Toon posts:

Nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Binnenkort wil ik een nieuwe PC aanschaffen en kan daarbij wel wat hulp gebruiken. Ik heb wel een klein beetje verstand van het een en ander maar als het uiteindelijk aan komt op het samenstellen van een goed systeem maak ik nog fouten of verkeerde combinaties enz. Ik hoop via deze topic wat informatie/aanwijzingen te kunnen krijgen zodat ik een goed systeem samengesteld krijg.

Ik had het volgende in gedachten:

Behuizing: Coolermaster Cosmos 1000
Voeding: Cooler Master Real Power M
Processor: Intel® Core™ i7 950
Processor fan: Cooler Master V8 of V10
Moederbord: Asus Rampage II Extreme
Geheugen: OCZ 6 GB DDR3-1800 Tri-Kit
Grafische kaart: NVIDIA XFX GTX295
Harddisk: Western Digital WD3000HLFS (2x)
DVD-Drive: Asus E818A3
DVD-Brander: Samsung SE-S224Q

Beeldscherm: DELL ULTRASHARP 2408WFP (2x)

Met vriendelijke groet,

Nils

• Fismeister
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-01-2025
Hoeveel watt voeding is het? En ik zou voor de Core i7 920 gaan. Die is een stuk goedkoper en toch nog steeds in de meeste gevallen meer dan voldoende maar ik weet natuurlijk niet wat je met het systeem wil gaan doen. In combinatie met de rampage extreme is deze ook heel goed over te klokken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie!

Het is 1000watt lijkt me voldoende?
Ik speel online poker (meerdere tafels vandaar de 2 schermen)
Ik speel regelmatig games en kijk vaak DVD's
Ik gebruik Photoshop CS4 / Lightroom

Ik wil gewoon een super snel systeem met goede grafische prestaties dat weer een tijdje mee kan :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2009 03:12 ]

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08-2025
Ziet er goed uit :)

Hoewel ik denk dat je (mocht je een stil systeem willen) beter een noctua cpu cooler erop kan plaatsen.

De v8 is trouwens wel een leuke en goede cooler

[ Voor 3% gewijzigd door Clementine op 01-08-2009 03:19 ]

Macbook Pro 15" 

• Fismeister
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-01-2025
1000 watt is inderdaad voldoende:) met dit systeem. Deze kan ook met een core i7 920 waarschijnlijk alle nieuwe spellen op maximale settings draaien en ik denk dat hij ook wel vlot genoeg is met photoshop en lightroom. Met dit systeem kom je dus de komen de 2 jaar wel door!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:25

Thandor

SilverStreak

Dit soort topics zijn, zoals inmiddels wel duidelijk, niet conform het CSL beleid en gaan daarom op slot :o.

Je kunt het beste de Best Buy Guides (voor jou is reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2009 een goede, of zie [BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) ter hand nemen, daar worden namelijk nieuwe systemen samengesteld die een tijdje meekunnen. In de topiclijst van CSL staan zogenaamde [BBG aanschaf] topics waar je jouw BBG samenstelling kunt laten controleren. Ook kun je HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen? raadplegen. In de HOWTO wordt onder andere uitleg gegeven over het zoeken naar hardware, reviews en benchmarks. Zo zijn er speciale websites die hardware testen en hier verslag van uitbrengen. Tweakers.net brengt zelf ook reviews uit en bezoekers van Tweakers.net hebben ook de mogelijkheid om hun zegje te doen over iets in de product reviews :).

Al met al zijn er veel bronnen, waaronder ook de productpagina's van fabrikanten, die je kunt raadplegen om te kijken welke producten goed zijn. Zet alle gevonden informatie even op een rij en ga afwegen (prijs, features, prestaties, etc.). Het enige wat je dan nog te doen staat is het bestellen, opbouwen en tweaken van de nieuwe hardware ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.