Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als Ik mijn sony RDR HX950 harddisk recorder via hdmi aansluit op de lcd tv philips 37PF9641, krijg ik regelmatig een korte flikkering in het beeld. Als ik hem aansluit via scart, heb ik dit probleem niet.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:33
Probeer een andere hdmi ingang op de tv. Zet ook de beeldverhouding (16-9;4-3;auto) niet op Auto maar op 16-9.
Laat je de hdd recorder upscalen naar 1080p? Kan je dit ook lager zetten zoals 1080i? Is niet helemaal de bedoeling, maar dat geeft wat meer info. Dan kan het zijn dat de hdmi kabel de hoeveelheid data niet aankan.

Probeer s een andere hdmi kabel,gewoon eentje van een tientje is goed genoeg.

Hmm vreemd, je bent niet de enige met een philips die last heeft van een uitvallend beeld
http://gathering.tweakers...pdate_message/32350827/0/

Hopelijk is de reden dat de Philips kieskeurig is wat betreft het merk hdmi kabel. De Samsungs hebben dit ook.

[ Voor 69% gewijzigd door Ferry34 op 02-08-2009 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.
Een andere hdmi ingang of kabel heb ik al geprobeerd, de hdd recorder staat al op 1080i.

Ik heb sony gemailed, omdat ik dacht dat het aan de hdd lag. Sony antwoordt echter niet.
Ik zal ook nog eens proberen philips te mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:33
Er schijnen wat verschillen te zitten in de protocollen die sony gebruikt bij hdmi. Er zijn meerdere problemen, maar dan vooral met hdtv's met de ps3. Zelfs de Panasonic plasma's hebben soms een conflict met de ps3 bij het bekijken van blu-ray op 1080p.

Je weet, de ps3 komt van Sony.

Daar kan het probleem dus ook aan liggen. Dat heeft te maken met EDID, een handshake (communicatie) tussen 2 apparaten.
Ik las over het probleem op internet, maar weet dit nog niet 100% zeker.

[ Voor 8% gewijzigd door Ferry34 op 05-08-2009 01:56 ]