"Achievement" systeem voor Tweakers.net/GoT?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Elleu :)

Iedereen kent het principe van Achievements en/of Trophies wel. Een virtuele beloning voor het behalen van een bepaald doel.

In mijn ogen is dit een stimulans om iets te nét iets verder te spelen, het is simpelweg leuk om zo nu en dan een popup te krijgen met een prestatie-award.

Nu dacht ik, is zoiets voor op Tweakers.net geen leuke feature, indien te implementeren? Een soort medaille-room waar je als Tweaker zijn je historie terugziet in behaalde "doelen".
Zomaar een greep:

- Behalen van 25 +3 gewaardeerde posts op de FP
- Behalen 5000/10.000/20.000 posts op GoT
- Modereer 3000 reacties op de FP
- Plaats 5 V&A advertenties

Enz. enz., het idee mag duidelijk zijn. Ik denk dat heel wat gebruikers Tweakers hierdoor nog actiever (en positiever) zullen gaan gebruiken, daar dit als stimulans kan dienen voor e.e.a.

Schiet me maar af O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier is al een keer een topic over geweest meen ik me te herrineren, dit was toen een beetje 50/50.
Maar of het nou ooit op de planning is gekomen weet ik niet :P

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

we hebben toch het karma systeem? teminste dat is toch zoiets als een prestatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2024

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zie [feat] Achievements op Tweakers voor een soortgelijke discussie :)

Edit: natuurlijk te laat :(

[ Voor 14% gewijzigd door RoD op 24-07-2009 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
En ik maar denken origineel te zijn, excuus :P

/en Karma is inderdaad leuk, maar het kan altijd leuker/beter

[ Voor 41% gewijzigd door Exorcist op 24-07-2009 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Exorcist schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:04:
En ik maar denken origineel te zijn, excuus :P

/en Karma is inderdaad leuk, maar het kan altijd leuker/beter
Ik geef toe, ik zou het ook wel leuk vinden als ik soms een popupje krijg met "U heeft een achievement gewonnen door **** te doen".
Zou mij stimuleren om nog wat actiever te worden denk ik :)
Ik ben voorstander :P

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mij doet het helemaal niets, en het zou mijn post/TR/etc gedrag niet veranderen, verbeteren of verslechteren :) .

Iemand nog wat karma hebben? ;)

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 26-07-2009 23:35 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:14
Kom maar op >:) Ik heb nog 255k karma nodig om Terw_Dan in te halen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

GENETX schreef op maandag 27 juli 2009 @ 00:34:
[...]

*karmatransfer in progress*. Zeg maar ho! :P

Maar serieus: zolang het forum interessant blijft, heb ik wat ik wil. :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

GENETX schreef op maandag 27 juli 2009 @ 00:34:
[...]

Echt, wat boeit die Karma nou? Het is leuk om een fotoalbum te hebben van 4GB, maar als die 3GB was was het ook prima.

Achievements vind ik op zich wel grappig, maar ik kan me voorstellen dat het voor een boel mensen geen donder uitmaakt en dat die prima tevreden zijn dat ze wat karma verzamelen en hiermee wat features kunnen kopen in de karmastore.

Beter leer je eerst m'n naam eens goed te sschrijven

[ Voor 6% gewijzigd door TERW_DAN op 27-07-2009 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:26

crisp

Devver

Pixelated

TERW_DAN schreef op maandag 27 juli 2009 @ 00:41:
[...]
Beter leer je eerst m'n naam eens goed te sschrijven
Shift in blijven drukken terwijl je typed is erg vermoeiend ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

crisp schreef op maandag 27 juli 2009 @ 00:49:
Shift in blijven drukken terwijl je typed is erg vermoeiend ;)
offtopic:
Is het geen teken van onzekerheid als je je naam schreeuwt? :P . Vergelijkbaar met de grote sportauto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Achievements zijn een hype overgewaaid uit de (console)game wereld om het gebrek aan echte gameplay te verbergen en zogenaamde waarde aan een game toe te voegen door nutteloze activiteiten te koppelen aan een waarderingsysteem, waardoor de focus van gaming op statistieken gaat liggen en niet op gameplay of pure fun.

Zo, dat is eruit :)

Ik vind achievements voor een forum/site dan ook weinig te voegen, de mensen moeten intrinsiek gemotiveerd zijn om waarde toe te voegen. Verder zeggen een hele hoop kwantitatieve indicatoren die zich lenen voor achievements helemaal niets over de kwaliteit.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Wat moet/kun je er mee?
Is het niet een andere manier van je e-penis willen meten? Er ZIJN al 'achievments', in de vorm van SG en NSTM, en een volgende stap, HK. Kortom, zoals de meesten hier, mis ik de toegevoegde waarde. Bovendien zie ik het als een uitnodiging (voor sommigen) om te gaan post-hoeren om de volgende achivement te krijgen, en dat lijkt me geen voortuitgang.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zou eerder wat zien in iets wat aangeeft wat je ratio nemen/geven is, dwz wat is je ratio van eigen topics en topics waarin je hebt bijgedragen. Helpdeskusers or community-leachers worden zo wat duidelijker, doordat ze alleen maar (tech)topics openen zonder ooit iemand anders ergens mee te helpen. Alleen is dat lastig met de grote topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:14
defiant schreef op maandag 27 juli 2009 @ 01:05:
Achievements zijn een hype overgewaaid uit de (console)game wereld om het gebrek aan echte gameplay te verbergen en zogenaamde waarde aan een game toe te voegen door nutteloze activiteiten te koppelen aan een waarderingsysteem, waardoor de focus van gaming op statistieken gaat liggen en niet op gameplay of pure fun.
_/-\o_

Heel mooi omschreven. En zoals gambieter al aangaf: Zolang het forum goed is is alles top!

Ik heb liever dat mensen geheel vrijwillig een goede review maken ipv 10 kut reviews de grond uit stampen waar niemand wat aan heeft, puur om een achievement te halen |:(

Stel je eens voor als HK-lurkers opeens een tech post proberen te maken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGoC
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-07-2020

TGoC

FP fan

Ik zou niet weten waarom we dit nodig hebben. Ik neem aan dat je een soortgelijk zoals op wikipedia bedoeld. Waar je "medailles" en dergelijke kan krijgen voor goede prestaties.

Main issue: Mensen gaan status-whoren. Hetzelfde waarom het moderatiesysteem recentelijk flink is gewijzigd.

Daarnaast is er een grote groep mensen die hier niet op te wachten staat. Want we hebben al een beloningsysteem namelijk Karma en de bijbehorende karmashop.

Als alles fout gaat: Reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

defiant schreef op maandag 27 juli 2009 @ 01:05:
Met andere woorden: Het e-peen systeem :D

Karma zut is genoeg, kom je met zulke dingen krijg je er enkel misbruik van (random 5 VA's etc) en heeft totaal geen toegevoegde waarde tot het forum.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
SinergyX schreef op maandag 27 juli 2009 @ 10:39:
[...]

Met andere woorden: Het e-peen systeem :D

Karma zut is genoeg, kom je met zulke dingen krijg je er enkel misbruik van (random 5 VA's etc) en heeft totaal geen toegevoegde waarde tot het forum.
Zo kun je het bekijken, ik zie het puur als "beloning" voor veel van je tijd doorbrengen op Tweakers en/of GoT.

Zoals ik al zei, een stimulans die wellicht tot gevolg heeft dat men vaker terugkomt en meer nuttige bijdrages doet. Het Karmasysteem werkt namelijk hetzelfde in de hand; 900 Karmapunten voor een review kan voor mensen ook een "verkeerde" reden zijn iets in elkaar te flansen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Achievements zijn leuk maar vrij onzinnig als je het mij vraagt. We hebben het karma systeem al die je in de karma store kunt besteden om je 'beloning' op te halen als het ware. Ook nog een achievement systeem er bij naast is imho dubbelop. Ook ben ik bang dat je een averechts effect krijgt doordat mensen 'onzin' posts gaan plaatsen enkel en alleen voor de achievements. Hier wordt tweakers dus niet fanatieker op maar enkel rommelig. De mensen die fanatiek posten/modereren etc. doen dat omdat ze het leuk vinden om hun mening te delen c.q. anderen te helpen. Dit zal voor deze mensen niet toenemen als ze er een plaatje van een medaille mee zouden verdienen.

Just my 2 cents.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Pagina: 1