Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-04 15:59
Hallo allemaal,

IK zet hier even een nieuw topic neer, omdat ik in de loop van komende maanden (4+), langere periode dus een nieuw AM3 systeem in elkaar ga zetten.
Elke maand 1 of 2 onderdelen ga ik naar kijken en eventueel aanschaffen :)
Is even aankijken en goed sparen enzo, maar het is wel leuk denk ik zo...

Ok laat ik beginnen bij de samenstelling die ik in gedachten had, met hier en daar dus hiaten, omdat ik daar dan nog over twijfel....
  1. Kast: Cooler Master ACTS 840 Zwart: heb ik al
  2. PSU: Enermax Revolution85+ 1050W; lastig te verkrijgen, maar ik wil deze, 1250W is teveel
  3. CPU: AMD Phenom II 955 BE 3.20GHz
  4. CPU Cooler: ben ik nog niet helemaal over uit, hoogstwaarschijnlijk een Xigmatek of anders een Scythe Mugen 2, of anders?
  5. Moederbord: MSI 790FX-GD70: ga ik deze week bestellen bij 4Launch, ook zomervoordeel; temperatuur bepaalt korting... En je weet niet hoe lang ik al dit op het oog heb... :D
  6. Geheugen: twijfel nog welk type DDR3 met welk CAS Level
  7. VGA: Sapphire Radeon HD4890 Toxic Gamestar 1GB of ander equivalent van Sapphire, ander merk kan evt. ook
  8. HDDs RAID: hoogstwaarschijnlijk 5x WD RE3 WD1002FBYS RAID 5 array met Areca RAID controller (welke weet ik nog niet), waarschijnlijk Areca ARC-1680ix-12, of andere equivalent, betere keuze?
  9. SSD: OCZ Vertex 60GB of anders even wachten nog/alternatieven?
  10. DVD Multi: Sony/NEC Optiarc AD-7240S-0B FW 1.01: heb ik al (2x) (een goede brander, getest bij HWI Magazine)
  11. Blue Ray: Geen flauw idee?
Waarom zo relatief high-end, omdat ik dit zie als een diepte investering die minstens 5 jaar mee moet...
Ik speel niet zo vel high end-games, wat ik speel is veel RPG en strategy games, heroes might & magic...
Maar ik kan natuurlijk door dit systeem-build helemaal all the way gaan qua gaming (niet online maar goed) :P
En om te beginnen ga ik dit systeem bouwen om te gebruiken en dan eventueel wat later plannen om te overklokken en watercooling te implementeren...

Nu is mijn grootste twijfel welk DDR3 type geheugen moet ik nu nemen.
Ik weet het niet maar ik neig naar OCZ DDR3 type DDR3 PC-12800 (1600 MHz), maar dan heb ik de keus uit CAS 7 en CAS 6...
Of zelfs OCZ Flex EX II PC-12800 CAS 6 geheugen moet kunnen denk k.
Of zijn andere merken ook aan te bevelen gelet ook op de te gebruiken hooget van de memory-modules i.c.m. de te gebruiken CPU cooler...
Maar ik vraag me af gaat het de moeite zijn om zo snel (CAS 6) geheugen te nemen, laat staan dat het op die speeds ook ingesteld gekregen kan worden bij dit moederbord?
Maar ik kan natuurlijk ook wachten op reviews en compatibiliteitsrapporten enzo...

Wat raden jullie me aan als het gaat om de HDD oplossing die ik bedenk? Toch iets anders en/of wachten, vooral als t gaat om SSD kant?
En qua Blue Ray device: brander (de nieuwe van LG) of toch maar eerst een simpele player eerst?

Toch maar misschien andere VGA kaart en/of andere componenten als ik later toch beslis om op watercooling over te gaan?

Graag jullie feedback en/of gedachtes over samenstelling etc...
Dank jullie wel alvast! ;)

[ Voor 0% gewijzigd door mindwarper op 28-07-2009 22:47 . Reden: bijwerken / extra info ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-05 16:57

Edmin

Crew Council

get on my horse!

* Edmin wijst naar de BBG advies topics.

Plemp daar je vraag neer alsjeblieft, op deze manier is een dergelijke vraag niet toegestaan.

[BBG Aanschaf] Mainstream en High-end gamesysteem juli 2009

[ Voor 22% gewijzigd door Edmin op 28-07-2009 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:28
Als je wil dat ie 5 jaar mee kan zou ik nog even wachten op de nieuwe generatie videokaarten. (gt300? en 5xxx.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
Edmin schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 22:46:
* Edmin wijst naar de BBG advies topics.

Plemp daar je vraag neer alsjeblieft, op deze manier is een dergelijke vraag niet toegestaan.

[BBG Aanschaf] Mainstream en High-end gamesysteem juli 2009
OK will do :)
Hier is de nieuwe post:
Nieuw te bouwen AM3 systeem - Advies...

[ Voor 16% gewijzigd door mindwarper op 28-07-2009 23:22 . Reden: Link naar andere topic ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
Doe maar slotje op deze dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG ([BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.