AMD Phenom II 955 volt wisselingen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hallo allemaal

Ik draaide Everest om te zien wat mijn temperaturen waren. En toen ik ging aanklikken bij sensors is alles normaal.

Toen klikte ik op overclock en daar zie ik het volgende:

De Cpu VID schommelt steeds van 0.9700 volt naar 1.3500 volt, telkens als dat gebeurt zie ik bij mijn CPU klok dat deze schommelt van 803.6 Mhz naar de 2103.3 Mhz

Ik heb de volgende setup:

Moederbord: Gigabyte: ma790xt-ud4p
Processor: AMD phenom II 955
Voeding: CM real power 520
Videokaart: 4870

is dit normaal ?

Verwijderd

Volstrekt normaal. Dit is een feature van AMD zelf om het verbruik en de temperatuur van de processor in toom te houden door hem wat trager te schakelen als hij niets te doen heeft.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
google eens op cool 'n quiet

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-05 22:43
Cool 'n Quiet kun je uitschakelen in het BIOS.
Ook moet je nog ff de rest van je BIOS instellingen controleren, zoals de timings van je RAM en de multiplier van je CPU.
Dit zeg ik omdat ik zie dat je core op 2,1 GHz loopt in plaats van op 3,2 GHz.
Het moederbord (in mijn geval de UD5P) deed bij mij precies hetzelfde en klokte ook het geheugen terug.

[ Voor 3% gewijzigd door michaelmou op 02-08-2009 12:53 . Reden: Iets dat twee keer in het bericht stond ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

is dit normaal ?
Is het normaal om op GoT een vraag te stellen zonder zelf eerst op zoek gegaan te zijn en (mocht je dat wel gedaan hebben) zonder te melden waar je dan gezocht hebt, waarop, wat je vond (links) en wat je daar zelf uit bedacht hebt? Nee dus...

In dit geval zou je op www.amd.com kunnen lezen dat het dynamisch aanpassen van core voltage en snelheid een feature is. Bovendien hebben wij er in de FAQ ook wat over staan:

PMG FAQ - Mijn CPU draait soms op een lagere kloksnelheid? Wat zijn EIST en Cool'n'Quiet?

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.