Toon posts:

4850 x2 of 975 GTX of 4890 of ...?

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuwe grafische kaart, maar ik vraag me af welke kaart nu egt het beste is?
In mijn prijs klasse (max 225 euro) vallen de 4850 x2, de 975 GTX en de 4890. Ook de overclocked editions vallen binnen deze prijsklasse, maar welke moet ik kopen, of welke vooral NIET? En naar welk merk gaat de voorkeur uit?

• Darkstylo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-05 10:37
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:42:
Hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuwe grafische kaart, maar ik vraag me af welke kaart nu egt het beste is?
In mijn prijs klasse (max 225 euro) vallen de 4850 x2, de 975 GTX en de 4890. Ook de overclocked editions vallen binnen deze prijsklasse, maar welke moet ik kopen, of welke vooral NIET? En naar welk merk gaat de voorkeur uit?
975gtx? je bedoelt 275?
Anyway de 4890 performed aardig goed en je zou bijv.. nu 1 kunnen kopen en over paar maanden nog 1 de 4890 in CrossFire geven een uitstekend resultaat die in sommige testen zelfs de 295gtx verslaat, maar dan moet je moederboard het wel ondersteunen.

Welke spellen ga je spelen?

Voor ATI kaarten voorkeur: Sapphire en/of Asus
Voor NVidia kaarten voorkeur: XFX en/of Asus

AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x

• Axeor
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-07-2023
Dit lijkt me simpel, en dit kan ook alleen jij doen, aangezien sommige kaarten in sommige games beter presteren en andere in andere games.

Dus, open Google en zoek naar reviews en benchmarks

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

google is your friend.

Dit kun je best zelf even opzoeken.. er zijn genoeg benchmarks op internet te vinden en ook genoeg gebruikers ervaringen..

maar zoals Darkstylo al zegt hd4890 is the best bang for your buck ;)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Verwijderd

De GTX275 is naar mijn weten de beste van de 3, ik zou sowieso niet voor de HD4850X2 gaan.

Wat Darkstylo zegt lijkt me inderdaad wel een goed idee. :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Op GoT willen we je graag helpen als je tegen problemen aanloopt waar je zelf niet uit kunt komen, maar we verwachten wel dat je eerst zelf doet wat je kunt, en even de moeite doet de info die we al ter beschikking stellen goed door te nemen. We zijn geen helpdesk, willen het wiel niet steeds opnieuw uitvinden en gaan ook niet een keuze voor jou maken. Wat we wel willen doen is met je meedenken als je tegen een heel specifiek probleem aanloopt waar je gewoon met eigen zoekwerk niet uitkomt.

Helaas is dat hier nog niet het geval. Begin eens met je eisen duidelijk te krijgen. Afhankelijk van wat jij met je PC/videokaart doet (welke games? welk resolutie monitor?) en welke randvoorwaardes (stroomverbruik, ruimte in kast, herrie) je stelt kunnen er namelijk heel wat andere antwoorden uit je vraag rollen :o

Gelukkig laten we je daar niet met lege handen. Begin eens met het volgende goed door te nemen met een kladblokje ernaast. Geheid dat je na afloop een sloot aan zaken hebt waar je zelf naar op zoek kunt. Kom je niet uit een van die deelzaken, dan heb je wel wat waar je een topic voor kunt openen en wij je waarschijnlijk bij kunnen helpen :)

**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.