Hoi,
Aan steeds meer computerspelletjes worden achievements toegevoegd. Nou is Tweakers geen spelletje, maar ik vind het wel aardig, en daarom post ik het: misschien dat er anderen zijn die ook een aantal achievements op Tweakers zouden willen zien.
Bijv:
[a] 1/ 100 / 1000 / 10000 / 100000 posts op GoT
[b] ' vertel je verhaal ' (open een tweakblog)
[c] karmahoer (verzamel 10000 karmapunten)
[d] donateur (open een abbo bannervrij)
[e] 'beeldkluisteraar' (x-aantal pageviews bereikt ~ tweakotine)
[f] 'erelid' (2 jaar lang een actief account hebben)
[g] 'expert reviewer' (schrijf 10 productreviews die minimaal 4 sterren hebben opgeleverd)
[h] Super commentator (behaal minimaal 50 +2-niveau posts)
[i] Top democraat (minimaal 100x in gestemd in de FP polls)
[j] ' bezoek de FP iedere dag voor een maand lang'
[k] Groothandelaar: minimaal +100 feedbackscore op V&A
[l] 'Mod maar raak' (minimaal 10000 reacties gemod)
enz. Ik ben niet echt geweldig creatief, maar er zijn vast leuke achievements te bedenken die niet extra onzin posts moeten opleveren (want daar zit vrijwel niemand op te wachten). En die een grappige naam en omschrijving hebben.
Als je de grens maar hoog genoeg legt kun je bij sommige (niet overal hoeft de grens hoog te liggen) achievements er voor zorgen dat de grens zo hoog ligt dat het niet de moeite loont om daar een week lang als een robot voor te werken, maar laag genoeg dat het over een langere periode wel haalbaar is. Bv: mod maar raak: 10k heeft geen zin om als een gek te gaan lopen modden omdat zelfs met 24/7 je er nog een maand over zou doen; maar de eerlijke modder die consistent over een langere periode regelmatig mod behaalt hem wel eerlijk (bijv: na 2 jaar lang modden zit ie wel op 10k)
Ensommigen kun je invoeren zonder terugwerkende kracht zodat iedereen een eerlijke kans heeft.
Zie bijv leuke achievements op WoW:
http://www.wowhead.com/?achievements=92
Aan steeds meer computerspelletjes worden achievements toegevoegd. Nou is Tweakers geen spelletje, maar ik vind het wel aardig, en daarom post ik het: misschien dat er anderen zijn die ook een aantal achievements op Tweakers zouden willen zien.
Bijv:
[a] 1/ 100 / 1000 / 10000 / 100000 posts op GoT
[b] ' vertel je verhaal ' (open een tweakblog)
[c] karmahoer (verzamel 10000 karmapunten)
[d] donateur (open een abbo bannervrij)
[e] 'beeldkluisteraar' (x-aantal pageviews bereikt ~ tweakotine)
[f] 'erelid' (2 jaar lang een actief account hebben)
[g] 'expert reviewer' (schrijf 10 productreviews die minimaal 4 sterren hebben opgeleverd)
[h] Super commentator (behaal minimaal 50 +2-niveau posts)
[i] Top democraat (minimaal 100x in gestemd in de FP polls)
[j] ' bezoek de FP iedere dag voor een maand lang'
[k] Groothandelaar: minimaal +100 feedbackscore op V&A
[l] 'Mod maar raak' (minimaal 10000 reacties gemod)
enz. Ik ben niet echt geweldig creatief, maar er zijn vast leuke achievements te bedenken die niet extra onzin posts moeten opleveren (want daar zit vrijwel niemand op te wachten). En die een grappige naam en omschrijving hebben.
Als je de grens maar hoog genoeg legt kun je bij sommige (niet overal hoeft de grens hoog te liggen) achievements er voor zorgen dat de grens zo hoog ligt dat het niet de moeite loont om daar een week lang als een robot voor te werken, maar laag genoeg dat het over een langere periode wel haalbaar is. Bv: mod maar raak: 10k heeft geen zin om als een gek te gaan lopen modden omdat zelfs met 24/7 je er nog een maand over zou doen; maar de eerlijke modder die consistent over een langere periode regelmatig mod behaalt hem wel eerlijk (bijv: na 2 jaar lang modden zit ie wel op 10k)
Ensommigen kun je invoeren zonder terugwerkende kracht zodat iedereen een eerlijke kans heeft.
Zie bijv leuke achievements op WoW:
http://www.wowhead.com/?achievements=92
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2009 15:04 ]