Waarom streamen naar je TV, lijkt mij kostbare zaak?

Pagina: 1
Acties:

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 21:12
Het valt me op dat veel mensen media streamen.

Dit gaat vanaf een PC naar een apparaat of vanaf een opslagapparaat naar een mediaspeler.

Ik heb het ook gedaan en het leek mij een verspilling van tijd en energie:

Tijd:
Eventueel je media rippen, downloaden of van je media-apparaat trekken (video-/fotocamera)
Apparaten aanzetten: PC, TV, mediaspeler. Evt ook nog je switch/WiFi of powerline. En dan hopen dat ej PS3/Mediaspeler je Tv nu ziet...
Codecs converteren: de mediaspeler die alles speelt moet blijkbaar nog uitgevonden worden (waarom zijn niet alle codecs gewoon installeerbaar zoals op een PC?)
De hele boel aansluiten.

Energie:
-minstens 3 apparaten die aanstaan: mediaspeler, PC en TV. Dit itt tot 2: Blu-Ray of DVD speler en TV.
-ruzie maken met familie/partners/vrienden omdat je nog niet na 1 uur dat muziekje of filmpje kan laten zien :')
-de tijdsduur dat je aan het zoeken bent op internet voor welke codec je nodig hebt etc kost ook energie.

Ik heb zelf wel een mediaspeler maar streamen laat ik er maar mee.

Ik backup alleen ouwe films, dus rippen doe ik er wel mee.
Meeste films kosten bijna niks op DVD tegenwoordig, de mooiere films haal ik op bluray.
Als ik download let ik op welke Codec het bestand bevat die afspeelbaar is, zodat mij dat een avond decoderen spaart.

Kortom, wat is de lol van het streamen? of begin ik een ouwe lul te worden? ;P

Verwijderd

Mediaspeler en TV. Da's 2 apparaten. Net zoals blurayspeler en TV. Streamen niet nodig ;)
Converteren kan on the fly met een beetje fatsoenlijke PC en software.
Een PC die doorgaans toch al aan staat. Hoe dan ook. Net als het netwerk. Dat draait toch al.
Die PC doet ondertussen ook andere nuttige dingen. Zoals nieuwe zooi downloaden. Enz.

Codecs zoeken .. dan doe je wat verkeerd. Genoeg software die alles slikt.
Ruzie: dan doe je ook wat verkeerd. Wedden dat je langer bezig bent om naar een winkel te rijden in de stad, dan om met een beetje lijn een film te downloaden? Legaal ja. Netflix Watch Now. Itunes. Whatever.

Ik denk dat je idd een beetje een oude lul bent. Of een half digibete lul dan tenminste. De meeste problemen die je noemt komen alleen voor bij iemand die zijn zaakjes niet op orde heeft :)

Ik kijk momenteel alle content op mijn PC. Groter en beter scherm dan mijn TV's.
Maar daar komt nog wel een keer een 60" DLNA TV bij in de huiskamer 8-)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2009 04:10 ]

Verwijderd

Het hele leven is fun en zo ook streamen. Ik gebruik zelf 1 server en door het huis staan diverse streamers voor audio en films. Op elk gewenst moment kan ik kijken en luisteren wat ik maar wil, dat is het voordeel van streamen. Ik gebruik zelf geen console maar een ION330 based platform, in mijn geval een Asrock met Vista er op. In gebruik maar 23 watt.

De codecs en players er voor zijn niet zo moeilijk. Ik gebruik zelf AC3 filter stand alone, Haali splitter, CoreAVC en Media Player Classic. En voor muziek een Squeezebox Duet, verbruikt amper stroom, tenzij ik mijn versterker open zet dan verbruikt die 1200Watt, maar dat gebeurd zelden.

Dus overal in huis gebruik kunnen maken van muziek/films/internet en met de spullen die ik heb is het allemaal netjes laag in stroomverbruik, het staat niet 24/7 te loeien :) De server gaat ook netjes uit als ik hem niet gebruik en met WOL zet ik hem op afstand aan indien nodig.

En films downloaden, heb zelf een collectie van ongeveer 1000 DVD's, die ga ik denk ik niet rippen, of ik moet er iemand voor kunnen porren om het voor me te doen en op de server zetten maar met een 90Mbit lijntje haal ik af en toe wat films binnen en indien ik ze leuk vind schaf ik ze aan, aangezien er teveel "vage" trailers zijn omtrend films die vaak misleidend zijn.

Kortom, leuk, niet tijdrovend en een gemak, daar is dat spul namelijk voor bedoeld. En een beetje inlezen op het forum en je weel al gauw genoeg welke spullen in aanmerking komen voor je wensen ;)

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:47
Codecs? Omzetten?

Ooit gehoord van een Popcorn Hour of andere NMT? Ik download een film, druk op Play op m'n Popcorn Hour en genieten maar!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 17:40
Nog nooit gehoord van PS3 media server?
Die slikt zowat alles, en zet het meteen in het goede formaat voor je ps3.
1. installeren
2. dirs aanwijzen
3. ps3 aanzetten.
4. kijken.
Makkelijker kan niet.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:00
Ik heb een beetje hetzelfde hoor. Ik ben tegen dat downloaden wat iedereen maar doet, terwijl de makers kunnen fluiten naar hun aandeel.

Een dvd kost minder dan de moeite om het te downloaden en bovendien kijk ik toch enkel blu-rays. Dus ook ik stream helemaal niks.
Bovendien staat in mn gamekamer mn pc al direct op mn plasma aangesloten, dus via mn netwerk hoef ik al niets af te spelen. Hooguit zou het gemakkelijk zijn als mn plasma in de huiskamer ook op mn netwerk zou staan, maar aangezien ik geen films download is daar geen noodzaak voor.

Ik vind de apparaten wel erg interessant, al weet ik er niets vanaf. Vooral die popcornhour lijkt erg handig voor mensen die downloaden. Ik begrijp alleen nog niet hoe dat gaat: dit apparaat download het zelf en heb je daar een betaalde client voor nodig bij een newsserver?

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:29
Waarom streamen? Ten eerste is het natuurlijk zo dat veel mensen (en in ieder geval tweakers) toch als zoiets als een NAS of een Homeserver in het netwerk hebben hangen. Dus de netwerkstructuur en het opslag-apparaat zijn er toch al.

Ten tweede is het gewoon de toekomst: één centrale plek voor opslag (en meer) die je vanuit verschillende plekken in het huis kunt benaderen. En in de toekomst moet je wat dat betreft ook aan home-automation oplossingen denken.

Zelf heb ik een NAS, een HTPC met Mediaportal en twee Squeezeboxen. Met name de Squeezeboxen zijn ideaal. Nieuwe cd's rip ik ook altijd meteen. Ik beluister ze eigenlijk niet één keer vanaf het schijfje. Da's nog een voordeel: als je alles goed backupt is je collectie beter bewaard dan op zo'n schijfje.

Alleen het TV kijken is wat mij betreft een "probleem" in deze setup. Het liefst zou ik dat ook via de HTPC tv kijken maar via UPC is dat moeilijk. Daarom speel ik soms ook met de gedachte de HTPC als een soort van Homeserver annex videorecorder (met Digitenne of tweede UPC-doos) te gaan gebruiken en een aparte extender/mediaspeler te kopen voor de huiskamer. En dan die extra UPC-doos onder je tv maar accepteren als een noodzakelijk kwaad ;)

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 21:12
D-e-n schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 11:58:
Waarom streamen? Ten eerste is het natuurlijk zo dat veel mensen (en in ieder geval tweakers) toch als zoiets als een NAS of een Homeserver in het netwerk hebben hangen. Dus de netwerkstructuur en het opslag-apparaat zijn er toch al.

Ten tweede is het gewoon de toekomst: één centrale plek voor opslag (en meer) die je vanuit verschillende plekken in het huis kunt benaderen. En in de toekomst moet je wat dat betreft ook aan home-automation oplossingen denken.

Zelf heb ik een NAS, een HTPC met Mediaportal en twee Squeezeboxen. Met name de Squeezeboxen zijn ideaal. Nieuwe cd's rip ik ook altijd meteen. Ik beluister ze eigenlijk niet één keer vanaf het schijfje. Da's nog een voordeel: als je alles goed backupt is je collectie beter bewaard dan op zo'n schijfje.

Alleen het TV kijken is wat mij betreft een "probleem" in deze setup. Het liefst zou ik dat ook via de HTPC tv kijken maar via UPC is dat moeilijk. Daarom speel ik soms ook met de gedachte de HTPC als een soort van Homeserver annex videorecorder (met Digitenne of tweede UPC-doos) te gaan gebruiken en een aparte extender/mediaspeler te kopen voor de huiskamer. En dan die extra UPC-doos onder je tv maar accepteren als een noodzakelijk kwaad ;)
Via een NAS is nog wel een aardig idee. Sommige mediaspelers gedragen zich zoals een NAS maar dan loop je vaak tegen SAMBA beperkingen aan...

Voor jouw "probleem", een TV-kaart erin gooien en opgelost toch?

@DJ Neo> Je vergeet de TV nog aan te zetten ;)

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 17:40
Damn, daarom moet ik gewoon wat voor vinden.
Als ik denk dat de TV aan moet dat ie ook aan gaat.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Ferry34
Ben het toch s gaan proberen, maar ben nu al bijna zo ver dat ik mn pc van 2 hoog door het raam gooi.

Nergens is een stap voor stap uitleg te vinden hoe ik een film download en vervolgens stream via mn xbox.

Heb voor t eerst van mn leven wat gedownload, serie House MD seizoen 4 en die staan in 2 mappen: video_ts en audio_ts. Die laatste lijkt leeg?
Staan op een externe harde schijf die is geformatteerd op ntsc.

Nou kan mn xbox daar niks mee en van het programma handbrake die dit zou moeten converteren naar wmv begrijp ik helemaal niks. Heb mn xbox gelinkt met mn pc en ik kan wel een gedownloade wmv filmpje van Microsoft site gewoon afspelen, maar ik zie nergens waar ik dit soort series of films meteen als wmv kan downloaden.

Is er geen handleiding of boekje te koop ofzo? Als ik zo'n mediaspeler koop (zoals popcorn houre of die WD player), kunnen die wel deze mappen direkt afspelen op mn plasma?
En wat is die ingebouwde bittorent client? Moet ik dan alleen mn gegevens invoeren van een betaalsite en download de popcorn hour zelfstandig de files?

Kan ik zo'n ding meteen met hdd kopen, want ik zie mezelf er geen inbouwen ;) (noob op dit gebied, van tv's weet ik veel maar van dit?)

[ Voor 8% gewijzigd door Ferry34 op 19-08-2009 22:07 ]

Verwijderd

Koop een Samsung tv, dan kan je rechtstreeks van een usb harde schijf afspelen. Geen PC of Popcorn Hour nodig.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Als je het eenmaal goed hebt ingesteld dan hoef je alleen maar de PC aan te zetten, film aan te klikken en klaar.

Tenminste zo werkt het hier. Ik heb een PC staan als server, met wat dikke HDD's erin, en in de huiskamer een andere PC, met mediacenter erop (vista). Dan heb ik een prachtig overzicht van alle films, en dan kan ik zo een film aanklikken en kijken.

• Ferry34
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 22:41:
Koop een Samsung tv, dan kan je rechtstreeks van een usb harde schijf afspelen. Geen PC of Popcorn Hour nodig.
Nee dank je wel ;)

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Tsja, ik heb ook een NMT. Waarom? Gemak.
Ik kan een DVD rippen en er op zetten. Vervolgens kan ik wanneer dan ook die film kijken zonder dat ik het doosje uit de kast moet halen, de DVD speler op moet tillen (omdat dat ding in een lade zit, ik wil geen apparatuur zichtbaar hebben), DVD speler openen, DVD er in, dicht doen, 15 minuten wachten op de "Deze film mag je niet kopieren"- en reclame-troep (bij Disney 30 minuten) en dan nog eens een keertje de film zien.

Dank je feestelijk. Vooral aan die verplichte reclame en SABAM/BUMA-STEMRA dreigementen aan het begin van een LEGAAL GEKOCHTE film irriteert mij mateloos. Bij rips heb je die zooi nooit en kan je gelijk genieten van een film....wat is dan het voordeel van kopen en gebruiken van DVD's voor de gebruiker? Je hebt alleen maar irritatie en grote kans op krassen waardoor je weer een DVD moet kopen.

Vervang DVD eventueel door Blueray (heb die ook in de lade zitten).

[ Voor 9% gewijzigd door sariel op 20-08-2009 15:00 ]

Copy.com

• Zilver
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-10-2025
Dj Neo Ziggy schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 11:06:
Nog nooit gehoord van PS3 media server?
Die slikt zowat alles, en zet het meteen in het goede formaat voor je ps3.
1. installeren
2. dirs aanwijzen
3. ps3 aanzetten.
4. kijken.
Makkelijker kan niet.
Kan dit ook met de nieuwe PS3 slim?

Ik ben op zoek naar een oplossing om films die ik download, zonder ze te branden op de tv kan kijken. Ik heb al een dual band Netgear WDR3700. Ik heb geen netwerkaansluiting bij mijn tv. Dus eigenlijk wil ik een mediaspeler met Wifi bij de TV neerzetten. Als een PS3 dit ook kan, is de aanvulling van een Blu-ray speler en spelcomputer mooi meegenomen.

Verwijderd

Zilver schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:00:
[...]

Kan dit ook met de nieuwe PS3 slim?

Ik ben op zoek naar een oplossing om films die ik download, zonder ze te branden op de tv kan kijken. Ik heb al een dual band Netgear WDR3700. Ik heb geen netwerkaansluiting bij mijn tv. Dus eigenlijk wil ik een mediaspeler met Wifi bij de TV neerzetten. Als een PS3 dit ook kan, is de aanvulling van een Blu-ray speler en spelcomputer mooi meegenomen.
Ja hoor, geen probleem. Zie het Playstation 3 als media center topic

• Zilver
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-10-2025
THX. Deze week ff actie ondernomen. De PS3 slim staat beneden en alles werkt inmiddels. Streamen van HD films gaat inderdaad soms wat schokkerig, maar als je em ff op pauze zet zodat ie wat kan bufferen, gaat het prima.

Heb ook al een sony keypad voor op te controller gekocht om te kunnen internetten. Ben er super tevreden mee, en ik heb nog niet eens één spelletje ;)

Verwijderd

Ik denk zelf ook wel eens dat het zonde is van de stroom, want ik heb aanstaan: mijn imac als server, ps3 om te streamen (oude energiezuipende model) en dan nog een lcd tv. Maar voor mijn nieuwe tv ga ik kijken naar een model dat dnla ondersteund zodat ik het meest energieverbruikende apparaat, de ps3, eruit kan halen.

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-01 12:06
Ferry34 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 10:48:

Ik vind de apparaten wel erg interessant, al weet ik er niets vanaf. Vooral die popcornhour lijkt erg handig voor mensen die downloaden. Ik begrijp alleen nog niet hoe dat gaat: dit apparaat download het zelf en heb je daar een betaalde client voor nodig bij een newsserver?
Yep, ik heb zelf de eerste Popcornhour staan, de A-100, aansloten aan de Pana-plasma.
Er zit een ingebouwde Usenetclient(/torrentclient) in, je stelt de (betaalde) nieuwsserver in.
Op mijn pc staat een progje: Popcorn-uploader, die gooit elk NZB'tje wat je aanklikt in de goede directory op de popcorn. 's Nachts slurpt hij de film binnen, gaat zelf parren en daarna unrarren, gooit de uitgepakte rarretjes weg en voila.
's Ochtends staan de films klaar. C'est ca!
De popcorn kan ik ook bereiken van buitenaf: hoor ik 's middags van een collega over een coole film, dan staat hij al klaar als ik 's avonds thuiskom.

Ik heb 'maar' een 500GB schijf, maar als ik films gezien heb, gaan ze er weer vanaf. Dus eigenlijk geen gebrek aan ruimte.

specs

Pagina: 1