Toon posts:

Linksys WRT160N langzame WLAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb me een Linksys WRT160N wireless router aangeschaft, nou heb ik het volgende probleem.. alles met het cdtje van linksys ingesteld enz en het werkt ook goed perfecte signaal sterkte en via de kabel normale snelheid (1500kbps down 190kbps up) maar via het draadloos haal ik ongeveer 60kbps down en 80kbps up (maximaal) en een filmpje op youtube bekijken bijv. gaat niet want dan moet ik minstens een kwartier laten bufferen.
Nouja met andere laptop geprobeerd hetzelfde probleem.. of ik nu naast de router zit of helemaal achter in de tuin dat maakt geen verschil en signaalsterke is maximaal binneshuis.
Dus even met linksys bellen, hun een aantal instellingen aangepast geen effect.. nieuwe firmware toegestuurd die voor dat probleem was.. weer geen effect.. nogsteeds dezelfde belachelijke snelheid en via de kabel gewoon snel. Nogmaals gebeld weer dezelfde instellingen maar nog geen effect en waren ze bezig dat het aan de laptop lag enz merja ik heb 2laptops geprobeerd (ene is 1maand oud en de adnere half jaar) hebbe allebei een 54mbps wireless kaartje erin en de router + de kaart staan ook op 54mbps.. zelfs nog een losse kaart gekocht voor in de laptop een N kaartje aangezien de router ook N is maar had ook geen nut.
dus nu snap ik er niks meer van.. ik heb de router ook goed beveiligd met WPA2/personal en een ander router wachtwoord zodat er zeker weten niemand anders op mijn router/netwerk de boel kan saboteren.
Voor de rest heb ik ook geen problemen met de wireless dat die onstabiel is of uitvalt..
Wat zou dit kunnen zijn? Misschien maar een kleine lullige instelling ofzo (hoop ik) maar ik kom er echt niet meer uit.. ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft :)
Ik heb nu op het moment trouwens gewoon de factory defaults geladen van de router en handmatig het routerwachtwoord aangepast, de WPA2/personal key ingevoerd en het CP nummer ingetikt(ik heb trouwens @home internet)

Op forum van linksys een aantal settings gevonden voor dit probleem maar werkt ook niet :S?
router op mixed mode zetten
radio band freq. 20mhz
standaard channel 11
bacon interval 2306
RTS Thres 2307
block anonymous internet reqeust (uitzetten)
MTU size op 1400
disable the Security easy setup option.?? wat word hiermee bedoeld?

Nouja dus allemaal gedaan behalve da disable the security easy setup option.
Vind de router niet meer via wireless.... standaard channel terug op auto gezet en de rest laten staan en het werkt weer maar nog steeds net zo sloom.

Groetjes Buck

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 03:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
kick

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:34
Weet je wat alvast eens doet ?

Zet alle zooi af en probeer eens na een factory defaults reset gewoon te connecten,dus geen encryptie

Over die SES-option, dat is een knopje op je router, als je die indrukt wordt er een speciale modus gelanceerd op je router ofzo die alle clients laat connecten, een zelfgegenereerde wpa key doorstuurt enz...

Beter handmatig doen ipv dat ses gedoe/CD-gedoe, altijd gewoon nar adminpage gaan ;)

heb je trouwens xp of vista ??
Laatste drivers van de kaartjes afgehaald ?

Ohja, check ook ff voor updates voor wireless van xp zelf... (kan zijn dat ie daar ergens om de een of andere reden rot om doet...)

[ Voor 19% gewijzigd door HyperBart op 28-05-2008 14:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
ohzo
ja dat SES gebruikte ik niet vond het maar onzin maar wist niet dat het zo heette..
had ook geprobeerd zonder beveiliging enz..
maar heb nu een bios update gedaan en daarna kreeg ik een update voor t kaartje.. en nu werkt t :D
maar raar.. dat met een losse N kaart ook traag was met laatste drivers.. merja wat het ook was t werk gelukkig..
kan nu in de tuin downloaden met 1500kbps(A)