Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

NoWayOutOfHere schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:37:
Ik ga dit weekend nog maar wat googlen op de XPS problemen, en het topic hier erover doorlezen. Snelle zoektocht kwam ik uit op zeer wisselende reacties (er zijn zat mensen die 'uren gamen' en geen heating problemen hebben. Dat het ding heet wordt is wel duidelijk, maar of het ook daadwerkelijk problemen oplevert is wisselend)
Veel mensen gebruiken dan ook een extra laptopkoeler. De vraag is of ze uren kunnen gamen zonder laptopkoeler (wat op fora vaak niet gespecifieerd wordt). Als de mijne binnen is ga ik allensinds goed testen op die temperaturen en eventueel throttelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kellhus schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:59:
Zou het zijn omdat men van de huidige stock met T6xx en P7xx processors af wil voordat de quad core procs de markt gaan overspoelen?
Pfff, dat is pas in 2010. Daarbij is de 6000- en 7000-serie eerder voor de normale computeraar die at meer power wil als een budget T3200 of T4200...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290563

Beste tweakers,

Ik heb voor mijn opleiding over 2 weken een laptop nodig.
Het is voor een multimedia opleiding dus eigenlijk zijn zowel videokaart als processor belangrijk.
Daarnaast wil ik niet dat de laptop groter wordt dan 16 inch ivm mobiliteit.
Mijn budget ligt bij 1000 euro.
Na wat rondkijken is mijn oog gevallen op de Toshiba Satellite A350-12Z.
Heeft iemand van jullie ervaring met deze laptop, of weten jullie goede alternatieven?
Alle info is welkom, alvast bedankt.

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-03 06:08
Als je geen games wilt spelen dan is dat een goede keuze ja. Al is de resolutie beperkt en zou ik zelf niet 2x400gb hdd's in mijn laptop willen ivm gewicht.

Mocht je wel meer willen gamen dan zou je ook de Satellite A500-14Q kunnen overwegen. Mindere proc, beter graka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of de Dell Studio XPS 16 met full hd resolutie. Zeker een hoge resolutie is aanbevolen zoals kellhus al aangeeft hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290563

GENETX schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:56:
Of de Dell Studio XPS 16 met full hd resolutie. Zeker een hoge resolutie is aanbevolen zoals kellhus al aangeeft hierboven.
Dankjewel voor de tip, ik heb uiteindelijk deze laptop besteld!
Hoop hem snel binnen te krijgen. Nogmaals bedankt, ook kellhus bedankt voor je tip.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 290563 op 21-08-2009 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
De zoektocht gaat maar weer verder...

Deze Samsung ziet er aardig uit. Alleen een karige processor, zoals redelijk gewoon begint te worden in dit segment. Voor 820 euro is het toch geen slechte deal, zeker aangezien het eindelijk weer eens een laptop betreft die er gewoon degelijk uitziet.

Voor 899 euro heb je ook een Samsung 710 met Q9000 processor, maar daar zit dan weer een GF GT130 in, die een stuk matiger performed dan een 4650/70. Stop die quadcore lekker in bovenstaande laptop en verkoop hem voor 900/1000 euro, dan ben ik klaar ;)

Verder ga ik vanmiddag bij de Mediamarkt kijken of ze de Toshiba Satellite A500-14Q hebben staan zodat ik het scherm kan bekijken. Als die van aardige kwaliteit is, dan blijft dit ook een kanshebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Zo, net dus even langs de MM geweest. En die Toshiba (A500/P300) gaat het niet worden. Wat een stuk plastic zeg. Ik ben al geen fan van al dat pianolak, maar wie heeft in godsnaam besloten dat ook het toetsenbord deze coating heeft?

Even lopen spelen met een paar Vaio's en een HP Pavillion (model weet ik niet meer). De HP voelt degelijk aan, maar die Vaio vond ik ook maar een rammelbak (volgens mij was het de FW E/H). Zijn een stuk betaalbaarder geworden, maar ook met de nodige concessies lijkt het. Verder veel Acers, maar die ben ik maar voorbij gelopen. Ik hoef geen trampoline als keyboard ;)

Misschien het budget toch maar naar 1200 euro bijstellen en naar een degelijke HP kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 20:46
Anoniem: 172864 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 14:49:
Wat vinden jullie van deze? Aanbieding bij de Mediamarkt deze week:

Packard Bell Easynote LJ65-DT-020 Notebook
T6500 (2,1 GHz, 2 MB L2 cache, 800 MHz FSB)
4 GB DDR 3
500 GB HDD
Nvidia GeForce GT240M 1 GB DDR3
17 inch breedbeeld

699 Euro
Ik zag deze vandaag ook en vond het ook een mooie aanbieding.t.
Alleen heeft me vader een Packard Bell gehad en erg slechte ervaringen mee gehad.
De service was niet zo als het behoorde te zijn.
De DVD branden en de HDD hielden er beide mee op.
Er werd toen vermeld dat dit door ondeskundig gebruik was.
Dit bericht kregen we aan de telefoon al zonder enige inspectie what so ever.

Dus sinds toen ben ik een beetje huiverig voor PB maar aan de andere kant is het een mooie aanbieding.
Aangezien gelijke laptops met de zelfde specs toch snel 100 tot 150 euro duurder zijn.

Weet iemand ook wat voor kwaliteit schermen er in de laptops van PB zitten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

smok84 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 01:10:
[...]
Weet iemand ook wat voor kwaliteit schermen er in de laptops van PB zitten??
Doodnormale kwaliteit die je ook in Acer, Asus en goedkope Dells tegenkomt, zie ook hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

@kellhus, ik denk dat deze misschien ook wel een interessant optie kan zijn.
Kan je overigens Direct Message aanzetten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Interessante laptop ja. De vraag is wanneer hij in NL gaat uitkomen? Verder waren de heren van Notebookreview niet onverdeeld positief. Er was wat kritiek over de behuizing (voelt goedkoop aan) en de GPU (down clocked).

Maar als hij binnenkort hier op de markt komt dan is het zeker een kanshebber.

Direct Message staat nu overigens aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:37

Gem

Hebben mensen met een XPS 16 geen last van die hoge HD resolutie (1920x1080) op een 15,6" scherm ? Tevens vraag ik me af of games niet onnodig meer performance eten door zo'n hoge resolutie 8)7 . Ik ben namelijk ook wel erg geïnteresseerd in deze laptop echter had ik liever de keuze gehad om een wat kleinere resolutie te kiezen zodat je wat langer met de games kan doen :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Ik was ook wat huiverig, maar het is goed te doen. Zeker als je de DPI aanpast is het perfect leesbaar. Verder speel je games doorgaans niet op die resolutie, aangezien de GPU dat niet trekt (alleen directx9 gen. games). Maar @ 1280x720 zien de games er ook nog goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215673

Ik wil iedereen hier even netjes bedanken voor de vele nuttige reacties en voorstellen. Ik heb het topic lurkend gevolgd en heb na wikken en wegen besloten tot de aanschaf van de 'beste koop' van dit moment: de Toshiba Satellite L500-128. Vanmiddag haal ik hem/haar op.

Thanks! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 215673 op 24-08-2009 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Anoniem: 215673 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 07:48:
Ik wil iedereen hier even netjes bedanken voor de vele nuttige reacties en voorstellen. Ik heb het topic lurkend gevolgd en heb na wikken en wegen besloten tot de aanschaf van de 'beste koop' van dit moment: de Toshiba Satellite L500-128. Vanmiddag haal ik hem/haar op.

Thanks! :)
Ik heb vandaag dezelfde gekocht bij BCC :) 599,-
Weet iemand trouwens hoe het zit als je geen vista erbij hoeft zodat je geld terug krijgt? moet ik daarvoor bij bcc zijn of bij toshiba zelf?

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 23:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

rataplan2 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:52:
[...]

Ik heb vandaag dezelfde gekocht bij BCC :) 599,-
Weet iemand trouwens hoe het zit als je geen vista erbij hoeft zodat je geld terug krijgt? moet ik daarvoor bij bcc zijn of bij toshiba zelf?
Hier kan je er meer over vinden :)

[Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

In de PCM van deze maand een test van een aantal notebooks tot 600 euro.
Best getest: pricewatch: Packard Bell Easynote LJ65-CU-014
Beste Prijs/prestatie: Asus K50.

Die PB is wel aardig met T4200, ATI 4570 17" 1600*900 voor 559,- (3.2kg)
Ik denk dat als de genoemde Toshiba of Dell Studio 15 had mee gedaan dat die hoge ogen hadden gegooid.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 24-08-2009 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-01-2023
Ik ben al meer als een maand aan het zoeken voor een goede laptop! Ben al weken aant kijken op dit forum & telkens denk ik de beste laptop gevonden te hebben maar dan breken ze hem in een ander topic weer af!

Ik ben opzoek naar een degelijke laptop, waar ik COD 4 & GTA 4 op kan spelen.. Hoeft niet op high.. & liefst geen laptop die na 1 uur al plat is (geen 6 cell) of die temperaturen van 50 graden bereikt na het spelen van een spel..
Prijs: Ongeveer 1000 euro..

Ga hem ook aansluiten op een beamer of tv dus liefst een hoge resolutie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

^ Dell SXPS 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-01-2023
Dat ziet er idd een goede laptop uit, maar ik word zot van dell zijn kortingen.. Met welke configuratie kan ik het best starten om er het voordeligst uit te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

joost92 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:11:
Dat ziet er idd een goede laptop uit, maar ik word zot van dell zijn kortingen.. Met welke configuratie kan ik het best starten om er het voordeligst uit te komen?
:*) Dat mag je toch echt even zelf gaan uitzoeken. Kijk anders eens in het SXPS16 topic, daar kun je zien wat mensen er voor betaald hebben. En vergeet niet de coupon + EPP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Hier nóg een dolende laptopzoeker... ;) Ik zoek voor m'n vrouw een goedkope lap (max 600 euro) die geschikt is voor normaal internetgebruik. Hoeft dus geen zware games aan te kunnen of zo, maar moet wel een beetje vlot werken. Nu had ik al bijv. de Toshiba L500-128 op het oog (600 euro), alleen is de batterij niet echt top: na 80 minuten moet 'ie alweer in de muur. En m'n vrouw wil er juist eentje die langer los kan. Bovendien moet 'ie wel stevig zijn, vooral de scharnieren van het scherm, want m'n vrouw doet het ding echt om de haverklap open en dicht. Zowat alle laptops die ze tot nu toe gehad heeft, zijn vervangen door een andere omdat het scherm zo ongeveer los bungelde...

Nu zie ik dat je vandaag nog de Dell Studio 15 met lekkere korting kan kopen, maar die CPU is minder dan die in de Toshiba en ik heb geen idee hoe het met de accu zit. Ik zag ook nog de Samsung F522: die schijnt wel een aardig accu te hebben. Ik zou dan wel gaan voor de FS01 omdat de AS01 te duur wordt. De FA01 heeft een interne videokaart en da's ook weer niks, ook al games m'n vrouw niet...

Iemand nog andere nuttige tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De Dell Studio gaat zo'n 3.5 uur mee op de accu. Verder is de CPU snel genoeg voor je vrouw, en de GPU veel te snel. ATI 4570 is behoorlijke overkill. Waarom zou je vrouw het niet afkunnen met een integrated GPU?

Kijk ook eens naar de Dell Inspiron 15 met een grotere accu.

PS. Dell aanbiedingen zijn er altijd maar ze proberen de indruk te geven dat je snel moet zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 26-08-2009 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 135195 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 14:47:
Hier nóg een dolende laptopzoeker... ;) Ik zoek voor m'n vrouw een goedkope lap (max 600 euro) die geschikt is voor normaal internetgebruik. Hoeft dus geen zware games aan te kunnen of zo, maar moet wel een beetje vlot werken. Nu had ik al bijv. de Toshiba L500-128 op het oog (600 euro), alleen is de batterij niet echt top: na 80 minuten moet 'ie alweer in de muur. En m'n vrouw wil er juist eentje die langer los kan. Bovendien moet 'ie wel stevig zijn, vooral de scharnieren van het scherm, want m'n vrouw doet het ding echt om de haverklap open en dicht. Zowat alle laptops die ze tot nu toe gehad heeft, zijn vervangen door een andere omdat het scherm zo ongeveer los bungelde...

Nu zie ik dat je vandaag nog de Dell Studio 15 met lekkere korting kan kopen, maar die CPU is minder dan die in de Toshiba en ik heb geen idee hoe het met de accu zit. Ik zag ook nog de Samsung F522: die schijnt wel een aardig accu te hebben. Ik zou dan wel gaan voor de FS01 omdat de AS01 te duur wordt. De FA01 heeft een interne videokaart en da's ook weer niks, ook al games m'n vrouw niet...

Iemand nog andere nuttige tips?
Meer geld op tafel leggen. 80 minuten is overigens wel erg weinig, maar bedenk wel dat de meeste notebooks in dit budget geen dikke accu hebben. Een stevig scharnier kun je helemaal uit je hoofd zetten, dat is enkel voor de business notebooks die minimaal 1500 euro kosten een optie. En waarom zou je geen igp willen? Zuinig en als je niet gamed scheelt het ook nog geld. Igp's zijn tegenwoordig niet meer slecht.

600 euro mag een bak geld zijn, voor een notebook is het neits en zit je gewoon in het budgetsegment te kijken. Wat dat betreft: You'll get what you pay for.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Pak een Dell Vostro 1520 met een 9 cell accu via de EPP site. Moet echt wel lukken voor 600 euro verwacht ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 26-08-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stale
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-03 16:27
Hallo
ik ben op zoek naar een budget gamenotebook zoals uit deze bbg.. degene die wordt geadviseerd is niet meer te koop, ik vond Toshiba Satellite Pro P300-25C ook een kanshebber maar die heeft een stuk slechtere cpu (T6500) maar wel een veel betere gpu (hd4650).. nou speel ik vooral cpu zware spellen dus als jullie nu zouden kiezen welke zou dan de winnaar worden in de bbg? budget is ook ca 750euro.
mag overigens een klein scherm hebben, aangezien mobiliteit ook belangrijk is.

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Leg er 50 euro bij en je hebt een MSI GX623 met ATI 4670, P7350 en 15.4" @ 1680x1050

Met bovenstaande kun je goed gamen. Beter dan dat gaat heel moeilijk worden met dat budget.

[ Voor 36% gewijzigd door kellhus op 29-08-2009 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Alleen is T6500 krachtiger dan P7350.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Komop, dat verschil is echt zo verschrikkelijk marginaal. Dat staat niet in relatie tot de prestatiewinst van een 4670 t.o.v. een 4650.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

kellhus schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 21:58:
Komop, dat verschil is echt zo verschrikkelijk marginaal. Dat staat niet in relatie tot de prestatiewinst van een 4670 t.o.v. een 4650.
Misschien heb je de post van stale niet goed gelezen. Hij speelt vooral CPU zware spellen en vind de T6500 al een "slechtere" CPU.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 29-08-2009 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Hij geeft ook aan dat hij een game laptop zoekt. Dan mag hij de spellen aanwijzen die meer profiteren van 0.1ghz extra CPU kracht dan van een 4670 ipv een 4650.

Verder heeft de P7350 ook een betere FBS dan de T6500 en verbruikt deze minder energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Klopt allemaal maar de T6500 doet het toch een aardig stukje beter dan de P7350 volgens Passmark:
http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Daar heb je een punt ja. Dan ben ik benieuwd of dat ook tot uiting komt tijdens het spelen van sommige games, eens kijken of ik daar wat over kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

kellhus schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:27:
Daar heb je een punt ja. Dan ben ik benieuwd of dat ook tot uiting komt tijdens het spelen van sommige games, eens kijken of ik daar wat over kan vinden.
Er bestaan wel spellen die van de CPU afhankelijk zijn. Ze zijn sterk in de minderheid, daar heb je gelijk in. Ik weet zo uit m'n hoofd niet welke het zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stale
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-03 16:27
neem bijvoorbeeld supreme commander (RTS), maar waar ik vooral op doelde is flight simulator..

Welke cpu is daar geschikt voor? sneller dan de T6500 > p8400 of iets vergelijkbaars ofzo?

en dan in combi met een redelijk videokaartje dus!

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Minimum System Requirements
•Windows XP SP2 / Windows Vista
•Processor: 1.0 Ghz
•RAM: Windows XP SP2 - 256MB, Windows Vista – 512MB
•Hard Drive: 14GB
•Video Card: 32MB DirectX 9 compatible
•Other: DX9 hardware compatibility and audio board with speakers and/or headphones
•Online/Multiplayer Requirements: 56.6 kbps or better for online play
ga er maar vanuit dat de graka de bottleneck is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
kellhus schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 21:58:
De prestatie winst tussen een 4650 en 4670 is ook maar minimaal.
Ik dacht zelfs dat de 4670 een geclockte 4650 was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Het is ook een 4650 die op hogere snelheid draait, dat klopt. Maar het scheelt zo'n 500 punten in 3dmark06. Dat is een groter verschil dan die 0.1ghz aan processorkracht, that's all.

Maar goed; laten we het weer over laptops hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:50
Maar even los van het feit of de 4650-4670 of T6500-P7350 nu beter is of niet... ik vind de Toshiba P300-25C eigenlijk best een nette notebook om te zien, en de specs zijn niet bepaald slecht te noemen. Het is voor mij iig een kandidaat om de komende 1-2 weken aan te schaffen. Het is immers een "budget" notebook. Ik verwacht niet van deze laptop dat ie Crysis met alles op high en in de hoogste resolutie vloeiend afspeelt.

Het enige wat ik van de notebook verlang is dat ie WoW netjes en vrij gemakkelijk afspeelt, maar da's al een iets verouderde game :P Wat ik verder nog van 'm verlang is dat ie (HD) films zonder problemen streamt naar m'n PS3. Kijk ik weet dat die processor niet high-end is, dat mag je voor die prijs ook niet verwachten, maar als ie aan die 2 dingen voldoet dan blijft het voor mij een potentiele kandidaat :)

Daarom vind ik het jammer dat ik (ondanks goed zoeken volgens mij) geen review te vinden is via Google, en er maar 1 review staat in de pricewatch, en die is nog niet erg uitgebreid zegmaar. Die review zou mij namelijk de ultieme bevestiging kunnen geven om over te gaan tot koop.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-06 19:12
ik ben van plan een toshiba a300 te kopen maar weet nog niet zo goed welke
ik krijg bij de a300 serie het gevoel dat het heel goede specs zijn voor een laag prijsje:P

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312583

Hallo,

Ik ben al enige tijd aan ´t zoeken naar een goede, maar toch betaalbare notebook. Ik heb al een selectie gemaakt van kandidaten, alleen ben ik nog niet helemaal zeker van me zaak. Vooralsnog zijn deze de grootste kanshebbers:

Asus X61SL-6X024C
16", P8400, HD4570, 320 GB

MSI GX623-020NL
15,4", P7350, HD4670, 500 GB

Toshiba Satellite A500-14Q
16", P7350, HD4650, 500 GB

Toshiba Satellite P300-24T
17", P7450, HD4650, 400 GB

Tussen de laptops zitten hier en daar wat verschillen en dat zie je ook in de prijzen. De Asus is de goedkoopste van de vier met een prijs rond de 700 euro en de A500-14Q koop je voor 900 euro. Er zijn hiernaast ook vele andere, vergelijkbare modellen, maar deze leken mij het meest geschikt.

Na veel vergelijken en reviews te hebben gelezen, zit ik toch vast over welke het nou uiteindelijk gaat worden. Hebben jullie nog tips/adviezen hierover? Als jullie een ander model beter vinden, hoor ik het graag.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Asus SL serie heeft een Sis chipset, daardoor zijn ze goedkoper. Ik zelf heb liever Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Anoniem: 312583 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:37:
Hallo,

Ik ben al enige tijd aan ´t zoeken naar een goede, maar toch betaalbare notebook. Ik heb al een selectie gemaakt van kandidaten, alleen ben ik nog niet helemaal zeker van me zaak. Vooralsnog zijn deze de grootste kanshebbers:

Asus X61SL-6X024C
16", P8400, HD4570, 320 GB

MSI GX623-020NL
15,4", P7350, HD4670, 500 GB

Toshiba Satellite A500-14Q
16", P7350, HD4650, 500 GB

Toshiba Satellite P300-24T
17", P7450, HD4650, 400 GB

Tussen de laptops zitten hier en daar wat verschillen en dat zie je ook in de prijzen. De Asus is de goedkoopste van de vier met een prijs rond de 700 euro en de A500-14Q koop je voor 900 euro. Er zijn hiernaast ook vele andere, vergelijkbare modellen, maar deze leken mij het meest geschikt.

Na veel vergelijken en reviews te hebben gelezen, zit ik toch vast over welke het nou uiteindelijk gaat worden. Hebben jullie nog tips/adviezen hierover? Als jullie een ander model beter vinden, hoor ik het graag.

Groet
Ik heb zelf ook lang gezocht naar een laptop en 3 van de 4 bovenstaande laptops stonden ook op mijn lijstje. Persoonlijk ben ik voor de GX623 gegaan na de Toshiba's in het echt gezien te hebben. Ik vond ze bijzonder goedkoop aanvoelen met al dat plastic. En die lak die zelfs op het toetsenbord zit vind ik ook alles behalve fraai. En als laatste zit in de GX623 de beste grafische kaart, wat voor mij belangrijk was aangezien ik veel game met de laptop.

Overigens heb ik ook een week lang een Dell Studio XPS 16 gehad, wat een bijzonder fraaie laptop is. Helaas werd deze dusdanig warm dat de prestaties er door beinvloed werden. Dell heeft een steek laten vallen tijdens het bedenken van het ventilatiesysteem. Die is dus retour gegaan. Maar het kan een goede keuze zijn als je bijv. een cooling pad geen probleem zou vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
redelijk wat getwijfeld, wou eerst voor de packard bell lj65-dt-020 gaan, had er ook een gereserveerd bij mij op het werk, maar op een of andere manier was die geannuleerd en weer verkocht, moest dus wat anders vinden.

tik dit nu vanaf de toshiba satellite, pricewatch: Toshiba Satellite L500-128 . aanbieding + klantenkorting = 120 eu goedkoper dan de goedkoopste in de PW nu, dus zeer tevreden over de prijs uiteraard. eerste indruk is een zeer degelijke laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smok84
thijszor schreef op zondag 06 september 2009 @ 00:03:
redelijk wat getwijfeld, wou eerst voor de packard bell lj65-dt-020 gaan, had er ook een gereserveerd bij mij op het werk, maar op een of andere manier was die geannuleerd en weer verkocht, moest dus wat anders vinden.

tik dit nu vanaf de toshiba satellite, pricewatch: Toshiba Satellite L500-128 . aanbieding + klantenkorting = 120 eu goedkoper dan de goedkoopste in de PW nu, dus zeer tevreden over de prijs uiteraard. eerste indruk is een zeer degelijke laptop :)
Hoe krijg jij die 120 euro korting nog dan?
Als anderen dit kunnen krijgen is dat natuurlijk het interessant.

• Kijkeenolifant
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-04 09:06
Ook ik maak dankbaar gebruik van deze guide. Ik ben op zoek naar een laptop die maximaal 15.4 inch is in verband met een dure tas die al in bezit is. Gebruik is primair gericht op studeren, maar wel dat er nog enigzins op gegamed kan worden. Het budget is +/- 700 euro. De volgende 2 opties ben ik tegen gekomen:

Sony Vaio VGN-NS31M/S (€630)
pricewatch: Sony Vaio VGN-NS31M/S

Voordeel: Snellere videokaart, pick-up en return, design.

Acer Travelmate 5730G-654G32MN (€600)
pricewatch: Acer Travelmate 5730G-654G32MN

Voordeel: Snellere processor

De vraag vooral is dus, van welk merk kan ik meer kwaliteit verwachten denken jullie? En heb ik eventueel alternatieven gemist naar jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beide: Baggervideokaart, zie ook http://noteboookspot.nl/charts/gpu/

Vaak hebben tassen wel wat ruimte over, dus kijk even bij de specificaties want er is wel kans dat een 15,6" ook gaat passen. Dan krijg je in ieder geval veel meer keuze. Wederom zullen de Studio XPS 15, pricewatch: Asus X61SF-JX010C en pricewatch: Toshiba Satellite L500-128 vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116063

Intel Integrated GMA 4500M graphics

Die zit in de Asus K50IJ

Kan ik daar games van het kaliber Paraworld, Warcraft III, RCT 2 fatsoenlijk mee spelen?
Zit te twijfelen tussen deze en een laptop met de Geforce 9300 (die 130 euro duurder is).

Nieuwe games speel ik wel op de PS3, gaat me puur om oude RTS games
Paraworld ken ik niet, de rest moet in ieder geval prima gaan met de X4500 idd.

• Cartman75
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-04 15:13
Hallo,

Ook ik ben op zoek naar een basis notebook van rond de 600 euro.
Ik ga hem gebruiken voor internetten, dvd kijken/branden en de wat oudere games te kunnen spelen (games van 2/3 jaar oud) ik volg dit forum ook en heb verscheidene notebooks voorbij zien komen.

Zelf twijfel ik nog tussen een een 2-tal namelijk de:

Asus X61SL-6X129C en de

Acer Aspire 5536G-744G50Mn

graag jullie reaktie hierop, zodat ik mijn definitieve keuze kan maken (en misschien als deze 2 niets is een ander alternatief)

gr.
Cartman75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman75
helemaal geen reaktie! :( :S

[ Voor 7% gewijzigd door Cartman75 op 13-09-2009 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Van zo'n reactie krijg ik helemaal geen zin om te reageren. Ik zou zeggen lees de rest van het topic maar want deze vraag is al vaak beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ha dook al een DM :P . Stalkerts :')

Tsja, moderators moeten zo nu en dan ook gewoon werken etc etc.

Hoe dan ook, in deze sowieso de Asus: 2 jaar garantie, Intel CPU. De Turion-lijn is echt outdated en het wachten is op de nieuwe lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman75
de reden waarom ik zo reageerde is omdat ik vandaag een andere notebook wilde halen, en dacht dat die acer wel een goede was! (volgens de verkoper, maar dat zeggen ze allemaal toch ;) )maar als asus beter is......

@Philflow ik heb deze topic helemaal doorgelezen. en ben zelfs al menig plaats bezocht. maar dan is het weer net niet wat ik zoek en de info die je krijgt over Notebooks in winkels is al helemaal triest. vandaar dat ik op een reaktie zat te wachten. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Cartman75 op 13-09-2009 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik vind die Asus niet beter (Sis chipset). Voor 600 euro kun je beter krijgen met een Intel chipset.

Bijvoorbeeld Dell Studio 15 door gebruik te maken van kortingen.
Er is een Toshiba met T6500 en ATI 4570 kost ook 600 eur.
Verder is er nog een Acer met T4200 en ATI 4570 voor 500 euro.
De model nummers kun je vinden in de Pricewatch.

Hier is de Acer: pricewatch: Acer 5738ZG-423G25MN Dan hou je 100 euro over waarvoor je nog dikke garantie van 3 jaar kunt kopen.

[ Voor 22% gewijzigd door Philflow op 13-09-2009 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman75
@Philflow die Asus heeft een Intel Chipset en die acer heeft ook een Ati 4570 alleen die T4200 weet ik niet waar ik dat kan zien.

Trouwens stond er in de computer totaal dat die dell studio wel 1 van de betere notebooks was, alleen dat hij erg warm werd en dat die cool fans veel herrie maakten, dat vond ik persoonlijk iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn zoveel Studio notebooks. De Studio XPS16 heeft er zeker wel last van, maar ik weet niet of dat ook zo is met de Studio 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Cartman75 schreef op zondag 13 september 2009 @ 13:21:
@Philflow die Asus heeft een Intel Chipset en die acer heeft ook een Ati 4570 alleen die T4200 weet ik niet waar ik dat kan zien.
Asus SL serie heeft altijd een Sis chipset voor zover ik weet. Ik neem aan dat het fout in de Pricewatch staat.
Zie ook hier: http://de.asus.com/produc...0&l1=5&l2=24&l3=1055&l4=0

Wat wil je zien van de T4200?
Cartman75 schreef op zondag 13 september 2009 @ 13:21:
Trouwens stond er in de computer totaal dat die dell studio wel 1 van de betere notebooks was, alleen dat hij erg warm werd en dat die cool fans veel herrie maakten, dat vond ik persoonlijk iets minder.
Dat was Studio 1537. Inmiddels is die vervangen door de 1555.

[ Voor 28% gewijzigd door Philflow op 13-09-2009 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

System Noise

Fortunately, the Dell Studio 1555 presents itself in office mode as a pleasantly quiet contemporary. Not demanding the device excessively and using it in the energy savings mode, which is sufficient for many applications such as mails, internet and word processing, you are awarded with an especially low soundscape. The fan usually remains completely deactivated in this state and merely the hard disk's running noise is to be heard with 30.3 dB(A).
http://www.notebookcheck....555-Notebook.17767.0.html
System Noise

Although we observed that the system fan gets completely silent in idle mode, it is likely that the fan normally runs all the time, but, on lowest level. A lower environment temperature could help make the fan completely silent, because the surface temperatures of the Studio XPS play an important role. But, we will cover this a little later.

While the notebook is rather silent (31.7 dB(A)) with undemanding tasks, e.g., typing texts or browsing the internet, it can also get rather loud under load. The recorded maximum noise level is 41.3 dB(A).
http://www.notebookcheck....-16-Notebook.14431.0.html

de studio is stil, de xps niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman75
een beetje vergelijkbare dell studio 15 (die ik als 2 tal keuzes hier gaf) komt ruim boven de 600 euro :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Check de kortingen en begin bij het model dat het dichtst bij je eindmodel komt qua specs. Het basismodel uitbreiden kost bv meer dan dezelfde notebook waarbij je extra's vanaf een duurdere basis hebt gedaan. Een beetje googlen, dell ervaringentopics lezen en spelen op de site dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inderdaad, een 250 gig schijf upgraden naar een pricewatch: Western Digital Scorpio Black WD3200BEKT kost 85 euro? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman75
Nou het gekke is dat ik op de Dell site kan kiezen tussen 2 studio's de 15" en de 17" allebei met standaard configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nlepp1&l=nl&s=dhs
en vul in:
NLDHSONL-N00535**

vervang ** door een getal tussen 01 en 14, en krijg je een configuratie voor je kiezen
check ze gewoon allemaal totdat je een goede hebt ;)

(ik had p8600, 500 gb, 4 jaar garantie, blu-ray bluetooth, voor 79x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman75
Ok zo kun je hem stukke goedkoper krijgen, alleen vraagt hij aan het eind een waardebon nr in? wat vul je daar in? en ik vroeg mij af dit is niet voor bedrijven maar gewoon voor consumenten?

gr.
Cartman75

[ Voor 29% gewijzigd door Cartman75 op 13-09-2009 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b][message=32570167,noline]wat vul je daar in? en ik vroeg mij af dit is niet voor bedrijven maar gewoon voor consumenten?
ssst.. :>

Dell Waardebonnen Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman75
ok, voorlopig een laatste vraagje, voordat je zo'n ding besteld moet je je dan eerst registreren, aangezien het registratieformulier dan om je werkgevers bedrijfsinfo vraagt of zit ik dan in het verkeerde registratieformulier of..... moet je je notebook samenstellen en dan pas invullen..... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij mij voegen ze daar niet om :?

je kan de vraag beter stellen in het studio 15 topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Toshiba T6500 met ATI 4650 voor 699,- bij Mediamarkt:
Philflow in "[Aanbiedingen] Complete Systemen & Lapto..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-06 22:17

ride277

Cooled by Noctua

Weet iemand toevallig het verschil tussen deze twee (14C, 15C) Asus laptops, ik kan de verschillen niet vinden (behalve dan het verschil in typenummer :Y)) en kan daarom het 60 euro prijsverschil ook niet verklaren.

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

900p versus 786p scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Een 17.3" scherm met 1366*768? Het lijkt mij een fout. Bovendien is dat model duurder...

[ Voor 23% gewijzigd door Philflow op 15-09-2009 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dytoonn
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-03 19:54
Ik heb dit forum, en verschillende andere forums van tweakers al aandachtig doorgelezen, en kwam daar tot de conclusie dat de Asus X61SF wel degelijk een interessante laptop is.
Nu is mijn oog ook gevallen op de MSI GX62. Ongeveer dezelfde laptop, alleen een toch wel volgens mij aanzienlijk sterkere 3d kaart (ATI HD 4670 vs NVIDIA GeForce GT220, zo'n 1000 punten meer op 3d mark). Hij heeft ook een soort van 'overklok' knop die je processor een boost geeft, en speciale standen om batterij te sparen. Verder nog kleine dingen zoals bluetooth en een iets betere webcam, en een WSXGA+ 1680x1050 scherm.

Hij kost echter wel een 100€ meer, en heeft voor mij nog een lastig, maar niet onoverkomelijk, probleem, namelijk dat het een qwerty is en wij hier in België met azerty werken.

Graag iemand z'n mening hierover? Ik ben eerder geneigd met het oog op het iets sterker geheel voor de MSI te gaan, hdd ruimte maakt namelijk niet echt zoveel uit tegenwoordig met de weggooiprijzen van de externe HDD's... Maar misschien kan die qwerty wel eens wat lastiger zijn dan ik nu denk, en 100€ blijft nog altijd wel veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Mijn zusje heeft van de week de Asus X61SL binnen gekregen. Werd standaard meegeleverd met Vista Home Premium 32-bit terwijl de laptop wel over 4gb geheugen beschikt.

Mede hierdoor heb ik er Win7 Ultimate 64-bit opgezet, net zoals alle andere pc's hier al zijn voorzien van Win7.

Echter liep ik meteen al tegen het probleem aan dat de Mobility HD4570-videokaart (512mb) niet herkend werd door de officiele Mobility Catalyst 9.9. Hier heb ik de DH Mobility Modder voor moeten gebruiken zodat Cat. 9.9 wel fatsoenlijk wordt geinstalleerd.

Aangezien mijn zusje wel op de laptop wil gamen (o.a de Championship-Managers vindt ze geweldig) heb ik op haar verzoek CoD4 geinstalleerd. Deze wil ik draaien op 1024x768, alleen weigert het spel om op volledig beeld te draaien. Links en rechts houd je zwarte balken, ook al zet ik de beeldverhouding in de spel-opties op 16:9 of 16:10. Standaard staat deze op Auto.

Ik heb daarom het spel maar op 1366x768 (aanbevolen resolutie in Windows voor het 16"-scherm) gezet en dan is ie wel volledig scherm. Echter vind ik het spel dan net wat te zwaar lopen om lekker te gamen.

In Vista kon ik wel CoD4 op 1024x768 zetten met volledig beeld (geloof dat ik em op 16:10 moest zetten).
Ik vermoed dus dat het aan de Catalyst moet liggen, maar hoe los ik dit dan op? Kan ik het misschien forceren in 1 van de bestanden van het spel ofzo?

Asus zelf heeft voor deze laptop (nog) geen Win7-drivers.

Doe dit even in een los topic aub, dit topic is niet voor problemen bedoeld en hoort tevens bij de gamefora ivm softwarematige shizzle

[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 20-09-2009 14:15 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• devazox
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik zat eigelijk met een vraag, wil namelijk graag een redelijke gamelaptop kopen voor een prijs van 800+- (max. 850), maar ik kan niet goed een keuze maken. Na lang zoeken ben ik bij de Toshiba Satellite P300-24T gekomen. (zie hier specs pricewatch: Toshiba Satellite P300-24T) Is dit een goede keuze voor een gamelaptop om shooters op te kunnen spelen of zijn er momenteel betere laptops te krijgen voor dit geld.

Alvast bedankt!
Voor de 17"-ers is dat wel een goede optie inderdaad. De Studio XPS 16 zou je wellicht ook met wat korting voor die prijs kunnen kijken.

Wellicht kun je de refresh van de Dell Studio 17 kunnen afwachten. De Studio 15 is vandaag al geupdate en de Studio 17 in de USA ook. Die heeft vergelijkbare specs, maar wellicht iets gunstiger geprijsd en met een beetje geluk kun je die zelfs met Intel Core i7 720QM bestellen (met korting lijkt me dat nog niet eens onrealistisch). Meer over de i7:

reviews: Mobiele Core i7: prestatieboost voor notebooks
http://notebookspot.nl/re...euwe-koning-pagina-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devazox
Hmm ja, ik zat ook al naar de Studio XPS 16 te kijken.
Ben misschien zelfs bereid nog iets meer te betalen voor deze specs, en aangezien we hier thuis alleen maar dells hebben staan die erg lang mee gaan bevalt dat me ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met Dell zou ik hoe dan ook even deze week afwachten, Core i7 madness bij hun in ieder geval :)

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:51
ik heb de asus x61sl uit de bbg nu een week of 2 maar er zijn een paar dingen die me storen:
- de processor klokt niet terug bij mij (draait altijd op 2.26 ghz)
- mijn 5 jaar oude vorige laptop is significant sneller opgestart en start programma's sneller op en met mijn pc is het al helemaal niet te vergelijken (x4 940BE/4gb/hd501lj/vista x64).
probleem 1 kan ik nog wel mee leven maar ik kan er met mijn kop niet bij dat een high end laptop van dik 5 jaar oud veel sneller opstart dan die asus (oude is pentium M 1.7ghz, 768mb intern, xp)
Is die schijf die erin zit gewoon ontzettend traag/slecht of is vista gewoon echt zo prut?

Is deze traagheid te verhelpen tegen een normaal bedrag of kan ik die asus beter op de marktplaats van tweakers zetten en een i7 dell halen?

• devazox
waar kan ik die i7 dell vinden? kan iemand me een link geven?

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:51
devazox schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 18:10:
waar kan ik die i7 dell vinden? kan iemand me een link geven?
http://www1.euro.dell.com...udio-1555&s=dhs&cs=nldhs1
astu;)

[ Voor 24% gewijzigd door Bastard op 28-09-2009 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devazox
hmm oke, en de core i7 heeft ook een hd 4670 of iets dergelijks voor 950+- met alle kortingen eraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die komt nog. In de USA staat hij al op de site, bij ons nog niet. Dus even geduld hebben.
KAdrifter schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 01:52:
ik heb de asus x61sl uit de bbg nu een week of 2 maar er zijn een paar dingen die me storen:
- de processor klokt niet terug bij mij (draait altijd op 2.26 ghz)
- mijn 5 jaar oude vorige laptop is significant sneller opgestart en start programma's sneller op en met mijn pc is het al helemaal niet te vergelijken (x4 940BE/4gb/hd501lj/vista x64).
probleem 1 kan ik nog wel mee leven maar ik kan er met mijn kop niet bij dat een high end laptop van dik 5 jaar oud veel sneller opstart dan die asus (oude is pentium M 1.7ghz, 768mb intern, xp)
Is die schijf die erin zit gewoon ontzettend traag/slecht of is vista gewoon echt zo prut?

Is deze traagheid te verhelpen tegen een normaal bedrag of kan ik die asus beter op de marktplaats van tweakers zetten en een i7 dell halen?
Is meer iets voor een lost opic. Draai eens benchmarks en vergelijk de scores ed. Ik denk dat beide fouten te herleiden zijn naar een fout in de SW configuratie.

[ Voor 85% gewijzigd door GENETX op 27-09-2009 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320091

Ik ben al een tijdje aan het twijfelen over welke laptop te kopen. Ik wil graag een laptop met een redelijke videokaart, zodat ik bijvoorbeeld COD4 kan spelen. Ik vind een groot scherm wel mooi en ik ben niet van plan om veel met de laptop te gaan slepen, dus qua formaat en gewicht maakt niet zoveel uit...
Ik heb tussen de €700 en €800 te besteden.

Nu heb ik een aantal opties:

Toshiba P300-25C: €750

Packard Bell EasyNote DT85-CT-005: €700

Acer Aspire 8930G-654G32Mn: €790

Heeft iemand hier tips/adviezen over? Of misschien nog een andere laptop?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 320091 op 29-09-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 23:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica