Toon posts:

Wie weet wie wellowell.nl heeft gemaakt ?

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand dat ?
Dat bureau schijnt ook ns.nl gemaakt te hebben
maar ik ben de naam kwijt :(

Verwijderd

bel ze op :)
0800-Wellowell / 0800-9355693
werkdagen: 08.00 tot 22.00 uur
weekend: 09.00 tot 17.00 uur

Verwijderd

Topicstarter
pfff
het webdesignbureau dat de site heeft gemaakt.

snap je het nu wel ? >:)

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Ben de naam ff kwijt maar weet wel dat ie gigantisch duur was...

* DeFeCt Zie nu in wat voor non-post dit is... sorry

Flickr

Verwijderd

nu ben ik ook nieuwsgierig

Verwijderd

Topicstarter
ja ?
het moet een klein bureautje zijn met het woord IT in de naam

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 10:16
Ik zeg het lekker niet :P.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:34

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

http://www.edendesign.nl/

(kun je gelijk zien dat ze ook niet _zoveel_ verschillende trucjes in huis hebben)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• McVirusS
Ze drijven daar op dHTML....hmmpft, is 1 keer zo'n scriptje maken en dan vervolgens in elke site gooien die je maakt ofzo ;).

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Op woensdag 28 februari 2001 13:28 schreef RM-rf het volgende:
http://www.edendesign.nl/

(kun je gelijk zien dat ze ook niet _zoveel_ verschillende trucjes in huis hebben)
Wat een zaad site!
gifjes die al beginnen te bewegen als ze nog niet zijn ingeladen enzo...

en ben al een tijdje aan het klikken maar heb nog geen wellowell gevonden...

Flickr

Verwijderd

ik heb ook nog geen wellowell gezien maar zag wel dat ze nog mensen zochten.
Misschien iemand die nog een baan zoekt?

site is wel brak, heb wel veel betere gezien.
Ze zullen wel vet duur zijn omdat ze zo bekend zijn en een grote portfolio hebben.

Verwijderd

Topicstarter
hmm een ander bureau claimde wellowell.nl gebouwd te hebben, dus daarom wilde ik even weten of dat echt zo was :)

thanks !

Toch altijd erg handig dat we op dit forum zoveel info kunnen uitwisselen !

• McVirusS
Op woensdag 28 februari 2001 13:40 schreef lyzer het volgende:
ik heb ook nog geen wellowell gezien maar zag wel dat ze nog mensen zochten.
Misschien iemand die nog een baan zoekt?
[..]
Je komt zeker nooit op sites van internetbedrijven? Bij bijna elk internetbedrijf staan ZAT vacatures open :).

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 13:45 schreef McVirusS het volgende:

[..]

Je komt zeker nooit op sites van internetbedrijven? Bij bijna elk internetbedrijf staan ZAT vacatures open :).
ik kom niet zo vaak op zulke site's meer op vette crazy design site's van die amerikanen.

Maar ik zei dat omdat er soms nog wel eens tweakers zijn op GoT die zuren om een baan.

Verwijderd

Eden Design? Die deden het design...frontend is van our man Gerbert Kaandorp van www.singularit.com en de backend is van CTP.

SingularIT doen inderdaad ook de nieuwe site van de NS (binnenkort online), het intranet van de Belastingdienst en een nieuwe KLM/Airmiles site (ook binnenkort online).

Verwijderd

Topicstarter
thanks blues !
werk jij daar ?
mail me anders even als je wilt op mijn adres in mijn profiel of anders op mijn werk

thanks !

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Op woensdag 28 februari 2001 13:43 schreef Mikedigi het volgende:
hmm een ander bureau claimde wellowell.nl gebouwd te hebben, dus daarom wilde ik even weten of dat echt zo was :)
Mogen wij dan ook weten welk bedrijf ?!

Het zou ook kunnen dat het een samenwerkingsverband is geweest tussen een design bureau en suits

Flickr

Verwijderd

Ja. Ik ben er wel trots op. Loop voor de gein maar eens door een process. Dan zie je een aantal leuke interactiemodellen.

We proberen wat meer complexiteit naar de client toe te trekken. Zijn computer staat immers toch te niksen terwijl de servers uit elkaar barsten.

We hebben nog wat truukjes 'up our sleeve' dus cu soon. B-)

Gerbert

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Op woensdag 28 februari 2001 13:54 schreef Blues het volgende:
SingularIT doen inderdaad ook de nieuwe site van de NS (binnenkort online), het intranet van de Belastingdienst en een nieuwe KLM/Airmiles site (ook binnenkort online).
En dat met z'n drieën? bruut!

Flickr

Verwijderd

euhm hehe. ik ben nog steeds zoekende :)

Verwijderd

Topicstarter
eeh wat zoek je ? >:)

Verwijderd

Topicstarter
Blues wat is CTP trouwens ?

Verwijderd

Topicstarter
thanks

Verwijderd

singularit is een vet cool bedrijf en dat met 3 personen.
Ik zoek ook nog werk en het lijkt me een uitdaging omdaar te gaan werken.

Als Doctor G. nog iemand zoekt met inspratie en die dat uit kan werken in photoshop dan moet Doctor G. mij maar e-mailen.

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 14:47 schreef lyzer het volgende:

Als Doctor G. nog iemand zoekt met inspratie en die dat uit kan werken in photoshop dan moet Doctor G. mij maar e-mailen.
...en toen ging mijn muis naar het huisje en wat zag ik?
http://vraag_me_maar/
Dus...Bij deze :)

tweakers@dynetic.nl mag ook ;)

En andere mensen die klusjes zoeken mogen dat ook doen!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 februari 2001 15:01 schreef ELANAZ het volgende:

[..]

...en toen ging mijn muis naar het huisje en wat zag ik?
[..]

Dus...Bij deze :)

tweakers@dynetic.nl mag ook ;)

En andere mensen die klusjes zoeken mogen dat ook doen!
Aha is dat een nieuwe domainextensie ?

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op woensdag 28 februari 2001 14:01 schreef Doctor G. het volgende:
Ja. Ik ben er wel trots op. Loop voor de gein maar eens door een process. Dan zie je een aantal leuke interactiemodellen.

We proberen wat meer complexiteit naar de client toe te trekken. Zijn computer staat immers toch te niksen terwijl de servers uit elkaar barsten.

We hebben nog wat truukjes 'up our sleeve' dus cu soon. B-)

Gerbert
tja het lijkt me dat je best wel weet waar je mee bezig bent, maar dat is geen excuus voor de enorme farce die er van die wellowell-site gemaakt is...

mijn god, tis dat je het voor je plezier moet doen, maar persoonlijk kunnen me die 'interactie-modellen' gestolen worden,

dit is een perfect voorbeeld van een site waar de verantwoordelijke jongens (zowel financieel alswel technisch) zich hebben laten opgeilen om alles te doen dat mogelijk is, en vergeten dat er zoiets bestaat als een gebruiker die ook weer gebruik dient te maken van die site

de site had waarschijnlijk goedkoper in flash kunne worden gebouwd, eveneens had men gewoon de gehele tekst in BLINK kunnen zetten, ook opvallend, ook onleesbaar.

de mensen hierachter zullen ongetwijfeld nog flink wat geld in de advertentiecampagne moeten steken alvorens te realiseren dat het hele project een mislukking is.

wel een mooie waarschuwing voor al diegenen die denken dat als je technisch iets kunt uitvoeren, dat je het ook gelijk moet doen.

vaak heeft het meer zin te kijken naar het gebruiksgemak dan je te verliezen in zwevende venstertjes en uitklappende transparante laagjes

deze client verdomd het om jullie complexiteit naar zich toe te laten halen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

ook wel ziekjes trouwens:

op die site van edendesign krijg ik een mooie foutmelding dat ik de site niet kan bekijken omdat ik geen IE4 heb...
Voor deze site is minimaal Netscape 4.03 of Explorer 4 vereist.
This site requires Netscape 4.03 or Explorer 4
nee namelijk IE6, stelletje amateurs :)

edit:
tikfoutje, pietje psiez

Verwijderd

Op donderdag 01 maart 2001 02:32 schreef RM-rf het volgende:

dit is een perfect voorbeeld van een site waar de verantwoordelijke jongens (zowel financieel alswel technisch) zich hebben laten opgeilen om alles te doen dat mogelijk is, en vergeten dat er zoiets bestaat als een gebruiker die ook weer gebruik dient te maken van die site
Die interactiemodellen zijn ontworpen om de gebruiker te helpen zo snel mogelijk naar de informatie te gaan die hij zoekt. Kun je uitleggen waarin jij vindt dat dat niet goed gaat bij Wellowell.nl? Ik ken die site inmiddels van binnen en van buiten en ik verwonder mij nog steeds over de heldere, gestructureerde opzet. Ik ben het alleen niet eens met het uitklapmenuutje links, maar voor de rest niets dan lof voor de mensen van Eden Design.
de site had waarschijnlijk goedkoper in flash kunne worden gebouwd, eveneens had men gewoon de gehele tekst in BLINK kunnen zetten, ook opvallend, ook onleesbaar.
Een verzekeringssite in flash? Van welke planeet kom jij? ;) Flash is inderdaad goedkoop voor kleine effecten, maar voor een grote site met een content management systeem lijkt het me minder geschikt.
de mensen hierachter zullen ongetwijfeld nog flink wat geld in de advertentiecampagne moeten steken alvorens te realiseren dat het hele project een mislukking is.
Het zal je dan verbazen om te horen dat de resultaten boven verwachting zijn.
wel een mooie waarschuwing voor al diegenen die denken dat als je technisch iets kunt uitvoeren, dat je het ook gelijk moet doen.
Dat is inderdaad niet noodzakelijk een goed idee.
vaak heeft het meer zin te kijken naar het gebruiksgemak dan je te verliezen in zwevende venstertjes en uitklappende transparante laagjes
Ik hoop dat je de tijd wilt nemen even goed naar de site te kijken want er is heel goed gekeken naar gebruikersgemak. Ik kan me voorstellen dat het aantal opties en paden in eerste instantie een beetje een warboel lijkt, maar is wel degelijk structuur. Open de site nog eens en voer eens wat verschillende scenario's uit. Kijk naar de manieren waarop informatie wordt gepresenteerd en hoe er is geprobeerd structuur aan te brengen.
Wat moet je dan met Flash? >:)

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Op donderdag 01 maart 2001 09:40 schreef Blues het volgende:
Ik kan me voorstellen dat het aantal opties en paden in eerste instantie een beetje een warboel lijkt, maar is wel degelijk structuur.
Lees die zin nog eens, je zegt zelf al dat het onduidelijk is voor iemand die net op de site komt, maar aan de andere kant zit er wel ergens een structuur in en kun je snel informatie vinden.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Ik hoop dat je de tijd wilt nemen even goed naar de site te kijken want er is heel goed gekeken naar gebruikersgemak. Ik kan me voorstellen dat het aantal opties en paden in eerste instantie een beetje een warboel lijkt, maar is wel degelijk structuur. Open de site nog eens en voer eens wat verschillende scenario's uit. Kijk naar de manieren waarop informatie wordt gepresenteerd en hoe er is geprobeerd structuur aan te brengen.
Is het ook niet zo dat juist die eerst indruk erg belangrijk is?

Verwijderd

Tuurlijk, de eerste indruk is erg belangrijk, maar we moeten wel accepteren dat sites meer en meer het nivo van de "on-line folder" gaan ontstijgen. Steeds vaker zullen we sites tegenkomen die de complexiteit van applicaties gaan benaderen, en die zullen (onvermijdelijk?) meer inzet en toewijding van de gebruiker gaan vragen.

Stel je eens voor dat iedereen die PhotoShop voor het eerst opent zich af laat schrikken door de complexiteit. "He? Hoe teken ik nou gewoon een cirkeltje dan?" Dan zouden er nooit zulke mooie dingen mee worden gemaakt.

Wellowell.nl is niet voor iedereen. Het is een site voor mensen die de moeite willen nemen om uit te zoeken welke verzekering/koopsom het beste voor hun geschikt is. Ja, je moet de moeite nemen om uit te zoeken hoe je het meeste uit de site haalt maar die inzet kan je bij wijze van spreken honderden guldens premie besparen.

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

[..]
Het zal je dan verbazen om te horen dat de resultaten boven verwachting zijn.
Ik heb begrepen dat dat het bedrag onder de streep ook was..... ;)
(iets met 7 nullen?)

Moet eerlijk zeggen dat ik een wat sterker verweer had verwacht,
vind de punten van RM-rf erg goed.

Flickr

Verwijderd

Op donderdag 01 maart 2001 02:32 schreef RM-rf het volgende:

[..]

tja het lijkt me dat je best wel weet waar je mee bezig bent, maar dat is geen excuus voor de enorme farce die er van die wellowell-site gemaakt is...
????
mijn god, tis dat je het voor je plezier moet doen, maar persoonlijk kunnen me die 'interactie-modellen' gestolen worden,
Ah, jij werkt nog in DOS?
Ik verzeker je dat we nog lang niet alles gedaan hebben wat mogelijk is. Ik denk ook niet dat jij begrijpt wat voor een onderneming het is om zoiets van de grond te krijgen. In zo'n team is ook niet iedereen 'al wetende' en dus worden op sommige nivaus beslissingen genomen die op andere plekken onlogisch lijken.
De site moet voor iedereen toegankelijk zijn. Niet alleen voor mensen die flash (kunnen) installeren.
Dit project is voor de aankomende jaren goed doordacht en uitgestippeld. En zal nooit mislukken omdat er meer gewonnen wordt dan alleen geld.
...
Het idee was de navigatie te verbergen zodat je meer ruimte voor 'rustige' content hebt. = gebruiksgemak. Ongeveer dezelfde reden waarom al die menuutjes in windows openklappen en onder je muis zitten.
Ik zou het je ook niet durven aandoen ;)

Gerbert

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op donderdag 01 maart 2001 11:59 schreef Doctor G. het volgende:
[..]
????
klopt mn post had wel een beetje een flame-bait-gehalte
ik heb best door dat de uitvoerenden niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor de gekozen layout, dat is de keus van de klant.

maar (en ik doel vooral op het gebrek aan gebruiksvriendelijkheid van de edendesign interface) ik vind wel dat er veel kritiek op deze uitvoering mogelijk is, en ik wilde duidelijk maken wat mijn aversie tegen de gekozen interface is

je spreekt jezelf nogal tegen in je tweede post (zeker tov van je eerste); opeens lijk je te erkennen dat er keuzes gemaakt zijn gemaakt op compromis-basis waar mensen 'geen alwetende kennis hebben'....

zoals blues al aangaf, gebruik van flash is nogal not-done in grotere portal-sites (alhoewel macromedia.com toch een best pretige toepassing heeft, alhoewel ze daar ook duidelijk de alles rustig hebben gehouden en de core van de site gewoon op HTML draait [flash enkel voor de 'spice' in de navigatie])
de reden dat flash not-done is op portals is de overdaad, teveel draaiende menuutjes werkt niet prettig, een gebruikersvriendelijke site kan zich beter baseren op de standaard georienteerde interface van HTML

op wellowel is nu juist datgenen wat flash-sites zo onpraktisch maakt gekozen, maar nu uitgevoerd in dHTML, dat vind ik een enorme misser (die degenen achter het project, consultants) zich flink mogen aanrekenen

wellowel heeft veel door elkaar lopende orientatie lijnen dan weer verticaal, dan weer horizontaal en af en toe zelfs gekromde paden, flink wat rollovertjes die soms door de zwaarte van de scripting vertraagd werken.

ik denk dat de doelgroep van wellowel toch voornamelijk zal moeten bestaan uti welgestelde, iets oudere internet-gebruikers.
die nu eenmaal meer interesse hebben in verzekeringen. die zijn niet gediend van deze kermis.
Het standaard Tweakertje heeft meer interesse in de source-code en gaat op deze site echt niet zn auto-verzekering afsluiten, dat doen ze enkel op sites met dikke vette mercedessen ;)

verder is de werkelijke informatie beperkt en komt het geheel nogal statisch over, weinig werkelijk interactie, zo zijn er statische case-studies: terwijl internet nu net de mogelijkheid biedt op basis van user-input persoonlijk samengestelde info aan te bieden.

daarvoor is er een inlog-gedeelte, maar de site werkt door zn overdaad aan vormgeving eerder beperkend om er vaker gebruik van te maken

over het 'succes' van de site, het is geen positief gegeven dat jullie kennelijk zelf al aangeven dat financiele winst kennelijk niet voldoende van de site is (is het behalve winst voor de verzekeraars ook leuk voor hun 'aanzien' om 'actief' te zijn op internet?)
ik betwijfel of de site ook werkelijk als portal functioneert, of mensen er vanuit informatieve doeleinden ook werkelijk er gebruik van maken, gaan maken:

zelf vermoed ik dat de site hoogstens 100 via de site afgesloten verzekeringen per maand oplevert en vroeger of later valt het doek voor zo'n site die belangrijker is voor het ego van de verantwoordelijken dan voor de gebruikers

in de tussentijd zijn er dan slimme jongens die met minder designer-trucjes, gebruiks-gerichte interface een minder hyperige opzet opstarten en opeens alle grote jongens achter zich laten (startpagina was daar een leuk voorbeeld van, wel dHTML, maar gericht op de gebruiker, en niet op de vormgever)

overigens heb ik misschien een ietsje meer inzicht in grote projecten dan je misschien denkt, ik heb best door dat het weinig zin heeft de uitvoerders hiervoor werkelijk verantwoordelijk te houden, het ligt me echter tezeer aan het hart, voor je het weet worden we hier komend halfjaar de hele tijd weer geconfronteerd met rip-offs van deze site met flitsende menuutjes, het lijkt me nuttiger bewuster te richten op het ontwerper van open en gebruiksvriendelijk sites

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

. [dubbelpost] :(

Verwijderd

Ik respecteer je mening en kan je blijkbaar niet overtuigen maar er is nog een ding waar ik op wil reageren:
[...] weinig werkelijk interactie [...] terwijl internet nu net de mogelijkheid biedt op basis van user-input persoonlijk samengestelde info aan te bieden.
Sorry hoor, maar heb je uberhaupt de moeite genomen om bijvoorbeeld te kijken welke reisverzekering het meeste geschikt is voor jou?

De formulieren die hier gebruikt worden zijn revolutionair, qua interactie. Nooit zul je een vraag moeten beantwoorden die niet op jou van toepassing is. De informatie die daarna getoond wordt is compleet [i]customizable[i] en altijd relevant.

Als jij een beter voorbeeld kan geven van "op basis van user-input persoonlijk samengestelde info" bieden wil ik dat heel graag zien.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Op donderdag 01 maart 2001 15:29 schreef RM-rf het volgende:
Het standaard Tweakertje heeft meer interesse in de source-code en gaat op deze site echt niet zn auto-verzekering afsluiten, dat doen ze enkel op sites met dikke vette mercedessen ;)
Ik hoorde het woord Mercedes :P

Verwijderd

Nogmaals.
Het hele design heeft juist als uitgangspunt gebruikersvriendelijkheid gehad. Ik vind het raar dat jij daar zo'n ander beeld van heb. (zie mijn windows opmerking).
Verder zijn er meer aanvragen dan verwacht dus het gaat gewoon allemaal goed...

Nog een opmerking die mij aan het hart gaat:
Ik heb echt zware hoofdpijn gehad :+ van deze site om al die 'effecten' er browser/platform onafhangkelijk in te krijgen. Dit zou ik niet doen om alleen designers het leuk te maken. En vooral de dynamische forms zijn puur voor de user!

Gerbert 'Die na deze site 2 weken op de Maledieven heeft gelegen' *D

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

he eh,
defect, blues en doc-g

greetz van soepkip

g ik dacht dat je meer een programmeur zou zijn ? van blues weet ik dat ie liever met kleurpotloodjes werkt net als defect maare jij was toch altijd creatief met code ??
[on-topic]
Ik vindt trouwens ook dat die site visueel zwaar zuigt, en mijn idee van een mooie site is nog wel groen-geel-paars knipperend
[/on-toppic]

Beste film ooit

Verwijderd

HEY MAN!

Ik heb hem ook gecode.. leg alleen ff het design uit .

Greetz

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op donderdag 01 maart 2001 16:02 schreef Doctor G. het volgende:
Nogmaals.
Het hele design heeft juist als uitgangspunt gebruikersvriendelijkheid gehad. Ik vind het raar dat jij daar zo'n ander beeld van heb. (zie mijn windows opmerking).
Verder zijn er meer aanvragen dan verwacht dus het gaat gewoon allemaal goed...
mijn menig is gewoon anders, leesbaarheid en rust van het beeld vind ik erg zwak, maar dat is slechts de mening van een persoon (maar ik zou over een jaar met plezier bij een na-evaluatie-meeting willen zitten, waar al die marketing-jongens opeens gaan ontkennen ooit dat visuele spektakel te hebben willen hebben >:) )
Nog een opmerking die mij aan het hart gaat:
Ik heb echt zware hoofdpijn gehad :+ van deze site om al die 'effecten' er browser/platform onafhangkelijk in te krijgen. Dit zou ik niet doen om alleen designers het leuk te maken. En vooral de dynamische forms zijn puur voor de user!

Gerbert 'Die na deze site 2 weken op de Maledieven heeft gelegen' *D
dat heb je verdiend, de scripting is erg schoon, en zeer cross-browser en platform.
maar nogmaals ik heb het idee dat het ergens mis is gegaan doordat tezeer er de nadruk is
gelegd op dat soort technische oplossingen en vergeten is simpele gebruikers-aspecten (wat wil de doelgroep eigenlijk) na te volgen

ik heb dat formulier ook gezien met de radiobuttons die op basis van keuzes vervolg-opties aangaven, het was wel mooi, maar dat werd teniet gedaan door na de vraag of ik een autoverzekering had met 'nee' beantwoord te hebben, de app me zeven pagina's verder vertelde dat ik vooral een autoverzekering diende af te sluiten, er zijn mensen die dat werkelijk een groot geval van AI vinden maar ik vond dat nogal lame.

Verwijderd

wat voor script gebruiken ze nu voor die wellowell pagina?

waar kan ik het downloaden?

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Op donderdag 01 maart 2001 22:54 schreef erikotten het volgende:
wat voor script gebruiken ze nu voor die wellowell pagina?

waar kan ik het downloaden?
Pleurt op!
:(

Flickr

Verwijderd

Blues: Die interactiemodellen zijn ontworpen om de gebruiker te helpen zo snel mogelijk naar de informatie te gaan die hij zoekt.[...] Ik ken die site inmiddels van binnen en van buiten en ik verwonder mij nog steeds over de heldere, gestructureerde opzet. [...] Ik kan me voorstellen dat het aantal opties en paden in eerste instantie een beetje een warboel lijkt, maar is wel degelijk structuur.

Niet als kritiek bedoeld:
Dus kan jij niet meer zeggen of het voor nieuwe bezoekers een overzichtelijke site is: je kent hem al en weet waar je dingen kunt vinden. Zo test je het interactiemodel van de site niet.

Verwijderd

Blues: Stel je eens voor dat iedereen die PhotoShop voor het eerst opent zich af laat schrikken door de complexiteit. "He? Hoe teken ik nou gewoon een cirkeltje dan?" Dan zouden er nooit zulke mooie dingen mee worden gemaakt.

Larry Wall (maker van de programmeertaal Perl):
Making easy things easy and hard thing possible
Ik denk dat het bovenstaande het motto zou moeten zijn van dat soort applicatie sites.

Wellowell.nl is niet voor iedereen. Je moet de moeite nemen om uit te zoeken hoe je het meeste uit de site haalt maar die inzet kan je bij wijze van spreken honderden guldens premie besparen.

Dus: de service is beperkt tot de mensen die de moeite nemen om uit te zoeken wat voordeliger / beter is. Wat is de doelgroep dan nog? :?
Mensen die de moeite niet nemen gaan niet en mensen die de moeite wel nemen kunnen dat ook wel zonder die site.

Verwijderd

dames en heren programmeurs,
heb nu de hele discussie zitten lezen, maar kan er nog steeds niet over oordelen,
want ik kan hem namelijk niet bekijken!

het browser-check-scriptje werkt namelijk nog steeds niet voor
Internet Explorer 6.0.2419.0000.idx02.010133-1154 :P

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Op vrijdag 02 maart 2001 02:04 schreef 21weener21 het volgende:
want ik kan hem namelijk niet bekijken!

het browser-check-scriptje werkt namelijk nog steeds niet voor
Internet Explorer 6.0.2419.0000.idx02.010133-1154 :P
En daarom krijk je ook de melding dat ie je browser niet ondersteund en je verzocht wordt de site met een andere browser te bekijken.... Dus wat is nu je punt :?

Ons laten weten dat je met IE6.0 surft :?

Flickr

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 01:46 schreef Arien het volgende:
Mensen die de moeite niet nemen gaan niet en mensen die de moeite wel nemen kunnen dat ook wel zonder die site.
Dat is aan de ene kant wel waar, maar jij moet toch ook in kunnen zien dat de hoeveelheid tijd die het je normaal zou kosten om achter de informatie die je zoekt te komen, vele malen groter is dan de tijd die het kost om een Wellowell formuliertje in te vullen...

Wat dat betreft lijkt dit me juist een mooi voorbeeld van making easy things easy and hard thing possible. :)
Dus kan jij niet meer zeggen of het voor nieuwe bezoekers een overzichtelijke site is: je kent hem al en weet waar je dingen kunt vinden. Zo test je het interactiemodel van de site niet.
Je wilt toch niet beweren dat een goed interactiemodel altijd en alleen is gericht op de nieuwe bezoekers? Je meet toch ook het gebruikersgemak van Windows niet af aan hoe eenvoudig de beginnende gebruiker ermee om kan gaan?

Het hele punt dat ik duidelijk probeer te maken is dat Wellowell voor mij een voorbeeld is van een stroming die, denk ik, onvermijdelijk is. Websites zullen steeds meer het complexiteits-niveau van reguliere applicaties benaderen. Dat betekent niet dat we maar moeten accepteren dat nieuwe bezoekers er niks mee kunnen, maar dat betekent wel dat we er vanuit kunnen gaan dat er meerdere bezoeken voor nodig zijn voordat een bezoeker uit de site/applicatie kan halen wat erin zit.

Ik ken Wellowell inmiddels van binnen en van buiten, ja. Ik ben dus inderdaad niet representatief voor de beginnende bezoeker. Wat ik wel kan zeggen is dat het voor mij ook een tijd heeft geduurt voordat ik de site 'snapte'; voordat ik de logica (geloof me: die is er ;)) van bepaalde keuzes inzag.

Er zit een (naar mijn mening) zeer mooie consistentie en helderheid in de manier waarop (verschillende soorten) informatie wordt gepresenteerd. Het is inderdaad jammer dat het (te?) lang duurt voordat de gebruiker/bezoeker de consistentie herkent en kan gebruiken.

Ik vind het erg jammer om te merken dat er in dat opzicht 'gefaald' is.

Verwijderd

Blues: Jij moet toch ook in kunnen zien dat de hoeveelheid tijd die het je normaal zou kosten om achter de informatie die je zoekt te komen, vele malen groter is dan de tijd die het kost om een Wellowell formuliertje in te vullen.

Is waar, maar de service zou nog groter kunnen zijn en de site daardoor (nog:? - ik kende hem niet) succesvoller.

Je wilt toch niet beweren dat een goed interactiemodel altijd en alleen is gericht op de nieuwe bezoekers?

Nee, maar het is een gedeelte en misschien wel het belangrijkste gedeelte. Dat is de lat heel hoog leggen, maar ik denk wel dat hij daar hoort te liggen. Of je de site zo goed krijgt dat je dat haalt is natuurlijk een tweede, maar het moet IMHO wel een van de doelen zijn.

Je meet toch ook het gebruikersgemak van Windows niet af aan hoe eenvoudig de beginnende gebruiker ermee om kan gaan?

Als ik Windows vanuit gebruiksgemak bekijk is dat een belangrijk punt. Dat er (ook wat dat betreft) veel te verbeteren is lijkt me duidelijk.

Het heeft voor mij ook een tijd geduurd voordat ik de site 'snapte'; voordat ik de logica (geloof me: die is er ;)) van bepaalde keuzes inzag.

Dat is dan iets wat waarschijnlijk te verbeteren is. :)

Verwijderd

Het bedrijf dat wellowell heeft gemaakt is:

SingularIT. Ik weet dit omdat ze me uitgenodigd hadden voor een gesprek via http://www.studentenbaan.nl

Je kan ze vinden op:
http://www.singularit.com/

Maar goed, dit was al bekend ;)

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Op vrijdag 02 maart 2001 10:44 schreef cyberjoy het volgende:
Maar goed, dit was al bekend ;)
Ja maar toch bedankt voor je nutteloze aanvulling...

Arien: Kom je wel eens buiten :?

Well-o-well heeft mijns inziens haar naam er redelijk goed ingestampt bij de brave burger, tenminste hier (amsterdam) kon je afgelopen maand niet ontkomen aan de felle well-o-well reclame uitingen in het stadsbeeld :)

Flickr

Verwijderd

DeFeCt: Kom je wel eens buiten :?

Jup.

Hier (Amsterdam) kon je afgelopen maand niet ontkomen aan de felle well-o-well reclame uitingen in het stadsbeeld :)

Ik ben al een hele tijd niet in Amsterdam geweest. :)

Verwijderd

Topicstarter
wow ik start nog eens een thread met een eenvoudige vraag :)

Trouwens wellowell ligt er half uit lijkt het, sommige pagina komen gewoon niet binnen.

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Vind het tot nu toe een van de betere topics hiero :P
(vandaar mijn reactie als er zo'n pinokkio komt vragen waar ie code kan jatten)

Misschien leuk voor Blues en G om te weten(of niet), maar als je via well-o-well info opvraagt over wie de site heeft gemaakt dan krijg je als antwoord:
We understood that you are looking for the company who has built the
wellowell site....

Who are we?

We are an American company. For our local organization in the Benelux . We
have 15 different nationalities working here. We have offices in Amsterdam,
Utrecht (Woerden), Rotterdam and Brussels. Cambridge is a multi disciplinary
company that bundles technology, design and business models into projects.
Het hele reklame en recuitment verhaal wat er nog aan vast zit heb ik er maar ff afgeknipt.
Wat ik maar zeggen wil.. SingularIT wordt niet genoemd.

Flickr

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Wellowell.nl vind ik ondanks hun inderdaad arielexte veelste aanwezige reclames wel 'mooi', als in, visueel.

Maar de lettertjes zijn te klein, er zijn teveel dingen die linkjes lijken maar het niet zijn, en bovendien vraag ik me af of het kleurgebruik de bezoekers wel het idee geeft dat dit een serieus financieel bedrijf is. Kortom ik zie veel dingen die gewoon niet gebruiksvriendlijk zijn, of in ieder geval beter hadden gekund. En ik denk dat hier net als meestal het toch te ingewikkeld is geworden doordat iedereen er zo mee bezig was hoe mooi hun site wel niet zou worden en dus in de verkeerde richting van de marktstructuur (als je begrijpt wat ik bedoel) zat te denken.

En dat ding op die site van edendesign, is dat een accolade? Zo nee: wat dan? Zo ja: je liegt.

Maar die site vind ik overigens helemaal niet mooi. Ik bedoel wat is dat toch met die designburo's dat ze altijd met kleuren als fel groen aankomen? Ja, daaraan herken je een designburo, dat durft te spelen met conventies in dienst van het nationaal esthetisch belang. Maar waarom heeft wellowell dan hetzelfde groen?

:)

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Je kan best veel doen hoor met 3 man maar het is inderdaad erg krap, zelf heb ik ooit bij een vrij klein bureau gewerkt waar we met 8 man echt vet grote sites binnen 2 maanden deden waar ander bedrijven met het 3 dubbele aan personeel 3 keer zolang over doen, het gaat er gewoon om dat je goed op elkaar bent ingespeelt, goede libraries hebt en efficient werkt

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 08:33 schreef DeFeCt again het volgende:

[..]

En daarom krijk je ook de melding dat ie je browser niet ondersteund en je verzocht wordt de site met een andere browser te bekijken.... Dus wat is nu je punt :?

Ons laten weten dat je met IE6.0 surft :?
nou niet echt,
durf te wedden dat de site IE6 wel ondersteunt, dat hij er psiez hetzelfde uit zal zien, maar dat jullie scriptje gewoon kijkt of ik een bepaalde versie heb, 5.5 bijvoorbeeld en niet 5.5 of hoger...

da's de point, is toch lame om te vragen of ze dan maar eventjes die (oudere) browser zouden willen downen... binnenkort zal 3 kwart van de windozers met IE6 surfen, en dan wordt het ineens wel snel aangepast? :P

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

kijk dit is nou een interessante topic, niet alleen omdat de makers zelf meedoen in het gesprek maar ook omdat er ernstig zonvolle dingen worden gezegd. Vandaar dat ik het niet kan laten om te reageren:

1. Websites worden applicaties:
True, we zullen er inderdaad aan moeten wennen dat internet een medium wordt waarbij je eerder van site naar site "zapt" dan dat je 3 sites tegelijk bekijkt. Ik log in op de videoland, kies een film en bekijk die terwijl er meteen wordt afgerekend. Ik log dus ook in op well o well en gebruik hem voor mijn verzekeringen. Dat is absoluut waar. Maar: we zijn nog niet zover, well o well vind ik een aardig gekozen tussenoplossing en hoewel ik er geen gebruik van maak een hele fijne online applicatie. Of de vergelijking met bv. Photoshop opgaat weet ik niet. Photoshop is een Tool, een applicatie die net als een camera of een tapedeck gebruikt wordt en dus niet een user-end applicatie zoals well-o-well. Enig gebruikersgemak mag dus best wel.

2. (d)HTML vs. Flash. Das natuurlijk een onzin argument. Met flash (en generator) kun je even gemakkelijk databases aanspreken als met iedere html based systeem. De ondersteuning is alleen minder en daarom is het verstandig om voor dHTML te kiezen. Als ik de site bekijk van dat designbureay echter dan had ik toch liever flash gezien. Dit zijn nu juist de tierenlatijntjes (die ik dus wel gaaf vind) die je wilt vermijden met flah, en dan nog in dHTML gedaan ook.
Op well o well vind ik er absoluut spaarzaam en goed mee omgegaan.

3. well o well.nl (sitecheck)
het kleurgebruik is contrasterend maar mooi. als ik het menu links echter uitklap is de balans weg. Gifgroen gaat dan zo hard schoppen tegen dat blauw dat ik er hoofdpijn van krijg. Het is wel erg duidelijk, das een voordeel. De ideale lijn volgend heb ik er bijna een minuut over gedaan om te ontdekken dat het ontdek-vergelijk-kies-koop-beheer-dingetje helemaal geen menu interface is. Das dus best wel onhandig. verder zitten er onder de linkjes links geen "hit" defenities wat resulteerd in dat ik er niet op kan klikken als ik in het rondje van de o wijs.
De database functies zitten perfect in elkaar ik krijg inderdaad specefieke en handige vragen en een duidelijk antwoord, dat is goed.
Ik kan eigenlijk niet anders zeggen dan dat het goed in elkaar steekt. met een paar kleine kanttekeningen die ik boven al veel te uitvoerig heb beantwoord.

keep up the gooed work :)

Stoer; Marduq

Pagina: 1