Beleid windows 7

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 17:45:
Het punt is echt dat de offtopic-discussie vaak niet een eigen topic waard is.
Vaak zijn zulk soort discussies wel een eigen topic waard, maar niet de verschrikkelijke moeite die het fatsoenlijk splitsen kost. En om eerlijk te zijn is dat ook helemaal niet de zorg van de moderator, al blijft splitsen wel beter natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
TheZeroorez schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 17:54:
[...]

Vaak zijn zulk soort discussies wel een eigen topic waard, maar niet de verschrikkelijke moeite die het fatsoenlijk splitsen kost. En om eerlijk te zijn is dat ook helemaal niet de zorg van de moderator, al blijft splitsen wel beter natuurlijk.
Een duidelijke vermelding zoals "Hierover mag je een eigen topic aanmaken" wordt wat dat betreft vaak wel geplaatst, helaas voelen er zich dan weinig tweakers geroepen om daadwerkelijk dat topic aan te maken.
Wat ironisch is, gezien het feit hoe makkelijk er topics in Lieve Adjes aangemaakt worden O-)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik herhaal mezelf dan nog maar een keer: :)
Oneens met de actie van een moderator? Post het hier

Daar kun je je vragen/opmerkingen/commentaar/tegengas/whatever kwijt over moderaties in de Softe goederen fora.

Je ziet: er is al speciaal een topic voor.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Vaak zijn zulk soort discussies wel een eigen topic waard, maar niet de verschrikkelijke moeite die het fatsoenlijk splitsen kost.
Is dat niet te automatiseren ? Alle afsplitsingen krijgen "afsplit-XX-topicnaam" en komen in hetzelfde forum te staan waar het origineel in staat. Deze topics zullen of uitgroeien naar een volledige discussie waarbij de titel zal moeten worden aangepast, of verzanden in niets en dan zakken ze vanzelf wel uit het zicht van de 1e pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

HaseMike schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 18:01:
[...]
Is dat niet te automatiseren ?
Werk dat eens uit? :)
Kom maar op met de technische en functionele implementatie van je voorstel.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

[...]

Punt is dat wij dat als moderators bepalen of een offtopic discussie in een separaat topic verder kan of dusdanig offtopic is (zoals 't in de TS aangehaald voorbeeld) dat 't gewoon verwijderd moet worden :)

alt-92 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 18:05:
[...]

Werk dat eens uit? :)
Kom maar op met de technische en functionele implementatie van je voorstel.
Even loas van wat HaseMike zegt... 't Is nu idd iets lastiger om een langere offtopic discussie af te splitsen; maar dat is iets wat we in LD kunnen inschieten :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

HaseMike schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 18:01:
Is dat niet te automatiseren ? Alle afsplitsingen krijgen "afsplit-XX-topicnaam" en komen in hetzelfde forum te staan waar het origineel in staat. Deze topics zullen of uitgroeien naar een volledige discussie waarbij de titel zal moeten worden aangepast, of verzanden in niets en dan zakken ze vanzelf wel uit het zicht van de 1e pagina.
Waarom zoiets automatiseren vanwege een uitzondering? Die offtopic discussies zijn echt niet zo vaak van hoge kwaliteit dat je daar extra knopjes voor hoeft te maken. Vaak is het toch redelijk veel gezever en gezeur :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Daarnaast kan je ook zelf de topics 'afsplitsen' door gewoon iedereen te quoten in de topicstart van een nieuw topic. Verhaaltje erbij, uitleg erbij, eigen standpunten erbij en presto.
Iets wat ook wel vaker gebeurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

BtM909 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 18:08:

Even los van wat HaseMike zegt... 't Is nu idd iets lastiger om een langere offtopic discussie af te splitsen; maar dat is iets wat we in LD kunnen inschieten :)
Prima, maar dan wel met meer onderbouwing dan 'is dat niet te automatiseren'.
Ik wil gewoon een Business Case zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het zelf afsplitsen is op zich wel een aardig idee, maar dat het een idee was om af te splitsen zie je pas als het offtopic stuk al door een mod is verwijderd en het dus te laat is.

Mijn "is dat niet te automatiseren ?" was niet voor niets van een vraagteken voorzien, duidend op het feit dat ik dat niet zou kunnen tenzij jullie met cobol en idms werken ;) (jaja oud lijk, begonnen in '85)

Maar ik vertrouw op het kunnen van alt-92 om de bal terug te kaatsen :)

[ Voor 3% gewijzigd door HaseMike op 31-07-2009 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
HaseMike schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 18:17:
Het zelf afsplitsen is op zich wel een aardig idee, maar dat het een idee was om af te splitsen zie je pas als het offtopic stuk al door een mod is verwijderd en het dus te laat is.
Sorry, hoor, maar je kan vaak toch zelf inzien of iets offtopic is of niet?
(En zodoende ernaar handelen?)

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 31-07-2009 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

HaseMike schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 18:17:

Mijn "is dat niet te automatiseren ?" was niet voor niets van een vraagteken voorzien, duidend op het feit dat ik dat niet zou kunnen tenzij jullie met cobol en idms werken ;) (jaja oud lijk, begonnen in '85)

Maar ik vertrouw op het kunnen van alt-92 om de bal terug te kaatsen :)
I aim to kill please ;)

Maar wat mijn punt daarmee is: die vraag is een loze vraag als je niet op z'n minst gaat kijken hoe vaak je een dergelijke functionaliteit nodig gaat hebben en wat de technische, functionele eisen zijn, en de tijd die je er aan moet besteden om het geimplementeerd te krijgen met alle vereisten die daarbij horen en dat afweegt in een kosten-baten plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8g8qoBVteMYU3kSMR5nAo2Z3/full.png

Functioneel ontwerp van $app zou je dan nog wel moeten kunnen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 31-07-2009 18:41 ]

Pagina: 1 2 Laatste