Toon posts:

GF 9800GX2 geeft ineens problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een klein jaar heb ik prima alles kunnen met mijn setup, en zonder andere hardware/software te installeren kreeg ik in games ineens vreemde kleuren te zien en werd het systeem traag. Na een aantal reboots en dezelfde problemen bleef mijn windows ineens hangen bij de laadbalk.

Daarop heb ik format c:\ gedaan en dezelfde windows versie opnieuw geinstalleerd. Hierbij krijg ik tijdens het installeren van de viodekaart drivers steeds hetzelfde probleem. Zodra het scherm even zwart hoort te worden om resolutie en dergelijke te veranderen blijft mijn scherm oneindig zwart en heb ik linksboven in het scherm een knipperend streepje.

Volgens mij loopt hierbij de pc gewoon door en de monitor blijft ook actief beeld geven (zwart scherm + knipperend streepje). Als ik een tijdje wacht dan lijkt het dat de drivers geinstalleerd zijn en bij een reboot blijft de pc wederom hangen bij de laadbalk van windows.

Ik heb al meerdere keren via de veilige modus de oude drivers volledig verwijderd en verschillende versies geprobeerd. Zodra ik mijn oude GF7600GS in de pc stop werkt alles weer perfect. En zolang ik de drivers van de videokaart niet installeer kan ik ook gewoon echt alles doen met de pc.

De volgende drivers heb ik geprobeerd:
- 178.24WHQL
- 190.38WHQL
- De meegeleverde drivers van Asus zelf 173.xx

Mijn specs:
Intel Core 2 Duo E8400
Kingston 2GB DDR2 (2x1GB) PC6400 800Mhz X2
MSI P35 Neo2-FIR, P35
Asus 9800GX2
Corsair HX520W
Windows XP 32bit SP2

Ik heb alleen een videokaart aangesloten en de rest is allemaal onboard. Met de meegeleverde Asus drivers heeft de pc dus bijna een jaar perfect gedraait.

Wat heb ik al geprobeerd:
- Hardwareversnelling uitgezet
- Gecontroleerd of de videokaart in de bios op PIC-E staat
- veel formats gedaan en verschillende drivers geprobeerd.
- De mogelijk tot het gebruik van een VGA aansluiting i.p.v. de DVI aansluiting kan ik helaas niet testen omdat ik daarvoor niet de juiste kabel heb.
- Bij de oude windows installatie waar het probleem begon heb ik ook nog een systeemherstel gedaan maar dit hielp ook niks. terwijl de pc op het punt van de systeemherstel wel goed werkte.

Ik hoop dat jullie nog tips hebben, erg vreemd dat dit 'spontaan' zo naar voren komt zonder verandering van software/hardware.

• BmwFreax
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-05-2023
Je zegt het eigenlijk zelf al, je videokaart is defect.
Als het wel allemaal goed werkt met je oude GF7600GS.
Waarschijnlijk is er een deel van je videokaart defect wat pas word aangestuurd op het moment dat je de werkelijke drivers gaat installeren.

Dus garantie gaan claimen op je Asus 9800GX2 want daar zit zoiezo 3 jaar op.

• prime9391
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-05-2025

prime9391

Eat this

Ik vrees helaas dat je videokaart is overleden. Die rare kleurtjes die je zag zijn artifacts. Kenmerkend wanneer een kaart te warm wordt of gaat overlijden. En vooral omdat alles gewoon functioneerde met je oude 7600. Beide kunnen aan de hand zijn, vooral het het broeierige weer van de laaste dagen. Maar de leeftijd van de kaart is dan niet heel lang geweest. Ik hoop voor je dat je de bon nog hebt, toch eventjes de winkel bellen waar je hem gekocht hebt!

Core i7 920| 3x 1Gb Corsair xms| msi x58 platinum| xfx gtx 260| 2x 1000 gb Samsung Spinpoint|

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.overclock.net/attachments/pc-games/90351d1229011951-wow-these-artifacts-something-else-artifact1.jpg

Bovenstaande is wat ik ongeveer kreeg. Toevallig heeft een vriend van me precies dezelfde kaart. Die zou ik even kunnen testen en dan eventueel terugsturen voor garantie.

• prime9391
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-05-2025

prime9391

Eat this

Haha dit soort arti's had ik ook met mijn 6800, loopt nog ergens een draadje, maar die was dus ook dood.Even controleren met dezelfde is altijd handig/slim om te doen, om zo uit te sluiten dat het echt geen driver/ geheugenprobleem(meest waarschijnlijk anders) is. Sterkte alvast

Core i7 920| 3x 1Gb Corsair xms| msi x58 platinum| xfx gtx 260| 2x 1000 gb Samsung Spinpoint|

Verwijderd

mijn 9800gx2 is gecrasht na het installeren van de 190.38 drivers mischien bij jou ook gebeurd.Andere mensen hebben ook problemen gehad met de fancontrol met deze drivers.Ik heb nvidia al gemailed er over....geen reactie natuurlijk.althans nog niet.Maar je bent dus niet de enige waarbij zn grafische kaart kapot is gegaan!

edit:Haal voor straf vanmiddag een 4870x2 op...

Grafische kaart kapot??? Ik heb dus bijna hetzelfde.

Ik heb ook een topic gestart over deze drivers om tekijken wie er nog meer problemen hebben!

Ik heb wel wat mailtjes gehad maar bijna niemand reageert in dit topic jammer genoeg

Verwijderd in "Problemen met de nieuwe nvidia 190.38 WH..."

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2009 11:13 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 09:48:
[afbeelding]

Bovenstaande is wat ik ongeveer kreeg. Toevallig heeft een vriend van me precies dezelfde kaart. Die zou ik even kunnen testen en dan eventueel terugsturen voor garantie.
Als er problemen zijn met de fancontrol, houd dan de fans/temperatuur wel even goed in de gaten als je de kaart van die vriend probeert natuurlijk :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem ligt bij mij denk ik niet specifiek aan de nieuwste drivers, het probleem begon al voordat ik die probeerde te installeren.

Bij de kaart van mij vriend ga ik in ieder geval de meegeleverde drivers eerst proberen, daar heb ik eigenlijk nooit problemen mee gehad.

Verwijderd

Sorry, laat maar, verkeerde topic...

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2009 22:32 ]

Pagina: 1