Ik heb een heel vreemd probleem. Downloaden van usenet gaat heel traag als ik verbonden ben met wireless N. Snelheid van http enz is wel gewoon normaal, alleen usenet is traag. Als ik verbind via wireless G dan gaat het wel goed. Ik heb een linksys WRT160N router en een linksys WUSB300N wireless adapter dus dat zou volgens mij gewoon moeten werken met elkaar. Iemand enig idee waarom juist usenet zo traag is?
Verwijderd
Van welke Usenet provider maak je gebruik ? En wat is jouw definitie van traag ?
Welk internet abo heb je ?
Kun je mis iets specifieker zijn dan kunnen we er iets mee
Ik gebruik giganews, en verder gebruik ik ziggo aio extra met 20mb down. Usenet gaat met ongeveer 300kb/s via wireless n. Met wirelss g haal ik gewoon 2,2mb/s.Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 12:07:
Van welke Usenet provider maak je gebruik ? En wat is jouw definitie van traag ?
Je grootste probleem lijkt te zijn dat je M (Mega) en m (mili) en B (Byte) en b (bit) door elkaar haalt. 2.2mb/s (milibit/seconde) is bij benadering 1 Byte per uur. Op die snelheid duurt het ongeveer een mensenleven om één mp3 bestand binnen te halenNimrod2253 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 12:11:
[...]
Ik gebruik giganews, en verder gebruik ik ziggo aio extra met 20mb down. Usenet gaat met ongeveer 300kb/s via wireless n. Met wirelss g haal ik gewoon 2,2mb/s.
Begin eens met voor jezelf duidelijk te krijgen of je het over bits of Bytes hebt. Vergeet daarbij niet dat 1B=8b. Het lijkt er sowieso op dat je die door elkaar haalt als je je internetverbinding 20mb noemt en "gewoon 2.2mb" over WiFi-g roept.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Er word bedoel 300 kb/s en 2,2 mb/s download.
De 20mb down is de abbonement snelheid dus dit is wel 20mbit ofwel 2,5 mb/s
De 20mb down is de abbonement snelheid dus dit is wel 20mbit ofwel 2,5 mb/s
Is het nou echt zo moeilijk 
Of je het mbit of mb/s schrijft, het blijft milibit/s waar je het over hebt: 20mbit = 20mb/s = een decennium voor een mp3
Jij bedoelt allicht 20Mb/s (Megabit per seconde) en 2MB/s (MegaByte per seconde)
Wikipedia: SI prefix
Wikipedia: Byte
Het verschil mili<->Mega is zo groot (2^30) dat meestal wel duidelijk is waar het om gaat, maar het verschil bit<->Byte is maar een factor 8 en dat zie je fout gaan. Sterker nog, in topics als dit zie je het zelfs vaak dubbel fout gaan, waardoor je een factor 64 ernaast zit zonder dat ook maar iets "verkeerd" is.
* dion_b heeft monteurs aangestuurd zien worden op deze onzin
Of je het mbit of mb/s schrijft, het blijft milibit/s waar je het over hebt: 20mbit = 20mb/s = een decennium voor een mp3
Jij bedoelt allicht 20Mb/s (Megabit per seconde) en 2MB/s (MegaByte per seconde)
Het verschil mili<->Mega is zo groot (2^30) dat meestal wel duidelijk is waar het om gaat, maar het verschil bit<->Byte is maar een factor 8 en dat zie je fout gaan. Sterker nog, in topics als dit zie je het zelfs vaak dubbel fout gaan, waardoor je een factor 64 ernaast zit zonder dat ook maar iets "verkeerd" is.
[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 02-08-2009 14:28 ]
Oslik blyat! Oslik!
Ik hoop dat t een standaardpost is die je copy & paste, want dit komt veel te vaak voor.. En dan zeggen de mensen die het fout doen dat ze 'veel van computers weten' oid..dion_b schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 14:27:
Is het nou echt zo moeilijk
Ik bedoelde inderdaad 2.2 megabyte/s download. Dat is de normale snelheid van een ziggo 20 megabit abo.
Helaas is de download via usenet nog steeds ongeveer 300 kilobyte/s. De eerder gegeven link biedt helaas ook geen soelaas.
Vind het gewoon een raar probleem dat alleen usenet traag is. Verder werkt alles op volle snelheid. Zou toch helemaal niet uit moeten maken of je nou via http of usenet download?
Helaas is de download via usenet nog steeds ongeveer 300 kilobyte/s. De eerder gegeven link biedt helaas ook geen soelaas.
Vind het gewoon een raar probleem dat alleen usenet traag is. Verder werkt alles op volle snelheid. Zou toch helemaal niet uit moeten maken of je nou via http of usenet download?
[ Voor 28% gewijzigd door Nimrod2253 op 02-08-2009 14:37 ]
Ik heb geen idee waarom dit gebeurt, maar waarom zet je de zooi dan niet lekker op G? Het is geen oplossing, maar het zorgt wel dat je problemen verdwijnen.
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Ik wil de verbinding graag op N laten draaien in verband de komende snelheidsverhoging van ziggo. Wireless G zal dan iig niet meer voldoende zijn.coptician schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 14:37:
Ik heb geen idee waarom dit gebeurt, maar waarom zet je de zooi dan niet lekker op G? Het is geen oplossing, maar het zorgt wel dat je problemen verdwijnen.
Verwijderd
Wanneer je taakbeheer erbij pakt en naar het tabblad "networking" gaat, wat voor snelheid wordt er dan aangegeven als je gebruik maakt van 802.11N ?
Verder zou je ook nog even kunnen kijken op de website van linksys of er toevallig ook een driver en/of firmware update is.
Verder zou je ook nog even kunnen kijken op de website van linksys of er toevallig ook een driver en/of firmware update is.
Link speed geeft aan 39 Mbps en network utilization zit rond de 6%. Dit is met een download vanaf usenet.Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 16:43:
Wanneer je taakbeheer erbij pakt en naar het tabblad "networking" gaat, wat voor snelheid wordt er dan aangegeven als je gebruik maakt van 802.11N ?
Verwijderd
Zou zeggen probeer eens een firmware update of anders DD-WRT :P:P
Heb zelf ook nogal wat problemen met linksys routers gehad en laatstgenoemde firmware lostte eigenlijk alles wel op.
Plus deze firmware biedt nog een tal van geavanceerde opties die linksys niet biedt in de firmware zoals bandbreedte monitoring,VPN etc...
Wel is het nadeel dat de garantie van het apparaat is zodra je het flasht maar dit is een overweging die je in dit geval maakt.
Heb zelf ook nogal wat problemen met linksys routers gehad en laatstgenoemde firmware lostte eigenlijk alles wel op.
Plus deze firmware biedt nog een tal van geavanceerde opties die linksys niet biedt in de firmware zoals bandbreedte monitoring,VPN etc...
Wel is het nadeel dat de garantie van het apparaat is zodra je het flasht maar dit is een overweging die je in dit geval maakt.
Brakke drivers voor uw wifikaart? Haal je op andere sites/... wel een hogere snelheid dan op usenet met "n"?
Misschien moet je de firmware van uw router ook eens updaten? Wie weet begint die te flippen bij "n" verkeer en vindt ie "g" verkeer doodnormaal.
Misschien moet je de firmware van uw router ook eens updaten? Wie weet begint die te flippen bij "n" verkeer en vindt ie "g" verkeer doodnormaal.
Pagina: 1