Toon posts:

[Vista] BSOD en grafische kaart doet raar*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg telkens crashes, freezes, en veel meer met mijn pc, dus heb ik mijn pc geformateerd en alle nieuwe drivers erop gesmeten. Nu heb ik nog altijd het probleem. Hoe ging het te werk:

1. Ik wou Burnout Paradis Ultimate Box spelen
2. Ik start het spel net (om te rijden, dus niet beginscherm)
3. Plots krijg ik allemaal rode tekens en rode strepen op mijn scherm
4. Mijn scherm komt zwart
5. Mijn scherm reageert gewoon niet meer op pc
6. 1 druk op de startknop van pc en hij is al uit (zonder enige tijd te moeten wachten)
7. Ik krijg foutcode bij opstarten van PC
8. Foutcode zegt BlueScreen, maar ik heb nooit geen BleuScreen gezien

>> Foutcode:
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6002.2.2.0.768.3
Landinstelling-id: 2067

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 116
BCP1: FFFFFA800423F4E0
BCP2: FFFFFA60022E6140
BCP3: 0000000000000000
BCP4: 0000000000000002
OS Version: 6_0_6002
Service Pack: 2_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\Mini072909-01.dmp
C:\Users\Bjorn\AppData\Local\Temp\WER-90745-0.sysdata.xml
C:\Users\Bjorn\AppData\Local\Temp\WER7251.tmp.version.txt

Lees onze privacyverklaring:
http://go.microsoft.com/f...linkid=50163&clcid=0x0413

Kan iemand mij bij deze helpen?

---
Toegevoegd:
BFG 8800GTX 768mb DDR3 OC Edition PCI-express
Intel Core 2 Duo Processor E6750 2.66Ghz 4MB Box socket 775
OCZ 700W GameXStream Power Supply (NVIDIA SLI-ready)
Gigabyte GA-P35-DS3
Mushkin 1Gb DDR2 PC6400 CL5 Standard Performance (4stuks)
Samsung 206BW 20inch TFT 2ms DVI zwart

Windows Vista Home Premium (met SP2) - 64-bit
Nvidia Forceware 190.38

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/23wsleb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/2eozgwy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/167s0o1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/2pqkxn5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/vo7tpx.jpg

--

CRASHDUMP
fout: 0X0000016 -> nvlddmkm.sys

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2009 21:04 . Reden: Toevoegingen ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-02 19:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

BCC code 116 is een driver conflict en naar ik begrijp meestal in verband met je videokaart.

Wat zijn je specs en welke driver versies gebruik je?

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-02 10:23
correct me if i am wrong. maar dit klinkt als artifacts, misschien eens de temperaturen bijjhouden. of bijvoorbeeld met een programma als rivatuner de fanspeeds hoger zetten zodat de videokaart koeler blijft, ( ook kan je je kast openmaken en er rechtstreeks een keukenventilator tegenaan zetten)

ook wel handig om te vermelden zijn je specs van je pc

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Klinkt inderdaad als een probleem met de videokaart, maar misschien heb je het blauwe scherm niet gezien omdat de computer opnieuw opstart? Zie deze guide om dat uit te schakelen.

http://www.computertotaal...na-crash-uitschakelen.htm

Wat heb je verder voor systeem? Os?

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 29-07-2009 22:34 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• wolf47
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-11-2024
Kan met Murphy's Law te maken hebben: check alle verbindingen en maak ze schoon met contact cleaner. Als dat niet helpt, controleer je of er geen defect in de hardware zit; start de PC bijvoorbeeld op met een Linux live-CD en/of test hem met een hardware testprogramma zoals Everest of een burn-in programma. Als dat niets oplevert, kun je alsnog een nieuwe Windows installeren en moet het probleem over zijn.
Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn PC net geformateerd en heb alle nieuwe drivers en alle windows updates geinstalleerd. En ik ben amateur in deze dingen, dus liefst niet te ingewikkeld :p

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Hoeveel Watt is je voeding?

Ik had namelijk een vergelijkbaar probleem..... net na ik er een harde schijf bij had geplukt. (3e SATA schijf)
PC werkte verder perfect, maar zodra ik iets ging doen waardoor de grafische kaart meer stroom ging vreten (zoals HD video of spellen) dan kreeg ik dus best vaak, soms al na enkele minuten, beeldvervorming en soms ook een BSOD.

Ik kon e.e.a. bevestigen door de SATA schijf te doen "inslapen" door em andere power settings te geven. Met 2 van de 3 schijven op standby, speelde alles weer lekker door.

Uiteindelijke oplossing was: 500 Watt el-cheapo voeding eruit, wat-minder-el-cheapo 650 Watt voeding erin, en alle problemen opgelost. :Y

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Ook ik heb dit spel nooit netjes aan het werk gekregen onder vista ...
Dat was ook 1 van de weinige spellen wat gewoon niet draait onder vista.
Als je het alleen bij dit spel hebt zou ik me dr niet teveel van aantrekken.

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
jaja , ik had precies het zelfde , zonder de BSoD.

Hoe is de airflow in je kast?
Bij mij was het probleem , dat de airflow niet logisch was.

BSoD kan ik je niet mee verder helpen ,dat heb ik namelijk niet gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn startpost aangepast, hopelijk kan er iemand mij helpen nu?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ventilator aan zijkant bij videokaart, ook eentje vanvoor in pc en 2 achteraan..

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 23:18:
Ik heb mijn startpost aangepast, hopelijk kan er iemand mij helpen nu?
Beandwoord aub eerst mij vraag heb je het alleen bij dit spel ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik had het ook al reeds gehad op Counter-strike Source. Ik speel soms 1 dag zonder problemen.. en 1 dag met elk uur problemen

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 23:22 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 23:21:
Nee, ik had het ook al reeds gehad op Counter-strike Source. Ik speel soms 1 dag zonder problemen.. en 1 dag met elk uur problemen
Compatibliteit aanstaan ? op windows xp ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze pc al bijna 2 jaar en ik speel al altijd Counterstrike normaal met vista.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 23:26:
Ik heb deze pc al bijna 2 jaar en ik speel al altijd Counterstrike normaal met vista.
Probeer het maar eens. Wat is er dan ineens verandert ? dat zelfs na een verse windows installatie nog steeds gebeurt. Denk aan driver updates voor dat je windows opnieuw installeerde

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-02 10:23
ik zou eens proberen om een huis tuin keuken ventilator extra in je open kast te mikken. is hierdoor het probleem verholpen dan is hitte het probleem, anders zou je de probleem ergens anders moeten zoeken. misschien de voeding die te weinig vermogen levert

Verwijderd

Topicstarter
Hoe komt het dan dat hij pas maar na 2 jaar dit hitteprobleem heeft? En voeding is 700watt, die kan 2 8800GTX'en draaien...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 23:32:
Hoe komt het dan dat hij pas maar na 2 jaar dit hitteprobleem heeft? En voeding is 700watt, die kan 2 8800GTX'en draaien...
Zou je vraag nog mooier maken :) hoe kan het dat er dan ineens een driver error er uit komt.
Feit is gewoon hij heeft ergens zijn drivers geupdate of er zit ergens een slechte update in windows
vista die de troep kapot laat lopen met zijn driver.

Want na even wat opgezocht te hebben blijkt die kaart van hem 3 verschillende versies van tezijn
sommigen met een thermometer die zich zelf automatisch uitschakelt als die te warm word
1 waar de fan altijd van op 100% loopt, en 1tje die netjes in te stellen is.

Zo te merken heeft die in windows vrij weinig last van het warmte probleem.
Misschien een bench uit voeren en kijken naar je gpu temps....
Dat lijkt mij de enigste manier om het uit te sluiten.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 23:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan dit dan niet door defect aan hardware? Want ik heb niets speciaals gedaan en ik had oude forceware terug geinstalleerd en had het nog steeds

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 23:41:
Kan dit dan niet door defect aan hardware? Want ik heb niets speciaals gedaan en ik had oude forceware terug geinstalleerd en had het nog steeds
Als je geluk heb kun je temps uit lezen met NTune.
Werkt niet met alle versies van jouwn kaart dus.

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer die wel even.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net Burnout gespeeld en Videokaart ging tot 75 graden! Maar ventilator draait meer op 60%.. dus kan ik die eventueel verhogen ofwel nieuwe koeling insteken zeker?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 07:31:
Ik heb net Burnout gespeeld en Videokaart ging tot 75 graden! Maar ventilator draait meer op 60%.. dus kan ik die eventueel verhogen ofwel nieuwe koeling insteken zeker?
Hmm, 75°C valt nog mee. OK, het mag helemaal niet zo heet worden, maar mijn GPU moet 120°C worden eer hij stopt :p
Je zou het stof eens uit de ventilator kunnen halen met een penseeltje, of met software de ventilator van de grafische kaart op 100% zetten. Dus gewoon kast open, GPU fan op 100%, en eventueel grote tafelventilator op de grafische kaart richten.

Je zou ook een andere GPU koeler kunnen kopen, kijk anders even in de Pricewatch naar Zalman spullen.
Maar ik zou dat bewaren tot laatste redmiddel...

[ Voor 7% gewijzigd door Petervanakelyen op 30-07-2009 11:44 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
4 screenshots te vinden bij startpost!

(GPU had 62 graden wanneer dit gebeurde!)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2009 16:23 ]

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 16:18:
4 screenshots te vinden bij startpost!

(GPU had 62 graden wanneer dit gebeurde!)
Hé, da's gek. Altijd wanneer ik problemen had met mijn grafische kaart, zag het er op mijn scherm wel erg slecht uit, maar was het onmogelijk om het vast te leggen op een screenshot...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ok, dit gaat wel erg specifiek de videokaart kant uit, en dan denk ik dat je meer input vind in Videokaarten & Beeldschermen :)

Ik verplaats je topic daarnaartoe.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk ook op dat hij blokkeert.. en als ik pc dan heropstart, veranderd mijn resolutie naar iets lagers...

Edit:
Zo te zien heb ik zelfde probleem als deze persoon: Scherm geeft strepen, blokjes en icoontjes

Edit2:
Crashdump fout: 0X0000016 -> nvlddmkm.sys

Modbreak:Niet 3x achter elkaar posten aub :o

Als je iets toe te voegen hebt aan een eerdere topic, graag de edit-knop gebruiken. Binnen het edit-scherm kun je ook gewoon quoten e.d., er is dus geen reden tot het vervuilen van het topic met onnodige posts.

Deze keer heb ik je berichten samengevoegd. Doe dat aub voortaan zelf...

[ Voor 71% gewijzigd door dion_b op 01-08-2009 15:59 ]

Verwijderd

Brakke video kaart ?
Kun je niet 1 lenen van een vriend of dergelijk ?
dan kun je het snel uitsluiten.

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-11-2025
Die 0x00000116 fout code die wij beiden krijgen geeft een software/driver fout aan, maar dit kan verschillende oorzaken hebben. In mijn geval is dit de videokaart. Bij jou kan ik niet met zekerheid stellen of het ook je videokaart is. De artifacts die jij krijgt kunnen ontstaan door een slechte voeding, drivers, videokaart etc. Je moet de mogelijke boosdoeners één voor één uitsluiten. Het beste is natuurlijk even met een andere goede videokaart testen, dan heb je vrij snel zekerheid.
Ik had die mogelijkheid niet, maar bij werden de artifacts steeds erger. Eerst alleen onregelmatig in windows, daarna al direct bij het login scherm met vaak die bsod zodat ik windows niet eens in kwam. Een dag later kreeg ik de artifacts ook tijdens het opstarten en in windows veilige modus. Ik wist dat mijn andere hardware nog goed was door deze te testen. Het RAM geheugen deed in één nacht 5 full memtest passes zonder fouten, videokaart werd niet te heet en mijn voeding voltages waren ook nog goed. Aangezien ik in mijn geval ook artifacts in mn bios logo, post scherm etc kreeg wist ik dat het niet een software/driver fout is omdat op dat moment windows nog geen videodrivers heeft geladen. Ik had de afgelopen 2 maanden ook geen nieuwe drivers geïnstalleerd en de laatste windowsupdate was ook al een paar dagen geleden, dus het software probleem achtte ik in mijn geval sowieso al redelijk klein. Ik kon daarom met redelijk grote zekerheid vaststellen dat mijn videokaart het probleem was aangezien de andere hardware nog goed was.

Dus wat ik zou doen in jou geval:
- check de temps van de videokaart, kun je hem nog aanraken bij idle? (temp sensor kan ook kapot zijn)
- runs eens even memtest om je ram te testen
- check je voeding voltages eens met een multimeter (of anders kijk in je bios)
- probeer het eens met een andere videokaart van een vriend of laat hem even testen bij een pc zaak in de buurt

• Petervanakelyen
Akkoord met ^^ .
Memtest86+ even op CD branden en zeker een nacht laten draaien.
Verder met SpeedFan of HWMonitor of in het BIOS je voltages controleren, en hier posten.

En ik vraag me wel af of hij nu eindelijk eens zijn kast opendoet, er een tafelventilator opzet, en checkt.

[ Voor 20% gewijzigd door Petervanakelyen op 31-07-2009 08:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oké, ik krijg nu geen beeld meer. Mijn pc start nog op, maar geen beeld, hij vindt gewoon scherm niet. Zo te zien is mijn videokaart kapot?

• Gulpener
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Gulpener

zelluf!

heb het zelfde gehad (8800 GTX). begon met artifacts in cod4. Later ook bsod's.
Kaart in andere pc geprikt. Zelfde verhaal. ( nvlddmkm.sys melding)

Is hier al vaker voorbij gekomen overigens. Mijn kaartje was overleden. :(

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-11-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 16:32:
Oké, ik krijg nu geen beeld meer. Mijn pc start nog op, maar geen beeld, hij vindt gewoon scherm niet. Zo te zien is mijn videokaart kapot?
Kans is groot dat het je videokaart de geest heeft gegeven. Maar we kunnen dat niet met zekerheid stellen. Een defect moederbord zou bijvoorbeeld ook je videokaart buiten spel kunnen zetten.

Als je niet aan een andere videokaart kan komen om dit te testen kun je misschien een pc winkel in de buurt ff vragen of ze je kaart willen testen voor een paar euro. Anders zul je de gok moeten nemen om je videokaart RMA te sturen als je nog garantie hebt bij de winkel. Wanneer je een nieuwe kaart moet kopen kun je wel enige coulance van de winkel vragen aangezien de verwachte levensduur van een 8800gtx wel wat langer is dan hij nu oud is.
APPLIES TO ALL BFG GRAPHICS CARDS INTRODUCED BEFORE 2/21/08
BFG Technologies is proud to warrant the original purchaser of the graphics card included in this package ("Product") that the Product will be free from defects in material or workmanship for as long as the original purchaser owns the product, when given normal wear and proper usage.

BFG Technologies' liability under this consumer warranty, or in connection with any other claim relating to the Product, is limited to the repair or at BFG Technologies option, the replacement of the portion of the Product which was defective in material or workmanship. This warranty does not apply to any software component.

You assume the risk of loss in transit and the returned Products shall be the sole property of BFG Technologies. BFG Technologies warrants the repaired or replaced Products will be free from defects in material or workmanship.
http://www.bfgtech.com/warranty.aspx
Zo te zien kun je ook nog altijd garantie claimen bij de fabrikant zelf wanneer je videokaart kapot is. Videokaarten in europa hebben een fabrieksgarantie van 10 jaar bij BFG. Kaarten van na 21/2/2008 moeten wel binnen 30 dagen na aankoop geregistreerd worden. Bijna dezelfde garantie voorwaarden als EVGA bij mij O+.

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-02 17:17

Patjeee

Ik woon in Boston MA

ik had dit ook in Windows Vista met mijn 8800GTS 320 , ik ben overgegaan op XP , ik ging bij mij een vriend van mij mijn pc laten testen , hij las alle minidumps uit , geen result omdat hij de minidumps niet opsloeg

en op een of andere reden is het opgelost :| 8)7 ?

[ Voor 37% gewijzigd door Patjeee op 31-07-2009 21:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kaart overleden, ik krijg nu zelf geen beeld meer. Ik breng hem binnen in de winkel, topic mag geclosed worden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg een GTX 280 OC terug van mijn 8800 GTX OC :) Wat een garrantie!
Pagina: 1