Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb sinds vandaag deze Full HD Philips 37PFL8404H gekocht van de MM in R'dam. Heb er nu alles voor zover ik weet perfect op aangesloten, PS3/360 enzo. PS3 staat op HDMI, Xbox360 op Component. Heb nu alleen nog de PS3 gespeeld, en het ziet er gelikt uit en loopt allemaal erg soepel op één ding na: af en toe valt het beeld gewoon uit :(

Eerste keer gebeurde het na +- 30 min spelen, het beeld valt gewoon weg maar de PS3 gaat gewoon door. Tweede keer was in het menu van de PS3, was geen spel aan het spelen oid. Beeld valt gewoon weg uit het niets, de PS3 loopt ook niet vast ofzo want ik kon hem nog met de controller 'blind' uitzetten.

Iemand die weet waar dit aan kan liggen? Alvast bedankt :)

Verwijderd

Misschien is je HDMI kabel niet helemaal fris? Ik heb ook meer verhalen gelezen over het spontaan uitschakelen van de 8404H serie, maar volgens mij gebeurt het in die gevallen wanneer de TV helemaal uit is gezet, dus niet vanuit standby. Gaat de TV echt uit, of wordt het beeld zwart?

Verwijderd

Topicstarter
Beeld gaat zwart, de TV kan ik dan zelf nog uitdoen..

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:31

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

En hebj e dit probleem ook wanneer je gaat spelen met de Xbox360? Heb je een DVD speler met HDMI en vertoont die hetzelfde probleem? Zo nee, dan moet je misschien toch eerder kijken naar je PS3.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:31
Klinkt inderdaad als een probleem met de hdmi (kabel).

Zorg ook dat de beeldverhouding van je tv vast staat en niet op Auto. Soms lijkt zo'n hdtv een ander beeldverhoudingssignaal te krijgen en dan gaat die een andere beeldverhouding doen en gaat het beeld uit.

Toch denk ik dat dit hdmi related is.

[ Voor 4% gewijzigd door Ferry34 op 02-08-2009 10:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga zo even een andere HDMI kabel kopen, kijken of dat helpt.. Het beeld valt nu minder vaak weg, maar toch, het hoort gewoon niet te gebeuren.

@ Ferry; Heb het formaat nu op Unscaled gezet, had hem eerst op Auto Format gezet en hij zoomt steeds te ver in waardoor tekst niet meer te lezen was. Maar dat is nu dus verholpen.

Waar ik nu meer last van heb zijn kleine witte stipjes die overal verschijnen. Je ziet het ook als je naar de bioscoop gaat; kleine witte stipjes overal. Ligt dit aan mijn HDMI kabel?

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 00:58:
En hebj e dit probleem ook wanneer je gaat spelen met de Xbox360? Heb je een DVD speler met HDMI en vertoont die hetzelfde probleem? Zo nee, dan moet je misschien toch eerder kijken naar je PS3.
Heb de Xbox360 op Component staan, en dat werkt wel allemaal gewoon prima. Het is de PS3 die rare shit doet, staat aangesloten op HDMI. Kleine witte puntjes/flikkerend beeld etc.. Word er echt gek van, heb deze TV net in huis gehaald en nu al een hoop problemen :( En het is niet de PS3 zelf, hij deed het op m'n oude HD Ready TV perfect.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2009 13:21 ]

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:31
Witte stipjes etc duidt op een matige hdmi kabel (jawel!).

Probeer s een andere. Niets duurs hoor, gewoon een hdmi 1.3 van een tientje (handyman)

Je bent niet de enige met een uitvallend beeld bij een philips

Sony RDR HX 950 hdmi storing

Het kan zijn dat de philips kieskeurig is met de hdmi kabels (ik hoop dat het zo simpel is, bij Samsung heb je dit vaak).

edit: ik las ergens dat er een probleem schijnt te zijn met een verschillend protocol wat in de hdmi van Sony zit, waardoor er conflicten kunnen ontstaan bij de edid/handshake tussen apparaten.
Er zijn op dit moment ineens wat issues met hdtv's icm het afspelen van blu-rays op 1080p met de ps3, die ook door Sony wordt gemaakt.

Ik heb het alleen maar gelezen, dus weet dat niet zeker.

[ Voor 80% gewijzigd door Ferry34 op 05-08-2009 01:55 ]

Pagina: 1