Toon posts:

Mobo OK, toch zwart beeld met 9800GX2, HD4780

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou hier het verhaal.....

Ik heb gister de driver 190.38 WHQL geinstalleerd.Daarna heb ik nog een uurtje beeld gehad op mn 9800gx2.En daarna niet meer na een herstart....Ik heb van alles geprobeerd eerst een andere graka....wou toen nog niet baten.Daarna mijn processor in een andere computer geprobeerd en die was gewoon goed.Heb vandaag mijn moederbord eruit gehaald om te testen want ik dacht dat het hier dus aan lag.Had mijn ram namelijk ook al getest.En was gewoon goed.Nadat ik mijn moederbord er uit had gehaald en alles ging testen ook weer met een andere grafische kaart (ati 4550)deed die het wel.Ik in 1 keer weer beeld.Toen mn 9800gx2 weer geprobeerd.Geen beeld natuurlijk.Zou het mischien de psu nog kunnen wezen?Ik heb geen mensen waar ik dit kan testen want hun psu zijn allemaal niet zwaar genoeg vgoor mijn graka.

WIEOWIE WEET RAAD?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan je die 9800gx2 niet in een andere computer testen? Dan weet je zeker of het daar wel of niet aan ligt :)
Edit:
Eventueel een psu ergens lenen?

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 22-07-2009 14:23 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
niemand die ik ken heeft een zware voeding...

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:57:
niemand die ik ken heeft een zware voeding...
Of de andere kant op, kan je misschien een zware kaart in je systeem+psu doen?
Op een bepaalde manier moet je een van deze twee variabelen afstrepen om te weten of het aan de kaart of aan de psu ligt.
(Al vrees ik het ergste voor de kaart)

Edit:
Welke psu hebben we het eigenlijk over en wat zijn de specs van de rest van je systeem (incl videokaart)?
Dan kunnen we je beter helpen :)

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 22-07-2009 15:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de rest van de configuratie...
Behuizing:
Antec Ninehundred

Processor:
Intel q6600 op 3.6ghz

Moederbord:
Gigabyte GA-P35-DS3

Grafische kaart:
Club3D Geforce 9800GX2

Geheugen:
Corsair CM2X1024-6400C4DHX
(4 Modules van 1042MB)

PSU:
Cooler master Real Power M520
(520 Watt modulaire voeding)

CPU Cooler:
Scythe NINJA 2

Geluidskaart:
Sound Blaster x-fi 5.1

• anandus
  • Niet online
Ik zit me te bedenken, als je misschien nog ergens harde schijven hebt liggen, hang een aantal ervan aan je psu+de Ati (en de rest van je systeem). Dat zou de psu goed moeten belasten.
Ik geloof dat een schijf 15W nodig heeft (zoek op internet welk wattage de verschillende kaarten/gpu's hebben).
Zo kan je het stroomverbruik van je kaart nabootsen.
Kijk of-ie dan boot :)

Edit:
En als je een multimeter hebt, kijk dan hoe de 12V- en 5V-lijn is :)

Al zou het makkelijker zijn om die grafische kaart ergens te testen :P

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 22-07-2009 15:30 ]

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-04 13:04
opstarten met die 4550 en alle nvidia drivers verwijderen?
daarna nvidia kaart er terug in proppen en kijken wat ie dan doet.

slaat de koeler van de kaart wel aan verder?

mocht je kaart echt kapot zijn dan verwijs ik je naar de link in mijn onderschrift :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een Q6600 op 3,6 GHz? Heb je ook al geboot op z'n normale snelheid?

Verwijderd

Topicstarter
@yesseterror
Ja de koeler slaat wel aan maar ik denk dat ik niet de drivers hoef te verwijderen want ik heb er dus een andere schijf aan hangen als ik hem test en die is leeg het is alleen om te testen namelijk....
@exorcist
Dom maar nog niet geprobeerd eigenlijk ga ik gelijk even doen!! bedankt voor de tip!
@anandus
Geen multimeter helaas.

Edit @exorcist
Geprobeerd en werkt niet.

Mijn lichtjes in de zijkant van de kaart(pci-e) die oplichten om aan te geven of mn 9800gx2 genoeg stroom krijgt.Zijn wel groen.
Als ik er niks op aansluit worden ze namelijk rood

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2009 15:59 ]

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:18

Pixeltje

Woo-woohoo!

Die Voeding moet dat syteem gemakkelijk kunnen handelen. maar het wordt me nog niet helemaal duidelijk of je geprobeerd hebt het systeem te starten met een andere videokaart erin?

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:47
bakker3000,
ligt er ergens bij jou in de buurt een winkel waar ze pc onderdelen verkopen? Bij de MyCom heb ik een jaartje geleden even alles laten nakijken, omdat ik geen vervangende hardware had. Ze vroegen hier toen iets van 10 euro ofzo voor (dat was dan moederbord/VGA/geheugen/processor/schijven/PSU allemaal apart, samen & met hardware wisselen).

Verwijderd

Topicstarter
@pixeltje ik heb ook een andere videokaart geprobeerd en toen kreeg ik wel beeld.Ik kon iig weer in de bios komen!Zou het kunnen zijn dat als mijn 9800gx2 wel aangeeft dat er stroom op staat dan gaan de pci-e ingangen groen branden.Dat hij toch te weinig stroom krijgt?en daarom niet door wil starten!Ik vind het ook ****** als ik voor niks een nieuwe videokaart bestel....want dat ding was voor dat ik de nieuwe drivers installeerde gewoon goed...

@vipeax ik denk dat dat mn laatste optie is en dat ik mn videokaart even wegbreng naar een comp. winkel en daar even laat testen of ie het daar wel doet.En als dat het niet is dan moet het de voeding wel zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2009 14:14 ]

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:18

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 14:09:
1
@pixeltje ik heb ook een andere videokaart geprobeerd en toen kreeg ik wel beeld.Ik kon iig weer in de bios komen!Zou het kunnen zijn dat als mijn 9800gx2 wel aangeeft dat er stroom op staat dan gaan de pci-e ingangen groen branden.Dat hij toch te weinig stroom krijgt?en daarom niet door wil starten!Ik vind het ook ****** als ik voor niks een nieuwe videokaart bestel....want dat ding was voor dat ik de nieuwe drivers installeerde gewoon goed...

2@vipeax ik denk dat dat mn laatste optie is en dat ik mn videokaart even wegbreng naar een comp. winkel en daar even laat testen of ie het daar wel doet.En als dat het niet is dan moet het de voeding wel zijn.
1: Het is onwaarschijnlijk dat hij aangeeft dat er voldoende stroom op staat, en dat er vervolgens onvoldoende stroom op staat. Logischer is het dat de driverupdate iets (misschien fancontrol?) in de war heeft geschopt, waardoor het ding ongemerkt te heet is geworden, en daardoor gestorven is.

2: Wegbrengen is een goedkope, maar trefzekere manier van uitsluiten, doen dus!

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

Verwijderd

Topicstarter
@pixeltje. ik haal morgen mn 4870x2 op dus dan weet ik het ook zeker.Maar de oorzaak die jij noemt...
Ik dacht precies hetzelfde.Maar goed morgen weet ik het zeker en dan zie ik wel....
Bedankt voor alle reacties!!!Ik laat morgen nog wel even weten of het nu dan zeker de 9800gx2 was!!

Verwijderd

Als alle goenoemde zaken niet helpen is je mobo dus kaputt....

Heb je e.e.a. al eens geprobeerd met alles eruit (behalve de graka dan)? Alle stekkes op de graka goed aangesloten?

Heb je nog garantie op het mobo?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb echt alles nu al geprobeerd en nee geen garantie op het mobo toen ik alles er uit had deed een ati4550 het wel maar toen ik alles er weer in zette en net weer de 4550 weer probeerde ook al geen beeld ik kan denk ik nu wel concluderen na 3 grafische kaarten proberen..... dat het mobo toch stuk is....

Verwijderd

Maar wat voor aansluitingen zitten er op die X2 graka's? 2x 6 pins of ook nog 8 pins? Heb je die ook daadwerkelijk aangesloten?

(ik weet niet zeker of je met PCI-e nu je x16 slot bedoelt of die connectors)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2009 22:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
op48070x2 zitten 2 pci-e 6pins connector de 9800gx2 een 6 en een 8 pins.en de ati4550 zit er geen 1 op die steek je dr in en pakt zn stroom van het mobo

Verwijderd

Pixeltje schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 21:40:
[...]

1: Het is onwaarschijnlijk dat hij aangeeft dat er voldoende stroom op staat, en dat er vervolgens onvoldoende stroom op staat.
Sowieso krijgt apparatuur geen stroom geleverd, stroom wordt er genomen en spanning geleverd.
Logischer is het dat de driverupdate iets (misschien fancontrol?) in de war heeft geschopt, waardoor het ding ongemerkt te heet is geworden, en daardoor gestorven is.
Die kans is nog kleiner dan nul.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 22:55:
op48070x2 zitten 2 pci-e 6pins connector de 9800gx2 een 6 en een 8 pins.en de ati4550 zit er geen 1 op die steek je dr in en pakt zn stroom van het mobo
De HD4870X2 heeft sowieso een 6 en 8 pins en deze moet je ook alle twee aansluiten, als je twee 6 pins aansluit geeft die aan op je beeld (rode letters zwart scherm PC en de PC start niet door) ;)

Verwijderd

Topicstarter
niet als er arctic accelero op zit dan is ie 2x 6 pins!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 23:02:
Mis ik iets?
Wat heeft een aftermate koeler nodig met het design van een PCB?

Daarnaast zijn twee 6 pins theoretisch gewoon te weinig. (75 Watt 6 pins, 75 Watt 6 pins en 75 Watt PCIe slot = 225 Watt en de HD4870X2 neemt gewoon meer dan dat. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2009 23:10 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 23:02:
Ik snap eerlijk gezegd niet helemaal wat je bedoelt?

Heb je een voeding met 1x of 2x 6 pins? Probeer anders eens gewoon aan te sluiten...

Verwijderd

Topicstarter
de 4870x2 komt net uit een werkende computer dus die doet het met 2x 6pins.
mijn voeding heeft alle aansluitingen die nodig zijn voor allebei de kaarten dus dat is ook niet het probleem.
dit is getest op een pc 150 km hier vandaan had ik de 9800gx2 maar mee genomen dan had ik die kunnen testen...maar helaas

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 23:13:
de 4870x2 komt net uit een werkende computer dus die doet het met 2x 6pins.
En dat is 100% zeker want ben nog niet een HD4870X2 tegen gekomen die genoeg had aan twee 6 pins aansluitingen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het vanavond zelf gezien, dus dat is idd 100% zeker.
Wanneer hij te weinig stroom krijgt, gaan er ledjes branden op de videokaart en die branden niet.
edit en mijn 9800gx2 had ook genoeg aan een verloopje met een 6 naar 8 pins dus dat is in weze hetzelfde!!

maar goed dat neemt niet weg dat een 4550 die het zonder pci-e voedingskabel.nu ook niet meer doet dus...

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2009 23:39 ]

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:47
Of die PCI-E slot is tijdens het testen ook nog eens kapot gegaan...
tevens werkt een 4870X2 wel degelijk met 2x 6-pin, echter heb je dan geen mogelijkheid tot overclocken (best zonde dus, maar het kan wel).

Verwijderd

Topicstarter
is dat zo???Dat wist ik niet maar goed die kaart is snel zat....
Maar goed ik zal dus ook nog wel mn mobo vervangen morgen en dan zien we wel weer eerst ga ik morgen naar de winkel om die 9800gx2 en 4870x2 en mn voeding te laten testen met die kaarten....En dan zie ik wel weer.En als die 9800gx2 toch goed blijkt te zijn verkoop ik die wel weer.iig bedankt voor al jullie hulp en vipeax kun je mij uitleggen waarom ik dan niet meer kan overklokken met die kaart?

edit:ik zal het laten staan,die zinsopbouw zal wel komen doordat ik moe ben.(ook van die computer) :+

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2009 01:41 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bakker3000, ik snap dat het laat is en dat je gefrustreerd bent, maar zou je aub een beetje de moeite kunnen doen om wat rustiger en duidelijker te schrijven. Tip: een zin begint met een hoofdletter en eindigt met een punt. Het is echt pijnlijk om zo te lezen en dat is jammer want het leidt af van de inhoud van wat je probeert te zeggen.

Als ik het zo lees heb jij gewoon iemand nodig met een goede voeding en goede aansluitingen met wie je onderdelen uit kunt wisselen om te testen waar het fout gaat. Het is misschien soms mogelijk om onderdelen werkend te krijgen met minder aansluitingen dan officieel vereist, maar dat wil zeker niet zeggen dat het altijd zo gaat werken.

Doe ook minder aannames:
en mijn 9800gx2 had ook genoeg aan een verloopje met een 6 naar 8 pins dus dat is in weze hetzelfde!!
Is dat wel zo? Weet je zeker dat alle pins op de videokaart gezamelijk zijn doorverbonden? Zo niet mag je dit zeker niet zo roepen.

Wederom, stop met gepruts met niet-officiele-setups-die-misschien-zouden-kunnen-werken. Totdat je de boel volledig aangesloten hebt zoals bedoeld, dus incl 8-pins PCIe voeding waar ndoig, kun je nergens sluitende conclusies over trekken. Dat betekent mogelijk dat je een tijdje zonder zo'n high-end kaart moet doen totdat je het weet, maar het is veel verstandiger dan lukraak onderdelen beschuldigen van kapot zijn en dan lukraak vervangen. Dat gaat je alleen maar geld kosten en tenzij je heel erg geluk hebt gaat het ook niet helpen.

Mbt het niet meer krijgen van beeld met de HD4550: als je onvoorzichtig bent geweest kan het zijn dat je je moederbord nu daadwerkelijk beschadigd hebt, maar waarschijnlijker is dat de CMOS het allemaal niet meer snapt. Gewoon een CMOS clear of een ATX reset zou wel eens wonderen kunnen doen.

Je topictitel is hier wederom niet zoals we op GoT willen zien, en ook je taalgebruik en de eigen inzet die je hier toont is niet echt in orde. Ik ga dit topic desondanks nog niet sluiten, maar wel de topictitel aanpassen.

"Grafische kaart kapot???" -> "Mobo OK, toch zwart beeld met 9800GX2,HD4780"

Ik zou je dus met klem willen vragen om even diep adem te halen voor je post, en om bij alles wat je denkt "100% zeker" te weten even heel goed stil te staan of dat echt zo is en je niet een aanname doet die je niet mag doen. Jij komt er zelf niet uit, dat betekent dus dat jij het zeker *niet* 100% weet. In dat geval heb je er zelf veel meer aan om aannames achterwege te laten en je te beperken tot de feiten die je zonder aannames echt weet - en die feiten en niet je aannames hier te posten. Daar hebben we allemaal meer aan.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste op mijn voeding zit op zeker wel een 6 en een 8pins aansluiting.clr cmos heb ik ook al geprobeerd maar ik zal het nog een x proberen door mn batterij er een tijdje uit te halen en Die 4870x2 heeft met een accelero koeler gewoon 2 6 pins aansluitingen.Dat is idd een verloopje,maar precies zoals het hoort met een accelero koeler,met de gewone koeler er op heb je idd een 6 en een 8pins aansluiting.Maar dit is in wezen hetzelfde.De 4870x2 deed het gister nog bij iemand anders thuis.Ik ben mischien wat snel geweest met conclusies trekken.Dat is idd waar!!En idd het heeft me nu al weer een hoop geld gekost!De hd4550 doet het nog steeds alleen niet op mijn mobo maar wel op die van mijn vriendin dit is een itx bord.Dus kunnen mijn eigen videokaarten er niet op.Er zit ook helaas een 170 watt voeding in die computer dus testen op mijn mobo met die kaarten gaat niet.Ik heb mijn processor ook al getest in haar computer dus die is ook gewoon goed.De voeding zou het eventueel nog kunnen wezen.Daarom ga ik die vanmiddag laten door meten en de kaarten laten testen.Vergeef me dat ik moe was gister.Maar ik ben al zeker 4 dagen bezig om dit probleem op te lossen....En weet jammer genoeg nog steeds niet wat er aan de hand is!Ik hoop vanmiddag uitsluitsel te hebben.Als iemand verder nog wat weet,laat het me weten.

Iedereen bedankt iig voor de hulp.

Verwijderd

Je kan die kaart prima proberen in een PC met een wat mindere PSU hoor.

Het stroomverbruik schiet pas echt omhoog wanneer je een 3D applicatie start die de GPU gaat belasten. Voor 2D gebruik (Beeld) heb je echt geen 550W voeding nodig hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dit kan dus niet want dan zit de processor in de weg.Dan moet ik hem dus opstarten zonder processor...
Gaat helaas niet werken anders had ik het allang gedaan natuurlijk....

edit:heb nog een x de cmos leeg gehaald door de batterij er af te halen een dikke tien minuten...En nog steeds niets....

edit 2:ik vergeet er bij te vertellen dat ik ook mn geheugen heb getest.

edit 3:Ik kom vannacht thuis en wonder boven wonder hij doet t weer..... :)
dit topic kan dicht!!

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2009 03:28 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 13:26:
[...]

edit 3:Ik kom vannacht thuis en wonder boven wonder hij doet t weer..... :)
dit topic kan dicht!!
GoT is geen helpdesk met "tickets" die dichtgaan als je probleem opgelost is. GoT is een plek voor discussie over een onderwerp - wat prima iemand's probleem kan zijn, maar als men erna nog verder wil discussieren is het ook prima.

Alleen topics die niet aan het beleid voldoen gaan dicht. Dit topic was niet perfect, maar het werd tijd je een kans te geven. Het is erg jammer dat je met deze laatste post laat blijken dat we dat voor niets gedaan hebben - je ziet GoT alsnog als helpdesk :/

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is heeeel knap,dat jij weet wat ik denk.....Maar goed je hebt wel een hele slechte indruk van mij.Ik ga er niet eens meer tegen in....

Edit:Ik zal je nog even verbeteren.Het is 4870 geen 4780! aangezien jij de titel verandert.En dan hoort er zelfs nog x2 achter...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 01:19 ]

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-12-2025
Je kan tenminste zeggen wat het nu weer doet en uitleggen wat je gedaan hebt.
Ik begrijp Dion_b wel, je typt vrij onplezierig, het leest gewoon heel vervelend.
Maar laat ik er maar niet verder op ingaan aangezien ik er niet mee te maken heb.

Ontopic: Fijn dat je pc het weer doet!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het hem juist....Alles doet het zo maar weer.Hoe dat gebeurt is...Ik weet het niet.Ik bouw misschien al wel 10 jaar eigen systemen en dit heb ik nog nooit meegemaakt.En idd fijn dat hij het weer doet.Mijn 9800gx2 is en blijft kapot.Ik draai nu met een 4870x2.En waarom die het eerst niet deed?Ik weet het echt niet.

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 10:37:
En waarom die het eerst niet deed?Ik weet het echt niet.
Zou je dat dan alsnog niet uitpluizen? :)
Anders ben je over een week weer terug in dit topic met een "hij doet het niet meer" ;)

Magie en 'dingen die het zomaar doen' bestaat niet in deze wereld (althans, niet in de mijne).
Er moet een reden zijn dat-ie het opeens weer doet, wat heb je veranderd toen je thuiskwam? Of heeft er iemand anders aan gezeten? Is het een hitteprobleem geweest?

[ Voor 30% gewijzigd door anandus op 29-07-2009 11:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee geen hitte probleem.(antec900).Laten we toch hopen dat hij het gewoon blijft doen.

Toen ik thuis kwam probeerde ik hem gewoon nog een keer.(Er kon niemand aangezeten hebben.)En hij deed het gewoon weer.Ik geloof ook niet in magie.Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit!
Ik ben gewoon blij dat hij weer werkt.Ik laat mooi alles in de kast zitten en ga niks meer testen want straks doet hij het weer niet.

Laat het dan voor 1 keer maar magie zijn. ;)

Verwijderd

Hao

Heb ook 9800 X2 en na driver update vandaag zwart beeld na installatie. Start windows wel op maar bij inlogscherm zwart beeld....en na paar seconden geen signaal.

Kortom ligt niet aan je videokaart

Martin

Verwijderd

Topicstarter
Nou hij doet het toch echt niet meer bij mij...En dat zwarte beeld blijft bij mij wel wat langer,namelijk:altijd!!En niet alleen in mijn computer ook in die van anderen...Gelukkig doet die van jou het nog wel.Maar praat je hier echt over seconden of echt langer?
Pagina: 1