Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

BSOD: kom er niet uit!

Pagina: 1
Acties:

• Joppiesaus2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-11 11:52
Hallo,

Sinds vanochtend krijg ik ineens zonder dat ik iets heb geinstalleerd (gister werkte mn laptop nog prima) een Bluescreen wanneer windows wordt gestart.

Ik zit nu in veilige modus en krijg dit rapport voorgeschoteld:
---------------------------------
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: a
BCP1: 00000016
BCP2: 0000001B
BCP3: 00000000
BCP4: 826CEB6F
OS Version: 6_0_6001
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\Mini072909-01.dmp
C:\Users\Nick\AppData\Local\Temp\WER-74802-0.sysdata.xml
C:\Users\Nick\AppData\Local\Temp\WERD029.tmp.version.txt

Lees onze privacyverklaring:
http://go.microsoft.com/f...linkid=50163&clcid=0x0413
-----------------------------------------

Ik heb een systeemherstel geprobeerd, maar dit leverde niets op.

Hoe krijg ik dit gemaakt?

Dank.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

STOP code noteren en die door Google heen halen, zegt veel meer over de BSOD zelf namelijk.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:41

DataGhost

iPL dev

0x0000000A? IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL? Kan je hier niks mee? Windows Clients - FAQ -> Windows XP en 2000 BSOD guide (Zal niet zoveel verschil tussen XP en Vista zitten in deze, neem ik aan)

• Joppiesaus2
Ik neem aan dat dat die code is op het BSOD zelf (lijkt een beetje op zo'n register code?)?

Ik ga het even proberen, als ik het fout heb dan hoor ik het graag. Ben een gemiddelde gebruiker, maar met BSOD's etc. heb ik nog niet te maken gehad (en als ik het goed begrijp dan is dat uniek na al die jaren :P )

gr.

@ GHOST: dat is hem! Die kan ik me nog herrineren... ik ga even zoeken wat de oplossing is.

gr.

Edit: beide "oplossingen" die staan genoteerd voor "0x0000000A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" zijn voor mij niet van toepassing. Ik heb hier zoals gezegd wenig ervaring mee, hoe kom ik er achter welke driver updates gisteren zijn geinstalleerd zodat ik ze er af kan gooien? Ik zag dat er een windows vista update was, maar met systeemherstel moet dit ongedaan gemaakt zijn lijkt me...

Edit2: het zou ook een virus kunnen zijn, maar mijn NOD32 scanner doet het niet in de veilige modus. Ik ben nu aan het scannen met een niet geupdate versie van malwarebytes (moet opnieuw starten voor update, dus denk niet dat het nu is geimplementeerd), hopelijk is dat genoeg..

[ Voor 58% gewijzigd door Joppiesaus2 op 29-07-2009 10:59 ]

• Joppiesaus2
Ik heb alle tips doorgelopen, maar uiteindelijk wordt er geadviseerd om gebruik te maken van de Windows Debugger. Deze staat hier:

http://www.microsoft.com/...bugging/installx86.mspx#a

Nu wil ik de debugger downloaden om vervolgens te draaien, maar wanneer de download compleet is wordt het bestand niet naar de locatie op de harde schijf geschreven. Ik denk dat dit te maken heeft met veilige modus? Ik kan de debugger nu dus niet draaien. Is hier een omweg voor?