Max resolutie videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 1.418 views

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:30
Beste tweakers, ik wil graag de maximum resolutie die mijn videokaart kan geven weten. Ik heb een onboard videokaart dus ik zou niet weten welk merk het is. de videokaart heeft 128mb ram dat is verder alles wat ik weet (dit is echt een PC voor word en internet.. verder niks) hoe kan ik hier achter komen (of met welk programma). via bureaublad het bekijken heeft weining zin omdat mijn monitor niet hoger kan 1280x1024. Ik wil een nieuwe monitor aanschaven die full HD kan (1920x1080) en ik zou natuurlijk graag deze resolutie behalen :)

alvast bedankt!

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02:18

M2M

medicijnman

wat voor een moederbord heb je dan? (en google even welke grafische chip daarop zit...)

dan zoek je de specs op van die chip en zie je vanzelf de supported resolutions daarbij staan.

download anders GPU-Z en kijk met dat programmaatje welke chip er in zit
of bijvoorbeeld met everest

edit: rechterklik op je buroblad (en uitgaande van XP) naar properties (eigenschappen) dan het laatste tabblad nemen. Als het goed is moet in daar ergens (eventueel bij advanced (geavanceerd)) je videochip ook bij staan, dat heet geloof ik videoadapter of iets dergelijks.

[ Voor 31% gewijzigd door M2M op 24-07-2009 17:45 ]

-_-

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Welke kaart is het? En ie kan deze resolutie toch waarschijnlijk aan (tenzij je een 5200 op DVI wilt ofzo). Maar een moderne kaart kan dat allemaal.

Maar daarom kan je nog geen Full HD content afspelen e ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• D4NG3R
De content hoeft ook geen full HD te zijn xD, het gaat me meer om de resolutie algemeen!

Ik wil namelijk dit scherm kopen:
http://www.samsung.com/ph...or&model_cd=LS23CFUKFV/ZA

----

Ok dit staat er bij beeldschermadapters:
VIA/S3G UniChrome PRO IGP

PS: Het blijkt zelfs nog belabberder te zijn: 64mb ram... nouwja, deze pc heeft school ons gegeven. dus dat is weer een euro of honderd (meer zou ik niet eens neerleggen voor deze pc) minder :)

Ik haal met een paar maanden een nieuwe computer (zit behoorlijk krap bij kas.. Student zijnde eh :S)

Ik vind wel dit:
http://www.tech-forums.ne...ro-igp-resolution-171418/
Klopt die bron? Want ik zou IN IEDERGEVAL 1600x900 willen hebben, het liefst natuurlijk 1920x1080!

Dan had ik hiernaast nog een vraag, hoe kan je HANDMATIG een resolutie instellen (dus niet via bureaublad -> instelling)? de kaart weten we nu dus al.

(PS: Dit gaat over VGA)

[ Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 24-07-2009 18:21 ]

• D4NG3R
Mijn verdere specs (vanuit EVEREST home edit)

Computer
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Service Pack 3
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam PC (scholier1)
Naam gebruiker Administrator

Moederbord
CPU Type AMD Sempron, 1600 MHz (8 x 200) 2600+
Moederbordnaam ASRock K8Upgrade-VM800 (2 PCI, 1 AGP, 1 AMR, 1 Future CPU Port, 2 DDR DIMM, Audio, Video, LAN)
Moederbord Chipset VIA VT8380 K8M800, AMD Hammer
Systeemgeheugen 960 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type AMI (01/06/06)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm
Video kaart VIA/S3G UniChrome Pro IGP (64 MB)
3D-Versneller VIA/S3 UniChrome Pro
Monitor Philips 170S [17" LCD] (VN 163061)

Multimedia
Geluidskaart VIA AC'97 Enhanced Audio Controller

Opslag
IDE apparaat VIA Bus Master IDE Controller - 0571
IDE apparaat VIA Serial ATA Controller - 3149
SCSI/RAID apparaat AHG4DJZJ IDE Controller
Diskettestation Diskettestation
Harde schijf WDC WD1600AAJB-00PVA0 (149 GB, IDE)
Harde schijf USB Flash Memory USB Device (980 MB, USB)
Harde schijf Seagate Desktop USB Device (931 GB, USB)
Optische Station _NEC DVD_RW ND-3500AG (DVD+R9:4x, DVD+RW:16x/4x, DVD-RW:16x/4x, DVD-ROM:16x, CD:48x/24x/48x DVD+RW/DVD-RW)
SMART Status harde schijf OK

Partities
C: (NTFS) 152625 MB (79639 MB vrij)
E: (NTFS) 953867 MB (946626 MB vrij)
Geheugencapaciteit 1080.6 GB (1002.2 GB vrij)

Invoerapparaten
Toetsenbord Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
Muis Microsoft PS/2-muis

Netwerk
Netwerkkaart VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter (10.0.0.151)

Peripherieapparaten
Printer HP Photosmart C4400 series
Printer Lexmark Z700-P700 Series
Printer Microsoft Office Document Image Writer
Printer Microsoft XPS Document Writer
USB1 apparaat VIA VT83C572 PCI-USB Controller
USB2 apparaat VIA USB 2.0 Enhanced Host Controller
USB-apparaat Logitech Mic (QuickCam E2500)
USB-apparaat Logitech QuickCam E2500
USB-apparaat Logitech USB Camera (QuickCam E2500)
USB-apparaat USB-apparaat voor massaopslag
USB-apparaat USB-apparaat voor massaopslag

PS: Kan ik mijn CPU overclocken naar zegwat 1.7 of 1.8 GHZ
idle: 42c
Load 100%: 53.5c

de rest van de kast komt ook niet echt boven de 48c, dus qua koeling red die het denk ik wel :)

[ Voor 92% gewijzigd door D4NG3R op 24-07-2009 18:39 ]

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-03 19:44

Patjeee

Ik woon in Boston MA

D4NG3R NL schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 18:32:
Mijn verdere specs (vanuit EVEREST home edit)

Computer
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Service Pack 3
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam PC (scholier1)
Naam gebruiker Administrator

Moederbord
CPU Type AMD Sempron, 1600 MHz (8 x 200) 2600+
Moederbordnaam ASRock K8Upgrade-VM800 (2 PCI, 1 AGP, 1 AMR, 1 Future CPU Port, 2 DDR DIMM, Audio, Video, LAN)
Moederbord Chipset VIA VT8380 K8M800, AMD Hammer
Systeemgeheugen 960 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type AMI (01/06/06)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)
[lap tekst..]
ik zou dus €0.0,- aan die pc uitgeven , en een upgrade setje kopen en daarna doorsparen . De pc in het geheel is een beetje verouderd voor die monitor :X ;(

[ Voor 48% gewijzigd door Patjeee op 24-07-2009 18:39 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Patjeee schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 18:38:
[...]

ik zou dus €0.0,- aan die pc uitgeven , en een upgrade setje kopen en daarna doorsparen . De pc in het geheel is een beetje verouderd voor die monitor :X ;(
Is voor internet en Word echt onzin. Die 2600+ voldoet daar prima voor.

• D4NG3R
Ik weet het...

Ik sloop denk ik ook alles uit deze kast en bouw het opnieuw op met spul wat iets meer bij de tijd is :x.
Het enige wat ik misschien kan bewaren van deze kast is het ram

Maar ik zal toch nog een tijdje moeten doen met dit ding :S, de voornaamste reden om die monitor te kopen is omdat het ook een TV is (monitor met TV tuner) hij kan full HD 1080p aan dus daar kan de xbox-360 ook mooi achter. De monitor komt er hoe dan ook, een nieuwe computer is nu niet het belangrijkste! :) (alhoewel het wel hoog op het lijstje staat xD)

• PilatuS
  • Niet online
Deze PC gaat Full HD content niet goed afspelen. Dus als je dat wilt kijken moet de bron niet de PC zijn, dan kan het verder wel prima.

Qua resolutie kom ik via Google verschillende dingen tegen over je videokaart. Bij sommige mensen werkt het wel, en bij andere weer niet.

Ik zou het gewoon proberen met je nieuwe scherm, mocht het niet lukken kan je 2e hands voor 10 of 20 euro een videokaart kopen die het wel aan kan. Of anders een nieuwe kaart voor iets meer geld.

• D4NG3R
PilatuS schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 18:43:
[...]

Is voor internet en Word echt onzin. Die 2600+ voldoet daar prima voor.
Het loopt wel lekker stabiel, dat moet ik nageven...

Office pack 2003 en mozilla, nooit crashes of wat dan ook :)
Echt voor heel veel meer gebruiken wij deze computer ook niet.. (games voornamelijk op de xbox) maar spellen als crysis enzo willen we wel eens proberen eh!

Edit: Het is ook niet de bedoeling dat er full HD content op gaat lopen, maar ik heb weining zin om een 4x3 resolutie op een 16x9 scherm te hebben snap je xD

het word wel lastig met zon 2e hands videokaart.. aangezien hier een AGP slot in zit.. nog niet eens een PCI-e

Edit#2: Ik heb weining problemen om 1920x1080 content af te spelen.. (het word wel verkleint doh) of het nou op een site zoals GameTrailers is of een videoproject wat we hebben opgenomen.. maar dingen als HD op youtube lagged echt helemaal uit :@

[ Voor 36% gewijzigd door D4NG3R op 24-07-2009 18:54 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:39
S3 Unichrome kan geen breedbeeld resoluties als 1680*1050 of 1920*1080 aan. Dat wordt dus een nieuwe AGP-kaart kopen(waarbij een Geforce 6200 al voldoet)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Een 2e hands AGP kaartje hoeft ook niet veel te kosten en zo te merken wordt de pc nog enthousiast gebruikt ook al is het niet het nieuwste van het nieuwste. Dan is een investering van een paar tientjes toch wel de moeite waard.

Dus ik zou een AGP-kaart halen en voorlopig nog plezier hebben van de pc. Een nieuwe kopen kan altijd nog.

• D4NG3R
mad-dog schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 18:52:
S3 Unichrome kan geen breedbeeld resoluties als 1680*1050 of 1920*1080 aan. Dat wordt dus een nieuwe AGP-kaart kopen(waarbij een Geforce 6200 al voldoet)
&
Hann1BaL schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 18:54:
Een 2e hands AGP kaartje hoeft ook niet veel te kosten en zo te merken wordt de pc nog enthousiast gebruikt ook al is het niet het nieuwste van het nieuwste. Dan is een investering van een paar tientjes toch wel de moeite waard.

Dus ik zou een AGP-kaart halen en voorlopig nog plezier hebben van de pc. Een nieuwe kopen kan altijd nog.
Deze is al voldoende dan?
pricewatch: Club3D 6200 AGP Passive

De airflow is goed in de kast dus :)

Of weten jullie een (betrouwbare) site waar ik hem 2e hands kan kopen?

Ps: ondersteund die kaart 2 schermen? want dan gooi ik ons oude 17.1 inch scherm er ook achter alleen dan op de VGA output (en het nieuwe scherm op DVI)

[ Voor 43% gewijzigd door D4NG3R op 24-07-2009 19:01 ]

• PilatuS
  • Niet online
Of weten jullie een (betrouwbare) site waar ik hem 2e hands kan kopen?
Jazeker !

Hier op tweakers.net bij Vraag en Aanbod :)

Edit:Die 6200 ondersteunt 2 schermen. Er zit 1x DVI en 1x VGA op. Maar 2e hands kan je betere kaarten kopen voor minder geld. 20 euro inclusief verzendkosten moet wel te doen zijn.

Check de volgende link maar eens.

http://tweakers.net/aanbo...ats=&max_price=0&x=22&y=9

Het goedkoopste wat ik zo even snel zie is 7 euro voor een Geforce 4.

[ Voor 66% gewijzigd door PilatuS op 24-07-2009 19:15 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

PilatuS schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 19:06:
[...]
Het goedkoopste wat ik zo even snel zie is 7 euro voor een Geforce 4.
Maar als je dan toch verzendkosten moet betalen... In de tijd van Geforce 4 wisten ze nog niet wat HD betekende. Ik kan het niet echt inschatten dus misschien kan het best, maar als je HD-joetjoebfilmpjes wilt kijken lijkt me een semi-recente kaart toch beter? (à la 6200) Nouja, in V&A staat het vol met goedkope AGP kaartjes. (hoewel het wel een heuse high-end kaart was uit de Geforce4 serie... maar mijn FX5600-kaartje lust geen HD-monitors, vandaar. Geen idee of dat aan de resolutie lag of aan iets ander)

[ Voor 15% gewijzigd door bwerg op 24-07-2009 20:01 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• D4NG3R
Ik kijk eerst even bij de locale computerhandelaar of ze daar nog een 6200, Meestal krijg ik dat soort oude meuk gewoon zonbeetje mee :). en om er 20 euro ofzo voor te betalen.. Geen probleem!

Ik kijk meteen of ik een 2800+ Sempron (CPU) ofzo op de kop kan tikken, meteen ff 2.0ghz processor dan. kunnen we er weer voor een maand of 3 door. maar het word ECHT tijd voor een nieuwe PC :O

• PilatuS
  • Niet online
bwerg schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 19:59:
[...]

Maar als je dan toch verzendkosten moet betalen... In de tijd van Geforce 4 wisten ze nog niet wat HD betekende. Ik kan het niet echt inschatten dus misschien kan het best, maar als je HD-joetjoebfilmpjes wilt kijken lijkt me een semi-recente kaart toch beter? (à la 6200) Nouja, in V&A staat het vol met goedkope AGP kaartjes. (hoewel het wel een heuse high-end kaart was uit de Geforce4 serie... maar mijn FX5600-kaartje lust geen HD-monitors, vandaar. Geen idee of dat aan de resolutie lag of aan iets ander)
De videokaart maakt voor HD eigenlijk niets uit. Hij moet alleen de resolutie ondersteunen, maar dat konden kaarten 10 jaar terug ook al.

Tegenwoordig heb je wel kaarten die hardwarematig HD video ondersteunen, maar de CPU kan het ook wel. Alleen de PC van de TS zal full HD niet echt lekker kunnen laten draaien, maar daar heeft de videokaart niets mee te maken.

Het enige wat de videokaart moet kunnen is de resolutie kunnen weergeven, verder boeit het niets of je een Geforce 4 gebruikt of een 9800GX2. Sterker nog, er is totaal geen verschil tussen die 2 kaarten qua HD video. (Tenzij de 9800GX2 toevallig een kaart is die het hardwarematig ondersteunt, vul dan maar een andere dure moderne kaart in)

Dat hele HD en Full HD is ook een beetje onzin. Het enige wat het zegt is een verticale resolutie van 720 of 1080 pixels. Een 15 jaar oude 21" CRT die je nu koopt voor 10 euro is ook Full HD :)

Ze zetten tegenwoordig overal HD en Full HD op want dat lijkt het heel wat, maar eigenlijk zegt het helemaal niets. Het geeft alleen aan dat een scherm of TV een bepaalde resolutie heeft. Bij laptops wil het zelfs nog wel eens zo zijn dat het scherm niet eens Full HD is, maar dat de CPU het kan afspelen, en daar plakken ze dan leuk een Full HD sticker op. HD en Full HD zijn leuke verkooptermen, in de praktijk zegt het vrij weinig, en is het soms zelfs zeer misleidend.
Ik kijk meteen of ik een 2800+ Sempron (CPU) ofzo op de kop kan tikken, meteen ff 2.0ghz processor dan. kunnen we er weer voor een maand of 3 door. maar het word ECHT tijd voor een nieuwe PC
Dat vind ik dan wel weer zonde van het geld. De prestaties gaan er maar zo weinig op vooruit dat het naar mijn mening zelfs 20 euro niet waard is. De videokaart vind ik een ander verhaal. Qua internetten en Word ga je geen merkbaar verschill zien tussen je huidige CPU of een iets snellere.

[ Voor 38% gewijzigd door PilatuS op 24-07-2009 21:33 ]

• D4NG3R
Als ik een 2e hands CPU voor 10 euro kan kopen doe ik het wel, maar voor heel veel meer ook niet xD

Owja:
Dat hele "full HD" en "HD ready" verhaal maakt wel degelijk uit!

Het verschil tussen gewoon 1920x1080 en full HD 1920x1080 zit hem tussen de manier waarop het op je scherm word gezet

gewone LCD schermen geven een interlaced signaal, maar Full HD schermen geven Progressief :)
Mij maakt het niet zo veel uit, maar sommige vinden het "blur" effect wat je bij interlacing krijgt irritant (als je naar een snelle sport op TV kijkt -voetbal bijv- dan zie je zon blur effect op een Interlaced scherm!)

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 24-07-2009 21:58 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

PilatuS schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 21:22:
[...]
Dat hele HD en Full HD is ook een beetje onzin. Het enige wat het zegt is een verticale resolutie van 720 of 1080 pixels. Een 15 jaar oude 21" CRT die je nu koopt voor 10 euro is ook Full HD :)
Mja, inderdaad wel logisch dat het werkt, zo extreem veel pixels zijn het niet... maar mijn FX5600 ging flippen met de laatste drivers (die de FX-serie nog supporte, natuurlijk). Maar kan ook aan mij liggen :P ik heb niet echt moeite gedaan om het op te lossen. Qua prestaties moet ook een oude kaart het makkelijk redden ja.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb een onboard videokaart dus ik zou niet weten welk merk het is.
1) "onboard videokaarten" bestaan niet. Iets wat onboard is zit per definitie niet op een losse kaart
2) hoezo "dus" - zoek toch gewoon op welk mobo in je systeem zit
3) los daarvan, hoe moeten wij iets zinnigs zeggen als we niet weten wat het is. We hebben geen glazen bol.

In je latere posts geef je meer info, maar daarbij geldt dat we niet vrolijk worden van volledige uitdraaien van tooltjes. We vragen specs, niet Everest blaat.

Tenslotte maak je een "welke moet ik kopen?" topic hiervan. Dat is op GoT niet de bedoeling. Een Tweaker kan zelf kiezen. Zie ook: **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.