Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Toegang beperken WoW

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb een broertje wat erg veel World of Warcraft speelt. Helaas gaat dit de laatste tijd erg ver en zit hij het zelfs midden in de nacht stiekem te spelen. De pc van zijn kamer is helaas geen optie: deze heeft hij ook nodig voor school. De internetstekker eruit trekken heeft ook vrij weinig zin, die stopt hij er zelf net zo snel weer in.

Wij zijn nu dus op zoek naar een oplossing om WoW (of desnoods internet) te kunnen blokkeren. Ideaal zou het zijn als hij voordat hij WoW op kan starten mijn moeder een wachtwoord in moet laten voeren en het liefst dan nog met een tijdlimiet eraan. Is er bij iemand bekend of er zo'n programma bestaat? Of een andere oplossing?

Ik heb ook al gezocht naar oplossingen om de internettoegang met een wachtwoord te beveiligen. Helaas tevergeefs.

Hopelijk kunnen jullie ons verder helpen! Alvast bedankt!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op het WoW account kan je prima parental control instellen.

Een andere oplossing is een authenticator die je moeder in beheer houdt.

[ Voor 39% gewijzigd door redfoxert op 24-07-2009 21:32 ]

https://discord.com/invite/tweakers

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
WoW heeft een ingebouwde parental control optie, dat lijkt me het meest geschikt.

http://www.worldofwarcraf...al-control-faq-small.html

Edit: Sorry, was ff de link aan het zoeken en toen was ik alweer te laat ;)

[ Voor 20% gewijzigd door GekkePrutser op 24-07-2009 21:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties! Super!

Zoals ik het daar lees moeten wij de inloggegevens van mijn broertje hebben. Denk niet dat hij deze zomaar geeft, want hij snapt natuurlijk ook wel dat we er wat mee willen doen. En, een ander account aanmaken zal ook zo gebeurd zijn?

@ redfoxert: wat bedoel je precies met authenticator?

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Betaalt je broertje zelf voor z'n account? Anders lijkt me de sanctie voor het niet geven van de inloggevens simpel: stopzetten van de betaling.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:59

Smurf

Detri

Aangezien het zijn eigen pc is is hij misschien wel zo lief geweest om z'n password automatisch in te laten vullen op de wow site ;)
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 21:44:
Betaalt je broertje zelf voor z'n account? Anders lijkt me de sanctie voor het niet geven van de inloggevens simpel: stopzetten van de betaling.
Daarvoor zal je ook nog steeds in moeten loggen.

[ Voor 54% gewijzigd door Smurf op 24-07-2009 21:45 ]

)

• solomo
  • Niet online

solomo

.....huh?

ja hij moet wel zijn inloggegevens afstaan of inloggen en de parental controll laten instellen.

Een nieuw account aanmaken betekend dat je het spel opnieuw moet kopen en je al je characters kwijt bent, dus dat lijkt me voor hem geen optie :P

• Smurf
  • Laatst online: 00:59

Smurf

Detri

Oh, ik zie zojuist dat ik dit per pc in mijn FritzBox kan instellen. Ik weet niet wat voor modem/router jullie gebruiken, maar misschien is dat nog een optie.

)

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Een ander account aanmaken kost trouwens wel een hoop geld want je moet zowel WoW, BC en WotLK opnieuw kopen. Bovendien is hij dan zijn hele voortgang kwijt (moet vanaf 0 beginnen).

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Poort 3724 & 6112 afsluiten op de router. >:)

Afhankelijk van de router of dit scheduled kan, anders is het wellicht met een .bat file via telnet aan/uit te zetten ofzo. Wel zorgen dat hij zelf geen toegang heeft tot de router (wachtwoord/Bat files verborgen houden dus).

Oh, dit stop naar mijn weten ook andere battle.net games.

[ Voor 17% gewijzigd door Cio op 24-07-2009 21:57 . Reden: battle.net ]

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de reacties!

Ik heb inmiddels zijn accountgegevens. Ben nu bezig om proberen in te loggen, maar gek genoeg lukt dit online niet, maar op zijn computer in het spel wel. Even uitzoeken...

Wij hebben thuis KPN InternetPlusbellen en een standaard router daarbij. De KPN Experiabox. Ik kan hierin we poorten gaan blokkeren, alleen dit is heel erg omslachtig voor mijn moeder natuurlijk. Die is niet al te handig met computers..
Voorzover wij weten betaald hij niet voor zijn account. Hij is 14 en heeft geen enkele bankgegevens waar hij iets mee zou kunnen. Betalen heeft hij wel ooit gedaan, maar dat betaalde zijn vader en dat is al een paar maanden geleden stopgezet. Gek genoeg blijft die wel nonstop doorspelen...

Het maakt niet uit of het alle games stopt. Hij is de enige in huis die games speelt. Hij mag of wél games spelen (bij hem dus WoW) of helemaal niet. Dus dat maakt niet uit :)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 22:12:
Voorzover wij weten betaald hij niet voor zijn account. Hij is 14 en heeft geen enkele bankgegevens waar hij iets mee zou kunnen. Betalen heeft hij wel ooit gedaan, maar dat betaalde zijn vader en dat is al een paar maanden geleden stopgezet. Gek genoeg blijft die wel nonstop doorspelen...
Dat is erg verdacht, als ik jou was zou ik dat eens verder uitzoeken. Voor je het weet is hij met gestolen creditcard of iets dergelijks bezig (een verslaafde doet gekke dingen ;)).

@ hieronder: ah, dat kan natuurlijk ook. :$

[ Voor 3% gewijzigd door pven op 24-07-2009 22:18 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:11
Als ik het goed begrijp, speelt hij dus op een zogenaamde "private" server, en niet op de officiële servers van Blizzard; dit verklaart ook meteen waarom je niet op de officiële website kan inloggen met zijn inlog-gegevens. Helaas doen deze private servers niet aan dergelijke uitgebreide account management opties, en ben je dus toch genoodzaakt om ofwel poorten te blokkeren, of echt controle over zijn pc uit te gaan voeren.

[ Voor 30% gewijzigd door dutchminator op 24-07-2009 22:19 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Is een idee zoals een hardwarematige tijdklok op je modem/router of zelfs zijn computer geen idee?

Ik kan in m'n Linksys-router trouwens tijden instellen waarop wel of geen internet beschikbaar mag zijn en dat evt nog per type programma/verkeer instellen. Wel zorgen dat dan je broertje weer niet in/bij de router kan om deze te resetten.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
pven schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 22:15:
[...]

Dat is erg verdacht, als ik jou was zou ik dat eens verder uitzoeken. Voor je het weet is hij met gestolen creditcard of iets dergelijks bezig (een verslaafde doet gekke dingen ;)).
Het kan ook goed zijn dat hij op een private server speelt dus direct zulke erachter gaan zoeken vind ik wel gek.

p.s. de inlog gegeven gelden alleen voor europa dus als je inlogt op de standaard wow site gaat dat helpen maar je kunt dan wel inloggen op europe.wow.com of iets dergelijks.

Edit:

Je kunt door middel van policy's lokaal zijn netwerk kaart op gezette tijden uitschakelen en zelfs eventueel zijn account. Het moet dan wel een Windows Prof of een Vista Business of hoger zijn. Hij moet dan geen admin meer zijn anders kan hij het zo terug draaien.

[ Voor 18% gewijzigd door bobsquad op 24-07-2009 22:21 ]

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:11
bobsqaud schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 22:19:
[...]

Het kan ook goed zijn dat hij op een private server speelt dus direct zulke erachter gaan zoeken vind ik wel gek.

p.s. de inlog gegeven gelden alleen voor europa dus als je inlogt op de standaard wow site gaat dat helpen maar je kunt dan wel inloggen op europe.wow.com of iets dergelijks.
Ik had inderdaad niet door dat ze hierboven de Amerikaanse site hadden gelinked. De Europese site is te vinden op www.wow-europe.com, en dan klik je rechts op account management.

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:20

Nikeo

Jawelles

Als je hem gewoon verbied het spel te spelen midden in de nacht dan moet dat toch goedkomen en anders geef je hem toch op de sodemieter?

Ik ben ook behoorlijk verslaafd geweest aan dit spel maar als ik niet in de nacht mocht spelen dan deed ik dat ook niet. (doordeweeks).

Zet gewoon een tijdslot op de router, zet zijn computer in de huiskamer of trek zijn internetkabel er na 12en snachts uit.

http://www.youtube.com/watch?v=YersIyzsOpc

[ Voor 5% gewijzigd door Nikeo op 24-07-2009 22:23 ]

• redfoxert
  • Niet online
Hij kan ook nog met prepaid gamecards zn spel betalen.

Kijk even of je op https://www.wow-europe.com/account/index.html kunt inloggen met zijn account gegevens. Als dat werkt dan is het gewoon een officieel betaald account en kan je de Parental Controls instellen. Dit verhaaltje gaat inderdaad niet op als hij op een zogenaamde Private Server speelt zoals al eerder uitgelegd.

Een Blizzard Authenticator is een RSA token dat gebruikt word om een unieke code te genereren welke je moet invoeren bij het inloggen. Deze code wijzigt elke 30 seconden in het display van de Authenticator. Deze koppel je aan het account (mits officieel dus) en zonder die code kan je niet inloggen en ook niet op de Account Management paginas. Zie ook http://us.blizzard.com/support/article.xml?articleId=24660

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gevraagd en hij zegt inderdaad op een private server te spelen. Dit heeft hij ook wel eens eerder verteld, dus ik ga er vanuit dat hij daar niet over liegt. Ik ben nu inderdaad ingelogd via de Europese site! Thx.
Maar zoals ik het begrijp helpt het dus niet als ik daar parent control in stel, ervanuitgaande dat hij op private servers speelt?

Ik heb geen idee hoe ik een tijdslot in moet stellen op de router? Het zou dan ook alleen voor zijn PC gelden. Ik wil graag wel altijd de beschikking tot internet hebben..

Ik kan mij herinneren dat ze in Spanje die internetcafé's hebben. Gooi er twee euro in en je heb een uur lang internet. Bestaat zo'n programmaatje niet? Maar ipv die euro een password?

Allemaal bedankt voor jullie antwoorden!

Overigens, Nikeo: Uiteraard verbieden wij hem na 11 uur 's avonds nog WoW te spelen. Echter, dit is voor zijn ouders niet te controleren. De internetkabel kan hij er zelf in terugstoppen, wij slapen om half 3 allemaal...
Ook is hij 's middags na school vaak een paar uur alleen. Opbellen en zeggen dat hij huiswerk moet maken ipv Wow valt ook niet te controleren...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2009 22:40 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

In een beetje fatsoenlijke router kun je IP-ranges instellen die geblokkeerd moeten worden.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• redfoxert
  • Niet online
Hangt ook helemaal van je router af of dat uberhaubt kan. Een goedkope Sweex router verwacht ik het niet van eigenlijk.

Mijn Linksys met DD-WRT firmware kan op basis van ip adres, mac adres of een ip range bepaalde soorten internet, of alles, per tijd en per dag Access Restrictions instellen. Of dat met de standaard firmware ook ging weet ik niet meer. Er zullen vast ook routers zijn die dat standaard al kunnen, misschien niet zo heel uitgebreid maar wellicht wel genoeg voor je wensen.

• bobsquad
  • Niet online
1. Hij heeft je denk ik de oude gegevens gegeven. (je kunt volgens mij zien wanneer er voor het laats met een bepaald char is gespeeld om het te verifiëren)

2. Op een private server bestaat zoiets niet zover ik weet (hebben private servers ook geen belang bij)

3. Betreft de router als je een beetje een goede router hebt dan kun je zulke dingen op IP/MAC instellen (liever mac aangezien dit lastiger is te veranderen lees: spoofen.)

4. Er zijn wel van zulke programma's die je kunt instellen betreft tijd maar zoals ik eerder heb gezegd zit zoiets al in windows. De freeware/Shareware programma's zijn makkelijk te omzeilen zoals bijvoorbeeld de systeemtijd te veranderen en dergelijke.

• sharvinz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-11 11:28
Hangt ervan af welke router google gewoon ff om uit te vinden welke poorten/hoe je per internal ip dus bijv. 10.0.0.1 of 192.168.1.8 internet kan instellen.

Het is super makkelijk gewoon beetje klooien.

• pduin
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-08-2023
Weet niet of het gaat lukken, maar misschien kun je een scriptje op zn computer laten uitvoeren die het ip van de WOW server in z'n .hosts bestand zet gedurende de nacht?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je een zilveren Experiabox hebt, zoals wij die hier hebben, kan je overigens heel simpel portforwards aan en uit zetten, of dat bij blokkades ook zo werkt weet ik niet. :)

Heb net in mijn Experiabox (Siemens Gigaset SX551 WLAN dsl) gekeken en daar zit gewoon access control in, al weet ik niet of je qua tijd een rule daarvoor kan instellen. Op poort iig wel als ik het zo zie. :)

Ah, ik zie het al, je moet dan 2 type rules aanmaken. Eentje waarmee je de poort kan blokkeren en eentje waarmee je de schedule in kan stellen. Met de poorten die eerder in het topic zijn gegeven moet het nu wel lukken, helemaal als je dezelfde router hebt als ik. :)

Mocht je broertje ook het wachtwoord weten van de router, dan is het dus raadzaam die aan te passen. :)

[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 24-07-2009 22:59 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 22:37:
Ik heb geen idee hoe ik een tijdslot in moet stellen op de router? Het zou dan ook alleen voor zijn PC gelden. Ik wil graag wel altijd de beschikking tot internet hebben..
Tja, simpelste manier lijkt mij gewoon een hardwarematige tijdsschakelaar ertussen gooien. Wil je er zelf geen last van hebben ( want deze gooit je hele router uit ) dan gewoon van zeg maar 01:00 tot 06:00 uit. Of kies een ander tijdstip dat je gegarandeerd geen inet gebruikt.

Het grootste probleem lijkt er mij te zijn als er geen toezicht is ( niemand thuis / iedereen slaapt ), dan zit jij zelf ook niet te internetten dus dan is het makkelijkste gewoon een tijdsschakelaar bij de router.
Ik kan mij herinneren dat ze in Spanje die internetcafé's hebben. Gooi er twee euro in en je heb een uur lang internet. Bestaat zo'n programmaatje niet? Maar ipv die euro een password?
Je kan eens kijken naar progs als netnanny etc. Maar als hij admin is op die pc dan zet hij het allemaal weer net zo makkelijk uit.
Overigens, Nikeo: Uiteraard verbieden wij hem na 11 uur 's avonds nog WoW te spelen. Echter, dit is voor zijn ouders niet te controleren. De internetkabel kan hij er zelf in terugstoppen, wij slapen om half 3 allemaal...
Ook is hij 's middags na school vaak een paar uur alleen. Opbellen en zeggen dat hij huiswerk moet maken ipv Wow valt ook niet te controleren...
Ok, voor een tijdsschakelaar dus instellen dat er tussen 01:00 en 06:00 geen stroom op de router staat en tussen 09:00 en 17:30 geen stroom op de router...
Router + tijdsschakelaar in een kast met een slot en weg is je probleem zonder al te technische oplossing...

Onthoud dat er voor elke softwarematige oplossing een tegenmiddel is ( zie parental controls van blizzard vs private servers ), en die jongeren zijn perfect in het zoeken naar de tegenmiddelen. Over het algemeen wil je dit soort dingen niet technisch regelen ( zijn ze toch beter in dan jij )

Voor wat betreft blokkades in de router etc moet je je sterk afvragen of er een kans is dat als het inet het niet doet je moeder je broertje gaat inschakelen om er even naar te kijken... Als dat 1x gebeurt en je moeder geeft per ongeluk het wachtwoord dan verandert vanaf dat moment je broertje gewoon remote de instellingen...

[ Voor 7% gewijzigd door Gomez12 op 24-07-2009 23:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig in de router aan het zoeken, kan tot nog toe helaas niets vinden. Wij hebben de standaard router van KPN hier liggen: de KPN Experiabox, niks bijzonders dus.

Er is dus geen programmaatje wat dmv een wachtwoord alle inkomende en uitgaande internetverbindingen blokkeert?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 22:59:
Ik ben bezig in de router aan het zoeken, kan tot nog toe helaas niets vinden. Wij hebben de standaard router van KPN hier liggen: de KPN Experiabox, niks bijzonders dus.
Je weet dat KPN voor hun 'Experiabox' verschillende heeft? Een Thompson en een Siemens? :) Daarom mijn vraag of de Experiabox een zilveren is, dat is de Siemens, de zwarte is de Thompson. Bij de zilveren kan het dus, de zwarte weet ik niet, die heb ik niet.
Er is dus geen programmaatje wat dmv een wachtwoord alle inkomende en uitgaande internetverbindingen blokkeert?
Die zal je dan wel op de PC van je broertje moeten installeren... Weet niet of zoiets zin heeft dan, kan me voorstellen dat je broertje daar echt 'Nee' tegen zegt.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 24-07-2009 23:04 ]

• Gomez12
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 22:59:
Er zijn er een paar honderdduizend van, welke wil je...
Enkel falen al die progjes als hij admin op zijn eigen pc is...

Google maar eens gewoon op parental controls, dan vind je miljoenen programma's...
Welke wil je...

• bobsquad
  • Niet online
Zorg gewoon dat hij geen admin is op zijn eigen PC en en pas door middel van Policy's dingen aan makkelijker kun je het niet hebben, geen gekloot met programma's of beveiligingen die makkelijk te omzeilen zijn.

Verwijderd

Misschien heb je hier nog iets aan:
Poorten blokkeren in Thomson Speedtouch 780??

Zelfde 'probleem', zelfde router

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

bobsqaud schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 23:04:
Zorg gewoon dat hij geen admin is op zijn eigen PC en en pas door middel van Policy's dingen aan makkelijker kun je het niet hebben, geen gekloot met programma's of beveiligingen die makkelijk te omzeilen zijn.
Een Windows CD er in, installeer opnieuw en klaar, weg policies. Helemaal top voor de TS dat jullie meedenken in work-arounds, maar dat is het dan ook: een tijdelijke oplossing, geen definitieve.

• bobsquad
  • Niet online
GJtje je hebt wel gelijk maarja dat is ook met programma's en eventueel in de bios instellen dat hij niet van cd mag booten en een bios wachtwoord instellen.

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:58

Osxy

Holy crap on a cracker

Op het modem internet voor zijn MAC/IP adres blokkeren lijkt de makkelijkste oplossing. Tevens 1 van de meer robuustere ;)

Vraag is of je dit wilt, enige wat je bereiken zal is dat hij andere manieren zal zoeken om toch te kunnen spelen.

[ Voor 32% gewijzigd door Osxy op 24-07-2009 23:12 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Verwijderd

Als je het helemaal quick and dirty wil doen koop je gewoon een goedkope ethernet switch en die plaats je tussen het modem en zijn pc. Als je hier nu een elektrische tijdschakelaar op zet heb je er zelf ook geen last van. Moet je wel zorgen dat je broertje niet gewoon bij de netwerkkabel kan (slotje op de meterkast?)

Verwijderd

Je zou eventueel stiekem een batch file op zijn pc kunnen zetten die de ingebouwde Windows Firewall aanstuurt (XP SP2 minimum), als hij tenminste de Windows Firewall gebruikt

disable_ports.bat
@echo off
netsh firewall set portopening ALL 3724 WoW DISABLE
netsh firewall set portopening ALL 6112 WoW DISABLE
exit

enable_ports.bat
@echo off
netsh firewall set portopening ALL 3724 WoW ENABLE
netsh firewall set portopening ALL 6112 WoW ENABLE
exit

Vervolgens zou je deze 2 batch files van via Geplande Taken in het configuratiescherm kunnen instellen ...
Vroeg of laat zal hij dan misschien wel ontdekken wat er met zijn pc gebeurd :+ maar voorlopig ...

Verwijderd

Topicstarter
Ontzettend bedankt voor de antwoorden!

Wij hebben de Siemens versie van de KPN Experiabox. Heb net alle instellingen doorgenomen en ben niets tegengekomen wat erop leek.

Ze zijn nu allemaal op vakantie en ik heb de volledige controle over zijn PC, uiteraard. Mijn broertje is niet heel erg handig met computers. Ik ga zijn kennis nog altijd vér te boven, dus als het voor mij al lastig is snapt hij het helemaal niet.

Het verhaal over Policy's gaat mijn kennis te boven, sorry...

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 23:14:
Als je het helemaal quick and dirty wil doen koop je gewoon een goedkope ethernet switch en die plaats je tussen het modem en zijn pc. Als je hier nu een elektrische tijdschakelaar op zet heb je er zelf ook geen last van. Moet je wel zorgen dat je broertje niet gewoon bij de netwerkkabel kan (slotje op de meterkast?)
En de elektrische tijdschakelaar of de switch is er niet tussenuit te halen denk je? ;) De TS heeft al aangegeven dat kabels loshalen niet werkt, zijn broertje controleerd dan gewoon de bekabeling en sluit dan alles zo weer aan, dus kan hij, lijkt mij althans, ook een elektrische tijdschakelaar er tussenuit halen, of de switch uit het netwerk halen. ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 23:15:
Ontzettend bedankt voor de antwoorden!
Ongetwijfeld: graag gedaan! :)
Wij hebben de Siemens versie van de KPN Experiabox. Heb net alle instellingen doorgenomen en ben niets tegengekomen wat erop leek.
Log eens in op de router, ga vervolgens naar Advanced Settings, kies Internet, vervolgens ga je dan naar Firewall en kies de optie Access Control, kan niet missen. Zet dan Access Control aan, onder Access Rules zet je dan dat het TCP&UDP betreft, vul je de poortnummers in die al eerder in het topic zijn gegeven en onder schedule vul je de routine en tijden in.

Mocht het niet lukken, DM me dan even en ik stuur je een screenshot.

[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 24-07-2009 23:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
GJtje schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 23:17:
[...]
En de elektrische tijdschakelaar of de switch is er niet tussenuit te halen denk je? ;) De TS heeft al aangegeven dat kabels loshalen niet werkt, zijn broertje controleerd dan gewoon de bekabeling en sluit dan alles zo weer aan, dus kan hij, lijkt mij althans, ook een elektrische tijdschakelaar er tussenuit halen, of de switch uit het netwerk halen. ;)
Het probleem is dat onze router zo'n beetje midden in de huiskamer zich bevind. Een slot o.i.d. in een kast kan dus helaas niet.

• Gomez12
bobsqaud schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 23:10:
GJtje je hebt wel gelijk maarja dat is ook met programma's en eventueel in de bios instellen dat hij niet van cd mag booten en een bios wachtwoord instellen.
Tja, geen idee hoe oud het broertje in kwestie is en of het echt zijn eigen computer ( lijkt me wel als hij op zijn kamer staat ).
Maar geen admin maken betekent voor veel schoolprogs dat iemand anders alle installs moet doen,

Omzeilen van bootwachtwoorden etc werkt veelal ook simpel, even tegen mama zeggen dat hij die cd van school moet opstarten , mama typt het wachtwoord in en ... ( mama weet toch niet wat het is en gaat na 5 minuten weer naar de woonkamer )

Dit vereist 1x de goede cd downloaden of gewoon een onoplettende moeder die niet in de gaten heeft dat het een reinstall van windows is...

Dit soort beveiligingen omzeilen is zo simpel voor een kind met handige schoolvriendjes en niet technische ouders... Technisch valt dit bijna niet te winnen zonder veel supervisie op wat er op die pc staat...

• Pixeltje
  • Laatst online: 09:04

Pixeltje

Woo-woohoo!

Misschien een 'down to earth' oplossing.. maar regel een router die draadloos signaal zend, en verbind de pc van je broertje voortaan draadloos. Vervolgens stel je in dat die router 's nachts geen wireless voert, (dat kan hier in mijn basic linksys) en heeft je broertje geen internet.

Als je die router dan op jou kamer zet, kan hij niet bij de kabels, of je blokkeert in de bios zijn netwerkpoort... Knal een "supervisor Password" op de bios, en hij kan er niks meer mee..

Edit:
Het probleem is dat onze router zo'n beetje midden in de huiskamer zich bevind. Een slot o.i.d. in een kast kan dus helaas niet.
Dit plaatste jij tijdens mijn gerikketik, maar wellicht is het BIOS idee nog haalbaar?

Edit2:
Tja, geen idee hoe oud het broertje in kwestie is en of het echt zijn eigen computer ( lijkt me wel als hij op zijn kamer staat ).
Maar geen admin maken betekent voor veel schoolprogs dat iemand anders alle installs moet doen,
Ik heb mijn zusje ook een tijdlang beperkte rechten gegeven, omdat ze gewoon niet weet wat wel en niet goed is voor haar pc, resultaat: Spyware, virussen etc. Het installeren van nieuwe programma's voor school komt niet zo vaak voor, en ja, in het begin zul je zo nu en dan even je wachtwoord moeten invoeren, maar naar verloop van tijd wordt dat gereduceerd tot bijna nooit. De programma's zijn dan geïnstalleerd, en alles werkt. Ik heb gewoon elke 2 weken een update-momentje ingelast, kon zij aangeven wat ze miste (bijna nooit iets) en kon ik in 1 sessie alle virusscanners, firewalls en programma's updaten.

[ Voor 57% gewijzigd door Pixeltje op 24-07-2009 23:27 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Pixeltje schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 23:23:
of je blokkeert in de bios zijn netwerkpoort...
Dan heeft hij dus helemaal geen internet, laat staan een netwerk verbinding. :) Als ik de TS goed begrijp is dat niet de bedoeling; hij moet, als ik het zo lees, wel gewoon kunnen internetten. :)

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 24-07-2009 23:26 ]

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ja, maar ik bedoel dat je in combinatie met draadloos internet (wat je dus 's nachts uitzet) zo kunt voorkomen dat hij alsnog een netwerk kabel pakt, en vrolijk doorspeelt.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Gomez12
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 23:20:
[...]
Tja, plaats een switch voor / achter je router in een kast. Wees creatief.
Zorg er gewoon voor dat je een kabel vanuit de muur in die kast laat lopen, in die kast gooi je een switch met een tijdschakelaar. Enige mogelijkheid die hij dan nog heeft is een compleet andere kabel neer te leggen.Niet netjes weggewerkt etc dat moet dan toch opvallen...

Zolang hij de kabel tussen de muur en de kast niet kan beinvloeden ( / uit de kast trekken en er weer instoppen ) zit je volgens mij redelijk safe. Die kast onderbreekt de kabel die door muren etc loopt naar de kamer van je broertje. Zolang hij geen 2e kabel door die muur heeft lopen lijkt me dit vrij waterdicht...

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:17
Ik zou zeggen, neem de router mee naar je werk / slaapkamer...
Werkt het effectiefst denk ik...

* FireDrunk denkt terug aan 007 met Pistool onder z'n kussen

Even niets...

Verwijderd

Topicstarter
Draadloos is geen optie, boven is het bereik rampzalig met die KPN router. Ik begrijp jullie oplossingen met de kabel, maar denk persoonlijk dat ook dat erg omslachtig is. Ik heb nu gevonden hoe je de instellingen in de router kunt doen (met dank aan GJtje). Dan is i.i.g. zijn PC van internet verbroken op bepaalde tijdstippen. Hier zijn we al een heel stuk verder mee :-)

Toch zou het ideaal zijn voordat hij WoW op kan starten dat altijd mijn moeder haar wachtwoord in zou moeten voeren, maar misschien is dat wel te omslachtig om simpel te houden.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

[b][message=32311466,noline]

Toch zou het ideaal zijn voordat hij WoW op kan starten dat altijd mijn moeder haar wachtwoord in zou moeten voeren, maar misschien is dat wel te omslachtig om simpel te houden.
Kun je WoW.exe niet instellen dat er Adminsitrator wachtwoord voor nodig is? In principe kun je dan het spel niet starten zonder dat wachtwoord in te geven. Het nadeel van het steeds intikken van een wachtwoord is dat hij uiteindelijk wel het wachtwoord ziet. De eerste keer ziet hij de eerste 2 letters, de tweede keer de laatste 3, enzovoorts. Je kunt hem moeilijk de zijn kamer uitsturen als je het wachtwoord ingeeft..

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-11 17:59
Opvoeden kan ook gewoon. Dat is wat ouders deden voor het PC tijdperk.
Je weet dat hij regelmatig midden in de nacht WoW zit te spelen, dus hij is al eens betrapt...
Als ik dat vroeger thuis flikte, stond mijn pc de rest van de week/maand in de woonkamer, en mocht ik niet meer gamen (alleen nog voor school op de PC).
doet hij het later nog een keer. weer dezelfde straf geven.
doet hij het tijdens zijn straf toch stiekem (en wordt hij betrapt), langer straf geven.

en dan natuurlijk met je cam klaarstaan, krijg je leuke filmpjes

TheS4ndm4n#1919

• sharvinz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-11 11:28
Heb je msn?
DM me met je mail lossen we het even samen op ;).

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
sharvinz schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 23:47:
Heb je msn?
DM me met je mail lossen we het even samen op ;).
Volgens mij is dat nou net niet het punt van een forum :z

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Verwijderd

Topicstarter
Opvoeden, tsja. Daar heb je misschien wel gelijk in, maar dat is aan mijn ouders en niet aan mij.

Ik ga even wat dingen proberen die net genoemd zijn...

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:18

lordsnow

I know nothing

Je kan ook op je broertjes PC een .bat file aanmaken (bijvoorbeeld "gaslapen.bat") met daar in de volgende regel:
shutdown -s -f -c "Je moet gaan slapen!"

Vervolgens kan je in Configuratiescherm > Geplande taken een nieuwe taak aanmaken, en dit script uit laten voeren om 01:00 of zo.

//Edit:
@g0tanks: Oh ja.. zover had ik nog niet doorgedacht. *doh* :z 8)7
Oftewel, negeer deze "oplossing" :P

//Edit2:
Je kan ook meerdere geplande taken aanmaken: om het half uur, na 01:00 of zo.
Ja, de PC kan opnieuw opgestart worden... maar wedden dat 't irritant is >:)

[ Voor 34% gewijzigd door lordsnow op 25-07-2009 00:22 ]

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:08

g0tanks

Moderator CSA
En dan start hij gewoon weer mooi zijn computer op en kan de pret weer beginnen. :P

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

RocketKoen schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 23:43:
Opvoeden kan ook gewoon. Dat is wat ouders deden voor het PC tijdperk.
Je weet dat hij regelmatig midden in de nacht WoW zit te spelen, dus hij is al eens betrapt...
Als ik dat vroeger thuis flikte, stond mijn pc de rest van de week/maand in de woonkamer, en mocht ik niet meer gamen (alleen nog voor school op de PC).
doet hij het later nog een keer. weer dezelfde straf geven.
doet hij het tijdens zijn straf toch stiekem (en wordt hij betrapt), langer straf geven.
Met het lezen van de openingspost tot aan de laatste post zit ik al in gedachten met wat hier wordt gezegd. Kom op zeg je kunt een jochie van 14 toch wel verbieden 's nachts niet achter de Pc te gaan zitten. Zoals RocketKoen aangeeft, doet hij het toch gewoon straffen.

Zet anders de Pc een poosje in de woonkamer, mag hij er alleen op gezette tijden spelen mits zijn huiswerk gedaan is, zo moeilijk is dat toch niet? Vroeger stond de Pc en daarvoor de Commandore 64 niet in de woonkamer, maar in een apparte kamer. Ik en mijn broertjes mochten pas spelletjes gaan spelen als het huiswerk af was. Zo niet dan ook geen Pc aan. Hebben ouders tegenwoordig helemaal geen overwicht meer?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals, ik geef je ook gelijk in die manier van straffen.

Echter, dat is aan mijn ouders en niet aan mij om dat te beslissen... Ik neem aan dat hun er ook over hebben nagedacht. Ik dacht dat het vrij simpel was een oplossing: gewoon m'n ouders altijd een wachtwoord in laten voeren voordat WoW opstart. Dit is dus helaas niet zo simpel... Maar er zijn heel veel tips gegeven waar ik zeker wat mee kan! :)
Pagina: 1