP. Zit ik thuis heb ik casema, zit ik in de kroeg heb ik planet. Maakt allemaal niet uit door het gebruik van een "externe" SMTP server.

Heb de Hero overigens los gehaald in Breda. Begin van de winkelstraat niet op voorraad, halverwege wel voor 530 euro en aan het eind voor 489. Uiteraard bij die laatste het toestel gekocht. Grappig dat het nog zoveel scheelt per strekkende meter winkelstraat.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavalera125
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-07 18:11
[...]

Je kunt er wel om zuchten, maar Android probeert een iPhone killer te zijn. Je moet dus wel gaan vergelijken met de iPhone, omdat het goed zichtbaar is dat de Android verschillende dingen 'ript'. Zoals het snel inzoomen van webpagina's, het sliden van schermen, multitouch, om zo maar eens wat te noemen. Voor de iPhone had je dat soort dingen nog niet, aangezien Windows Mobile altijd al supertrage ongebruiksvriendelijke meuk is geweest (helaas heb nog zelf een telefoon met Windows Mobile). Kortom, iPhone komt met wat nieuws en Google wil dit proberen te verbeteren. Laten we alsjeblieft dan die twee met elkaar vergelijken.
Van mij mochten Android telefoons nog wel 200 euro duurder zijn, als ze daarmee wel de snelheid konden evenaren/overtreffen van de iPhone.

Ik begrijp dan ook echt niet dat er mensen beweren dat ze niks merken van enige traagheid. Ik zie toch in elk reviewfilmpje trage onderdelen zitten.
offtopic:
Kijk eens even naar 6:27 in dat filmpje, een heuze iPhone hickup... Maar goed dit wordt zo een iPhone vs Hero topic

Het is allemaal een kwestie van hoe je het ervaart. Ook al zit er soms lichte lag, dan gaat het er nog om hoeveel last je er van hebt. Zelf zie ik ook af en toe lichte lag, maar dat is zo licht en weinig dat het alleen estetisch is. Ik heb het apparaat nu een week in mijn bezit, en snap de ophef hierover echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phizzie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-06 13:47

phizzie

always look on the bright side

Maandag had ik enkele probleempjes, de volgende zijn opgelost:
  • startpagina browser goed zetten: aan/uit zetten
  • flickr login: niet te regelen zonder master reset. Zorg er dus voor dat je alles weer backupt voordat je zoiets doet, bijvoorbeeld een lijstje maken voor android market aan geinstalleerde software. (ben benieuwd hoe dit met gekochte software gaat??)
  • sinds master reset ook de contacts niet verbeterd. Ik ga vage/niet goede contacts er maar eens uit gooien. Ligt aan exchange denk ik, heb nog niet met HTC sync gewerkt, wat overigens hetzelfde setje contacts is.
M'n mobiele pagina heeft flink wat updates gehad en zit nu in versie 4.2: http://mobiel.artens.nl of http://m.artens.nl wat nu dus oznder PNG is vanwege lelijke rendering
RSS readen wil prima, nu wil ik nog een podcast syncer en een fatsoenlijke ZIP handler, aangezien zipjes niet uitgepakt kunnen worden, native. (Heb nog niet gezocht *schaam*).

Filmpjes via SUPER recoden kost tijd maar werkt. Bij sommige filmpjes werkt zoeken in de tijd dan NIET. :(

aw snap, was dat het alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

Ik heb sinds 2 dagen ook een Hero gehaald, maar dan via t-mobile. Met 1 jarig abo voor 30 all-in moest ik geloof ik 90 euro bijbetalen dus dat vond ik dan nog wel te doen. Over het algemeen echt een supertoestel, ik ben nog niet helemaal over het gebrek aan fysiek toetsenbord heen maar wie weet komt dat nog.

Wat snelheid betreft valt het me ook 300% mee, ik heb bijna nergens last van. Aantal dingen die bij mij nog niet helemaal lekker gaan:

- soms wil ie niet naar horizontaal overspringen, of duurt het een tijdje voor ie dat wil doen.
- browser is soms niet helemaal lekker; met name op funda.nl heeft ie het bij mij heel moeilijk en is ie er ook al gewoon een keer uit geklapt (ineens terug naar home screen zonder meldingen). Verder heb ik ook al eens gehad dat in de browser ik de melding kreeg dat touchscreen input ofzoiets niet meer werkte en moest ik op OK drukken. Kon daarna overigens wel touchscreen gebruiken maar de browser was wel wat over de zeik.

Als ze die browser nog wat stabieler en beter krijgen zou het mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

phizzie schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:13:
Zorg er dus voor dat je alles weer backupt voordat je zoiets doet, bijvoorbeeld een lijstje maken voor android market aan geinstalleerde software. (ben benieuwd hoe dit met gekochte software gaat??)
Met de applicatie AppManager kun je ze ook allemaal tegelijk naar de SD kaart kopiëren, scheelt wat opzoekwerk :)

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Brad Pitt schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:50:
[...]

Als je doelt op dit groene mannetje:

[afbeelding]

Da's een icoontje dat je kan kiezen als je Bar Control installeert. Met dat programma kan je een applicatie uitzoeken die erna dus op de taskbar komt te staan en zodoende snel(ler) is te kiezen en vrijwel altijd onder handbereik is. Vond het groene poppetje het leukst, zoals je ziet is er een ruime keuze aan iconen ;)

In dit geval verwijst ie inderdaad naar Task Manager maar je kan elke applicatie uitkiezen die je wilt.
Die icons rechtsboven in je homescreen, die zijn ook grappig. Verander je die ook met Bar Control? Of is dat een andere app? Zo ja welke.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09-2021
Ginz schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 22:32:
[...]

Staat bij uitgaande server 'authenticatie' wel uit, want dat is niet nodig. Alleen bij Vodafone heb je dat nodig.
Even naar de KPN shop gegaan ivm met het niet kunnen versturen e mail (ontvangen ging wel)
Na 3 kwartier stoeien is het gelukt, me happy *O*

Wat was het nou? Bij het invullen van de settings bij de inkomende server ga je naar het volgende veld van de uitgaande server. Je gebruikersnaam en wachtwoord worden automatisch meegenomen de SMTP server werd ook benoemd. Maar kreeg dus steeds de melding dat de server geen authentcatie ondersteund.
Als ik de gebruikersnaam en wachtwoord leeg haal, kon ik niet verder met invullen.
Al veel te veel verschillende SMTP namen gebruikt (hiervoor dank voor het meedenken _/-\o_ ) maar niets hielp.
Eigenlijk was het heel simpel. Bij SMPT server hetnet.nl invullen (mijn internet provider) en dan kan en moet je de gebruikersnaam en wachtwoord leeg maken, en voila het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02-2024
Sinds eind vorige week heb ik een HTC Hero. En op wat privacy-aangelegenheden na ben ik er zeer tevreden over. Maar sinds gisteren werkt de Exchange-synchronisatie niet c.q. niet zoals ik het graag hebben wil. Ik had em ingesteld dat de mail automatisch binnen moet komen druppelen op het moment dat er nieuwe mail is. Maar vreemd genoeg werkt het sinds gisteren niet meer.

Als ik de telefoon (b.v. om de 5 minuten) laat pollen gaat het wel goed. Ga ik em handmatig synchroniseren dan werkt het ook en dan blijft ie de mail ook een tijdje bij binnenkomst ophalen. Maar na verloop van tijd stopt het dus. Ik ben er nog niet achter hoe lang het blijft werken.

Overigens is de "Exchange-server" bij mij een linuxbak met Zarafa en Z-Push. Communicatie loopt via (self-signed) SSL-certificaat.

Ik heb geen exchange-server om te testen of het een probleem in Zarafa/Z-Push is of een telefoon-kwestie. Er is in elk geval op geen van beiden een update uitgevoerd.

Iemand bekend met dit fenomeen en mogelijk zelfs al opgelost?

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224078

Anoniem: 130184 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:01:
Ik heb sinds 2 dagen ook een Hero gehaald, maar dan via t-mobile. Met 1 jarig abo voor 30 all-in moest ik geloof ik 90 euro bijbetalen dus dat vond ik dan nog wel te doen. Over het algemeen echt een supertoestel, ik ben nog niet helemaal over het gebrek aan fysiek toetsenbord heen maar wie weet komt dat nog.

Wat snelheid betreft valt het me ook 300% mee, ik heb bijna nergens last van. Aantal dingen die bij mij nog niet helemaal lekker gaan:

- soms wil ie niet naar horizontaal overspringen, of duurt het een tijdje voor ie dat wil doen.
- browser is soms niet helemaal lekker; met name op funda.nl heeft ie het bij mij heel moeilijk en is ie er ook al gewoon een keer uit geklapt (ineens terug naar home screen zonder meldingen). Verder heb ik ook al eens gehad dat in de browser ik de melding kreeg dat touchscreen input ofzoiets niet meer werkte en moest ik op OK drukken. Kon daarna overigens wel touchscreen gebruiken maar de browser was wel wat over de zeik.

Als ze die browser nog wat stabieler en beter krijgen zou het mooi zijn :)
Ik neem aan dat je hiermee de G2 Touch bedoelt? Want ik ben ook van plan die te halen, maar ik heb daar nog weinig tot geen ervaringen over gelezen. Misschien kun jij ff wat zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:28
Anoniem: 224078 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:37:
[...]

Ik neem aan dat je hiermee de G2 Touch bedoelt? Want ik ben ook van plan die te halen, maar ik heb daar nog weinig tot geen ervaringen over gelezen. Misschien kun jij ff wat zeggen?
Ik heb ook de g2 touch. En het is exact de hero.
Geen branding! :D
Er staat alleen een t-mobile logo op de telefoon en je hebt een web en walk applicatie.
Verder is alles standaard. Toestel is ook simlock vrij.
(aanbiedingen in de winkel waren trouwens beter dan de aanbiedingen op de website!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313034

Ik zit er sterk aan te denken om de HTC Hero aan te schaffen. Ik gebruik echter al sinds jaar en dag Hotmail, maar heb ook Gmail, die sinds kort ook via POP mijn Hotmail berichten ophaalt.

Nu vraag ik mij even af, is er naast de truc om je Hotmail berichten via Gmail "push" stijl binnen te krijgen ook nog een andere manier om je Hotmail makkelijk te checken zonder dat via je webbrowser te moeten doen? Kan iemand mij dat even kort uitleggen?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Anoniem: 313034 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:58:
Ik zit er sterk aan te denken om de HTC Hero aan te schaffen. Ik gebruik echter al sinds jaar en dag Hotmail, maar heb ook Gmail, die sinds kort ook via POP mijn Hotmail berichten ophaalt.

Nu vraag ik mij even af, is er naast de truc om je Hotmail berichten via Gmail "push" stijl binnen te krijgen ook nog een andere manier om je Hotmail makkelijk te checken zonder dat via je webbrowser te moeten doen? Kan iemand mij dat even kort uitleggen?

Thanks!
Je hotmail poppen of imappen met de HTC Mail Client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:04:
[...]

Daar zit wat in... ;)

Iemand met Hero dit ook al goed werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:50

Deem

Ontcijfer mij!

Anoniem: 69767 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:04:
[...]

Poppen zou moeten kunnen. Imap is default niet mogelijk maar zou wel moeten lukken met IzyMail.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tERRiON schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:26:
Sinds eind vorige week heb ik een HTC Hero. En op wat privacy-aangelegenheden na ben ik er zeer tevreden over. Maar sinds gisteren werkt de Exchange-synchronisatie niet c.q. niet zoals ik het graag hebben wil. Ik had em ingesteld dat de mail automatisch binnen moet komen druppelen op het moment dat er nieuwe mail is. Maar vreemd genoeg werkt het sinds gisteren niet meer.

Als ik de telefoon (b.v. om de 5 minuten) laat pollen gaat het wel goed. Ga ik em handmatig synchroniseren dan werkt het ook en dan blijft ie de mail ook een tijdje bij binnenkomst ophalen. Maar na verloop van tijd stopt het dus. Ik ben er nog niet achter hoe lang het blijft werken.

Overigens is de "Exchange-server" bij mij een linuxbak met Zarafa en Z-Push. Communicatie loopt via (self-signed) SSL-certificaat.

Ik heb geen exchange-server om te testen of het een probleem in Zarafa/Z-Push is of een telefoon-kwestie. Er is in elk geval op geen van beiden een update uitgevoerd.

Iemand bekend met dit fenomeen en mogelijk zelfs al opgelost?
typisch, ik heb de mijne ook op pust staan en vannacht om kwart over 3 is hij gestopt met pushen. Na 8 uur een handmatig duwtje loopt alles weer. Geen ideel wat er gebeurd is. Gaf de exchange-server op mijn bedrijf al de schuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brabbelaar
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-05-2023
Okay, een vervelende bug, mijn alarm maakt geen geluid. Zie ik nou een instelling over het hoofd? Ik kan namelijk wel bij bijv de timer een geluid kiezen (die ik dan ook al niet hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Anoniem: 313034 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:08:
[...]

Daar zit wat in... ;)

Iemand met Hero dit ook al goed werkend gekregen?
Ik heb bij het Mail-programma van de Hero mijn hotmail-account ingesteld. Elke 15 min. wordt (nieuwe) mail automatisch opgehaald. Je kan dan via een van de widgets of het programma eenvoudig je mail bekijken.
Instellen is ook echt een eitje. Bij het invoeren van een nieuw account hoef je alleen mail-adres en wachtwoord in te voeren, rest van de gegevens worden automatisch opgehaald.

[ Voor 47% gewijzigd door DarkFly op 05-08-2009 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02-2024
Anoniem: 111759 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:32:
[...]
typisch, ik heb de mijne ook op pust staan en vannacht om kwart over 3 is hij gestopt met pushen. Na 8 uur een handmatig duwtje loopt alles weer. Geen ideel wat er gebeurd is. Gaf de exchange-server op mijn bedrijf al de schuld
Hmmmm... Dan lijkt het er dus op dat het niet aan Zarafa ligt.

Vanmiddag overgestapt op pushmail via http (zonder SSL dus) en het ging opnieuw een tijdje goed. Maar helaas, binnen een uur stopt de pushfunctie.

Iemand bekend met het debuggen van Android?

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DarkFly schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:34:
[...]

Ik heb bij het Mail-programma van de Hero mijn hotmail-account ingesteld. Elke 15 min. wordt (nieuwe) mail automatisch opgehaald. Je kan dan via een van de widgets of het programma eenvoudig je mail bekijken.
Instellen is ook echt een eitje. Bij het invoeren van een nieuw account hoef je alleen mail-adres en wachtwoord in te voeren, rest van de gegevens worden automatisch opgehaald.
Dat klinkt goed! Ik ben wel over de streep, denk ik... :)

Nog eens even zoeken naar hoe die mail widgets er dan uit zien. Of heb je toevallig een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brabbelaar schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:32:
Okay, een vervelende bug, mijn alarm maakt geen geluid. Zie ik nou een instelling over het hoofd? Ik kan namelijk wel bij bijv de timer een geluid kiezen (die ik dan ook al niet hoor).
probleem ook al ontdekt. Heb nu alarmprogje gedownload van de market, kijken hoe dat werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:14
erreen schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:17:
[...]
Even naar de KPN shop gegaan ivm met het niet kunnen versturen e mail (ontvangen ging wel)
Na 3 kwartier stoeien is het gelukt, me happy *O*

Wat was het nou? Bij het invullen van de settings bij de inkomende server ga je naar het volgende veld van de uitgaande server. Je gebruikersnaam en wachtwoord worden automatisch meegenomen de SMTP server werd ook benoemd. Maar kreeg dus steeds de melding dat de server geen authentcatie ondersteund.
Als ik de gebruikersnaam en wachtwoord leeg haal, kon ik niet verder met invullen.
Al veel te veel verschillende SMTP namen gebruikt (hiervoor dank voor het meedenken _/-\o_ ) maar niets hielp.
Eigenlijk was het heel simpel. Bij SMPT server hetnet.nl invullen (mijn internet provider) en dan kan en moet je de gebruikersnaam en wachtwoord leeg maken, en voila het werkt!
Thanks, maar ik kom er nog niet uit. Als ik het goed begrijp vul jij alles in bij Inkomende instelling en laat je bij uitgaand alleen de smtp server staan? Je hebt dus AANMELDEN VEREIST uitgezet, beveiligingstype: none en poort 25? Als ik de gebruikersnaam en wachtwoord leeg haal dan mag ik niet verder..

Edit: ow laat maar, ik kan nog niet eens ontvangen dus ander probleem lijkt me..

[ Voor 3% gewijzigd door yorroy op 05-08-2009 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09-2021
DarkFly schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:34:
[...]

Bij mij werkt het iig
Geluid stond al op light, even 3 min later instellen, geluid en trillen tijdens alarm.

edit: sorry verkeerde gequote :X Het gaat dus over de alarm instelling / geluid.

[ Voor 6% gewijzigd door erreen op 05-08-2009 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

erreen schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:26:
[...]

Bij mij werkt het iig
Geluid stond al op light, even 3 min later instellen, geluid en trillen tijdens alarm.

edit: sorry verkeerde gequote :X Het gaat dus over de alarm instelling / geluid.
heb ik ook gedaan, dan werkt het wel. Maar volgens mij moet je elke dag even het alarm uit en aan zetten om het te activeren. Niet echt handig. Kijken wat hij nu morgen doet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraKaa
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09-2009
Kan een Hero-user aub deze vraag beantwoorden; Het is mij niet duidelijk of de Hero meerder Exchange accounts tegelijk actief kan hebben. (Dit is bijv. bij de Iphone 3GS niet het geval) Mocht dit niet kunnen is het dan wel mogelijk om dit met een ander profiel of scene in te richten, of kan/moet hiervoor een extra app geinstalleerd worden? Alvast dank voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203771

Ik heb hem ook besteld! Een "urban brown" exemplaar, met een hi abbo van 19,95 per maand en eindeloos online erbij. Het toestel was dan gratis. Vond het wel een nette aanbieding!

Na alle, toch wel positieve, stukjes hier heb ik besloten hem maar te nemen. Ik twijfelde wat over zijn snelheid, maar blijkbaar valt dat erg mee. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleurieus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-07 11:55
FraKaa schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 17:13:
Kan een Hero-user aub deze vraag beantwoorden; Het is mij niet duidelijk of de Hero meerder Exchange accounts tegelijk actief kan hebben. (Dit is bijv. bij de Iphone 3GS niet het geval) Mocht dit niet kunnen is het dan wel mogelijk om dit met een ander profiel of scene in te richten, of kan/moet hiervoor een extra app geinstalleerd worden? Alvast dank voor de moeite!
Er kan met de standaard mail app maar één Exchange account worden ingesteld. Voor elk extra account moet je een extra app van de market downloaden. De scenes staan hier verder los van.

[ Voor 2% gewijzigd door Fleurieus op 05-08-2009 17:17 . Reden: opmerking over scenes vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brabbelaar
Anoniem: 111759 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:46:
[...]

probleem ook al ontdekt. Heb nu alarmprogje gedownload van de market, kijken hoe dat werkt
Als je een werkend progje hebt gevonden hoor ik het graag. Best slecht te pruimen als ik mijn alarm niet kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPhill
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik heb zojuist mijn Hero ontvangen en gelijk even in de volle zon gestaan met het ding. Het werkt niet zoals de n82 met een soort van negatief maar het backlight is gewoon sterk genoeg(zelfs op een zonnige dag(28graden) in de volle zon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brabbelaar
Kijk en huiver, dit probleem (geen geluid bij alarm) bestaat al sinds oktober 2008. Als ik mijn mening hier zou articuleren over het feit dat dit nog niet gefixt is krijg ik een ban. :( :X

http://code.google.com/p/...r%20Summary&sort=&id=1109

[ Voor 3% gewijzigd door brabbelaar op 05-08-2009 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232949

Heb de witte Hero nu al een week. Ik vindt hem goed. Had hiervoor een HTC Touch Diamond. Die was ook top. Daar wist ik goed de weg op en alle knoppen blindelings te vinden. Nu is dat weer anders en dus even wennen.

Kleine opsomming van ervaringen:

- Ik gebruik Mac als computers dus het was even zoeken naar een Sync tool. Dat wordt Spanning Sync (heb nu de trial) voor contacten en agenda. Die sync'ed met Google Calender en de GMail contacten. De Hero synced weer met Google dus dat is keurig. Niet alles wordt goed overgezet in Google contacten helaas.
- Batterij gaat lang mee. Ik heb de hele dag gewoon 3g aan. Mails komen regelmatig binnen, bellen gebeurt niet heel veel. Nu na 1 avond (vliegtuigmodus) en een hele werkdag is de batterij op 80%. Laad hem in het begin goed op. D.w.z. laat hem meer dan 24 uur aan de lader hangen!
- Snelheid, tja het is maar wat je gewend bent. Ik zie inderdaad dat een iPhone sneller door de schermen gaat, ik zie dat niet als een enorm pluspunt. Ik vindt hem snel en soepel.
- Knoppen vindt ik wat lastig. De back-button zit voor mij op een onmogelijke plaats. Krampachtige duimbewegingen als ik met 1 hand werk.
- Accessoires zijn nog niet lekker verkrijgbaar. Mijn Diamond had een HTC autohouder en Brando screenprotector. Nu wacht ik met smart tot die verkrijgbaar zijn! Onbeschermd rondlopen kan eigenlijk niet.
- Geluid is allemaal top, ontvangst met Telfort is top, Surf en Mail gaat lekker rap.

Al met al is het voor mij een grote stap vooruit vanaf de Diamond (die ik ook heerlijk vondt). Ik hoop dat de Market wat nuttigere apps krijgt en meer fun apps zoals de App store. Ik houdt deze weer voor een jaartje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brabbelaar schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 17:22:
Kijk en huiver, dit probleem (geen geluid bij alarm) bestaat al sinds oktober 2008. Als ik mijn mening hier zou articuleren over het feit dat dit nog niet gefixt is krijg ik een ban. :( :X

http://code.google.com/p/...r%20Summary&sort=&id=1109
Dit is inderdaad een serieuze issue. Maar overdrijven dat je een ban krijgt, dat is toch echt je eigen schuld als je je niet kan inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraKaa
  • Laatst online: 26-09-2009
Fleurieus, Thx voor het snelle antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sinds kort heb ik de Hero ook in mijn bezit en nu heb ik een vraagje: ik krijg constant een notifiactie genaamd 'huidige tijd instellen" waarbij er gevraagd wordt om mijn tijdzone in te stellen. Na het instellen van de tijdzone blijft de notificatie terugkomen. Hebben meerdere mensen hier last van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brabbelaar
Anoniem: 69767 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 17:26:
[...]

Dit is inderdaad een serieuze issue. Maar overdrijven dat je een ban krijgt, dat is toch echt je eigen schuld als je je niet kan inhouden.
hallo, bij wijze van... ik heb nergens een ban hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sds
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06 16:55

sds

hm bij mij ging het alarm gewoon helemaal niet af vanmorgen, ik heb 'm maandagavond op maandag t/m vrijdag ingesteld en hij is gisteren afgegaan maar vandaag helemaal niks, ik was aan het wachten tot hij afging want ik was al eerder wakker (gelukkig anders zou ik me dus verslapen hebben). Straks maar een reserverwekker erbij zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XENTiC
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
Iemand die hier op Fontys zit en zijn mail in exchange heeft kunnen instellen op de Hero? Mij lukt het niet iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sds
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06 16:55

sds

Snoop schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 17:43:
Sinds kort heb ik de Hero ook in mijn bezit en nu heb ik een vraagje: ik krijg constant een notifiactie genaamd 'huidige tijd instellen" waarbij er gevraagd wordt om mijn tijdzone in te stellen. Na het instellen van de tijdzone blijft de notificatie terugkomen. Hebben meerdere mensen hier last van??
Dat heb ik inderdaad ook, ik heb nu in de instelling uitgezet dat hij automatisch de netwerktijd overneemt, daarna de melding niet meer gezien maar dat kan ook toeval zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sds schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 18:54:
hm bij mij ging het alarm gewoon helemaal niet af vanmorgen, ik heb 'm maandagavond op maandag t/m vrijdag ingesteld en hij is gisteren afgegaan maar vandaag helemaal niks, ik was aan het wachten tot hij afging want ik was al eerder wakker (gelukkig anders zou ik me dus verslapen hebben). Straks maar een reserverwekker erbij zetten....
Je hoeft toch niet per se de ingebouwde alarm clock te gebruike of wel? Download gewoon een vervanger uit de market. Er bestaan genoeg alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65750

IK heb ook iets raars.. ik heb een mp3 ingesteld als beltoon
en na verloop van tijd springttie terug naar de standaard beltoon :S?

is dit een bug want ik heb hem 100% niet teruggezet en heb het al 2x gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195305

Anoniem: 65750 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 19:54:

Heb je niet toevallig bij een of meerdere personen een eigen ringtone ingesteld of zie je dit bij de instellingen?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 195305 op 05-08-2009 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 19:40:
[...]

Je hoeft toch niet per se de ingebouwde alarm clock te gebruike of wel? Download gewoon een vervanger uit de market. Er bestaan genoeg alternatieven.
heb er nu 2 geprobeerd en beide hetzelfde: je moet ze steeds (elke dag) opnieuw activeren, anders doen ze het niet! vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Anoniem: 313034 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:43:
[...]

Dat klinkt goed! Ik ben wel over de streep, denk ik... :)

Nog eens even zoeken naar hoe die mail widgets er dan uit zien. Of heb je toevallig een linkje?
De mailwidget ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2499/3749240037_70c7bf51ca.jpg

Het gewone mail-programma zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.androidplanet.nl/wp-content/uploads/2009/07/htc-mail-2.jpg

Weet trouwens iemand hoe ik mijn Gmail ook in de mail-widget krijg, zodat die ook op een van de schermen kan? Kortom, ik wil mijn Gmail ook zoals het bovenste plaatje. Ik begrijp dat ik 'm als nieuw account kan invoeren, maar dat wil ik niet (en account dan dubbel in de telefoon en geen push)...

[ Voor 22% gewijzigd door DarkFly op 05-08-2009 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-07 22:42
Heb nu ook de HTC Hero. Hebben mensen de HTC scene eraf gehaald door bv de hero te rooten. En merk je veel verschil kwa snelheid? De HTC hero is niet langzaam, maar elke snelheidswinst is mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-07 14:16
Weet iemand waar je je flickr-account (en andere) settings kan aanpassen?

Ik heb het blijkbaar wel aangeklikt tijdens de setup, maar toen username e.d. ff niet ingevuld ..nu krijg ik alleen nog de optie om in te loggen. Ik kan niks vinden om daadwerkelijk een username en password in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Cabo schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:01:
Heb nu ook de HTC Hero. Hebben mensen de HTC scene eraf gehaald door bv de hero te rooten. En merk je veel verschil kwa snelheid? De HTC hero is niet langzaam, maar elke snelheidswinst is mooi meegenomen.
Ja,

Hier ben ik ook benieuwd naar, ik zie dat hij kan geroot worden inmiddels.
Ik ben vrij nieuw in deze materie maar als hij een stuk sneller wordt dan heb ik dat natuurlijk graag.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290802

-nickx- schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:24:
[...]

Ja,

Ik ben vrij nieuw in deze materie maar als hij een stuk sneller wordt dan heb ik dat natuurlijk graag.
Waarom willen mensen toch HTC scene eraf halen.
Het meest vernieuwede aan het toestel willen mensen weghalen omdat hij dan iets sneller zou kunnen zijn.
Je wist van te voren door alle reviews al dat het niet de snelste telefoon was maar wel een van de meest vernieuwende.

De HTC scene is juist de reden dat ik voor deze telefoon heb gekozen door de grote aanpasbaarheid en hierbij heb ik de snelheid voor lief genomen en zul je mij hier ook niet over horen klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brabbelaar
Anoniem: 111759 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:56:
[...]

heb ik ook gedaan, dan werkt het wel. Maar volgens mij moet je elke dag even het alarm uit en aan zetten om het te activeren. Niet echt handig. Kijken wat hij nu morgen doet,
Hoe doen jullie dat aan en uit zetten van het alarm? Want als ik aan en afvink dan is dat niet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-07 22:42
Anoniem: 290802 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:29:
[...]

Waarom willen mensen toch HTC scene eraf halen.
Het meest vernieuwede aan het toestel willen mensen weghalen omdat hij dan iets sneller zou kunnen zijn.
Je wist van te voren door alle reviews al dat het niet de snelste telefoon was maar wel een van de meest vernieuwende.

De HTC scene is juist de reden dat ik voor deze telefoon heb gekozen door de grote aanpasbaarheid en hierbij heb ik de snelheid voor lief genomen en zul je mij hier ook niet over horen klagen.
Ik heb deze telefoon gekozen voor android. Heel mooi dat HTC een instap schil heeft ontworpen om snel op flickr te komen en te twitteren. Kan ook een app installeren die dat kan :)

Ben trouwens non-stop apps aan 't downloaden. d:)b

[ Voor 65% gewijzigd door Cabo op 05-08-2009 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-06 15:55

Jabba

Firkan

Ik kan ineens niet meer downloaden van de market? Ik klik een app aan en hij zegt dat het downloaden begint maar er gebeurd niets? Telefoon uit en weer aanzetten helpt ook niet iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jabba schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:50:
Ik kan ineens niet meer downloaden van de market? Ik klik een app aan en hij zegt dat het downloaden begint maar er gebeurd niets? Telefoon uit en weer aanzetten helpt ook niet iemand een idee?
wel voldoende bereik want ik heb gemerkt als ik ergens niet echt goed bereik heb dat dan het downloaden stopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

Hmm heb het buiten de browser nu ook al gehad dat de touchscreen app crashte ofzo, een of andere melding van "touchscreen app nogwat has stopped working press OK" Wat dan vervolgens gebeurt is dat bij text invoerboxen je niet meer ziet wat je intikt. Als je dan back doet dan zie je wat je ingetikt hebt wel staan. Is erg onhandig, hoop niet dat dat vaker gaat gebeuren.

Net ff op xda gezocht maar niks gevonden. Wel de foutmelding wat preciezer gevonden, die was iets van (niet precies dus maar zoiets:)
The application <touchscreen> (proces com.android.touchscreen) has stopped unexpectedly. Please try again.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 130184 op 05-08-2009 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312865

-nickx- schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:24:
[...]

Ja,

Ja, ik heb sense uit gehad (het heet in de telefoon gewoon touchFLO) maar de standaard android versie is echt gay als je sense gewend bent. Hij wordt weinig sneller en je verliest naar mijn mening veel te veel van de meest positieve punten van dit toestel.

(in principe kan je snel wisselen tussen sense en standaard android door je home button een tijdje in te houden en dan nog een keer op de home button te drukken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-06 15:33
Ik kom graag nog even terug op het niet werken van de Notification LED.
In de handleiding staat dat hij gaat knipperen als er een melding is (niet het oplichten van de trackball maar de notification LED rechts boven).
De vorige keer toen ik hier melding van maakte was de reaktie dat dat LEDje alleen aangaat als je de telefoon oplaad. Rood / oranje tijdens het opladen...groen als hij vol is.
Het is toch wel interessant, omdat het tevens zo in de handleiding staat, dat hij bij sommige in ieder geval wel doet wat ik verwacht had. Zie deze video van de HTC Hero http://pocketnow.com/software-1/htc-hero-widget-tour en zet het filmpje rond de 7 minuten. Je kunt dan heel duidelijk zien dat het LEDje mooi knippert omdat er een agenda item is of een bericht.
Bij wie van jullie werkt die notification LED eigenlijk wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online

Dat heb ik ook gehad, ik hou het in de gaten of het vaker gebeurt.
humi schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:09:

Ik heb het blijkbaar wel aangeklikt tijdens de setup, maar toen username e.d. ff niet ingevuld ..nu krijg ik alleen nog de optie om in te loggen. Ik kan niks vinden om daadwerkelijk een username en password in te vullen.
Instellingen -> Sociale Netwerken
JudgeTreve schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 23:48:
Bij mij knippert die ook bij gemiste oproep / bericht / mail etc. (weet niet precies wanneer wel of niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Ik had gister met hardlopen een crash gehad met de HTC Hero

Ik had de native muziek app tegelijk draaiend met Google My Tracks (gps). Sowieso merkte ik dat het geluid haperde (alsof je hardloopt met een CD) maar na exact 1.67 km en 11:38 min valt de HTC plots uit en begint met opnieuw opstarten. Zou het draaien van die twee apps tegelijkertijd te zwaar zijn? Zou erg jammer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
sds schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 19:37:
[...]

Dat heb ik inderdaad ook, ik heb nu in de instelling uitgezet dat hij automatisch de netwerktijd overneemt, daarna de melding niet meer gezien maar dat kan ook toeval zijn :)
Dankje. Dit heb ik nu ook gedaan en het werkt! Verder erg tevreden met dit toestel:) Over de snelheid heb ik niks te klagen. Het werkt allemaal gewoon lekker vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Wat ik echter wel mis, is een EQ voor de mediaplayer. Heb me al suf gezocht of er een goed alternatief is. Echter nog niet gevonden. Iemand?
Ik kick m nog maar even.. ;) Muziek klinkt vrij vlak dus ik zoek zoiets als een audiobooster of een alternatieve mediaplayer met equalizer. Uiteraard heb ik mij al suf gezocht.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb je toevallig tussentijds via usb je hero gemount/unmount met je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phizzie

phizzie

humi schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:09:

Zie mijn probleem hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phizzie

phizzie

<snip rest>
Bij mij doet de notification LED het wel, maar de trackball doet niet meer de glow functie als er e-mail is. Dit is vervangen voor de notification LED, wat ik zelf lelijk vind.

[ Voor 50% gewijzigd door phizzie op 06-08-2009 08:50 . Reden: snip tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleurieus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-07 11:55
@vanardenne: Misschien vond de Hero dat je te hard liep en een kleine pauze nodig had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kom graag nog even terug op het niet werken van de Notification LED.
In de handleiding staat dat hij gaat knipperen als er een melding is (niet het oplichten van de trackball maar de notification LED rechts boven).
De vorige keer toen ik hier melding van maakte was de reaktie dat dat LEDje alleen aangaat als je de telefoon oplaad. Rood / oranje tijdens het opladen...groen als hij vol is.
Het is toch wel interessant, omdat het tevens zo in de handleiding staat, dat hij bij sommige in ieder geval wel doet wat ik verwacht had. Zie deze video van de HTC Hero http://pocketnow.com/software-1/htc-hero-widget-tour en zet het filmpje rond de 7 minuten. Je kunt dan heel duidelijk zien dat het LEDje mooi knippert omdat er een agenda item is of een bericht.
hij werkt wel bij een google-notification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-06 20:06

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Weet iemand waar je een beschermingshoesje voor de hero/G2 kunt halen? Bij mij zat er geen bij m'n abbonement van T-mobile en bij verschillende shops (o.a. een T-mobile) hadden ze nog geen beschermingshoesjes waar deze telefoon goed inpast.

Verder nog een opmerking over de prestaties/snelheid:
  • Snelheid is goed, iig 100x beter dan Symbian O/S dat ik had op m'n N73.
  • Het kantelen is traag en werkt niet altijd: soms moet ik echt een aantal sec. wachten voordat hij draait en soms moet ik een paar keer schudden of weer even rechtop zetten voordat hij kantelt
Verder heb ik het nog niet uitgebreid genoeg getest om er iets zinnigs over te zeggen :) Het werkt imo gewoon prima en de snelheid is ook goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:51

Boy

www.byoscoop.nl

Frenkpie schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 09:38:
Weet iemand waar je een beschermingshoesje voor de hero/G2 kunt halen? Bij mij zat er geen bij m'n abbonement van T-mobile en bij verschillende shops (o.a. een T-mobile) hadden ze nog geen beschermingshoesjes waar deze telefoon goed inpast.

Verder nog een opmerking over de prestaties/snelheid:
  • Snelheid is goed, iig 100x beter dan Symbian O/S dat ik had op m'n N73.
  • Het kantelen is traag en werkt niet altijd: soms moet ik echt een aantal sec. wachten voordat hij draait en soms moet ik een paar keer schudden of weer even rechtop zetten voordat hij kantelt
Verder heb ik het nog niet uitgebreid genoeg getest om er iets zinnigs over te zeggen :) Het werkt imo gewoon prima en de snelheid is ook goed :)
qua kantelen: misschien hou je de foon te plat...je moet 'm recht houden wanneer je draait, anders weet ie niet dat ie gekanteld wordt...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Fleurieus schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 09:01:
@vanardenne: Misschien vond de Hero dat je te hard liep en een kleine pauze nodig had?
Haha, misschien dat dat het is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-06 15:33
Anoniem: 111759 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 09:27:
[...]

hij werkt wel bij een google-notification
Hartelijk dank! That makes sence...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98248

Kantelen gaat bij mij juist heel soepel, binnen een seconde is alles gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Frenkpie schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 09:38:

[/list]
Ik heb zelf het idee dat dit puur een software instelling is. Als je namelijk kijkt naar de app Google Sky Map kantelt die razendsnel en ook over alle 4 de kanten in plaats van alleen 'recht' en 'links op z'n kant'. Wellicht dat dit met updates in de toekomst nog aangepakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-06 15:55

Jabba

Firkan

Jabba schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:50:
had erbij moeten zetten dat het alleen via WIFI niet werkte, blijkbaar communiceert de hero (of elke android telefoon) niet via standaard poorten met de market?

in ieder geval word het verkeer tegengehouden door mijn firewall, er is echter nergens te vinden via welke poorten android communiceert met de market servers. kan wel gewoon rules aanmaken aan de hand van de blocks in het log maar zou netjes zijn als dat gewoon bij google te vinden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-12-2024
waarschijnlijk staan in de logs van je firewall een aantal requests vanaf een ip adres. Als dit ip adres gelijk is aan je android adres dan kan je het poort nummer waarschijnlijk aflezen in je logs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock_nl_
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-06 04:35
Heb een probleem met de album art van albums die wordt nie weergegevens. Heb een map van een album daarin staan de mp3's en ook een folder.jpg maar die wordt nie weergegeven. is er nog iets anders wat gedaan moet worden. Ging er vanuit dat dit genoeg zou moeten zijn.

en een andere vraag kan je instellen dat je een aflever bericht krijgt als je een sms verstuurd?

ohh gevonden moest eerst naar all messages gaan en daar heb je de sms settings.

[ Voor 25% gewijzigd door murdock_nl_ op 06-08-2009 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248511

Heeft iemand het al voor elkaar om je contacten via de telefoon, die in de telefoon staan, naar gmail te syncen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-06 08:27

bosaap22

Doing things I'm good at.

Wellicht is het Telfort gebruikers al opgevallen. De R van roaming boven de streepjes die het bereik aangeven. Dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat er gebruik wordt gemaakt van het KPN netwerk.
Verder geen probleem, maar als ik dit uitzet heb ik ook geen internet meer.

Dat betekent dus ook dat als je ergens in een grensstreek bent of naar het buitenland gaat, je automatisch ook op een ander netwerk wordt gezet. Met als gevolg dat je dus ongemerkt hele hoge kosten krijgt omdat je databundel niet meer geldt.

Is er geen oplossing voor dit probleem? Ik wil namelijk niet dat ik ongemerkt op een ander netwerk beland en daardoor een torenhoge telefoonrekening krijg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

bosaap22 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 12:08:
Wellicht is het Telfort gebruikers al opgevallen. De R van roaming boven de streepjes die het bereik aangeven. Dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat er gebruik wordt gemaakt van het KPN netwerk.
Verder geen probleem, maar als ik dit uitzet heb ik ook geen internet meer.

Dat betekent dus ook dat als je ergens in een grensstreek bent of naar het buitenland gaat, je automatisch ook op een ander netwerk wordt gezet. Met als gevolg dat je dus ongemerkt hele hoge kosten krijgt omdat je databundel niet meer geldt.

Is er geen oplossing voor dit probleem? Ik wil namelijk niet dat ik ongemerkt op een ander netwerk beland en daardoor een torenhoge telefoonrekening krijg. :)
Bij m'n HTC Touch Dual (Windows Mobile) kan ik handmatig m'n netwerk kiezen. Ik ga ervan uit dat jij 'm op automatisch hebt staan en dat je bij Android ook handmatig je netwerk kunt kiezen. Bij mij gaat ie dus niet over op een ander netwerk. Als ik dus ff naar Belgie ga (wat wel kan gebeuren aangezien ik in Limburg woon en wel es daar naar de bios ga) gaat ie niet over op een andere operator.

Zo kan ik ook niet per ongeluk bellen/sms-en met roaming kosten zonder dat ik er bewust van ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235592

Sinds gisteren ook deze phone binnen. Weliswaar de G2 Touch van T-Mobile maar gelukkig heeft T-Mobile er niet zoveel aan veranderd behalve bij startup (T-Mobile logo in beeld), T-Mobile logo op de telefoon zelf (net onder de speaker) en een web 'n walk widget die standaard meekomt op de home screen. Die kan je trouwens wel meteen verwijderen indien gewenst. Schijnbaar is het ook nog simlock vrij maar dat moet ik nog testen. Hoesje zit er niet bij helaas dus ben nu naarstig op zoek naar eentje. Iemand een idee in welke shop (niet online) je ze kan kopen?

Mijn eerste indruk van de telefoon zelf is erg goed tot nu toe. Ik had hiervoor een HTC Touch Diamond en was niet erg tevreden met de snelheid. Dat is bij de Hero flink anders. Telefoonfunctie opent snel, browser opent snel enz. Ook het geluid (telefoon) is erg goed bij deze phone. Het aanpassen van de home-screen is ook grappig en handig uiteraard. Wat inderdaad erg onhandig is dat de "back-button" rechtsonder zit. Na een tijd begin je het in je duim te voelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
  • Laatst online: 14:44
Iemand al de Hero geroot? ik wil graag bluetooth bestandsoverdracht maar daar schijn je root acces voor nodig te hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Goingwrong schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 12:28:
Iemand al de Hero geroot? ik wil graag bluetooth bestandsoverdracht maar daar schijn je root acces voor nodig te hebben..
Wat heb je zelf zoal onderzocht voordat je je vraag hier plaatste?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Anoniem: 248511 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 12:06:
Heeft iemand het al voor elkaar om je contacten via de telefoon, die in de telefoon staan, naar gmail te syncen?
Nee, maar er is wel een App beschikbaar die van je 'phone contacts' 'google contacts' maakt. Vanaf dan kan je dus met gmail syncen. 'phone contacts' syncen niet met gmail contacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
  • Laatst online: 14:44
een beetje googelen op ''root acces htc hero'' en er zijn genoeg site's die uitleggen hoe het moet.. maar ik kon niks vinden in dit forum dat mensen daatwerkelijk de hero geroot hebben dus durf ik het (nog) niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stofkapje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-07 16:41
vanardenne schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 00:39:
Ik had gister met hardlopen een crash gehad met de HTC Hero

Ik had de native muziek app tegelijk draaiend met Google My Tracks (gps). Sowieso merkte ik dat het geluid haperde (alsof je hardloopt met een CD) maar na exact 1.67 km en 11:38 min valt de HTC plots uit en begint met opnieuw opstarten. Zou het draaien van die twee apps tegelijkertijd te zwaar zijn? Zou erg jammer zijn.
Misschien hoort dit meer in de accessoires topic, maar gebruik je ook een sport armband bij het hardlopen voor de Hero? Ik heb even gezocht maar vind eigenlijk alleen banden voor de Ipod. Is er ook een band die geschikt is voor de Hero?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
CiTRiX schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 12:39:
[...]

Misschien hoort dit meer in de accessoires topic, maar gebruik je ook een sport armband bij het hardlopen voor de Hero? Ik heb even gezocht maar vind eigenlijk alleen banden voor de Ipod. Is er ook een band die geschikt is voor de Hero?
deze is onderweg: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.6498

iPhone en HTC Hero zijn redelijk vergelijkbaar qua formaat, denkt dat het wel past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235592 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 12:25:
Sinds gisteren ook deze phone binnen. Weliswaar de G2 Touch van T-Mobile maar gelukkig heeft T-Mobile er niet zoveel aan veranderd behalve bij startup (T-Mobile logo in beeld), T-Mobile logo op de telefoon zelf (net onder de speaker) en een web 'n walk widget die standaard meekomt op de home screen. Die kan je trouwens wel meteen verwijderen indien gewenst. Schijnbaar is het ook nog simlock vrij maar dat moet ik nog testen. Hoesje zit er niet bij helaas dus ben nu naarstig op zoek naar eentje. Iemand een idee in welke shop (niet online) je ze kan kopen?

Mijn eerste indruk van de telefoon zelf is erg goed tot nu toe. Ik had hiervoor een HTC Touch Diamond en was niet erg tevreden met de snelheid. Dat is bij de Hero flink anders. Telefoonfunctie opent snel, browser opent snel enz. Ook het geluid (telefoon) is erg goed bij deze phone. Het aanpassen van de home-screen is ook grappig en handig uiteraard. Wat inderdaad erg onhandig is dat de "back-button" rechtsonder zit. Na een tijd begin je het in je duim te voelen..
klopt, die back button had beter links van de trackbal gemonteerd kunnen worden.Zal ongetrwijfeld een reden voor zijn waar die nu zit. voor de rest een toptoestel (ondanks wat kleine bugs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Anoniem: 111759 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 12:49:
[...]

klopt, die back button had beter links van de trackbal gemonteerd kunnen worden.Zal ongetrwijfeld een reden voor zijn waar die nu zit. voor de rest een toptoestel (ondanks wat kleine bugs)
krijg je dan niet snel de neiging om back te gaan met je linkerwijsvinger (of rechter indien je links bent)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 12:49:
[...]

Ik vind die back knop juist geniaal waar ie zit, maar dat komt vast omdat ik een weirdo ben die zijn telefoon met links bediend...

Ik heb het toestel nu een paar dagen en ik ben erg tevreden, dikke plus dat er een 2gb kaartje wordt meegeleverd, die 500 mb intern waren echt een beetje sneu. Het toetsenbord werd perfect, vind die voorspellingsfunctie alleen vrij vervelend. Internet werkt prima, alleen laad ie af en toe pagina's niet, en de meeste bugs die hier beschreven worden ervaar ik ook (soms kantelt hij niet meteen, soms werkt het alarm niet, de market heeft niet door dat ik in nederland zit) maar dat lijken me allemaal dingen die met firmware updates wel gefixt kunnen worden.
vind alleen de muziekplayer een beetje jammer, doe mij maar itunes
maar in het algemeen is het gewoon een goed toestel met erg gave functies om aan iedereen te laten zien, maar die je uiteindelijk toch nooit echt gaat gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vanardenne schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 12:33:
[...]

Nee, maar er is wel een App beschikbaar die van je 'phone contacts' 'google contacts' maakt. Vanaf dan kan je dus met gmail syncen. 'phone contacts' syncen niet met gmail contacts.
Hoe heet deze app dan? Kan er nergens iets over vinden, ook niet in de market itself.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312865 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 13:17:
[...]

Ik vind die back knop juist geniaal waar ie zit, maar dat komt vast omdat ik een weirdo ben die zijn telefoon met links bediend...

Ik heb het toestel nu een paar dagen en ik ben erg tevreden, dikke plus dat er een 2gb kaartje wordt meegeleverd, die 500 mb intern waren echt een beetje sneu. Het toetsenbord werd perfect, vind die voorspellingsfunctie alleen vrij vervelend. Internet werkt prima, alleen laad ie af en toe pagina's niet, en de meeste bugs die hier beschreven worden ervaar ik ook (soms kantelt hij niet meteen, soms werkt het alarm niet, de market heeft niet door dat ik in nederland zit) maar dat lijken me allemaal dingen die met firmware updates wel gefixt kunnen worden.
vind alleen de muziekplayer een beetje jammer, doe mij maar itunes
maar in het algemeen is het gewoon een goed toestel met erg gave functies om aan iedereen te laten zien, maar die je uiteindelijk toch nooit echt gaat gebruiken...
voorspelling gewoon uitzetten, die zul je niet missen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Anoniem: 248511 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 13:55:
[...]

Hoe heet deze app dan? Kan er nergens iets over vinden, ook niet in de market itself.
Even gezocht en gevonden: ContactSync, staat in Market.

http://www.cyrket.com/package/com.happydroid.contacts

[ Voor 9% gewijzigd door vanardenne op 06-08-2009 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks!! Ga het even checken.

Edit: Ge-checked en het werkt idd perfect!!

Geweldige app dit!

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 248511 op 06-08-2009 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248511 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 14:12:
[...]

Thanks!! Ga het even checken.

Edit: Ge-checked en het werkt idd perfect!!

Geweldige app dit!
wat doet die app dan extra tov standaard, google synct toch gewoon alles mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannieboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-06 16:54
Dit topic is om de Hero te bespreken, niet om voor jou een telefoon uit te zoeken.

[ Voor 80% gewijzigd door RoD op 06-08-2009 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Anoniem: 111759 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 14:31:
[...]

wat doet die app dan extra tov standaard, google synct toch gewoon alles mee?
Google synct geen contacten die niet 'google contacts' zijn in de telefoon. Met deze app kan je je 'phone contacts' omzetten naar 'google contacts'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stofkapje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-07 16:41
vanardenne schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 12:44:
[...]

deze is onderweg: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.6498

iPhone en HTC Hero zijn redelijk vergelijkbaar qua formaat, denkt dat het wel past.
Thnx voor de tip! Heb hem ook maar gelijk besteld. Voor dat geld kon ik hem niet laten liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203771

Eindelijk ook binnen, wat een mooie telefoon! Stuk groter dan ik had verwacht, maar wel een mooi formaat. Ik vroeg me af waar jullie hem in bewaren (of juist niet doen). Ik gebruik een phonesock voor de diamond, ziet er goed uit en past hier ook. Alleen nog een screenprotector van Brando (nog niet leverbaar helaas) en ik ben helemaal klaar. Maar ik vroeg me af wat jullie oplossingen zijn, of doen jullie hem gewoon zo in je broekzak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vanardenne schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 14:47:
[...]

Google synct geen contacten die niet 'google contacts' zijn in de telefoon. Met deze app kan je je 'phone contacts' omzetten naar 'google contacts'.
Helaas kan nu helemaal niet meer syncen met google, nadat ContactSync alles heeft omgezet naar google contacts krijg ik de foutmelding: Android.process.acore has stopped unexpectedly .

Kan ContactSync dus niet aanraden! Ga met de maker even contacten.. Houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannieboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-06 16:54
Stom dat plotseling berrchten worden verwijderd, een beetje aso als ik het zeggen mag. Het was zeker een informatieve vraag vooral de mensen die aan het twijfelen zijn. :>

Ok ik formuleer het anders, voor mensen die beide toestellen in handen hebben gehad, is de Hero langzamer qua interface dan de Diamond 2? Hoe zit het bijvoorbeeld met de tiksnelheid en e-mail mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
CiTRiX schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 14:47:
[...]

Thnx voor de tip! Heb hem ook maar gelijk besteld. Voor dat geld kon ik hem niet laten liggen :)
Dat heb ik ook altijd als ik iets koop bij Deal Extreme
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over het toestel. Discussie over Android-software mag in Themaforum: Android.