Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154012

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb hier de volgende setup staan;
1 PC met dual monitor
1x onboard sound met Creative 7.1 setje (5.1 in gebruik)

Nu werk ik op mijn primaire scherm waarbij een setje speakers staat (left, center, right), nu kijk ik altijd om mijn 2e scherm films etc. en dit scherm staat anders opgesteld en kijk ik ook vanuit een andere stoel/bed. Ook hier staat een setje front speakers (left, center, right).

Wat ik nu zelf gemaakt heb is met 3 simpele schakelaars tussen de luidsprekerbedrading een schakelbord tussen de primaire en secundaire opstelling. Ik switch dus van de ene front naar de andere front speaker etc.
Nu werkt dit wel redelijk goed maar ik wil toch een andere oplossing hiervoor. Eerst dacht ik aan een versterker waar ik mijn PC op aansluit en mogelijk een toekomstige Xbox 360. Volgens mij kan je hier echt niet mee switchen tussen verschillende output kanalen.

Nu vertelde een vriend mij dat ik een naar een mixer(tje) moest kijken zodat ik de output op 2 kanalen kan regelen. Ik kom alleen hier niet echt meer verder. Ik zie vaak genoeg een mixer waarbij je de output wel kan wisselen tussen kanalen maar dat gaat, volgens mij, maar om 1 input kanaal.

Nu is mijn vraag dus, is er een oplossing voor mij waarmee ik minimaal 3 input kanalen kan switchen. Dus 3 verschillende input met elk 2 output, dus 6 output kanalen. Bestaan er zulke mixers en zijn deze eigenlijk nog een beetje betaalbaar? Ik ben qua kwaliteit al gauw tevreden, dus profi spul hoeft er van mij echt niet te komen.
Mocht dit bestaan, is het dan ook mogelijk om een Xbox 360 op aan te sluiten? Deze hoeft eigenlijk maar op 1 setje aan gesloten te worden.

Ik heb al wat rondgezocht op Marktplaats (2e hands is geen probleem voor mij) en Google. Alleen ik heb nog niet echt goed iets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 12:44
Gebruik anders voor de films een speakersetje met digitale ingang. Dan stel je de software in dat het deze uitgang moet gebruiken. De rest van de computer gebruikt de analoge uitgang en dus geluid bij je primaire scherm. Dan hoef je niet eens een schakelaar om te zetten.
Als die set dan nog een tweede digitale ingang heeft sluit je daar de xbox op aan.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154012

Topicstarter
ShittyOldMan schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:00:
Gebruik anders voor de films een speakersetje met digitale ingang. Dan stel je de software in dat het deze uitgang moet gebruiken. De rest van de computer gebruikt de analoge uitgang en dus geluid bij je primaire scherm. Dan hoef je niet eens een schakelaar om te zetten.
Als die set dan nog een tweede digitale ingang heeft sluit je daar de xbox op aan.
Het liefste gebruik ik geen 2e setje. O.a. ook omdat ik nog wel gewoon 5.1 gebruik en beide rear speakers voor beide setups gebruik.