USB headset of 3.5mm jack headset!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312029

Topicstarter
Heyhey luitjes,

Ik heb een vraagje, ik heb een creative Fatality FPS soundcard,
en nu wil ik een nieuwe headset aanschaffen. Nu zie ik veel headsets die een USB aansluiting hebben.

Is dit wel verstandig om te doen? of moet ik het bij de 3.5mm jack houden zodat ik de headsets direct op de soundcard kan aansluiten?

naar mijn gevoel, aks het via usb gaat, word het door de CPU gedaan en niet de soundcard..

kan iemand dit voor mij ophelderen?

heb namelijk een aantal headsets op het ook:

USB headset: razer megalodon http://www2.razerzone.com/Megalodon/
3.5m jack headset: Sennheiser 350 http://www.sennheiser.nl/...sets_pc_pro-gaming_502141

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
USB headsets maken inderdaad geen gebruik van je geluidskaart, maar van je CPU. Denk jij dus dat je geluidskaart klote is, neem er een met USB, vind je dat je geluidskaart goed genoeg is, neem een met een 3.5 mm aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200498

Ik zou nooit voor een usb-headset gaan, lijkt me erg krom, tenzij je geen geluidskaart hebt!
Bovendien kun je die 3.5mm ook in andere apparaten gebruiken.
Daar komt nog bij dat er misschien een latency op die usb poort zit, die je kan gaan storen?
Plus het kost je een usb-poort.
Need I say more?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 200498 op 29-07-2009 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heh ok dus het word de 3.5mm want mijn soundcard is in mijn ogen erg fijn :)

bedankt voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
ga voor de pc 350, dat is wel de beste gaming headset die er is. op audiophile-grade headsets als die van beyerdynamic na.

echt surround sound (dus met 3 speakers +sub in elke earcup) werkt niet, surround is alleen goed als je de ruimte hebt om speakers te plaatsen... die ruimte heb je niet in een headset.

virtueel surround sound is redelijk, maar doet nog onder voor stereo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:10

M2M

medicijnman

ik heb geen headset maar een losse microfoon (budget merkloos geval) en een normale koptelefoon. Aangezien de microfoons die aan een koptelefoon vastzitten nogal snel gesloopt worden (in mijn geval), en de kwaliteit van de microfoon eigenlijk toch niet uit maakt.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294614

Ik snap het probleem niet van een USB headset. Ik heb een prima geluidskaart, maar ik heb nog nooit problemen met mijn headset gehad waardoor ik perse naar 3.5mm zou willen switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:43
USB headsets... dan kan je niet even snel wisselen naar je boxen en terug, dan moet je het programma opnieuw opstarten (of windows) en geluid tegelijk wil ook niet zoals met 3.5mm. Het zal natuurlijk aan het gebruik liggen, maar voor mij geen USB headsets meer iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-05 16:31

mr.paaJ

generatie cmd+z

Anoniem: 294614 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 17:19:
Ik snap het probleem niet van een USB headset. Ik heb een prima geluidskaart, maar ik heb nog nooit problemen met mijn headset gehad waardoor ik perse naar 3.5mm zou willen switchen.
misschien om ook daadwerkelijk die prima geluidskaart te gebruiken ;)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb zojuist mijn beslissing genomen op basis van de reacties op dit topic, heb de pc 350 besteld van sennheiser,

iedereen bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
toch nog even terugkomend op de discussie, heb net ff lopen lezen en kwam op deze terecht
Audio-Technica ATH-A900 Headphones

zijn deze beter dan sennheiser pc350? ik kan niet echt gegronde reviews vinden ( alleen van sites die mij niets zeggen en die vertrouw ik nooit helemaal)

Iemand ervaring met de Audio Technica voor gaming en geregeld lekker muziek luisteren?

zoals ik al zei, prijs is niet echt van belang, dus leef je uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-02 13:00
Anoniem: 312029 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 11:38:
toch nog even terugkomend op de discussie, heb net ff lopen lezen en kwam op deze terecht
Audio-Technica ATH-A900 Headphones

zijn deze beter dan sennheiser pc350? ik kan niet echt gegronde reviews vinden ( alleen van sites die mij niets zeggen en die vertrouw ik nooit helemaal)

Iemand ervaring met de Audio Technica voor gaming en geregeld lekker muziek luisteren?

zoals ik al zei, prijs is niet echt van belang, dus leef je uit :)
ATH A900 is prima, lees maar op headfi, heb 'm zelf ook. Zo'n beetje de beste koop voor tot 200us$

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Exphy schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 11:40:
[...]

ATH A900 is prima, lees maar op headfi, heb 'm zelf ook. Zo'n beetje de beste koop voor tot 200us$
ok, zie hem niet meer staan op de officiele site van ATH, wel de 910 pro, is dat de opvolger en dus beter of gewoon ff zoeken op webshops voor de ATH A900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
Anoniem: 312029 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 11:47:
[...]

ok, zie hem niet meer staan op de officiele site van ATH, wel de 910 pro, is dat de opvolger en dus beter of gewoon ff zoeken op webshops voor de ATH A900
opvolger hoeft niet altijd beter te zijn, ik raad je aan om ff rond te lezen op headfi voordat je een keuze maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok ga ik doen, thanks alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
net ff geleden die headfi maar nu word ik toch weer onzeker over de ATH-A900 heh,
ze zijn wel goed, maar niet beduidend beter dan de concurrentie, terwijl ik echt een top phone wil, voor gaming en voor muziek,

iemand verder nog een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:37

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb de Razor Megalodon besteld...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mystikal schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:05:
Ik heb de Razor Megalodon besteld...
geen optie voor mij want ik wil graag gebruik maken van mijn geluidskaart ( Xfi Fatality) en niet USB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
Hi-Fi headphones zijn meer dan geschikt voor gaming, ik heb er zelf ook eentje (Sennheiser HD555).

ik gebruik de Zalman Clip-on microfoon

deze zit op de kabel van je koptelefoon en er zitten schuifjes op zodat je de 2e draadjes aan elkaar kanverbinden (zonder dat 1 draad ergens achter steekt terwijl de andere nog lang is etc)

geluidskwaliteit is meer dan wat je van een microfoon die prijs verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Abbadon321 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:09:
Hi-Fi headphones zijn meer dan geschikt voor gaming, ik heb er zelf ook eentje (Sennheiser HD555).

ik gebruik de Zalman Clip-on microfoon

deze zit op de kabel van je koptelefoon en er zitten schuifjes op zodat je de 2e draadjes aan elkaar kanverbinden (zonder dat 1 draad ergens achter steekt terwijl de andere nog lang is etc)

geluidskwaliteit is meer dan wat je van een microfoon die prijs verwacht :)
klopt helemaal, maar ik wil echt een goede headphone, niet dat ik er een week later achterkom dat ik beter een ander had kunnen nemen, heb nu een sennheiser pc 161 en die vind ik maar matig , vandaar de upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
als je echt top headphones wilt moet je kijken bij beyerdynamic.

Beyerdynamic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
Anoniem: 312029 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:01:
net ff geleden die headfi maar nu word ik toch weer onzeker over de ATH-A900 heh,
ze zijn wel goed, maar niet beduidend beter dan de concurrentie, terwijl ik echt een top phone wil, voor gaming en voor muziek,

iemand verder nog een aanrader?
vrijwel niets is veel beter dan de andere in die prijsklasse, het is waar je voorkeur naar uit gaat. Imho is de A900 de beste in die klasse, maar voor meer advies kan je beter doorlezen op headfi, ik ben er een beetje uit de laaste tijd. De beyer's zijn ook goed, maar imho minder leuk om naar te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:37

Mystikal

It never hurts to help!

Abbadon321 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:46:
als je echt top headphones wilt moet je kijken bij beyerdynamic.

Beyerdynamic
Of psykoaudio dan heb je serieus een leuk koptelefoontje...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Begint meer een merken opsom topic te worden dan een USB vs 3.5mm jack topic.
Denk dat het uiteindelijk beter is om 3.5mm jacks te gaan dan USB wegens de bovengenoemde dingen.
Daarnaast denk ik dat het niet gigantisch veel verschil uitmaakt of je een van de volgende merken pakt.

Beyer Dynamic
SennHeiser
AKG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-05 08:50
Ik raad bijna iedereen Audio-technica's aan voor gaming, heb zelf een A500 en wil gaan upgraden naar een A900. Het klankbeeld van hun gesloten koptelefoons is gewoon zeer geschikt voor gaming met een bijna scherp hoog en vooral strak laag en als allerbelangrijkst, een ENORME soundstage. Qua soundstage legt m'n HD 650 het af tegen m'n A500... nuff said lijkt me.

@TS: Als je weinig verstand van zaken hebt kun je niet echt inschatten wat nou een 'top' koptelefoon is. Op Head-fi zijn de meeste mensen niet enthousiast over het klankbeeld omdat een hoop andere koptelefoons voor muziek beter geschikt zijn.. en de meeste head-fi'ers zijn gewoon muziekfreaks.

Het juiste gereedschap voor de juiste toepassing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 21:46
Ik ben ook een beetje naar een headset aan het kijken en wil voor 3.5mm jack gaan. Met een USB aansluiting maak ik ten eerste geen gebruik van mijn geluidskaart (waarom heb ik dat ding dan?). Ten tweede betwijfel ik of een headset met USB aansluiting gaat werken onder Linux.

Ik richt met dus voorlopig op de 3.5mm jack headsets.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:10

M2M

medicijnman

The Flying Dutchman schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 15:37:
Ik ben ook een beetje naar een headset aan het kijken en wil voor 3.5mm jack gaan. Met een USB aansluiting maak ik ten eerste geen gebruik van mijn geluidskaart (waarom heb ik dat ding dan?). Ten tweede betwijfel ik of een headset met USB aansluiting gaat werken onder Linux.

Ik richt met dus voorlopig op de 3.5mm jack headsets.
sowieso, met een USB headset moet je ook maar hopen dat er een fatsoenlijke D/A converter in je headset zit.

-_-

Pagina: 1