Toon posts:

XFX 6800 XT Extreme??

Pagina: 1
Acties:
  • 394 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik zit even met een euvel, ik moet een nieuwe AGP kaart hebben voor mijn P4 2.8 2gig,
Nu kan ik een XFX 6800 XT Extreme kopen maar weet niet of die naar mijn wensen zijn?

Ik wil een Video fullscreen kunnen kijken, Ik heb een samsung SyncMaster 2333 24 inch....

Heeft iemand ervaringen met deze kaart icm deze lcd.?

Groet Corstiaan

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:27

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

ik heb zelf de kaart hier, werkt in inmiddels in de pc van mijn broertje, hij heeft er een 19 inch scherm bij, gamed er op en kijkt films, maar de films kijken kan daar op op de onboard graka. Wat is precies je vraag ? Wil je er HD op kijken ?

Wat voor een kaart heb je nu en wat gaat daar eventueel mee mis dat je overweegt een andere kaart te kopen ?

Signature

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een FX 5200 128mb, wil en goed beeld mee kunnen hebben full hd ga ik niet redden met deze pc.
als ik nu een film fullscreen zet is het slecht beeld en het stotters draai onder een clean vista.

wat is onboard graka trouwens?
groet

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2009 23:18 ]

• BGB4rn

BGB4rn

Dat zou een FX5200 met gemak kunnen doen, of het ook zo´n goed idee is om dat onder vista te draaien weet ik niet. Probeer anders aero uit te zetten mocht het aan staan.

Wat je ook kan bekijken is op hoeveel % je CPU loopt, dan kan je kijken waar het aan ligt, wat je dan kan doen als dat erg dichtbij of op de 100% zit is kijken welk proces dat allemaal opeet.

Onder XP zou het waarschijnlijk soepel werken gezien een soortgelijke pc hier zelfs op een onboard chip verder komt.

edit

onboard vga is een videochip op het moederbord zelf, meestal stellen die niet zo veel voor qua prestaties.

[ Voor 12% gewijzigd door BGB4rn op 03-08-2009 23:26 ]

Signature

Verwijderd

Topicstarter
ja ok , waar zet ik aero uit taakb?, staat ook niet in de lijst, wat is het?

ik draai wel een hoge resolutie he 1920x1080, scheelt dat niet aan kracht want een beetje toffe spelletjes kan ik al een tijd niet draaien?
vista geeft ook een 4.0 score door de videokaart zegt i.

hoi

• BGB4rn

BGB4rn

zoekplaatje !

Afbeeldingslocatie: http://maximumpcguides.com/wp-content/uploads/2007/10/aero_on_off1.PNG

wat is je cpu gebruik trouwens als ie hapert ?

Signature

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:01
Maar wat wil je afspelen? HD video, als in MKV bestanden van een gig of 4 - 12 (of meer)? Of gewoon bijv. simpele Divx/Xvid ( ik noem maar wat) filmpjes van bijv. 700MB?

Windows opzich kun je met die kaart draaien, dat is geen probleem, ook niet op 1920x1080.. 2333HD is trouwens een 23 inch.

Dus even duidelijk maken wat je exact wil afspelen, of welke spellen of wat dan ook je wil doen.. Afhankelijk van wat je er mee wil doen of nu doet, zijn er verschillende antwoorden/oplossingen voor het probleem video afspelen en keuze voor een nieuwe kaart..

Nog meer info, wat is je bijv. je budget? Wellicht dat er hier een andere kaart aanbevolen kan worden.. of juist niet.

Verwijderd

Topicstarter
rscheper schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 23:45:
Maar wat wil je afspelen? HD video, als in MKV bestanden van een gig of 4 - 12 (of meer)? Of gewoon bijv. simpele Divx/Xvid ( ik noem maar wat) filmpjes van bijv. 700MB?

Windows opzich kun je met die kaart draaien, dat is geen probleem, ook niet op 1920x1080.. 2333HD is trouwens een 23 inch.

Dus even duidelijk maken wat je exact wil afspelen, of welke spellen of wat dan ook je wil doen.. Afhankelijk van wat je er mee wil doen of nu doet, zijn er verschillende antwoorden/oplossingen voor het probleem video afspelen en keuze voor een nieuwe kaart..

Nog meer info, wat is je bijv. je budget? Wellicht dat er hier een andere kaart aanbevolen kan worden.. of juist niet.
idd dvd 4 gig en groter liefst hd

spellen need for speed draait niet, andere spellen speel ik niet omdat dat gewoon niet gaat fear wel een tijdje gespeeld op hele lage resolutie

dus video en beetje spellen van de tijd budget max 100 euro eind van het jaar wil ik toch een andere pc bouwen.

dank

Verwijderd

Topicstarter
BGB4rn schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 23:40:
zoekplaatje !

[afbeelding]

wat is je cpu gebruik trouwens als ie hapert ?
standaard als ik niks doe cpu 85/90 niet actief

svchost sys tussen de 5/10 onbelast
en taskmgr ook tussen de 5/10 gebr.

verders meeste 0

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2009 08:52 ]

• rscheper
Nou is het maar de vraag of die 100 een goede investering is, maar als je niet kan wachten tot het einde van het jaar.. Persoonlijk zou ik wachten, ik zou geen 100 euro meer in je pc pompen..

Als je nog 7 euro excl. verzendkosten extra hebt, de HD4670 pricewatch: HIS HD 4670 IceQ Native HDMI 1GB (128bit) DDR3 AGP

4650: pricewatch: Gigabyte GV-R465D2-1GI

3850: pricewatch: Sapphire HD 3850 512MB GDDR3 AGP 8x

Belangrijk, wat voor voeding heb je..? En hoeveel geheugen heb je momenteel in je pc?

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Als ik jou was, Corstiaan, zou ik nog een paar honderd euro erbij sprokkelen en het complete binnenwerk van je PC upgraden (je zou harde schijf, DVD speler en voeding (mits die sterk genoeg is en van redelijke kwaliteit) kunnen laten zitten). Dan heb je voor ~€300,- een PC waar je prima op kunt gamen en ook HD video kijken mag geen probleem vormen dan :)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• BGB4rn

BGB4rn

TKing schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 11:56:
Als ik jou was, Corstiaan, zou ik nog een paar honderd euro erbij sprokkelen en het complete binnenwerk van je PC upgraden (je zou harde schijf, DVD speler en voeding (mits die sterk genoeg is en van redelijke kwaliteit) kunnen laten zitten). Dan heb je voor ~€300,- een PC waar je prima op kunt gamen en ook HD video kijken mag geen probleem vormen dan :)
Als de TS HD wil kijken is dat een optie ja, als die dat niet wil is het verspilling :+ tenzij hij er ook op gaat gamen dan.

Signature

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

BGB4rn schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:28:
[...]

Als de TS HD wil kijken is dat een optie ja, als die dat niet wil is het verspilling :+ tenzij hij er ook op gaat gamen dan.
dus als ik het goed begrijp raad jij mensen alleen een nieuwe pc aan als ze willen gamen of HD willen kijken? der is ook nog zo iets als snelheid voor je apps.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• rscheper
De TS heeft echter problemen met games & films, voorlopig nog niet met applicaties.

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

BGB4rn schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:28:
[...]

Ik lees toch echt dat hij geen games meer speelt omdat het niet meer gaat.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:48

M2M

medicijnman

TKing schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 14:03:
[...]

Ik lees toch echt dat hij geen games meer speelt omdat het niet meer gaat.
neem in dat geval dan gewoon het goedkoopste AMD HD3xxx geval wat er te vinden is. Check even of die dan ook versnelling bied voor full HD videobeelden en je hebt echt geen rekenmonster nodig :). Let wel op, want een 3450 bijvoorbeeld, trekt hardwarematig wel 720P maar geen 1080P (soepel)

-_-

Verwijderd

Sorry hoor maar als je zo'n kaart koopt heb je echt wel een steekje los zitten, zijn maar heel erg weinig PC's te vinden waar het waard is zo'n kaart in te zetten en die van hem hoort daar zeker niet bij.
De hele videokaart kost veel meer dan zijn PC tweedehands zou opleveren. ;)

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

M2M schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 14:07:
[...]

neem in dat geval dan gewoon het goedkoopste AMD HD3xxx geval wat er te vinden is. Check even of die dan ook versnelling bied voor full HD videobeelden en je hebt echt geen rekenmonster nodig :). Let wel op, want een 3450 bijvoorbeeld, trekt hardwarematig wel 720P maar geen 1080P (soepel)
Maar de vraag is in hoeverre je daar iets aan hebt. Als de TS nú resultaat wil, maar geen geld heeft voor een complete upgrade, is het zeker aan te raden. Mocht hij dat geld wel hebben of door zou willen sparen tot hij het wel heeft, is het zeker aan te raden om dat te doen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Videokaarten zijn voor games e.d. Voor het afspelen van films is brute GPU-power onnodig en in de meeste gevallen zelfs ongeschikt. Maar dat had je met minimale zoekwerk (bijv naar wat nodig is om films af te spelen) zelf kunnen vinden.

Dit topic gaat dicht omdat je zelf niet veel gedaan lijkt te hebben om je vragen te beantwoorden, en bovendien omdat "welke moet ik kopen?" of "is dit een goede keuze?"-topics op GoT sowieso niet de bedoeling zijn.

Zie ook:
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.