Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] pre-tag nostyle support geven

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Overzicht van UBB-codes #tag_pre heeft nu geen ondersteuning voor attributen om een tekst "pre-formatted (in fixed-width font) weer te geven".

Je krijgt nu [u]altijd[/] een wit vlak met een zwarte rand om je pre-formatted tekst.

Graag zou ik het attribuut 'nostyle' ondersteund willen zien om zo plain de tekst in een fixed-width font neer te laten zetten zodat deze beter opgaat in de normale tekst. Zoals bij de [h#]-tags de opmaak van de heading ook uit te schakelen is.

Weergave is zoals de tags/ubb-codes in de UBB-faq staan; tussen <code> tags

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarom zou je voor preformatted tekst uberhaupt een wit vlak met zwarte rand willen hebben?

dat heb ik me iig altijd al afgevraagd :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:58

crisp

Devver

Pixelated

Wiethoofd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 19:48:
[...]

Weergave is zoals de tags/ubb-codes in de UBB-faq staan; tussen <code> tags
Je zoekt dus naar een manier om gewoon een stuk inline content in een fixed-width font weer te geven. PRE is per definitie een blok-element (bedoelt om speciale content die pre-formatted moet worden weergegeven te groeperen, vandaar ook de afwijkende styling), dus ueberhaupt niet het juiste element om daarvoor te gebruiken.

Je wilt dus iets dat mapped naar <code> in HTML. Probleem is dat [code] bij ons ook een blok-element is :P We hebben wel [font=mono] maar da's crew-only :P (en heeft ook size, color en bgcolor als attributen). Wellicht kunnen we iets als [mono] doen?

Intentionally left blank

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Een [mono] voor een inline oplossing zou inderdaad welkom zijn. Maar een [pre=nostyle] voor een pre-formatted tekst in een blok-element (zonder de nu aanwezige witte achtergrond met zwarte rand) was waar ik het topic om startte :9

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nice crisp, ik moet wat vaker de UBB-FAQ doorlezen :D

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
En gezien de parser update werkt nu de nostyle in een [pre]
Je krijgt nu altijd een wit vlak met een zwarte rand om je pre-formatted tekst.

En voor de gewone sterveling is er de mono. (werkt ook op tweakblogs, maar heeft nog geen bijbehorende CSS)

Zo te zien heeft een pre als block-element geen extra <br> nodig nu staat er een extra witregel tussen tekst die in een post direct op de volgende regel staat (zie deze post)

[ Voor 39% gewijzigd door Wiethoofd op 30-03-2011 01:57 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:58

crisp

Devver

Pixelated

Wiethoofd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 01:38:
[...]

Zo te zien heeft een pre als block-element geen extra <br> nodig nu staat er een extra witregel tussen tekst die in een post direct op de volgende regel staat (zie deze post)
Je zet er toch zelf een enter na, die dus wordt omgezet in een <br>...

Anyway, deze is fixed :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.