Hi,
Naar aanleiding van deze post ben ik eigenlijk tot de conclusie gekomen dat ik zelf de usability en user interaction binnen een site op mijn gevoel opstel en niet volgens ideëen c.q. richtlijnen van anderen.
Echter...
Nu sta ik voor de taak om een portal te ontwerpen die heel wat traffic zal hebben en dit wil ik dus graag goed doen. (duh!)
Daarom wil ik mee eerst wat gaan inlezen in deze materie
Waar ik naar opzoek ben is leesvoer om me wat meer te kunnen verdiepen in interactie modellen, usability van een site, flow van navigatie, tips 'n tricks etc. etc.
Ik zou het daarnaast fijn vinden om niet te hoeven verzanden in Nielsen dogma's, waarbij dan gelijk gezegd moet worden dat ook het boek van Nielsen nog niet door mij is gelezen en alleen kort is samengevat door andere mensen.
Iemand die mij zinvolle tips kan geven?
Naar aanleiding van deze post ben ik eigenlijk tot de conclusie gekomen dat ik zelf de usability en user interaction binnen een site op mijn gevoel opstel en niet volgens ideëen c.q. richtlijnen van anderen.
Echter...
Kortom een hoop mooie (zinnige) buzzwords waar ik zo 1, 2, 3 niet de vinger op kan leggen binnen mijn eigen designs.Op donderdag 01 maart 2001 15:29 schreef RM-rf daarover het volgende:
[..]
maar (en ik doel vooral op het gebrek aan gebruiksvriendelijkheid van de edendesign interface) ik vind wel dat er veel kritiek op deze uitvoering mogelijk is
[..]
een gebruikersvriendelijke site kan zich beter baseren op de standaard georienteerde interface van HTML
[...]
wellowel heeft veel door elkaar lopende orientatie lijnen dan weer verticaal, dan weer horizontaal en af en toe zelfs gekromde paden
[..]
verder is de werkelijke informatie beperkt en komt het geheel nogal statisch over, weinig werkelijk interactie, zo zijn er statische case-studies: terwijl internet nu net de mogelijkheid biedt op basis van user-input persoonlijk samengestelde info aan te bieden.
[..]
daarvoor is er een inlog-gedeelte, maar de site werkt door zn overdaad aan vormgeving eerder beperkend om er vaker gebruik van te maken
[..]
bewuster te richten op het ontwerpen van open en gebruiksvriendelijk sites
Nu sta ik voor de taak om een portal te ontwerpen die heel wat traffic zal hebben en dit wil ik dus graag goed doen. (duh!)
Daarom wil ik mee eerst wat gaan inlezen in deze materie
Waar ik naar opzoek ben is leesvoer om me wat meer te kunnen verdiepen in interactie modellen, usability van een site, flow van navigatie, tips 'n tricks etc. etc.
Ik zou het daarnaast fijn vinden om niet te hoeven verzanden in Nielsen dogma's, waarbij dan gelijk gezegd moet worden dat ook het boek van Nielsen nog niet door mij is gelezen en alleen kort is samengevat door andere mensen.
Iemand die mij zinvolle tips kan geven?