Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-05 20:09
Eerst de processor: voor dagelijks gebruik en gamen is een i5 processor prima. Hiermee kan je nog jaren vooruit. De i7 is meer een high end processor voor echt CPU intensieve taken als HD video bewerking.

De GPU is een erg goede keuze voor een laptop. Er zijn dan nog wel geen benchmarks van bekend, maar op o.a. de benchmark lijst van notebookcheck (http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html) heeft deze erg goede prestaties. Nadeel is wel dat het nog een directX 10 kaart is en er al laptops uit zijn met directX 11 kaarten (pricewatch: Asus N61JA-JX046X)

Ander nadeel vind ik de resolutie. Deze is redelijk laag en als je Full HD materiaal wilt gaan bekijken, dan zou ik toch op zoek gaan naar een laptop met hogere resolutie. Dit kan bijvoorbeeld de nieuwe Sony Vaio F serie zijn (te vinden via sonystyle.nl)

Succes met je zoektocht en keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-05 11:35
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 08:16:
er komt nog minimaal 25% op de prijs vanwege VAT en BTW, en dan nog verzend- en invoerkosten......

ik betwijfel ten zeerste dat hij voor minder dan €1550 over de toonbank gaat..
Dat dollar = euro geldt niet meer.
Als je de meest recente voorbeeld bekijkt zoals de HD5670.
Die gaat voor 99 usd over de toonbank.. Hier kan je hem al krijgen voor 72~75 euro.
Dat is nog steeds niet de wisselkoers verhouding, maar lijkt er al wel meer op.
Als je dat dan volgens deze verhouding berekent komt je uit op 75% van 1645 = 1234 euro.
Veel minder erg dan die 1550 euro.. hoe kom je eigenlijk op dat bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delerium2
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-06 18:04
@mathijsjansen 86

Is dese resolutie van het belang bij gamen op je laptop zelf?
Want ik was vergeten te vermelden dat ik voor het bekijken van hdmi films mijn pc/laptop aansluit op mijn HDMI TV. Is de resolutie van mijn scherm van de laptop dan nog van belang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:58
delerium2 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:33:
@mathijsjansen 86

Want ik was vergeten te vermelden dat ik voor het bekijken van hdmi films mijn pc/laptop aansluit op mijn HDMI TV. Is de resolutie van mijn scherm van de laptop dan nog van belang?
Voor je TV niet, maar wel voor je laptop. In games is lager doorgaans wel beter, ivm native resolutie en rekenkracht. Maar bij grote documenten en intenetten zijn wat meer pixels wel weer relaxed.

Sowieso zou ik e N61JA aanraden, ik vraag me uberhaupt af of de GTS 360M wel sneller is als de HD 5730.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delerium2
Waarop moet ik letten als ik een 3D kaart beoordeel op zijn snelheid. Want ik weet ondertussen dat het aantal MB's niet zo veel zegt. Ook had ik iets gehoord dat je bij sommige videokaarten onderling geheugen met je processor kan uitwisselen. En dat sommige videokaarten dat weer niet ondersteunen. Het is allemaal een beetje ingewikkeld want de videokaarten hebben ook geen logische nummering ofzo waaraan je gemakkelijk kan zien welke er sneller/beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
delerium2 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:54:
Waarop moet ik letten als ik een 3D kaart beoordeel op zijn snelheid. Want ik weet ondertussen dat het aantal MB's niet zo veel zegt. Ook had ik iets gehoord dat je bij sommige videokaarten onderling geheugen met je processor kan uitwisselen. En dat sommige videokaarten dat weer niet ondersteunen.
Dat is weer deels gedeeld geheugen. Klinkt wellicht heel revolutionair, maar is eigenlijk juist prut.
Het is allemaal een beetje ingewikkeld want de videokaarten hebben ook geen logische nummering ofzo waaraan je gemakkelijk kan zien welke er sneller/beter is.
Mja, die hebben processoren tegenwoordig ook niet meer....

Wat dat betreft zijn benchmarks, gemeten scores, ook de enige manier waarop je processors en videokaarten kunt vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Volgens Computerpirates komt de pricewatch: Asus K72JR-TY043V volgende week maandag bij de leverancier binnen, dan ga ik em bestellen. Lijkt me een mooie laptop voor 680 euro! Kan ik alles op doen wat ik wil en af en toe een game spelen die niet te veeleisend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
delerium2 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:33:
@mathijsjansen 86

Hoe hoger de resolutie, hoe meer detail je zal kunnen zien. Maar zoals al aangegeven zorgt een hogere resolutie ook voor meer rekenkracht en dus een lagere framerate in de nieuwe spellen. Bij een laptop is het wel altijd goed om op de native resolutie te spelen, omdat dit de resolutie is waarop het scherm het beste presteert. Een lagere resolutie zorgt dan voor zwarte randen of een vervormd beeld (de lagere resolutie wordt dan uitgerekt om op de originele resolutie te 'passen'). Voor websites en office programma's is een hogere resolutie zeker in het voordeel omdat dit meer detail geeft. Dus aan jou de taak om te bepalen wat je belangrijker vindt.

Bij het vergelijken van GPU's kijk ik ook altijd op benchmark lijsten omdat er zo veel factoren belangrijk zijn voor de prestaties (geheugen, kloksnelheid, pipelines, shaders enz.). Door te googlen op benchmark notebook gpu kan je wel verschillende lijsten vinden.

Gedeeld geheugen bij een GPU is vaak het geval bij een grafisch chip ipv een dedicated GPU. Die grafische chips zijn bedoeld voor de gewone gebruiker, als gamer wil je zeker een dedicated GPU hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delerium2
OK!

Heel erg bedankt voor jullie advies.
Weer wat geleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
  • Laatst online: 20-04 13:55
Weet iemand of de Asus N61JQ overigens ook binnenkort beschikbaar zal zijn in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

bladerash schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:06:
[...]

Dat dollar = euro geldt niet meer.
Als je de meest recente voorbeeld bekijkt zoals de HD5670.
Die gaat voor 99 usd over de toonbank.. Hier kan je hem al krijgen voor 72~75 euro.
Dat is nog steeds niet de wisselkoers verhouding, maar lijkt er al wel meer op.
Als je dat dan volgens deze verhouding berekent komt je uit op 75% van 1645 = 1234 euro.
Veel minder erg dan die 1550 euro.. hoe kom je eigenlijk op dat bedrag?
1136 plus verzendkosten plus VAT plus nog een keer verznekosten plus BTW plus invoerrechten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-05 11:35
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 20:55:
[...]

1136 plus verzendkosten plus VAT plus nog een keer verznekosten plus BTW plus invoerrechten....
Ik hoop dat je snapt dat die 1136 euro al inclusief het Amerikaanse stelsel van de btw is. Dat moet je er eerst nog af halen.
Value Added Tax = Belasting Toegevoegde Waarde.. en dat komt er maar 1x bij.
Dus kom niet met + VAT + BTW + TVA + MwSt.. Je kunt ze in alle talen opnoemen, het blijft maar 1 ding.
Wist je dat Asus een taiwanese bedrijf is met de meeste fabrieken in Taiwan zelf op 1 na in China?
Dus naar de VS wordt het ook verzonden... en nee, het wordt niet via de VS naar Nederland verzonden maar direct vanuit Taiwan. Dus zoveel keer extra verzendkosten hoef je er niet aan vast te plakken.
Asus heeft ook al alle invoerrechten die hij nodig heeft om z'n producten in Nederland te mogen afzetten, anders waren er geen producten van asus in nederland te koop. En 3e nee is dat ze geen extra invoerrechten moeten betalen voor een specifiek model.

En nog eens nee is dat je niet op 1550 euro zult komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

ahaa, ik dacht dat je het over importeren had

mocht hij inderdaad goedkoop in nederland komen, dan zou het kunnen dat hij het kan betalen.. maar dat duurt nog even, zo gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340229

Een schatting van wanneer hij eindelijk hier arriveert? eid feb - begin maart?

En uiteindelijk gaat het er allemaal om over heveel mensen ervoor willen betalen. Maar als ze uit Taiwan komen is er misschien nog hoop. Trouwens nog eens gekeken op de website van Asus. Op de meeste modellen zit er ook nog eens erg handige software die bepaalt of je het touchpad met 2 of 3 vingers aanraakt en dus andere dingen doet wanneer je naar beneden scrollt met 2 of met 3 vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRRobert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06 20:48

RRRobert

Fokker in ruste

Ik heb nog niet eerder gereageerd hier, maar wel erg veel steun gehad aan dit topic bij het uitzoeken van een notebook.

Bij Paradigit hebben ze, in afwachting van de release van de i3 eni5 notebooks, de MSI GX623 in prijs verlaagd naar € 699,- excl. besturingssysteem. Dit is overigens niet de GX623-474NL uit de Pricewatch zoals ze op hun website suggereren, maar z'n iets neutraler vormgegeven broertje GX623-032NL, die voor zover ik na kan gaan verder dezelfde systeemspecs heeft:

Afbeeldingslocatie: http://xs.to/image-BDCD_4B5425D6.jpg

Gecombineerd met bijv. Windows 7 Home Premium 64bit NL ben je dus voor net geen 800 euro klaar. Ik ben er in ieder geval sinds twee dagen erg blij mee ;)

[ Voor 6% gewijzigd door RRRobert op 18-01-2010 10:19 ]

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330317

Deze het best wat ik nu kan krijgen voor het geld?

http://notebooks-laptops....eless-i5-430m-4gb-500gb-/

alstublieft snelle reactie anders is hij weer uit voorraad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PNutButtaBoy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05-2023

PNutButtaBoy

.: Is er nog vla? :.

verkeerde topic...

[ Voor 95% gewijzigd door PNutButtaBoy op 24-01-2010 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Anoniem: 330317 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:29:
Deze het best wat ik nu kan krijgen voor het geld?

http://notebooks-laptops....eless-i5-430m-4gb-500gb-/

alstublieft snelle reactie anders is hij weer uit voorraad!
Op dit moment wel idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meikrekel
  • Laatst online: 27-01 17:37
Hallo, ik ben van plan om een laptop te gaan kopen. Op deze laptop wil ik goed kunnen gamen. Het spel dat ik er zeker op wil spelen is Call of Duty modern warfare 2. Ik heb zelf al gezocht en heb een aantal opties gevonden. De 3 beste (in mijn optiek) zijn de volgende (budget:800 euro):

Toshiba Satellite L500-117 (800 euro)
Processor : Intel Core 2 Duo - T6500
Kloksnelheid : 2100 MHz
Besturingssysteem: Windows Vista Home Premium
Intern geheugen : 4096 MB DDR2 2 x 2048 MB
Opslag: 320 GB (5400 RPM Serial ATA)
Mediastations: DVD+/-RW Dual Layer
Beeldscherm: 17.3 inch TruBrite HD TFT Breedbeeld
Resolutie: 1600 x 900 pixels
Videokaart: ATI Radeon HD 4650
Videokaartgeheugen: 1024/2303 MB

HP PAVILION DV7-3130ED (750 euro)
Processor : AMD Turion II Dual-Core Mobile M520
Kloksnelheid : 2300 MHz
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium
Intern geheugen : 4096 MB DDR2 2 x 2048 MB
Opslag: 640 GB (5400 RPM)
Beeldscherm: 17.3 inch HD Breedbeeld
Videokaart: ATI Radeon HD 4650
Videokaartgeheugen: 1024/2303 MB

Toshiba laptop: Satellite Pro L550-17F (750 euro)
Processor : Intel® Core™ i3-330M
Kloksnelheid : 2130 MHz (3mb cache)
Besturingssysteem: Windows 7 professional
Intern geheugen : 4096 MB DDR3 2 x 2048 MB
Opslag: 500 GB (5400 RPM)
Beeldscherm: 17.3 inch TruBrite HD TFT Breedbeeld
Videokaart: ATI Mobility Radeon™ HD5145
Videokaartgeheugen: kan ik nergens vinden (help?)

Ik wil het liefst een 17 inch scherm, maar met iets minder kan ik wel leven (16 inch ofzo). Welke van de drie is het beste, of is er nog een betere voor deze prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
Ik denk toch dat je heel wat betere laptops kan vinden voor die prijs. De link hieronder is een pricewatch met de volgende eisen:
-scherm min 15,4 (staan er meerdere van 17,3)
-prijs <825
-core i3/5/7 processor
-Ati 5xxx videokaart

http://tweakers.net/price...UqMTfKJPnTP2TMo-K7BSNHscX

De core i 3/5/7 processoren zijn duidelijk sneller dan de vorige generatie cpu's, dus dat lijkt met bij het aanschaffen van een nieuwe laptop wel een must.
Daarnaast heb ik de Ati 5xxx aangezet omdat die DX11 kaarten zijn en je zo dus voorbereid bent op de toekomst.

Ik heb verder nog niet goed gekeken naar de specs en de kwaliteit van de video kaarten, maar ik denk dat je hier een mooi eind mee kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meikrekel
  • Laatst online: 27-01 17:37
Na gezocht te hebben ben ik op de volgende gestuit: Asus K72JR-TY043V. Ook deze leek me wel goed, maar hoor niet vaak goede dingen over acer, (iemand ervaring met acer laptops?): http://tweakers.net/price...0g-434g64mn.html#tab:info

[ Voor 100% gewijzigd door Meikrekel op 09-02-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350451

Hallo

Ik ben al een tijdje opzoek naar een gaming laptop.
Ben rts fan en wil dan ook een laptop die spellen als C& C 4: Tiberian Twilight en sc2 goed kan spelen , verder ook dingen zoals bv wow
liefst 16-17 inch scherm ongeveer , voor de rest hoeft ie niets speciaals te hebben , geen camera of andere extra dingen.
Budget tot 800 euro
Kwam zelf op deze :

pricewatch: Acer Aspire 7740G-434G64MN

Acer Aspire 7740G-434G64MN

17,3" laptop met 640GB HDD en 4GB mem.

hebben jullie betere suggesties?en zou deze voldoen aan mijn eisen ?

alvast bedankt
Pagina: 1 2 3 4 Laatste