Toon posts:

Windows 7 - Themaforum

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Kan er een Windows 7 themaforum komen? Deel 12 en de topic is nog altijd HUGE.

Denk aan draadjes voor:

- installatie vragen & problemen
- driver vragen & problemen
- gebruikers & ervaringen
- een tweak topic
- presale topic
- activatie problemen
- upgrade vragen

enz. Aangezien de rtm is uitgelekt en de releasedatum om de hoek ligt, lijkt me het wel een moment voor een nieuw themaforum. Met de PS3-console release liep een themaforum best goed en waren de posts beter te vinden dan alles in 1 grote hoop, en met het themaforum lag de drempel ook een stuk lager voor het openen van losse topics.

Want ik blijf graag op de hoogte van Windows 7, maar het grote topic loopt me toch te snel.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2009 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik weet niet wat de WOS-modjes ervan vinden, maar toen Vista uitkwam was er een soortgelijke vraag en toen werd 'besloten'/aangeraden om gewoon losse topics te maken, met een duidelijke tag in de titel (in dit geval dus '[Win7]').

Edit:
Ik geloof dat dit eenzelfde topic was (maar dan dus over Vista):
[idee] Vista Forum

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 31-07-2009 21:21 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 21:16:
Ik weet niet wat de WOS-modjes ervan vinden, maar toen Vista uitkwam was er een soortgelijke vraag en toen werd 'besloten'/aangeraden om gewoon losse topics te maken, met een duidelijke tag in de titel (in dit geval dus '[Win7]').

Edit:
Ik geloof dat dit eenzelfde topic was (maar dan dus over Vista):
[idee] Vista Forum
Misschien kunnen ze anders het beleid zoals dat geldt voor Apple Software kopieeren. Daar gaat (in principe) ook niet alles op een grote hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 21:23:
[...]

Misschien kunnen ze anders het beleid zoals dat geldt voor Apple Software kopieeren. Daar gaat ook niet alles op een grote hoop.
Ik vermoed dat het Windows 7-topic niet veel deeltjes meer krijgt.

Het is aan de WOS-modjes om te bepalen wanneer Win7 'volwassen' genoeg is dat-ie eigen topicjes mag hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 21:24:
[...]

Het is aan de WOS-modjes om te bepalen wanneer Win7 'volwassen' genoeg is dat-ie eigen topicjes mag hebben :P
Daar heb je een punt. Nu RTM is gelekt, denk ik dat er idd alvast goed nagedacht moet worden over een nieuwe sticky met instructies na dat dit of het deel er op vol is...want het gaat nu echt hard met het grote topic en de releasedate. Dus ik hoop dat de modjes binnenkort met een sticky komen met wat instructies omtrent Win7 vragen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2009 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 21:27:
[...]

Daar heb je een punt. Nu RTM is gelekt, denk ik dat er idd alvast goed nagedacht moet worden over een nieuwe sticky met instructies na dat dit of het deel er op vol is...want het gaat nu echt hard met het grote topic en de releasedate.
Klopt.
Gelukkig is er met Vista veel voorwerk gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Of nog een week wachten totdat Windows 7 officieel uit is op MSDN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

elevator in "[idee] Vista Forum"

Zoveel verschilt de situatie niet :) Vervang het woord Vista door Windows 7 en het idee blijft hetzelfde.
Overigens zie je nu al dat het aantal XP vragen langzaam maar zeker een minderheid begint te worden.
Daarnaast zal er wederom een (dit keer flinke) FAQ wijziging bij komen, dus ook daar wordt aan gedacht.

Bovendien: wat de aanschaf en dergelijke betreft, is er ook plek in bijvoorbeeld het Shopping Forum wat er voor die tijd nog helemaal niet was.

[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 31-07-2009 22:38 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar daar zegt Elevator:
Nee dus - in Windows Clients hebben we geen "Grote vragen"-topics juist omdat informatie in zo'n topic totaal niet terug te vinden is voor de meeste mensen
Toen niet, maar nu wel: deeltje 12 al.

En als ik naar de index van de TS kijk:
• Disclaimer
• Introductie
• Windows 7 RTM info en de download datums
• Hoe krijg ik een geldige/legale key?
• Hoe download ik de Release Candidate?
• Wanneer is Windows 7 te koop?
• Waarin verschillen de verschillende Windows 7 versies?
• Wat kosten de verschillende Windows 7 versies?
• Hoe download ik XPM en Windows Virtual PC?
• Wat is hot in Windows 7?
• Hoe installeer ik Windows 7 op de niet standaard manier?
• Hoe installeer ik Windows 7 op mijn EEE PC
• Applicaties & Drivers die (nog) niet goed werken
• Applicaties & Drivers die met een aanpassing wel werken
• Hoe fix ik mijn issue met Windows 7?
• Waar vind ik nog meer info over Windows 7?
• Send Feedback...kan ik dat ook doen?
• Patches & Updates
• Vorige delen van dit topic
• En hoe zit het met Windows Server 2008 R2?
Deeltje 12. Dan vraag ik mij af waarom Modjes hier niet op zijn ingesprongen? 80% van deze onderwerpen zouden prima in hun eigen sub-topic kunnen ipv op de stapel.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2009 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:05

TheVMaster

Moderator WOS
anandus schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 21:24:
[...]

Ik moet zeggen dat deeltje 12 wel weer ouderwets hard gaat, maar zodra de RTM eindelijk beschikbaar is zal het topic wel uiteenvallen denk ik....ach..we zien het wel :) 'k vermaak me nog wel met het maken van TS's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 22:39:
[...]
Maar daar zegt Elevator:
[...]

Ik zeg: Zoveel verschilt de situatie niet.
Daar staat niet dat er ABSOLUUT geen verschil is, toch?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

Maar daar zegt Elevator:

[...]

Blijkbaar geldt dat niet voor opkomende Windows-versies, begrijpelijk.
(Overigens beginnen die niet perse als 'grote' topics).

Er wordt daar gediscussieerd over 1 groot onderwerp, in tegenstelling tot het merendeel van de topics in WOS, die veelal probleemoplossend van nature zijn :)

Vergeet ook niet dat dit soort topics maar om de x jaar voorkomen :)

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 31-07-2009 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 22:43:
[...]
Blijkbaar geldt dat niet voor opkomende Windows-versies, begrijpelijk.
(Overigens beginnen die niet perse als 'grote' topics).

Er wordt daar gediscussieerd over 1 groot onderwerp, in tegenstelling tot het merendeel van de topics in WOS, die veelal probleemoplossend van nature zijn :)

Vergeet ook niet dat dit soort topics maar om de x jaar voorkomen :)
Klopt. Het gaat me ook niet om toen: het gaat me om nu: de RTM is uit en ligt met pak 'm beetje 2 maanden in store. Dus mijn vraag is (opnieuw): kan er een themaforum komen, of dat er beter gehamerd gaat worden op losse topics na (of het deeltje daarop) dit grote deel. Wat is hiervan de status. Want ik vind het nu wel tijd worden namelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2009 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 22:47:
[...]

Klopt. Het gaat me ook niet om toen: het gaat me om nu: de RTM is uit en ligt met pak 'm beetje 2 maanden in store. Dus mijn vraag is (opnieuw): kan er een themaforum komen, of dat er beter gehamerd gaat worden op losse topics na (of het deeltje daarop) dit grote deel.
Vind je zelf dat 1 windowsvariant een eigen forum nodig heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan vraag ik mij af waarom Modjes hier niet op zijn ingesprongen? 80% van deze onderwerpen zouden prima in hun eigen sub-topic kunnen ipv op de stapel.
En jij denkt dat wij op de achtergrond niks zitten te doen enzo? :)
Dat zijn bij uitstek items die prima in een FAQ kunnen worden opgenomen in een aantal gevallen.
De rest kan prima in topics.
* alt-92 snapt die overdreven hang naar themaforums over vanalles en nog wat niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 22:48:
[...]
Vind je zelf dat 1 windowsvariant een eigen forum nodig heeft?
Als themaforum kan dat prima, niet voor altijd. Dan niet nee. Wel zoals nu dat er een stortvloed is.

Correctie: Ik denk dat het op zich wel kan. Er bestaat ook een apart 'Windows Mobile' subforum, ten opzichte van de rest (Symbian, Android) wat wel in één forum zit. En hoeveel WM smaken bestaan er atm? Juist, niet veel. Dat is dus ook 1 variant die een eigen forum heeft t.ov. de rest.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2009 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 22:48:
[...]

Dat zijn bij uitstek items die prima in een FAQ kunnen worden opgenomen in een aantal gevallen.
* alt-92 snapt die overdreven hang naar thematopics over vanalles en nog wat niet zo.
Dus gaat vanaf deeltje 12 een deel naar losse topics, of blijft het zoals het nu is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat denk je zelf? :) Gezien de vorige ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Met Vista was het precies hetzelfde hoor, er waren een aantal grote Vista topics waarin gezellig met elkaar gepraat kan worden over Vista en de nieuwe releases, iets waar een los topic gewoon niet geschikt voor is.

Als Windows 7 echter RTM is, zal er vermoedelijk een 'Deel hier je ervaringen'-topic komen voor enkele maanden en zullen alle vragen, problemen en dergelijke in aparte topics moeten gaan komen.

Over het algemeen worden echte technische vragen ook in die grote topics (W7 groot topic, Vista groot topic) in WOS overigens geweerd, maar wordt er minder streng op gemodereerd dan als beide versies eenmaal 'mainstream' zijn (en of dat nou op 22 oktober of eerder is, is nog niet zo relevant) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 22:53:
Als Windows 7 echter RTM is, zal er vermoedelijk een 'Deel hier je ervaringen'-topic komen voor enkele aanden en zullen alle vragen, problemen en dergelijke in aparte topics moeten gaan komen
Ok bedankt, dat is dus wat ik wou weten :) En daar kan ik mij helemaal in vinden.
Want ik vind het nu al onmogelijk om alles te volgen. Het beleid is (was?) inderdaad dat grote ervaringen topics mogen, en dat specifieke zaken apart moeten: Invulling en behandeling Grote Topics aangepast . Goed om te lezen dat daar straks iets meer opgelet wordt (hoeft niet heel strikt natuurlijk, maar sommige zaken zouden prima in aparte draadjes kunnen die nu nog in het grote deel belanden).

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2009 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

alt-92 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 22:48:
[...]

* alt-92 snapt die overdreven hang naar themaforums over vanalles en nog wat niet zo.
Zeer specifieke zaken die je met de search niet al te snel kunt vinden? Ik kan nog wel wat bedenken.

Windows 7 x64 / Vista x64-compatibiliteit van software is zo'n voorbeeld, wellicht.

Ik ben persoonlijk al meerdere softwarepakketten tegengekomen die het onder Vista x64 wel, en onder Windows 7 x64 niet doen...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Pagina: 1