aansluitproblemen

Pagina: 1
Acties:

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Goedendag allemaal,

Ik ben helemaal nieuw in de hifi wereld en loop momenteel tegen een probleem aan.

Ik heb vorige week voor het eerst de volgende apparatuur aangeschaft:

Harman Kardon Avr 155
Jbl scs 200.5 Black
Playstation 3
Xbox 360
Humax 5050c

Ook moet de computer aangesloten worden via optische kabel aan de versterker.

Het probleem is dus het volgende, omdat ik helemaal nieuw hierin ben ben ik ten rade gegaan bij mijn neef. Hij kwam met de volgende tips:

1. Zet geen apparatuur op de versterker
2. Sluit hdmi kabels rechtstreeks aan op de tv om kwaliteitverlies tegen te gaan.

Nu zijn er dus 3 apparaten met Hdmi kabels, en maa r2 aansluitingen beschikbaar, hoe kan ik dit het makkelijkste oplossen?

Tevens hebben de meeste apparaten optische aansluitingen en geen digitale coax, op de avr 155 zitten maar 2 optische ingangen en 3 digitale coax, heeft iemand ene idee hoe ik dit kan oplossen?

Ook heb ik trouwens nog een wii maar die heeft geen prioriteit maa rals iemand nog een manier weet om die aan te sluiten hoor ik het graag.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 15:20
HDMI kan prima via de receiver, mogelijk moet je deze instellen dat het het signaal gewoon 1 op 1 doorgeeft naar de tv. Optisch kun je omzetten naar electrisch met een converter, kost zo'n 20 euro. Een plat apparaat op de receiver zetten is niet zo'n goed idee, maar je hoeft ook geen 3 meter vrij te houden zoals in de handleiding staat (wellicht wat overdreven :P ), maar een apparaat met voetjes gaat doorgaans prima, anders moet je af en toe voelen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:12

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Laat je het geluid allemaal via optische kabels naar je versterkeer lopen dan? Je gooit die 3 apparaten gewoon op de 3 hdmi-in poorten op de avr 155 en de hdmi-out naar je tv. Je laat je geluid ook gewoon over hdmi lopen en je apparaten zijn aangesloten? Er zit volgens mij aan de voorzijde van je avr 155 ook nog een optical-in.

//edit ik weet niet of de wii een component aansluiting heeft, anders gewoon via tulp naar je versterker en dan weer doorlussen naar je tv.

[ Voor 17% gewijzigd door Freddy_Fish op 31-07-2009 12:30 ]

• wildcardxl
Dus als ik dit zo begrijp heb ik die optische en digitale coax kabels du seigenlijk niet nodig? als ik de xbox met hdmi aan de receiver aansluit gaat het geluid automatisch over de versterker? had ik dus geen extra kabel voor nodig?

Maar het kan dus zijn dat je inderdaad kwaliteitverlies lijdt wanneer je een blu ray speler of een xbox speler via de receiver aansluit aan de tv?

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:12

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Je zal even moeten testen voor het geluid over hdmi kabel, maar dit moet bij mijn weten geen probleem geven.

Als het goed is heb je geen kwaliteitsverlies zolang er geen rare scale optie aanstaat zou hij het gewoon goed door moeten geven.

• SoulWar1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02 20:49
De AVR155 heeft HDMI Switching en geen HDMI Repeating. Dit houdt in dat het HDMI signaal zonder kwaliteitsverlies aan de TV wordt doorgegeven, zowel beeld als geluid. Om het geluid via de receiver te laten lopen, en dus op je speakers te krijgen, dien je een aparte optische kabel aan te sluiten.

Edit: Dus om je vraag te beantwoorden. Ik zou de 3 HDMI kabels op de receiver aansluiten en met HDMI verbinden met de TV. Voor het geluid moet je optische kabels leggen, de AVR155 heeft 3 optische ingangen. Daarvan zit er 1 aan de voorkant, als je deze liever niet gebruikt moet je een converter kopen zodat deze op de coax ingang past. De Wii kan via Composiet of Component (beter) worden aangesloten op de receiver. Vervolgens moet je de composiet of component uitgang weer met de TV verbinden zodat deze beeld krijgt. Succes! :P

[ Voor 47% gewijzigd door SoulWar1 op 31-07-2009 14:37 ]

Know Thyself

• wildcardxl
Hardstikke bedankt voor alle reacties, zodra ik thuis ben zal ik er mee aan de gang gaan:) nu staat er trouwens op mijn receiver HDMI 1/Optisch 1 kan ik dit ook instellen? als ik HDMI 1 nou op digitale coax 1 wil doen kan dat ook?

vind het erg moeilijk allemaal

• wildcardxl
hallo allemaal ik loop nu tegen nog een probleem aan, namelijk via wat alles moet aangesloten worden.

De harma kardon avr 155 heeft hdmi switch dus ik dacht het volgende:

Blu ray speler (LG bd 370):
Blu ray-->hdmi naar receiver--> hdmi naar Tv
Blu ray--> coaxiaal naar receiver

Xbox 360:
Xbox 360--> Hdmi naar receiver--> hdmi naar Tv
Xbox 360--> optisch naar receiver

Decoder (Humax 5050c):
Humax--> hdmi naar receiver--> hdmi naar tv (is dit mogelijk???)
Humax--> coaxiaal naar receiver

Pc--> optisch naar reveiver

De tv zelf heeft maar 2 hdmi aansluitingen kan dus niet alels rechtstreeks aansluiten. Maar maakt dat qua kwaliteit wel wat uit?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:15

FeaR

In GoT we trust

Het idee van alles met HDMI naar de receiver sturen is dat je maar één kabel naar de tv hebt.
Dus met drie apparaten en met drie HDMI-ingangen op de Harman Kardon moet je goed uitkomen. En dan nog een HDMI Ingang over hebben op je tv.

Het maakt naar mijn weten niet uit of je direct op je tv aansluit of "door" de receiver gaat. Helemaal omdat de Harman Kardon alleen door stuurt en niets met het signaal doet :)

Dus:
Blu-ray gaat met HDMI naar de receiver op HDMI In 1
XBox 360 gaat met HDMI naar de receiver op HDMI In 2
Humax gaat met HDMI naar de receiver op HDMI In 3

Er loopt vanaf de receiver 1 kabel vanaf de HDMI OUT naar de tv.

Als Soulwar gelijk heeft over dat de Harman Kardon geen geluid uit het signaal haalt dan moet je inderdaad die optische en coaxiale kabels leggen.

In het menu zou je wel in kunnen stellen dat je HDMI 1 bijvoorbeeld met Optical 2 kan linken. Meeste receivers hebben zulke functies, dus neem aan dat een Harman Kardon zoiets ook wel zal hebben.

[ Voor 80% gewijzigd door FeaR op 04-08-2009 21:35 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• wildcardxl
Ja ik wist dus neit of dat kon en hoe je de decoder dan aan moet schakelen wanneer je hem via de receiver hebt

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Aangezien de HK niets doet met het signaal lijkt het me gewoon kunnen om de decoder door de receiver te laten lopen. Mocht het nu niet werken dan kan je de decoder altijd nog aansluiten op HDMI 2 van je tv. En dan de Blu-ray speler en de XBox 360 aangesloten houden zoals gezegd :)

• B-BRAIN
  • Laatst online: 10-12-2025
(jarig!)
heb vandaag een setje gekocht met de avr 155 en een Harman Kardon BDP10.

Nu heb ik dus de reciever op me lcd via hdmi.

Hoe krijg ik het geluid van me tv naar de reciever.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Welke tv heb je?

Veelal zal je of een optische uitgang hebben welke dan naar een optische ingang van de HK gaat.
Of je hebt twee maal RCA out en dan kan je die verbinden via een stereo RCA kabel met de HK.

Voordeel van de eerste is dat dit een digitaal signaal is en dus minder gevoelig is voor ruis. Ook kunnen sommige tv's Dolby Digital 5.1 uitsturen van de digitale uitgang. Maar helaas wordt dat wel minder en minder. Veelal wordt het uitgaande signaal terug gezet naar Dolby Digital 2.0.

• B-BRAIN
  • Laatst online: 10-12-2025
(jarig!)
ik heb een Philips 32PFL5522D

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dan wordt het lastig...
Dit is namelijk de connector-kant van je tv:
Afbeeldingslocatie: http://www.p4c.philips.com/files/3/32pfl5522d_12/32pfl5522d_12_cow_.jpg

Zoals je ziet heb je geen directe audio out om je tv met de receiver te verbinden.
Nu zijn er wel wat mogelijkheden, maar echt mooi zijn die niet.

Als eerste kan je met een 3,5mm jack male naar 2 maal RCA male-kabel de tv via de hoofdtelefoonuitgang aansluiten op de receiver. Niet de meest mooie oplossing omdat het geluid uit de hoofdtelefoonuitgang niet altijd heel denderend is.

Wat soms werkt is dat de SCART als uitgang kan dienen voor geluid. Je moet dan een scart-adapter hebben. Deze zet je dan op output (dan naar je receiver) en dan zou het geluid van de tv naar de receiver moeten gaan. Dit werkt alleen niet op alle tv's. Mijn huidige Philips pakt dit namelijk niet, maar de mijne heeft wel audio-out dus wellicht dat geluid via SCART daarom weggelaten is.

Bovenstaande kan je proberen, ik zou zelf zo ook niets anders weten...

Pagina: 1