Toon posts:

Moeilijk voor mij, Makkelijk voor jullie ;)

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik moet dus dringend men PC bios updaten, anders kan ik maar max 1gb ram hebben en dat is verschrikkelijk voor games.
Dus ik heb ACER gebelt enz.. Ze zeiden me hoe ik het moest doen, heb de file enzo gekregen.

Maar ik zit vast op één punt, ik heb het flash gekregen (gaat jammer genoeg met een programma zoals WinFlash) maar ik moet hun volgend hun op een CD branden. En dan moet die CD of DVD nog bootable gemaakt worden. (USB gaat niet, floppy ook niet)

Maar mijn probleem is dat ik niet weet hoe ik een CD/DVD bootable kan maken voor zodat je als je computer opstart ik het bios bestandje dus kan booten. En ik weet jammer genoeg ook niet hoe ik BIOS bestandje erop moet steken.

Groetjes van Belgie.

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11-2025
op bootdisk.com staat dat allemaal goed uitgelegt.

maar kan je het niet in windows zelf doen met winflash
zo deed ik het altijd, geen gedoe met bootdisk's enzo.

[ Voor 53% gewijzigd door ikman op 25-07-2009 21:32 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor het bootable maken van schijfjes kun je eens op bootdisk.com kijken (waarom gaat USB of een floppy niet trouwens). Daar staan in elk geval legio mogelijkheden om iets bootable te maken. Wil je met een USBstick gaan werken kun je kijken naar de HP formattool.
In de PMG FAQ staat ook de nodige uitleg hoe je bios up te daten.

Dit topic gaat in elk geval op slot, omdat er nog zat dingen zijn die je zelf kunt uitzoeken maar waar ik hier niets van terugzie. Daarbij zegt je titel natuurlijk niet zo gek veel.

Mocht je na het doornemen van de diverse mogelijkheden nog tegen problemen aanlopen dan kun je een nieuw topic openen. Als het gaat om iets bootable te maken mag dat in OM, gaat het echt om de bios hoort het in PMG.

Dit topic is gesloten.