Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Heeft iemand hier met de nieuwe firmware en YAMJ een truuk om tv series met meerdere seizoenen erin te krijgen voor je "moviewall"?

Ik krijg die tussenpagina (je klikt bijv. op star trek en krijgt dan op je pc een tussenpagina met seizoenskeuze te zien) niet op de ac ryan te voorschijn. Als ik 1 los seizoen doe werkt het prima. Nu is dit vast aan te passen ergens, maar hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:10
Anoniem: 32279 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:55:
Heeft iemand hier met de nieuwe firmware en YAMJ een truuk om tv series met meerdere seizoenen erin te krijgen voor je "moviewall"?

Ik krijg die tussenpagina (je klikt bijv. op star trek en krijgt dan op je pc een tussenpagina met seizoenskeuze te zien) niet op de ac ryan te voorschijn. Als ik 1 los seizoen doe werkt het prima. Nu is dit vast aan te passen ergens, maar hoe?
Een echt goede oplossing heb ik niet. Je kan wel mjb.singleSeriesPage=false zetten in je moviejukebox.properties file, dan krijg je één icoon per seizoen. Niet ideaal, maar beter dan die foute tussenpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
Grappig, ik heb maar 191 pagina's...
Aantal posts per pagina is instelbaar en mede afhankelijk van zaken als het al of niet weergeven van plaatjes. Je kunt beter even op de bedoelde post klikken als "open op in een nieuwe tab" en dan de link uit je browser plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-06 22:37
Toff schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 01:45:
[...]

Aantal posts per pagina is instelbaar en mede afhankelijk van zaken als het al of niet weergeven van plaatjes. Je kunt beter even op de bedoelde post klikken als "open op in een nieuwe tab" en dan de link uit je browser plaatsen.
Dan log je even uit.. en weer in...

breins in "[Mediaplayer] AC Ryan Playon!On HD - Erv..."

Ik ga denk ik weer terug naar de ACRyan SDK2 of SDK3 firmware. Heb even gespeeld met de mede8er firmware, maar heb een gek probleem dat de screensaver ongeacht deze is uitgeschakeld toch naar voren komt. Dit is nogal vervelen als je het geheel uitzet terwijl de screensaver actief is de speler ongemerkt aan blijft staan terwijl de rest uit is.

Verder vind ik het scrollen door films heen totaal niet prettig. Moet nu de nummers gebruiken om naar x minuten te gaan in plaats van de pijltjes. De videowall voegt voor mij ook niets toe, gezien dat veel te traag werkt en ik de plaatjes niet zo boeiend vind.

Nu alleen nog beslissen of ik SDK2 of SDK3 ga gebruiken. SDK3 heeft een betere UI (list view in plaats van preview), maar heeft bij sommige series (family guy bv) dat het geluid weg valt voor een seconde. Het lijkt alsof mijn receiver ergens problemen mee heeft, omdat die denkt dat hij opnieuw moet instellen. Met SDK2 kun je daarentegen de infosite installeren zodat je via de browser de speler kunt besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-06 21:19
Helaas stap ik van de Med8ter firmware af.
Als een film opstart en resume wil doen blijft het beeld zwart....
en blijft deze hangen..
Dat is jammer, dus terug naar de oude firmware

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik weet dus niet welke te kopen ... de Playon HD of de 2 .. is de verwachting dat de Playon HD ook nog een tijd ondersteund blijft?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-05 13:20
Als je alle reacties hier leest, zou ik er nog even goed over nadenken of ACR uberhaupt wel zo'n goede keus is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b]sandeman schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 21:53:[/b
Een echt goede oplossing heb ik niet. Je kan wel mjb.singleSeriesPage=false zetten in je moviejukebox.properties file, dan krijg je één icoon per seizoen. Niet ideaal, maar beter dan die foute tussenpagina.
Ah, dat zit in die preferences file dus, daar had ik het niet in gevonden (wel wat andere zaken daar aangepast). Dat vind ik wel een prima oplossing hoor. Ik heb toch maar 30 tv series erin en dan komen er dus iets van 12 iconen bij, zit ik op 48. Dat is nog wel prima doorheen te lopen. En die covers van de seizoenen zien er anders uit, het is dus wel goed te zien.

Toch een heel fijne tool dat YAMJ, tenminste als je die kant en klare set pakt die AC Ryan (denk ik) gemaakt heeft. Het kost wat tijd om te finetunen, maar ik heb nu gewoon 3iconen op mijn bureaublad van Windows staan: films, sport en tv series. Bij elke update van nieuwe series even op de betreffende iconen klikken en klaar, een actueel overzicht. Erg fijn. en de hoezen zijn erg mooi, wist niet eens dat je zulke mooie tv serie hoezen in thetvdb.com had staan. En die site gebruik ik al jaren (gekoppeld aan bierdopje.com voor ondertiteling). Ik zet er soms series in die ik alleen kijk zodat mijn bierdopje.com kijklijst actueel blijft).

Eigenlijk zou bierdopje.com automatisch in mijn ac ryan moeten komen, dat zou pas perfect zijn.

Verder werk ik nu bijna een week met de nieuwe firmware en het is echt perfect bij mij. Het enige kleine nadeeltje nu nog is dat ik bij het vooruitspoelen niet zo goed kan zien op welke tijd hij is omdat die lettertjes zo klein zijn, maar dat doe je wat op gevoel en werkt perfect. Ik heb gewoon afgelopen week weer een top apparaat gekregen. Ben er zo blij mee. Ik wilde eerst een popcorn hour of dune gaan kopen, maar dat is nu van de baan.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 16-06-2011 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 12:54

Pathogen

Shoop Da Whoop

TifKag schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:05:
Als je alle reacties hier leest, zou ik er nog even goed over nadenken of ACR uberhaupt wel zo'n goede keus is !
Dat vroeg ik me een stuk hierboven dus ook al af, maar veel antwoord komt er helaas niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Thrackan schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:15:
[...]

Dat vroeg ik me een stuk hierboven dus ook al af, maar veel antwoord komt er helaas niet op...
Ze blijven de HD en Mini 1 wel ondersteunen (Zeggen ze), en de problemen die er nu zijn met de nieuwste FW zou alleen de eigenaars van een 1073DA en DD chipdet treffen, en dus niet de DD+, helaas kan ik dat niet controleren omdat ikzelf de DD heb, en een stel problemen !!!

Laat ik het zo zeggen, mijn volgende speler zal zeker geen ACR zijn (Welke dan wel....., ik zou het nog niet weten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prins406
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-06 00:31
Ben echt wel tevreden. Afspelen doet ie prima (DD versie). Ondersteuning in de vorm van nieuwe firmware heb ik wel slechter ervaren. Spaar op dit moment wel voor een Fluxx :-)

[ Voor 3% gewijzigd door prins406 op 16-06-2011 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

prins406 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:44:
Spaar op dit moment wel voor een Fluxx :-)
Wat is die fluxx nu eigenlijk precies? Ik zie hen nergens in een winkel en ik hoor er nooit iemand over, maar hij ziet er wel gelikt uit op de site van ac ryan. Maar ik zie zo snel niet wat er nu anders aan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prins406
Kijk even op YouTube, staan wel een paar leuke reviews. Voor wat betreft vooraankondiging en tijdsduur eerste levering duurt dit, omdat ze deze keer bij ACR het wel in één keer goed willen hebben........!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-06-2012
Clavat schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:03:
Helaas stap ik van de Med8ter firmware af.
Als een film opstart en resume wil doen blijft het beeld zwart....
en blijft deze hangen..
Dat is jammer, dus terug naar de oude firmware
druk je niet te veel in een keer drukken en even wachten hier werk die prima echt nog nooit zwart geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-06-2012
Toff schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 01:45:
[...]

Bij deze dan [Mediaplayer] AC Ryan Playon!On HD - Ervaringen deel 1

[ Voor 14% gewijzigd door breins op 16-06-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
Of kan dat komen dat ik hem verkeerd geflasht heb.
Ik ben direct van die nieuwe AC ryan versie naar de med8ter gegaan.
Dat die an een probleem geeft?
Of wat is de juiste manier voor die dan?

En nee ik druk alleen dan op Resume en beeld word zwart geluid hangt vast en kan niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-06 22:37
Clavat schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:27:
Of kan dat komen dat ik hem verkeerd geflasht heb.
Ik ben direct van die nieuwe AC ryan versie naar de med8ter gegaan.
Dat die an een probleem geeft?
Of wat is de juiste manier voor die dan?

En nee ik druk alleen dan op Resume en beeld word zwart geluid hangt vast en kan niets meer.
Volgens mij moet je wel van de SDK3 naar mede8er gaan. Niet met de originele firmware, dit is geloof ik SDK2.

Kan volgens mij ook geen kwaad als je eerst SDK3, dan SDK4 (laatste firmware) flasht om dan pas over te gaan naar mede8er... heeft te maken met de bootloader die mee wordt geinstalleerd ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
FunFair schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:09:
[...]

Volgens mij moet je wel van de SDK3 naar mede8er gaan. Niet met de originele firmware, dit is geloof ik SDK2.

Kan volgens mij ook geen kwaad als je eerst SDK3, dan SDK4 (laatste firmware) flasht om dan pas over te gaan naar mede8er... heeft te maken met de bootloader die mee wordt geinstalleerd ofzo?
SDK4? is dat gewoon die wat op de site van AC te vinden is?
Of is dat weer andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Clavat schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:12:
SDK4? is dat gewoon die wat op de site van AC te vinden is?
SDK4 zit in de nieuwste van ac ryan en de beta daarvoor, de rest is SDK3 of SDK2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02:15
FunFair schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:58:
[...]

Dan log je even uit.. en weer in...

breins in "[Mediaplayer] AC Ryan Playon!On HD - Erv..."

Ik ga denk ik weer terug naar de ACRyan SDK2 of SDK3 firmware. Heb even gespeeld met de mede8er firmware, maar heb een gek probleem dat de screensaver ongeacht deze is uitgeschakeld toch naar voren komt. Dit is nogal vervelen als je het geheel uitzet terwijl de screensaver actief is de speler ongemerkt aan blijft staan terwijl de rest uit is.

Verder vind ik het scrollen door films heen totaal niet prettig. Moet nu de nummers gebruiken om naar x minuten te gaan in plaats van de pijltjes. De videowall voegt voor mij ook niets toe, gezien dat veel te traag werkt en ik de plaatjes niet zo boeiend vind.

Nu alleen nog beslissen of ik SDK2 of SDK3 ga gebruiken. SDK3 heeft een betere UI (list view in plaats van preview), maar heeft bij sommige series (family guy bv) dat het geluid weg valt voor een seconde. Het lijkt alsof mijn receiver ergens problemen mee heeft, omdat die denkt dat hij opnieuw moet instellen. Met SDK2 kun je daarentegen de infosite installeren zodat je via de browser de speler kunt besturen.
Dan moet je eens de Playonx proberen, zit een swapfile bij, geen videowall en spoelen met de pijltjes werkt als vanouds.
Hij is heel snel.
http://playon.unixstorm.org/about.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Arjantje72 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:11:
[...]

Dan moet je eens de Playonx proberen, zit een swapfile bij, geen videowall en spoelen met de pijltjes werkt als vanouds.
Hij is heel snel.
zucht... spoelen met de blauwe pijltjes. Dat is iets wat ik op de medeator FW toch nog echt wel mis. Die GOTO knop en dan de minuten intikken is niet echt handig.

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Arjantje72 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:11:
[...]

Hij is heel snel.
Alleen jammer dat de PlayonX gebaseerd is op de r4824, en het grote nadeel daarvan is dat je bijna niet kunt zien wat je selecteert als je door je bestanden heen bladert. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Uit het officiele ACR Forum

NOTE: We reuploaded a new version of r3966 on our homepage which fixes the reboot issue some of the older models (DA / DD) had. Please re-download the firmware again! (16.06.2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 12:18

Xymox

Determinism rulez !

Clavat schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:27:
Zou je eens wat willen uitproberen? Kijken of het helpt, ben er zelf wel benieuwd naar.

Zet de machine aan, wacht tot alle meldingen zijn weergegeven (NAS etc).
Speel je film af. Druk op stop en daarna de player uitschakelen (met knop op voorkant of met de AB).

Wacht even (de knop moet rood oplichten en de HD uitgespint zijn).
Dan player weer inschakelen. Wachten tot meldingen zijn geweest en dan resume van je film.
Loopt ie dan ook vast?

Ik had vastlopers als ik de player compleet uitzet (dus ook geen rood lampje op knop).
Als ik 'm op deze manier start heb ik zelf geen problemen.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
Xymox schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 18:43:
[...]

Zou je eens wat willen uitproberen? Kijken of het helpt, ben er zelf wel benieuwd naar.

Zet de machine aan, wacht tot alle meldingen zijn weergegeven (NAS etc).
Speel je film af. Druk op stop en daarna de player uitschakelen (met knop op voorkant of met de AB).

Wacht even (de knop moet rood oplichten en de HD uitgespint zijn).
Dan player weer inschakelen. Wachten tot meldingen zijn geweest en dan resume van je film.
Loopt ie dan ook vast?

Ik had vastlopers als ik de player compleet uitzet (dus ook geen rood lampje op knop).
Als ik 'm op deze manier start heb ik zelf geen problemen.
Ja dan loopt die ook vast helaas.
Ik ga eens een andere firmware proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 00:50
Ik heb nu een mede8er fw( MEDX500 ofzo rev 3) draaiende op mijn Playon mini; zelfde fouten als dikkie dik had voorheen.

Dus ik wil graag de nieuwe FW testen van ac ryan..

Echter moet ik eerst naar een andere officiele fw van acryan voordat ik naar de nieuwe overkan?

of hebben jullie rechtstreeks vanaf mede8er naar de nieuwe fw( 3966) geflashed?

update; ik ga gewoon eerst naar 3582 > 4824 > 3966 :)

[ Voor 7% gewijzigd door Downstar2 op 16-06-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
Hi guys,

thanks for the feedback so far. Just a few quick explanations for you:

1. in some cases the firmware flash itself goes wrong and you will not get any further than the 'Playon' Logo. If this happens you can just try to install the firmware again in safe-mode. Usually a second flash will fix this problem. Alternatively format your USB Stick completely and uncheck 'Quickformat' just to be sure its not damaged. You can also try a second stick if you have one at hand.

2. Some people are having issues getting the 'incompatible bootloader' message after or during the flash. Important before you flash to the new r3966 firmware is that you have at least r3582 installed previously. If you are using older firmwares (pre SDK3) it is important to install r3582 first. It can be downloaded here:
http://www.acryan.com/web/support/ACR-PV73200/

3. Some people are having issues with subtitles. From r3966 on the Subtitles will start automatically. It will however not safe the positioning or other settings you've done. This is not a bug but how the software works at this point. Due to the increasing demand of subtitles to start automatically we decided to include this in our latest firmware.

4. Since the newer SDK's (3+) it is no longer possible to set a fixed IP address for WIFI. We cannot change this ourselves. It has been escalated to Realtek which we need to resolve this issue. Most newer Routers support fixed IP's together with a DHCP Server. So if you use fixed ip's you can try to enable dhcp too with a smaller IP Range.

5. Automatic Playback message of DVD Folders is removed. Due to the new SDK which is provided by Realtek this option has been removed. To play DVD Folder Structures you can simply press the 'Play' Button the folder itself instead of entering it and starting .vob's or .ifo's

6. the Zoom function will not save its setting at this point. That means if you play a movie and set the screen to your desired format with the Zoom Function it will reset itself if you press any other button. We are looking into this on how to fix it.

7. The UPnP Bug when loading playlists etc. is still there throughout the newer SDK Firmwares. This means it will get the playlist information from the UPnP Server and play it accordingly. Unfortunately it sorts it alphabetically at this point so you will actually here the right song from the playlist but it displays the wrong title on the player.

8. To have the opportunity to add network shortcuts to the main menu etc. we would need to do changes in the SDK itself which is not possible by us. We already addressed this issue to Realtek and are waiting for them to come up with a solution for this problem.

9. There is an issue when playing back movies via NFS Shares (unkown startcode for xvid/divx). We currently look into this and will let you know if we have any further informations regarding this issue.

10. SPDIF Bug in Internet Media is still present. This is something that has been escalated to Realtek which we need to resolve this issue.

11. Setup Bug: If you are playing any movie file and press 'SETUP' during playback the unit will eventually reboot. We noted this bug and report this to be fixed in the next update.

12. The Picasa & Youtube Logins for your personal login will not work at this point. You will get an error message. This has been reported to Realtek already some time ago and we still await a fix in one of their next updates.

Please also bear in mind that posts like 'player reboots when i was watching a photo' do not really help us. If you read the initial post you probably have read about our bugtracker. Please try to post / email us bugs only which you have confirmed for yourself and which are reproducable. Also some additional information would be needed if you post this here like it was stated before.
If you have technical questions please use the apropriate forum sections or email our support @ europe@acryan.com

have a good day & best regards,
Staat in het het nieuwe firmware topic; dus kijk even of jou fout er bij staat en wat hier de oorzaak van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411170

Hallo ik ben een newbe

Ik heb een vraag kan er in de AC Ryan playonhd ook een andere usb adapter dan die van hun

Alvast bedankt

Met zeer vriendelijke groet hdfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
Anoniem: 411170 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:22:
Hallo ik ben een newbe

Ik heb een vraag kan er in de AC Ryan playonhd ook een andere usb adapter dan die van hun

Alvast bedankt

Met zeer vriendelijke groet hdfreak
ik neem aan dat jij bedoeld een wifi adapter?

als je dat bedoeld; Nee je kan alleen de wifi adapter van hun gebruiken
( of je moet geluk hebben en een wifi adapter vinden met dezelfde chipset als die hun gebruiken :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prins406
Kingnet -n adapter doet het ook prima
http://www.kingnet.com.cn/en/product_des.asp?id=199

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi dat ze wat doen met de problemen. Zelf kom ik er niet meer aan, hij doet het nu en ik ga niet een aangepaste firmware erop zetten die problemen oplossen die ik niet heb, dat heb ik inmiddels wel geleerd van dit topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
Oke 3966 staat er nu op;

en moet zeggen; toch wel weer wat sympathie gekregen voor AC ryan.

Deze fw lijkt verder goed te werken, ziet er mooi uit en de snelheid is wel weer oke!

Probleem:

Echter heb ik toch nog een probleempje; Wanneer ik een bluray rip start ( dus mappen structuur, geen MKV bestand) gaat dit perfect. film start netjes op.

als ik op de audio knop druk; zie ik ook gewoon dat DTS HD beschikbaar is; wanneer ik voor deze optie kies komt er echter geen DTS logootje in mijn Receiver te staan...hoor wel geluid oftewel geen DTS geluid maar gewoon geluid ( lijkt mij)

bij andere MKV bestanden kan ik de DTS audio track gewoon starten en zie ik ook gewoon het dts logo in mijn receiver verschijnen.

De mini is aangesloten middels een toslink kabel naar de receiver toe en ik heb de instellingen van spdif op passthrought gezet.

( wat is eigenlijk het verschil tussen LPCM of Passthrought?)

naar mijn weten deed de DTS HD track van die bluray rip het wel op de mede8er fw en zag ik gewoon het logotje in de receiver staan.

Ook heb ik gehoord dat je via Spdif/toslink geen DTS HD kan krijgen, maar word het dat standaard DTS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Hallo, ik heb de pricewatch: AC Ryan Playon!HD Essential 2TB
Niet met de nieuwste firmware (weet even niet welke). De laatste keer dat ik wilde updaten via USB lukte dit niet. Maar dat is niet zo heel erg.

Wat ik eigenlijk wil is volgens mij wat jullie hier een videowall noemen. Op de pc heb ik YAMJ ingesteld en daar kan ik op de index klikken en dan krijg ik zo'n videowall met alle films opgedeeld in categorien etc. Nu heb ik deze index ook op de AC Ryan staan maar als ik deze via de tv benader dan zie ik niet die videowall. Ik zie alleen thumbnails als ik via bestandsbeheer er in ga. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen of wat ik fout doe?
Een vriend van mij heeft dezelfde (maar dan met netwerk aansluiting) en daar werkt het wel mee. Is dit ook het probleem? Dat de index alleen geladen wordt als je via je pc bent verbonden? Aangezien ik de index en videowall wel op mijn pc kan openen en zien.

[ Voor 14% gewijzigd door thewizard2006 op 17-06-2011 09:18 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349524

Kan iemnand de laatste acryan versie 3966 (boot probleem opgelost) hier plaatsen. Ik kan niet meer op de acryan site komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-06 08:32

TVL

Anoniem: 349524 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:05:
Kan iemnand de laatste acryan versie 3966 (boot probleem opgelost) hier plaatsen. Ik kan niet meer op de acryan site komen.
Heb je het ook al geprobeerd met de directe link die op Tweakers stond?
meuk: AC Ryan PlayOn! HD (Mini) 7.4.x.r3966

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aan de mensen die de meest recente firmware erop gezet hebben: als je de speler nu uitdoet, gaat het logo'tje op de voorkant van het apparaat dan ook eerst uit en na een seconde of 2 wordt het rood? (dat heb ik nu) of wordt hij gelijk rood zoals altijd bij die andere firmwares het geval was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TVL schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:19:
[...]

Heb je het ook al geprobeerd met de directe link die op Tweakers stond?
meuk: AC Ryan PlayOn! HD (Mini) 7.4.x.r3966
Dit is geen link...... Ik zoek de laatste ac-ryan-playon!-hd-r3966. Ik kan niet meer op het forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:32

Pierre

Van nature lui!

Anoniem: 349524 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:47:
[...]

Dit is geen link...... Ik zoek de laatste ac-ryan-playon!-hd-r3966. Ik kan niet meer op het forum
Als je bij details kijkt dan staat daar de download link

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taiga
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-03-2024
TifKag schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 18:14:
Uit het officiele ACR Forum

NOTE: We reuploaded a new version of r3966 on our homepage which fixes the reboot issue some of the older models (DA / DD) had. Please re-download the firmware again! (16.06.2011)
Ik heb inderdaad een DD en na hetopnieuw flashen wil het uitschakelen nu wel. Keurig!!!
Alleen jammer dat je op de homepage niet kan zien dat het een andere versie betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90241

Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:45:
Aan de mensen die de meest recente firmware erop gezet hebben: als je de speler nu uitdoet, gaat het logo'tje op de voorkant van het apparaat dan ook eerst uit en na een seconde of 2 wordt het rood? (dat heb ik nu) of wordt hij gelijk rood zoals altijd bij die andere firmwares het geval was?
Het eerste (mini DD C+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-06 08:32

TVL

Anoniem: 349524 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:47:
[...]

Ik weet het, lezen is vrij moeilijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

voor iedereen met een mede8er FW:

Hoe spoelen jullie snel door? het is inmiddels bekend dat de blauwe pijltjes in het midden rondom de enter knop het bij deze FW niet doen. Je kunt idd de "GOTO" button intoetsen en dan het aantal minuten intoetsen, maar dit werkt toch niet zo lekker als voorheen. Je kunt dan niet snel ff een paar minuten terugspoelen omdat je niet iets te ver was. Je moet dan weer opnieuw het aantal minuten instellen, terwijl het op de oude methode gewoon kon door even de blauwe pijltjes toetst ingedrukt te houden. Dit ging dus veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er al iemand in geslaagd om eigen rss feeds toe te voegen aan de bestaande lijst ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakemyass
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-06 16:29
jos_zwa schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:14:
voor iedereen met een mede8er FW:

Hoe spoelen jullie snel door? het is inmiddels bekend dat de blauwe pijltjes in het midden rondom de enter knop het bij deze FW niet doen. Je kunt idd de "GOTO" button intoetsen en dan het aantal minuten intoetsen, maar dit werkt toch niet zo lekker als voorheen. Je kunt dan niet snel ff een paar minuten terugspoelen omdat je niet iets te ver was. Je moet dan weer opnieuw het aantal minuten instellen, terwijl het op de oude methode gewoon kon door even de blauwe pijltjes toetst ingedrukt te houden. Dit ging dus veel sneller.
Je kan met de mede8er FW idd niet vooruitspoelen. Enige is gelijk op cijfertoetsen drukken -> gaat naar dat tijdstip. of (punt)-> drukken op de AB voor 10 sec skip ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 23:46

x-man

Proud newbie!

Wat een verschrikking is die nieuwe firmware.Kreeg het er eerst nieteens op. Waarom had ik in godsnaam een bootloader nodig uit een beta versie om deze te kunnen installeren. En traag en buggy dat het nu is Ik vraag me af hoe ze testen?

Ik ga die Mede8er firmware proberen.

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisV
  • Laatst online: 21:34
Ik heb de beta's en de vorige update overgeslagen maar nu dacht ik ik ga het eens proberen. Een paar bijzonderheden: bij de vorige firmware gaf het systeem een DD board aan. Nu een DD c+. Ook moest ik eerst de vorige official firmware flashen vanwege een 'incompatiate bootloader'. Het ziet er mooi uit, maar ik kan met geen mogelijkheid op mijn wireless netwerkje komen. Alleen als ik alle beveiliging uit zet. Ik heb een mini met dus de laatste firmware. Mijn netwerk is met wpa-psk. Kent iemand een work around?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
JorisV schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 09:12:
Ik heb de beta's en de vorige update overgeslagen maar nu dacht ik ik ga het eens proberen. Een paar bijzonderheden: bij de vorige firmware gaf het systeem een DD board aan. Nu een DD c+. Ook moest ik eerst de vorige official firmware flashen vanwege een 'incompatiate bootloader'. Het ziet er mooi uit, maar ik kan met geen mogelijkheid op mijn wireless netwerkje komen. Alleen als ik alle beveiliging uit zet. Ik heb een mini met dus de laatste firmware. Mijn netwerk is met wpa-psk. Kent iemand een work around?
Dat met die DD+ chipset klopt, pas vanaf de r4318 FW wordt die herkend en aangegeven.

Je netwerk zou gewoon moeten werken, je beveiliging hoef je niet uit te zetten, het is mijn ervaring dat je alleen je netwerk niet "hidden" moet zetten
Maar je WPA-PSK zou gewoon moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

x-man schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 08:38:
Wat een verschrikking is die nieuwe firmware.Kreeg het er eerst nieteens op. Waarom had ik in godsnaam een bootloader nodig uit een beta versie om deze te kunnen installeren. En traag en buggy dat het nu is Ik vraag me af hoe ze testen?

Ik ga die Mede8er firmware proberen.
Misschien moet je er helemaal niet aankomen als dit je niet lukt of er geen verstand van hebt? En beweren dat iets traag en buggy is? Sorry, je hebt geen idee waar je het over hebt
shakemyass schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 00:23:
[...]

Je kan met de mede8er FW idd niet vooruitspoelen. Enige is gelijk op cijfertoetsen drukken -> gaat naar dat tijdstip. of (punt)-> drukken op de AB voor 10 sec skip ofzo.
Wat ook goed werkt is de knop ingedrukt houden om een commercial te skippen (die 40 seconden vooruit knop). Als je hem ingedrukt houdt heb je bij veel (helaas niet alle) bestanden een goed alternatief voor de vooruitspoelfunctie van de ac ryan firmware.
Dank je, dan laat ik het bij de firmware zonder die fix, die werkt namelijk perfect bij mij op de DD C+ en neem dan weer een nieuwe firmware mee als het wensenlijstje van ac ryan waarbij de hulp van realtek nodig is erin zit.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 18-06-2011 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 23:46

x-man

Proud newbie!

Anoniem: 32279 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 10:32:
[...]

Misschien moet je er helemaal niet aankomen als dit je niet lukt of er geen verstand van hebt? En beweren dat iets traag en buggy is? Sorry, je hebt geen idee waar je het over hebt
Ik heb de firmware gedownload, op een usb stick gezet en de readme file gevolgd. Je zou denken dat dit het enige is wat ik zou moeten weten.

Maar blijkbaar moest ik eerst 2 eerdere firmware versies installeren voordat ik deze draak in gebruik mocht nemen.

Redenen waarom ik het buggy en traag noem:
  • POHD ging niet meer uit met de afstandsbediening.
  • Kan geen verbinding krijgen met mijn windows7 share
  • POHD liep vast bij overzetten van bestand via netwerk
  • Ftp werkt niet.
  • Ik kan het aantal grammaticale fouten niet eens meer tellen in de Nederlandse taal setting.
  • Shoutcast en andere netwerkdiensten werkten niet.
  • Interface erg traag.
  • etc.
Wat ik me afvraag is hoe AC Ryan het voor elkaar kreeg om functionaliteit dat eerst wel werkte, kapot te krijgen in deze release.
Ik probeer het wel weer in een volgende release. ;w

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:38
De shoutcast werkte bij mij juist wel, dat hij traag is dat kan ik wel beamen maar dat komt dan ook meer omdat ik de Mede8er gewend ben en die is gewoon heel snel.
Ben je de ACR fw's gewend dan zou de nieuwe fw juist snel aan moeten voelen.

De snelheid (of juist het gemis daaraan) was voor mij de reden om weer terug te gaan naar de Mede8er.
(dit samen met het in mijn ogen niet echt mooie uiterlijk, maar dat is smaak. Ik had liever een niet goed uitziende fw die wel werkt dan een fw die er heel goed uitziet en niet werkt) De Mede8er voldoet in dit geval in bijna alle opzichten voor mij.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin.MvdB
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-12-2019
Misschien niet de juiste plek om deze vraag te stellen, maar wie weet.
Ik heb een A.C.Ryan PlayonHD (v1) met daarop de Mede8er v4 firmware.
Nu wil ik via de wifi dongle de videowall kunnen bijwerken (met Y2M), maar het lukt met niet om vanaf mijn PC een connectie te leggen met de ACRyan. \\mede8er geet een melding: Windows cannot access \\mede8er (the network path was not found), en laat nou net de PC totaal ergens anders staan dan de AC Ryan.

Wat heb ik gedaan:
Een ping vanaf mijn PC geeft een reply, dus het geheel is zichtbaar
Ik kan vanaf mijn PC wel http://mede8er:1024 uitvoeren, en zie dan ook bijv. de hdd
Virusscanner/firewall uitgezet, zelfde resultaat
Vanaf een andere PC (laptop) geprobeerd, zelfde resultaat, waarbij op deze laptop ongeveer dezelfde instellingen aanwezig zijn mbt Windows 7 en virusscanner/firewall software
Op de ACRyan kan ik via de media manager wel andere netwerk groepen zien (de naam van de werkgroep is niet werkgroep, maar DOGHOUSE)

Wat zou het kunnen zijn:
Instelling ACRyan/Mede8er?
Router? (Ik heb een Netgear WNDR3700)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-06 09:07
En als je het nou gewoon eens met het ip adres probeert van je acryan?

[ Voor 75% gewijzigd door xxxneoxxx op 19-06-2011 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:52

DeTeraarist

#Boots2Asses

Lijkt er op dat je Samba gewoon niet aan hebt staan.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Laatst online: 17-08-2021
heeft iemand een link naar de laatste HD audio versie van de mede8er firmware?
op het avforum werken de links niet meer en staat er alleen nog iets naar de non hd versie.
Ben toch wel erg benieuwd na alle reacties hier. De nieuwe 2.0 gui is leuk maar erg traag voor mijn gevoel en de moviewall spreekt me ook wel erg aan. Blijft natuurlijk ruk vergeleken met xbmc maar goed je moet wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:50

13art

Moderator Mobile
De laatste versie zou ik persoonlijk niet nemen want die zorgde bij mij alleen maar voor vastlopers. De een na laatste versie doet het wat dat betreft een stuk beter.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TifKag schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:05:
Ik zou zeggen: lees eens de topics over de andere mediaplayers die in omloop zijn. Bij allemaal zijn problemen, ik denk dat AC Ryan het niet slecht doet in vergelijking met de rest.
IRCfreAk schreef op zondag 19 juni 2011 @ 22:22:
Die link is toch al diverse keren de afgelopen dagen / weken hier voorbijgekomen. Mijn upload van een paar pagina's terug werkt in iedergeval nog.
ztrezz schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:14:
(de naam van de werkgroep is niet werkgroep, maar DOGHOUSE)
LOL, die van ons is CATHOUSE :D Heb alleen de ryan niet op het netwerk, kan je dus niet helpen.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 20-06-2011 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-06 17:17

MrDry

Desperados!

Als ik YAMJ op de laatste firmware instel (nooit gebruikt op een oudere firmware...heb mn mini net) dan krijg ik bij het afspelen van al mn films (zowel op de ext HD als op mn LAN) de melding "No video file".

Ik heb het gevoel dat het in de link zit

code:
1
href="file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/HARD_DISK/Video/The%20James%20Bond%20Collection/01%20-%20Dr.%20No%20%281962%29/VIDEO_TS"

Deze film staat op een share op mn server. Uit deze link kan ik dat niet halen....

Wat gaat hier mis?

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/NMTRootPaths

Oplossing: These locations must be configured or detected on the PCH in order for the links to work.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 20-06-2011 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 23:43

St@m

@ Your Service

IRCfreAk schreef op zondag 19 juni 2011 @ 22:22:
op het avforum werken de links niet meer en staat er alleen nog iets naar de non hd versie.
Ben toch wel erg benieuwd na alle reacties hier. De nieuwe 2.0 gui is leuk maar erg traag voor mijn gevoel en de moviewall spreekt me ook wel erg aan. Blijft natuurlijk ruk vergeleken met xbmc maar goed je moet wat.
De linkjes zijn weer hersteld. Ik ga vanavond ook even de Mede8er proberen. Deze is nog niet beschikbaar voor de mini2 toch? Ik heb beide :)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 17:43
Ik heb de HD mini al een paar maanden in bezit en gebruik hem vooral als speler voor series en films. Gisteren de nieuwste FW erop gezet en ik denk, ik zal eens kijken hoe ik dat ding als muziekspeler in kan zetten.

Dat blijkt nog erg ingewikkeld.

Ik heb al mijn mp3's op een gesharde disk op mijn pc staan en via de bestands-browser kom ik daar gewoon, ik kan dan ook een enkele mp3 aanklikken en afspelen, dat is echter alles....

Dit moet toch mooier en makkelijker kunnen, ik kan me ook niet voorstellen dat dit alles is wat dat ding als muziekspeler kan doen? De root-opties Muziek en Films doen niks hier. Net als m3u-bestanden...

Ik wil gewoon kunnen shuffelen over meerdere directories etc of al mijn mp3's in 1 database kunnen laden....

[ Voor 5% gewijzigd door Doopy-X- op 20-06-2011 18:04 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19william85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-06 08:12
Ik heb een probleem met mijn Ryan Mini1. Ik heb sinds deze week een nieuwe receiver (Onkyo TX-SR707) en ben dus overgestapt van optish naar hdmi. Mijn ac ryan stond m.b.t. het geluid altijd ingesteld op spdif raw. Door de overstap naar hmdi wil ik hem nu instellen op hdmi raw. Wanneer ik dit instel werkt het geluid perfect. Alleen wanneer ik de ryan mini uitzet en weer aan, staat hij weer op spdif raw..... Hij slaat dus de instelling van hdmi raw niet op, wat inhoud dat ik het nu elke keer moet aanpassen.

Iemand een idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 17:43
Die DMR-functionaliteit ism Windows Media Player werkt hier niet...
Hij ziet de mini-hd wel maar kan geen verbinding krijgen...

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-DSO73hRbszw/Tf-PG4a2ptI/AAAAAAAAAGA/UUGT_UnQQYc/s800/IMG_20110620_201841.jpg

Iemand tips?

[ Voor 31% gewijzigd door Doopy-X- op 20-06-2011 20:20 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin.MvdB
xxxneoxxx schreef op zondag 19 juni 2011 @ 18:43:
[...]

En als je het nou gewoon eens met het ip adres probeert van je acryan?
Nee, ook geprobeerd, zelfde (negatieve) resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin.MvdB
DeTeraarist schreef op zondag 19 juni 2011 @ 19:09:
Lijkt er op dat je Samba gewoon niet aan hebt staan.
Ik neem aan dat als ik NAS aanzet in de mede8er firware, dat dit genoeg zou moeten zijn. Ik kan ook niet zo 1-2-3 iets van Samba vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
thewizard2006 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:10:
Hallo, ik heb de pricewatch: AC Ryan Playon!HD Essential 2TB
Niet met de nieuwste firmware (weet even niet welke). De laatste keer dat ik wilde updaten via USB lukte dit niet. Maar dat is niet zo heel erg.

Wat ik eigenlijk wil is volgens mij wat jullie hier een videowall noemen. Op de pc heb ik YAMJ ingesteld en daar kan ik op de index klikken en dan krijg ik zo'n videowall met alle films opgedeeld in categorien etc. Nu heb ik deze index ook op de AC Ryan staan maar als ik deze via de tv benader dan zie ik niet die videowall. Ik zie alleen thumbnails als ik via bestandsbeheer er in ga. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen of wat ik fout doe?
Een vriend van mij heeft dezelfde (maar dan met netwerk aansluiting) en daar werkt het wel mee. Is dit ook het probleem? Dat de index alleen geladen wordt als je via je pc bent verbonden? Aangezien ik de index en videowall wel op mijn pc kan openen en zien.
Iemand die op bovenstaande een antwoord weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thewizard2006 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 09:35:
Ik begrijp het niet helemaal. Je moet een map hebben, bijv films. Hierin zitten de mappen met films. Vervolgens maak je op de pc met YAMJ een bestand aan genaamd index.htm en een folder genaamd jukebox.

Die index.htm selecteer je, bij de nieuwste firmware (even updaten dus) krijg je de vraag of er een index gedraaid moet worden, dat doe je in dit geval omdat het allemaal nieuwe bestanden voor je mediaplayer zijn en dan werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 20:11

Reley

Simply Clever

Iemand al in de nieuwe firmware het voor elkaar weten te krijgen om extra feeds in de menu.rss te plaatsen?
In de nieuwe FW is dit bestand encrypt helaas... Ik wilde kijken of ik RTL-gemist erin kon krijgen, maar dat zal nu niet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-06 09:07
Reley schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:44:
Iemand al in de nieuwe firmware het voor elkaar weten te krijgen om extra feeds in de menu.rss te plaatsen?
In de nieuwe FW is dit bestand encrypt helaas... Ik wilde kijken of ik RTL-gemist erin kon krijgen, maar dat zal nu niet gaan.
Laat mij raden, nieuwe AcRyan officiele firmware zeker? Tuurlijk doen ze dit om de mod community tegemoet te komen. :')

Even een rant..
Als ik zo de laatste paar pagina's van dit topic bekijk ben ik enigzins droevig gestemd. Dit forum heet TWEAKERS, zou je ook verwachten dat daar tweakers zitten. Beetje zelfredzaamheid, zelf zaken onderzoeken en jezelf inlezen e.d.. Maar er worden de laatste tijd hier voornamelijk vrij basic vragen gedumpt naar mijn idee. Vragen die ook gemakkelijk met de zoekfunctie in dit topic teruggevonden kunnen worden (onderwerpen die al meermaals aan bod gekomen zijn), of via google.

Heb er op zich wel begrip voor; mogelijk komt dit door de beschikbaarheid van de apparaatjes bij elke willekeurige Dynabyte en Dixons en zo, zodat mensen denken dat ze qua bediening even eenvoudig zijn als de gemiddelde dvd speler of zo. Lijkt mij dat je van een koude kermis thuis komt als je de boel aangesloten hebt thuis. :+

Maar goed, desalniettemin, jammer imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
thewizard2006 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 09:35:
[...]

Volgens mij moet je voor YAMJ juist een netwerkaansluiting hebben, dus met de essential............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Laatst online: 17-08-2021
Ik heb met YAMJ een jukebox gemaakt en deze laad prima, ik blijf alleen continu, ook tijdens het afspelen van een film logon gelukt zien. Dit zie ik normaal alleen als ik een shortcut open. Iemand dit eerder gezien?
ik gebruik vooralsnog de laatste officiele firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xxxneoxxx schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:23:
Als ik zo de laatste paar pagina's van dit topic bekijk ben ik enigzins droevig gestemd. Dit forum heet TWEAKERS, zou je ook verwachten dat daar tweakers zitten. Beetje zelfredzaamheid, zelf zaken onderzoeken en jezelf inlezen e.d..
Denk er ook zo over, idem voor het spotnet forum dat ik inmiddels niet meer volg. Hier komen gelukkig ook redelijk wat goede zaken voorbij die interessant zijn. Een aantal vragen zijn echter wel heel overbodig, maar ik vind dat wat slap ouwehoeren over de ryan ook niet heel verkeerd. Maar ik zit ook weleens in de huiskamer hier, dus misschien zegt dat meer over mijzelf dan over de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Ik heb in mijn mapje "movies" op mijn mediaspeler ook een mapje zitten die Jukebox heet en het bestandje index.htm. Als ik via het hoofdmenu van de mediabox voor films kies dan krijg ik alleen maar de tekst te zien van de films. Ga ik via bestandsbeheer dan krijg ik (grote) thumbnails te zien. Echter niet het mooie menu dat ik via mijn computer kan oproepen. Maar wellich, zoals tifkag aafgeeft, heb ik een netwerk aansluiting nodig. Ik ga vanavond nog maar eens wat TWEAKEN! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb YAMJ draaiende zonder netwerkaansluiting. Ik vermoed dat het aan jouw firmware ligt, die had je niet kunnen upgraden begreep ik? Misschien moet je een oudere versie van YAMJ gebruiken om het werkende te krijgen met jouw firmware, zou daar ook even naar kijken vanavond.

Nu ik toch schrijf: is het mogelijk dat index.htm bijvoorbeeld films.htm te noemen? Ik heb nu 2 index.htm files en je krijgt wel onderaan te zien wat het pad is, maar heel heel duidelijk is het ook weer niet en ik noem ze liever films.htm en tv series.htm

Volgens mij is er geen manier om dit aan te passen of heb ik iets over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:26
Offtopic: de Prodigy lijkt me een erg mooi alternatief voor m'n PlayonHD! (nieuws: Xtreamer vernieuwt twee modellen mediaspelers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jannibal23 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:57:
Offtopic: de Prodigy lijkt me een erg mooi alternatief voor m'n PlayonHD! (nieuws: Xtreamer vernieuwt twee modellen mediaspelers)
Serieus? Dat zou ik echt nooit iemand aanraden. Dat bedrijf is nog erger dan AC Ryan met zijn loze beloftes en tig problemen. Moet je voor de grap die topics een doorlezen. AC Ryan en de Xtreamer kunnen elkaar daarin helaas de hand schudden (ze hebben het ook beiden nu eindelijk goed voor elkaar, maar beiden op het moment dat er iets nieuws op de markt komt / net is).

Als het een mooi alternatief is, dan wordt dat wel bekend over een tijdje. Zeker interessant om in de gaten te houden, maar blindelings kopen is heel onverstandig gezien het verleden van de Xtreamer.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 22-06-2011 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
Thx voor de warnings. Heb hem ook nog niet gekocht hoor :). Maar ben al een tijdje aan rondkijken naar alternatieven en zag deze vanmorgen op de frontpage, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06 13:54
Jannibal23 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:38:
Thx voor de warnings. Heb hem ook nog niet gekocht hoor :). Maar ben al een tijdje aan rondkijken naar alternatieven en zag deze vanmorgen op de frontpage, vandaar.
Ik zou voor de PCH C200 gaan de volgende keer, staat nog een leuke bij vraag en aanbod voor de geïnteresseerde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jannibal23 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:38:
Misschien is het een heel mooi ding, maar ik zou het even in de gaten houden. Op de meeste merken zijn wel aanmerkingen, maar deze is samen met AC Ryan wel het meest opvallend qua klachten/beloftes doen en niet nakomen ;)

Maar ik houd hem ook in de gaten, ik had het even gemist en ik vind de vormgeving echt heel mooi.

De PCH zou ook mijn keuze zijn, heerlijk ding om mee aan de slag te gaan volgens mij (althans vanuit het oogpunt van tweakers gezien). Maar daar lees ik ook wel wat kritieken over, sowieso handig om hier in Mediaspelers en HTPC's alles door te lezen, interessant en je ziet precies wat er mis is met de apparaten / firmwares (en wellicht komt er ooit iets op de markt dat niet te duur is en prima werkt bij iedereen...)

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 22-06-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
Ik zat zelf aan een Boxee Box te denken als opvolger, maar kwam dus deze vanmorgen tegen en vond de vormgeving en specs wel verassend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

vraagje: ik heb de mede8er fw op mijn play on had. ik heb alleen op mijn versterker geen digitale ingang. Oud cheap ding. Er gaan vanuit de play on hd een hdmi kabel naar de tv, en vanuit de tv gaat een stereo tulp stekker mijn versterker weer in. Ik kan mijn versterker wel op dolby prologic zetten, maar heeft dit zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
nu paar films ( MKV, bluerays normale DVD video ts mappen en dvd iso ) afgespeeld met de nieuwste fw van AC ryan..

En nog steeds zeer tevreden, draait prima voor mijn doen op een Mini 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jos_zwa schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 11:54:
vraagje: ik heb de mede8er fw op mijn play on had. ik heb alleen op mijn versterker geen digitale ingang. Oud cheap ding. Er gaan vanuit de play on hd een hdmi kabel naar de tv, en vanuit de tv gaat een stereo tulp stekker mijn versterker weer in. Ik kan mijn versterker wel op dolby prologic zetten, maar heeft dit zin?
Technisch gezien zou het kunnen werken. Maar pro logic probeert van 2 kanalen naar meerkanaals te gaan. Wat er niet is, kan er gewoon niet bij verzonnen worden. Persoonlijk vind ik Pro Logic geen surround en eerder storend dan nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411943

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo, heb vandaag mijn playon2hd binnen gekregen om mijn defecte HDX1000 te vervangen.
In het audio menu heb je alleen keuze tussen lpcm of multich-lpcm.
De HDX kon alle formaten raw doorgeven. Heb een marantz die bijna alles lust.
Begrijp ik goed dat ik op audio heb ingeleverd en alles in 2ch stereo door krijg?
Aansluiting is HDMI voor beeld en geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Je kan toch ook pass-trough instellen? Dan kan iig op mijn mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411943

Passthru klopt, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-06 19:57
Zou iemand mij alsjeblieft kunnen helpen.
Ik heb misschien mijn PlayonHD (1) gebricked, hij start namelijk niet meer op en blijft op de PlayonHD scherm vastzitten. De led valt uit maar ik kan nog wel bij bestanden komen.
Ik had de stekker uit de PlayOnHD gehaald tijdens het flashen omdat hij vastzat op een bepaald percentage :( .
Weet iemand wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 12:18

Xymox

Determinism rulez !

Negaiido schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 22:09:
Zou iemand mij alsjeblieft kunnen helpen.
Ik heb misschien mijn PlayonHD (1) gebricked, hij start namelijk niet meer op en blijft op de PlayonHD scherm vastzitten. De led valt uit maar ik kan nog wel bij bestanden komen.
Ik had de stekker uit de PlayOnHD gehaald tijdens het flashen omdat hij vastzat op een bepaald percentage :( .
Weet iemand wat ik kan doen?
Probeer nogmaals te flashen, met de safe methode (playon aanzetten en de knop ingedrukt houden). Zet dezelfde firmware versie op de stick die er eerder opstond.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-06 19:57
Xymox schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 22:35:
[...]

Probeer nogmaals te flashen, met de safe methode (playon aanzetten en de knop ingedrukt houden). Zet dezelfde firmware versie op de stick die er eerder opstond.
Dankje :) dat had het probleem opgelost :) Alleen kan ik gewoon helemaal niet naar de nieuwste versie firmware gaan. Ze raden namelijk aan om eerst 3582 te flashen en daarna de laatste maar bij mij freezed hij gewoon bij het flashen .. :(

edit: Via normale mode flashen lukt het wel

[ Voor 5% gewijzigd door Negaiido op 25-06-2011 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342185

Ik ben aan het twijfelen of ik een mini 2 ga kopen en had een vraag,
Wij hebben thuis dreamboxen staan, nu hebben we 3 tv's en maar 2 dreamboxen (omdat de schotel maar 2 koppen heeft). Ik kijk nu altijd tv via de web-interface van dreambox, mijn vraag is kan ik die ook bereiken via de mini 2 of is dit onmogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Wellicht niet juiste topic maar probeer het toch maar.

I.c.m. deze player heb ik zo'n beetje alles geautomatiseerd op 1 ding na en dat zijn de movie sheets.

Heeft iemand een idee hoe je dit ook zou kunnen automatiseren?
Ik hou er rekening mee dat er foutieve informatie gegenereerd kan worden en in die gevallen kan ik het nog altijd manual doen.

thumbgen bv kan alleen manual bij mijn weten en al zeker niet draaien vanaf een NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb een theoretisch probleem waar ik in de praktijk geen last van heb 8)7.
Korte situatieschets:

Apparatuur
  • Mediaspeler: ACR-PV73200 Playon!HD Mini met Ffirmware v7.4.6.r3966 (European Edition)
  • NAS: Synology DiskStation DS111 met firmware DSM_DS111_1742.
  • Router: WRT54GL met firmware DD-WRT v24-sp2 (10/10/09) std
    (SVN revision 13064)
Setup
  • Mediaspeler----powerline----Router----UTP-kabel----NAS
  • Op de NAS staat een gedeelde folder 'films'. Enkel gebruiker Jan met paswoord 123 heeft lees en schrijf bevoegdheden voor deze folder. Op de NAS staat enkel windows-bestandsservice ingeschakeld. Geen NFS en geen DLNA/Upnp.
  • Toen de mediaspeler voor het eerst werd aangezet, herkende hij direct de NAS en de gedeelde folder 'films' (Bestandsbeheer -> Netwerk -> NAS zichtbaar). Gebruikersnaam en paswoord ingegeven en bewaard in 'Mijn snelkoppelingen' op de mediaspeler. Merk op dat ook andere apparaten, zoals pc's en laptops in het overzicht zichtbaar waren.
Praktijk
  • Wanneer ik een film wil zien, navigeer ik op de mediaspeler naar Bestandsbeheer -> Netwerk -> MY_SHORTCUTS -> NAS. Daar kies ik een film die vlekkeloos van de NAS naar de mediaspeler gestreamed wordt. Prima, geen probleem :).
(theoretisch) Probleem
Als ik op de mediaspeler naar Bestandsbeheer -> Netwerk navigeer, is er niets zichtbaar. Nochtans was bij de initiële start van de mediaspeler mijn NAS zichtbaar. Ook andere apparaten zijn niet meer zichtbaar. Indien ik gebruik maak van MY_SHORTCUTS kan ik de NAS zonder problemen benaderen en gebruiken.

Vaststelling
  • Als ik mediaspeler reset (i.e. standaarwaarden herstellen), herkent hij terug alle netwerkapparaten. Na een herstart van de mediaspeler worden deze apparaten niet meer herkend.
Vraag
Hoe komt het dat de mediaspeler mijn NAS niet meer herkent als ik het netwerk wil verkennen, terwijl de snelkoppeling wel blijft werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

schumi2004 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:15:
Wellicht niet juiste topic maar probeer het toch maar.

I.c.m. deze player heb ik zo'n beetje alles geautomatiseerd op 1 ding na en dat zijn de movie sheets.

Heeft iemand een idee hoe je dit ook zou kunnen automatiseren?
YAMJ gebruiken: http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=16938

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 30-06-2011 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op de nieuwe firmware van AC Ryan kan je toch uitzending gemist / rtl gemist laten draaien, maar hoe?
Youtube e.d. werkt wel goed, maar hoe krijg ik bovenstaande erin? Iemand een uitleg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Als ik YAMJ zou gaan gebruiken blijf ik met die brakke interface van AC Ryan bezig, index.html opzoeken etc.

Bij mijn weten genereerd YAMJ geen moviesheets zoals ik ze ken van Thumbgen?

Ik zal er straks nog eens induiken.

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 30-06-2011 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Is het bij de playon ook mogelijk om verschillende media aan YAMJ toe te voegen?

YAMJ kan het maar volgens mij snapt de playon het niet. Als de ene folder op mn NAS staat en de andere een USB HD is dan is het relatieve pad tov de jukebox folder niet hetzelfde.

Ik kan via telnet niet vinden hoe de GUI 2.0 de shares mount. Iemand een idee waar? Misschien lukt het dan om een path naar beide in 1 jukebox te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

schumi2004 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:07:
Bij mijn weten genereerd YAMJ geen moviesheets zoals ik ze ken van Thumbgen?
Jawel en ook weer niet, zien er hetzelfde uit zelfs (althans voor zover ik het kan zien, thumbgen heb ik een paar maanden gebruikt, maar yamj vind ik nu fijner (al is het wat lastiger allemaal in te stellen).

Je blijft wel bezig om die index.html te kiezen, daar is geen oplossing voor. Maar ik begrijp dat je een andere firmware dan de laatste officiele gebruikt, yamj maakt dan veel meer aan dan je nodig hebt. Die sheets worden namelijk geen plaatje, maar heel veel losse stukjes die in html in elkaar passen.

Vreemd dat er van thumbgen niet een nas versie is, lijkt me dat er meer mensen tegenaan gelopen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:02
Thumbgen draait prima op een nas. Je moet alleen een schijfletter toekennen aan je nas en dan thumbgen draaien vanaf je pc. Is al eens eerder besproken in dit topic. Link heb ik zo gauw even niet voor je, maar zoek even op nas en thumbgen in dit topic.

[ Voor 7% gewijzigd door hostje op 01-07-2011 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:22
Anoniem: 32279 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:35:
Op de nieuwe firmware van AC Ryan kan je toch uitzending gemist / rtl gemist laten draaien, maar hoe?
Youtube e.d. werkt wel goed, maar hoe krijg ik bovenstaande erin? Iemand een uitleg?
Heb gister de nieuwe firmware geinstalleerd, uitzending gemist lijkt mij ook prettig om te hebben, overigens Youtube werkt bij mij nog niet, krijg de foutmelding network_congestion.

edit: youtube werkt nu goed

[ Voor 3% gewijzigd door dribibu op 01-07-2011 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:49
Er is een nieuwe firmware gereleased voor de HD, ze zijn eindelijk weer eens echt aan het werk ipv coming soon. :D

[BETA] ACR-PV73100 v7.4.x.r4585 Playon!HD

Asian
http://www.acryan.com/dow...00_v7.4.3.r4585_Asian.zip
European
http://www.acryan.com/dow...v7.4.4.r4585_European.zip

Change log

Improved areas where requiring a password input, the entry does not show up under the virtual keyboard input field and not saved under Input History
Improved correct sorting of titles alphabetically when locating Jukebox index.htm over network
Improved various menu language translations and OSD errors
Improved displaying of music title in ID3 tag during playback instead of the file name
Improved USB keyboard workability in various environment
Improved Shortcast now shows the progress and total amount of items loading
Add Subtitle On/Off option under SETUP - MISC to set default action of displaying subtitles on playback
Add more zoom options, 0.9x > 0.7x > 0.5x after the last X:100% Y:100% selection
Fix Folder Protection bug of not unlocking when the default password '0000' is changed
Fix Clear History to remove records under Recently Added Music and Recently Added Movies instead of hiding them
Fix screensaver of not starting when a video playback is paused
Fix reboot when pressing enter key on an empty Mediafly search entry
Fix pressing Home button when playing any music will randomly stop playback
Fix Photo Slideshow not being able to pause when the Pause button is pressed. Works on with both Play and Pause button.
Fix Shoutcast when fetching large results will randomly freeze the unit
Fix time indicator mis-matched when doing a time skipping (pressing left/right button) after a GOTO operation
Fix incorrect YouTube view count
Fix during video zoomed condition, pressing 'audio', 'subtitles' or 'info' will reset zoom mode
Supports Underline and Italic parameters in SRT subtitles
Supports both ID3v2.4 UTF-8 and ID3v2.3 UTF-16 tags

Known issues:
*Please use Setup>System>Screensaver>Options>Default (don’t use ‘Photo Album or ‘Flickr’ or system might crash!)
*Playback of .avi files with NFS protocol will not work.

http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=44&t=14883

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Goed om te horen dat er idd weer wat gebeurd daar bij AC Ryan, maar ik ga NOOIT meer van mijn mede8er FW af! :9 :9 :9 O+ O+

Pagina: 1 ... 58 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.