Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Poorten blokkeren in Thomson Speedtouch 780??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een kleiner broertje die verslaafd is aan het spel World Of Warcraft. Hij doet niets anders als dat spel spelen, en hij heeft al twee opleidingen niet gehaald erdoor.

Hij heeft een wachtwoord op zijn computer, dus ik kan niet in Windows de poorten blokkeren. Nu vroeg ik me af of ik dit niet in het modem kan doen, mij lijkt namelijk dat dit moet kunnen. Ik heb een Thomson Speedtouch 780.

Ik heb op internet gezocht, maar dan kom ik op topics van mensen die problemen hebben met bepaalde poorten, maar ik kwam geen oplossing voor mijn probleem tegen.

Heeft iemand een idee hoe ik de poorten voor het spel World Of Warcraft blokkeer in mijn modem?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Ook wel benieuwd..

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2009 03:01 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Drie mogelijkheden: met ouders praten of broertje verstand aanpraten, of een Linux servertje ertussen zetten, of simpelweg de internetkabel eruit trekken of WLAN uitzetten. Maar waarom dwingen? Probeer je broertje zijn verstand te laten gebruiken.

vanuit de router zal het niet gaan, want die ziet verbindingen die van binnenuit het netwerk worden gemaakt standaard als veilig. Je kunt zelf meelijden en het modem van tijd tot tijd uitzetten, maar laten we eerlijk zijn: je vraagt om hulp om anderen hun mogelijkheden af te nemen. Ben jij de baas van het netwerk?

[ Voor 39% gewijzigd door gambieter op 11-07-2009 03:06 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet de baas over het netwerk. Als het modem uitgezet wordt, heeft niemand meer internet. Mijn broertje mag best internetten, alleen dat World Of Warcraft moet een keer afgelopen zijn. Verstand aanpraten heeft geen zin, dat is al menig maal geprobeerd. Dat spel is gewoon dermate verslavend dat als iemand eraan begint, hij niet meer kan stoppen. Net een drug...

Zijn internetkabel eruit trekken werkt alleen op korte termijn. Hij weet waar hij moet kijken, en zal dan zelf ook wel tot de ontdekking komen dat zijn kabel eruit ligt.

Maar ik dacht: je modem gaat over al je in- en uitgaande verbindingen. Dus dan lijkt het mij logisch als je ongewenste poorten ook kan blokkeren in je modem. Maar ik begrijp dat dat dus niet kan?

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:47
Misschien dat het helpt, ik heb het nooit uitgeprobeerd.
Doe aan Portforwarding, maar zet de verkeerde poortnummers erbij, moet je het modem wel beveiligen met een wachtwoord.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-11 12:38
Volgens mij moeten je ouders gewoon zijn pc weghalen van zijn kamer,net zolang tot ie geslaagt is voor zijn examen.Lijkt me toch een kwestie van opvoeding,maar is maar een tip.Verder ga ik mijzelf niet met de opvoeding van jullie ouders bezig houden.

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 19:21
Misschien opzoeken welke poorten er gebruikt worden bij WOW en dan in de Speedtouch deze poorten forwarden naar een niet bestaan ip-nummer binnen je netwerk. Zo kan je wel nog internettten maar WOW raakt dan het spoor bijster.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 03:47:
Ik ben niet de baas over het netwerk. Als het modem uitgezet wordt, heeft niemand meer internet. Mijn broertje mag best internetten, alleen dat World Of Warcraft moet een keer afgelopen zijn. Verstand aanpraten heeft geen zin, dat is al menig maal geprobeerd. Dat spel is gewoon dermate verslavend dat als iemand eraan begint, hij niet meer kan stoppen. Net een drug...
Dan zul je een server ertussen moeten zetten welke verbindingen controleert. Verder is het geen netwerkzaak maar een opvoedingszaak, hoe oud is je broertje, woont hij nog thuis, etc etc?
Maar ik dacht: je modem gaat over al je in- en uitgaande verbindingen. Dus dan lijkt het mij logisch als je ongewenste poorten ook kan blokkeren in je modem. Maar ik begrijp dat dat dus niet kan?
Als de eerste verbinding van buitenaf wordt gelegd, dan zou je inderdaad de verkeerde poorten kunnen forwarden. Maar als je broertje de verbinding start met de server, dan maakt de portforwarding niet uit voor zover ik weet.

Maar zoals gezegd, je kunt natuurlijk het modem er 5 minuten uithalen, dan verstier je zijn spel en de rest heeft weinig last. Maar dit moeten je ouders oplossen, desnoods door verwijdering van de computer. Nu probeer je hem stiekem te dwingen, ipv openlijk te proberen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:44
De Speedtouch 780 heeft geen mogelijkheid om een specifieke port te blokkeren voor alle verkeer.

Je kan wel hele websites blokkeren via Parent Control.
En je kan natuurlijk de port rule wissen voor een bepaalde pc.

En dat was het ook zo beetje.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Mag ik opperen dat zelfs WoW-verslaving (als daar sprake van is) nog niet de hoofd-oorzaak hoeft te zijn? Ook dat kan weer een symptoom zijn van een 'groter' probleem. Kortom, het lijkt mij dat dit veel meer een probleem dat op het sociale, psychologische en wellicht het filosofische vlak opgelost moet worden dan op het technische.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

cornfed99111 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 19:48:
De Speedtouch 780 heeft geen mogelijkheid om een specifieke port te blokkeren voor alle verkeer.

Je kan wel hele websites blokkeren via Parent Control.
En je kan natuurlijk de port rule wissen voor een bepaalde pc.

En dat was het ook zo beetje.
Niet waar, ik heb in mijn 780 een geavanceerde poort en URL filter ingebouwd. Poorten kan je blokkeren met de firewall, die zit onder "Toolbox" in de webinterface.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 20:36:
[...]

Niet waar, ik heb in mijn 780 een geavanceerde poort en URL filter ingebouwd. Poorten kan je blokkeren met de firewall, die zit onder "Toolbox" in de webinterface.
Dat heeft volgens mij alleen invloed op inkomende verbindingen. Niet op uitgaande (wat volgens mij het geval is als je als 'client' speelt)

Verwijderd

Als ie XP draait in het inlogscherm 2x ctrl-alt-delete, inloggen als administrator en de site van wow in de hostfile zetten met verwijzing naar 127.0.0.1.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:44
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 20:40:
[...]

Dat heeft volgens mij alleen invloed op inkomende verbindingen. Niet op uitgaande (wat volgens mij het geval is als je als 'client' speelt)
Inderdaad. De firewall is alleen voor inkomend verkeer.
Mijn post sloeg op in- en uitgaand verkeer.

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-11 20:20
Ter aanvulling, via de WoW website kan je parental control inschakelen. Hier kan je dus de hoeveelheid game time per dag instellen.
Misschien dat een optie?

Kan het zelf niet meer testen omdat m'n account verlopen is en ik niet de intentie heb deze weer te activeren 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Fanatix op 11-07-2009 23:36 ]

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 20:36:
[...]

Hmm, ik zie geen firewall staan onder Toolbox..
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 20:49:
Als ie XP draait in het inlogscherm 2x ctrl-alt-delete, inloggen als administrator en de site van wow in de hostfile zetten met verwijzing naar 127.0.0.1.
Geniaal, bedankt! :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2009 01:03 ]

Verwijderd

En als er een wachtwoord op het Administrator account zit kun je ook altijd nog booten met een live cd'tje en zo de hostfile aanpassen

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mja, verder is dit een workaround voor het daadwerkelijke probleem. Als jouw ouders vinden dat je broertje minder tijd achter de PC door moet brengen, dan is dat een taak van je ouders om daar iets op te ondernemen.
Als jij zomaar de PC gaat saboteren van je broertje, zal hij je dat niet in dank afnemen.
Pagina: 1