Systeem loopt op de juiste snelheid?

Pagina: 1
Acties:
  • 374 views

• MdV-Mik
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-05-2023
Ik heb het systeem gemaakt dat op tweakers best buy guide editie juli 2009 was. Het eerste systeem van mainstream- en high-end gamesysteem. reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2009
Het enige verschil tussen dat systeem en mijn systeem is dat ik niet 2x XFX Radeon HD 4870 1024MB DDR5 XXX erin heb zitten maar 1x Sapphire Radeon HD 4870 GDDR5 PCI-E.

Mijn processor loopt niet op de juiste snelheid wat kan het probleem zijn?

Specs:
Processor Information:
CPU: AMD Phenom(tm) II X4 955 Processor
Vendor: AuthenticAMD
Speed: 1603 Mhz
4 logical processors
4 physical processors
HyperThreading: Unsupported
FCMOV: Supported
SSE2: Supported

Windows Version:
Windows XP (32 bit)
NTFS: Supported

Video Card:
Driver: ATI Radeon HD 4800 Series
DirectX Driver Name: ati2dvag.dll
Driver Version: 6.14.10.6973
DirectX Driver Version: 6.14.10.6973
Driver Date: 2 July 2009
Desktop Color Depth: 32 bits per pixel
Monitor Refresh Rate: 60 Hz
DirectX Card: ATI Radeon HD 4800 Series
VendorID: 0x1002
DeviceID: 0x9440
Number of Monitors: 1
Number of Logical Video Cards: 1
No SLI or Crossfire Detected
Primary Display Resolution: 1280 x 1024
Desktop Resolution: 1280 x 1024
Primary Display Size: 14.76" x 11.81" (18.90" diag)
37.5cm x 30.0cm (48.0cm diag)
Primary Bus Type Not Detected
Primary VRAM: 512 MB
Supported MSAA Modes: 2x 4x 8x

Benchmark:
3DMark06 : 3DMark Score 7530 3DMarks / SM 2.0 Score 2943 / SM 3.0 Score 4190 / CPU Score 1601

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Wat heb je zelf al opgezocht?

Self reflection is the school of wisdom

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:11

E-Vix

Nu met sneeuw!

MdV-Mik schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:24:
Mijn vraag is of mijn systeem op de juiste snelheid loopt?
Waarom moet je dat eigenlijk vragen? Je weet toch zelf voor welke hardware je gekozen hebt, en op welke snelheden dat hoort te draaien? Tenzij je blindelings op een advies van een ander afgegaan bent zonder zelf te weten wat je nou precies aan het kopen bent...
Maar goed... Om het kort te houden... Je CPU draait in ieder geval niet op de juiste snelheid. Als gevolg daarvan draait waarschijnlijk ook je geheugen niet op de juiste snelheid.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• MdV-Mik
Wel ik heb geen verstand van hardware dus ik had inderdaad maar beetje blind gekocht. Ik dacht al dat de cpu te traag liep maar omdat de cpu net nieuw is leek het me onwaarschijnlijk. Maar wat kan het probleem zijn van de cpu waardoor hij zoveel trager loopt?

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-04 17:13
Cool 'n quiet? AMD's tegenhanger van EIST/C1E

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-01 09:15

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Ik zou zeggen dat alles waarschijnlijk wel klopt. De toestand die je weergeeft is waarschijnlijk gewoon de cpu die idle is, dan zal AMD 'cool and quiet' de kloksnelheid terugschroeven om energie te besparen.
Wikipedia: Cool'n'Quiet

Dit kan je testen door je processor te belasten terwijl je de snelheid uitleest, of je kan gewoon in je bios kijken of de optie 'cool and quiet' enabled staat.

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

• MdV-Mik
Ik heb cool n quiet disabeld en opnieuw 3dmark06 gedraaid maar hij haalt niet hoger dan mijn eerste benchmark. Ook heb ik de fan op full speed gezet en opnieuw 3dmark06 gedaan en die was ook niet hoger dan mijn eerste. Nog andere suggesties?

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Er staat echt helemaal niets in je topicstart, je mag echt wel wat beter je best doen om het zelf op te lossen voor je hier een topic opent. Gelukkig is mijn glazenbol in topvorm vandaag, dus kijk hier eens.

specs

• Kishi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-03 22:34
Welke snelheden zie je als je in de BIOS kijkt? Heb je misschien iets in je BIOS veranderd?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:28
MdV-Mik schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 15:05:
Ik heb cool n quiet disabeld en opnieuw 3dmark06 gedraaid maar hij haalt niet hoger dan mijn eerste benchmark.
Dat is ook wel logisch aangezien met C 'n Q ingeschakeld de cpu bij belasting, zoals van een benchmark, ook op z'n volle kloksnelheid gaat draaien. 't Is dus de bedoeling om tijdens het draaien van de benchmark te kijken of de juiste frequentie wel wordt weergegeven.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:44
Als je de 3dmark benchmark start, krijgt je CPU een hogere clocksnelheid. Dit is dezelfde clocksnelheid als dat je idle hebt met Cool&Quiet uitgeschakeld. Echter bij het inladen en uitlezen van de cpu snelheid heeft je CPU niet veel te doen en draait hij op een lagere clocksnelheid. Heb je je scores al eens vergelen met gelijkwaardige systemen?

Of je CPU staat niet goed ingesteld in de BIOS, dan moet je je HTT clock (oid) verhogen naar de juiste waarde.

De wijzen komen uit het Oosten!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

enige dat ik kan bedenken is dat je BIOS op auto detect zou staan. sommige bios'en detecteren cpu en memory snelheden niet goed en schakelen dan zelf de meest wazige snelheden in. dual channel wordt single channel etc. of er wordt een verkeerde multiplier gekozen.

Processor Driver ook geïnstalleerd?

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom open je een topic over CPU snelheid in Videoplanken & Beeldkanonnen :?

Los daarvan, we verwachten dat je zelf op zoek gaat voor je een topic opent en daarbij zeker ook de info die wij bieden doorneemt.

Zie in dit geval:

PMG FAQ - Mijn CPU draait soms op een lagere kloksnelheid? Wat zijn EIST en Cool'n'Quiet?

Als je dat eens goed bekijkt zie je waarom het geheel te verwachten is dat je scores in een benchmark even hoog zijn, ondanks dat de CPU met C&Q ingeschakeld idle trager draait. Daar is het ook voor: om niet onnodig veel energie te verspillen als de PC toch uit z'n neus staat te vreten...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.