Toon posts:

[idee] Vista Forum

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien de [Vista] topics als paddestoelen uit de grond schieten is het misschien een idee om een (tijdelijk) Vista subforum te maken? Met duidelijke faq waar alle weetjes en veelgestelde vragen in staan, met betrekking tot systeemeissen, licenties, verschillende versies, prijzen etc etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Er is toch voldoende informatie te vinden in bijvoorbeeld onderstaande topics?

[Vista] Lees hier voor je een vraag over Vista stelt
[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 10]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch ben ik het wel eens dat er momenteel teveel Vista topics zijn en dat alleen maar gaat toenemen de komende maanden.

Een tijdelijk Vista forum van zeg 3 a 4 maanden moet genoeg zijn om het weer op het niveau van de andere Windows OS'en te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is misschien wel waar, en op zich kan het ook wel thuishoren in WOS, maar informatie over bijvoorbeeld de verschillende soorten licenties is zeer moeilijk te vinden en staat in kleine stukjes verdeeld over verschillende topics. Ook over bijvoorbeeld de upgrade-coupons die je bijvoorbeeld bij laptops en nieuwe computers krijgt zijn wel 5 topics en bestaat véél onduidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:43

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Vraagje: waarom een apart forum? Worden de andere topics ondergesneeuwd denk je?

FAQ's zijn top, maar alle parte topics zijn ook prima te vinden met de search en waarom zou je Vista in een subforum gooien? Ipv XP wat voornamelijk voorbij kwam gaat het nu vanzelf Vista worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 01:13:
Toch ben ik het wel eens dat er momenteel teveel Vista topics zijn en dat alleen maar gaat toenemen de komende maanden.
Tegelijkertijd gaan de XP topics in aantal afnemen, ik zie een mooie kans om WOS van de ondergang te redden met nieuwe topics ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

moto-moi schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 08:31:
[...]

Tegelijkertijd gaan de XP topics in aantal afnemen, ik zie een mooie kans om WOS van de ondergang te redden met nieuwe topics ;)
^^ wat hij zegt. Minder XP, meer Vista, dat is bij zo'n nieuwe release logisch, toch? :o

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ipv een apart forum te openen voor alle kleine onzin topics moeten mensen leren om alles in de grote topics te posten.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
-NMe- schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 10:01:
[...]

^^ wat hij zegt. Minder XP, meer Vista, dat is bij zo'n nieuwe release logisch, toch? :o
Daarnaast is Vista nieuw, iedereen kent de oplossing voor standaardproblemen nog niet. Dat neemt vanzelf een beetje af gok ik. :)
Was met XP ook toch? Ik heb dat niet zo gevolgd, same met Vista trouwens. :P

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 10:03:
ipv een apart forum te openen voor alle kleine onzin topics moeten mensen leren om alles in de grote topics te posten.

;)
Alls? :X Overdrijven is ook een vak. ;) Laten we het erop houden dat mensen in grote topics dienen te posten wanneer die er zijn en anders liever niet. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

;)
nah over het algemeen vind ik grote topic irritant, want het is onoverzichtelijk waardoor informatie zoeken er in stukken minder is.

Bovendien staan er heel vaak onnuttige replys in de grotere topics. Dus nee liever veel kleine topic dan 1 of 2 grote topics

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

;)
Nee dus - in Windows Clients hebben we geen "Grote vragen"-topics juist omdat informatie in zo'n topic totaal niet terug te vinden is voor de meeste mensen :)

Over een apart Vista forum. Op zich lijkt me dat wel interessant als we dat technisch zouden kunnen doen door bijvoorbeeld 'sub-subforums' te maken waarbij Vista dan een sub-forum zou worden van Windows Clients.

Omdat dat op dit moment niet kan, denk ik niet dat we twee forums moeten maken met exact dezelfde doelgroep, dezelfde regels, dezelfde moderators en over het zelfde onderwerp :)

[ Voor 32% gewijzigd door elevator op 26-01-2007 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

elevator schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 10:50:
Omdat dat op dit moment niet kan, denk ik niet dat we twee forums moeten maken met exact dezelfde doelgroep, dezelfde regels, dezelfde moderators en over het zelfde onderwerp :)
Helemaal met bovenstaande eens. We hebben ook nooit een XP forum gemaakt, of naast Officesuites en -software een Office2k7 forum.

Ik zelf ben overigens ook niet zo gecharmeerd van sub-subfora. Immers krijg je dan IMHO versnippering van aandacht en van kennis. De meeste onderwerpen zijn namelijk niet zwaar anders, of je het nu over (in dit geval) Windows 2000, XP of Vista hebt. Door losse subfora worden zoeken en ook rondklikken om te zien of je iemand kan helpen lastiger. Tot een forum te groot wordt natuurlijk, maar Vista lijkt me dan niet een aanknopingspunt voor splitsing.

Bij gebruik van de juiste tags, zoals in WOS, is het binnen 1 subforum plaatsen ook niet minder overzichtelijk. IMHO dan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik denk ook dat het niet nodig is om een apart Vista sub-forum te maken. In plaats daarvan is het misschien verstandiger om een sticky Vista FAQ te maken. Hier kunnen dan de systeem vereisten in, licentie informatie, upgrade informatie en veelvoorkomende problemen :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wolkje schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 11:40:
Ik denk ook dat het niet nodig is om een apart Vista sub-forum te maken. In plaats daarvan is het misschien verstandiger om een sticky Vista FAQ te maken. Hier kunnen dan de systeem vereisten in, licentie informatie, upgrade informatie en veelvoorkomende problemen :)
inderdaad, er zijn veel vragen die 100x voorbij komen over licenties en systeemeisen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Precies.
En deze FAQ zou in eerste instantie wel een losse kunnen zijn, zodat mensen deze sneller kunnen vinden. Na verloop van tijd kan deze dan wel samengevoegd worden met de al bestaande FAQs zodat het wat netter lijkt. Maar het zou in elk geval een hoop steeds terugkerende vragen en topics schelen denk ik :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 12:22:
[...]

inderdaad, er zijn veel vragen die 100x voorbij komen over licenties en systeemeisen
Thema forum vista licentie dan? :'(

(nee, reageer maar niet...)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
offtopic:
Die mag overgins wel even een update krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

DaannO schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:04:
offtopic:
Die mag overgins wel even een update krijgen. :)
De informatie die er in staat is op zich nog recent hoor? Natuurlijk is het stuk informatie over de beta versie niet helemaal relevant meer - maar omdat de 'echte' release nog niet is geweest laat ik dat nog even staan :)

Voor aanvullingen en dergelijke mag je natuurlijk suggesties (of hele lappen tekst :P ) posten in Oneens met een actie van een moderator - post het hier! of mij of een van mijn collega's DM'en / mailen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
elevator schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:26:
[...]

De informatie die er in staat is op zich nog recent hoor? Natuurlijk is het stuk informatie over de beta versie niet helemaal relevant meer - maar omdat de 'echte' release nog niet is geweest laat ik dat nog even staan :)

Voor aanvullingen en dergelijke mag je natuurlijk suggesties (of hele lappen tekst :P ) posten in Oneens met een actie van een moderator - post het hier! of mij of een van mijn collega's DM'en / mailen :)
We wachten dan nog even op de final release, lijkt me idd beter. Dan begin in ik dat topic een discussie over wat er nog in de faq moet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Doh natuurlijk er bestond al een mini-FAQ. :X
Nou als ik eens tijd heb maak ik wel een stukje voor er in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ik heb nu de .ISO - wat nu?
Als je dit al moet vragen, gaat Vista voor jou niet geschikt zijn en kan je dus beter eventjes wachten tot Packard Bell jouw nieuwe PC met Windows Vista levert.
:D :D

So true.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

En ondertussen hebben we een wat uitgebreidere FAQ: Windows Client - Vista FAQ - voor suggesties en opmerkingen voor deze FAQ nodig ik je uit om in Oneens met een actie van een moderator - post het hier! mee te praten erover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
elevator schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:10:
En ondertussen hebben we een wat uitgebreidere FAQ: Windows Client - Vista FAQ - voor suggesties en opmerkingen voor deze FAQ nodig ik je uit om in Oneens met een actie van een moderator - post het hier! mee te praten erover :)
Erg netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
elevator schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:10:
Kleine aanpassing nodig:
Kan ik clean installeren als ik de upgrade versie koop?
Nee om een echte 'clean upgrade' uit te voeren heb je een niet-upgrade versie nodig. Dit is best een belangrijk gegeven voor de keuze tussen upgrade of niet upgrade, in Windows versies voor Windows Vista kon je namelijk gewoon installeren met een upgrade zolang je maar een CD van de 'te upgraden versie' kan laten zien op het moment dat setup daar om vroeg.
Om Windows te upgraden moet je aan de volgende eisen voldoen:
Minimaal Windows XP, upgrades vanuit Windows 98, ME of Windows 2000 worden niet geaccepteerd. Dit vanwege onderstaande regel.
Een geactiveerde Windows XP, dit is noodzakelijk. Als deze niet geactiveerd is wordt Windows Vista niet geinstalleerd.

Hoop dat je hier wat aan hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Nou, volgens mij is dat niet waar wat je zegt, als je http://www.microsoft.com/...getready/upgradeinfo.mspx bekijkt zal je zien dat bijvoorbeeld Windows 2000 wel degelijk een upgrade platform is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Upgradeversie Vista vereist gevalideerde XP-installatie
De nieuwe policy vereist namelijk, indien er gebruik gemaakt wordt van een upgradeversie van Windows Vista, dat er een geïnstalleerde en tevens gevalideerde installatie van Windows XP Home of Professional op de computer aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Vind je het erg als ik Tweakers.net als minder betrouwbare informatiebron beschouw wat betreft berichtgeving over Microsofts eisen dan Microsoft zelf? :)

[ Voor 5% gewijzigd door elevator op 29-01-2007 06:59 ]

Pagina: 1