Dan moet ik hem opnieuw gaan instellen iedere dag ? (dat is wat ik weet in ieder geval)cailin_coilleach schreef op woensdag 25 november 2009 @ 21:41:
> een box die wel uit kan
stekkerblok met schakelaar? neem voor mijn part zo'n stopcontact met afstandbediening
Probeer het maar.rg-mohwa schreef op woensdag 25 november 2009 @ 21:53:
ja dat is zo maar als ik aan upc voorleg dat ik geen Scart meer op mijn tv heb zitten en alleen maar gebruik kan maken van HDMI (dat heeft de thompson namelijk niet) Hoop ik dat ze mij toch kunnen helpen want ik zit eigenlijk niet te wachten op 5 euro per maand voor een HDD recorder
Heb je het al ooit geprobeerd? De Mediabox hoeft niet opnieuw ingesteld te worden wanneer je 'm uit- en aanzet.rg-mohwa schreef op woensdag 25 november 2009 @ 21:55:
[...]
Dan moet ik hem opnieuw gaan instellen iedere dag ? (dat is wat ik weet in ieder geval)
Ik wou net zeggen. Al die instellingen bewaart ie gewoon intern hoor. Het enige is dat je dus de eerste keer dat je op een dag gaat kijken wel even een minuutje moet wachten tot ie helemaal geboot is.sylvesterrr schreef op donderdag 26 november 2009 @ 07:40:
[...]
Heb je het al ooit geprobeerd? De Mediabox hoeft niet opnieuw ingesteld te worden wanneer je 'm uit- en aanzet.
Liege, liege, liegebeest!
Reken dan op 9 euro per maand voor HDTV.rg-mohwa schreef op woensdag 25 november 2009 @ 21:53:
ja dat is zo maar als ik aan upc voorleg dat ik geen Scart meer op mijn tv heb zitten en alleen maar gebruik kan maken van HDMI (dat heeft de thompson namelijk niet) Hoop ik dat ze mij toch kunnen helpen want ik zit eigenlijk niet te wachten op 5 euro per maand voor een HDD recorder
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
M'n vader had gisteravond een raar probleem met de UPC-box (zonder HD). Hij was TV aan het kijken en opeens viel dat ding uit, geen beeld... toen hij hem weer aanzette moest hij de UPC-box weer opnieuw instellen, inclusief taal en activeringscode. Vervolgens was een aantal zenders niet meer op hun oude plek en was de complete HDD die er in zit gewist (stond best veel op). De zenders staan inmiddels weer op de goede plek, maar de opgenomen programma's lijken voorgoed weg...
Heeft iemand meer dit probleem gehad?
Heeft iemand meer dit probleem gehad?
Niet exact hetzelde probleem, maar ik heb wel eens dat de box uitvalt, en dat ik daarna opnieuwe de activeringscode in moet geven. Opgenomen programma's op de harde schijf blijven gewoon behouden.
Heeft iemand die digitale Starter? Staat dat het 4 euro kost maar moet je dan ook standaard TV en radio hebben? Dus plus nog eens 16,70?
Mja dacht ik al, dan hou ik het lekker bij standaard.
[ Voor 46% gewijzigd door chim0 op 30-11-2009 14:04 ]
Verwijderd
Ik heb sinds gister een leuke lcd tv gekocht maar nog geen digital TV.
Nu wil ik voor de Digitale Tv Starter -dvr gaan.
Als ik dadelijk naar een UPC centre ga en de box ophaal...werkt het dan ook gelijk ?
Of zit er een aantal dagen activatie op ?
Nu wil ik voor de Digitale Tv Starter -dvr gaan.
Als ik dadelijk naar een UPC centre ga en de box ophaal...werkt het dan ook gelijk ?
Of zit er een aantal dagen activatie op ?
Als je al analoge tv van UPC hebt (dus al signaal), dan kan het in principe vandaag nog worden geactiveerd.
Verwijderd
Ja analoog heb ik inderdaad al van UPC.sylvesterrr schreef op maandag 30 november 2009 @ 14:38:
Als je al analoge tv van UPC hebt (dus al signaal), dan kan het in principe vandaag nog worden geactiveerd.
Dan maar eens even langs een UPC Centre......want het beeld is nu niet om aan te zien
Afgelopen week is mijn ab van de mediabox er mee gestopt.
Meteen gebeld. Kreeg te horen dat het mij € 10 zou gaan kosten aangezien de ab net iets meer dan een jaar oud was. Na wat babbelen heeft ze een notitie gemaakt dat ik er niet blij mee was.
Ben benieuwd
Overigens was de nieuwe ab er binnen een dag. Erg netjes dus.
Meteen gebeld. Kreeg te horen dat het mij € 10 zou gaan kosten aangezien de ab net iets meer dan een jaar oud was. Na wat babbelen heeft ze een notitie gemaakt dat ik er niet blij mee was.
Ben benieuwd
Overigens was de nieuwe ab er binnen een dag. Erg netjes dus.
Money for nothin' and your chicks for free
Verwijderd
Ik denk er over om digitale TV van UPC te gaan gebruiken. Twijfel alleen over de DVR (de SD). De handleiding is zo summier, dat ik nog met een paar vragen zit. Hoe is de opnamekwaliteit? Bij terugkijken even goed als bij live kijken (digitaal)? Kun je de opnamekwaliteit nog instellen? Bestaat er een optie om elke dag een programma op te nemen (b.v. het nieuws of een soap) en deze de voorgaande versie te laten overschrijven? Zodat je als het ware altijd 1 (laatste) versie hebt.
Verder heb ik begrepen dat de laatste versie geen RF-out meer heeft. Hoe kan ik dan het signaal splitten na de mediabox, zoals UPC aangeeft?
Of loopt dat wel los (splitten voor de mediabox)?
Verder heb ik begrepen dat de laatste versie geen RF-out meer heeft. Hoe kan ik dan het signaal splitten na de mediabox, zoals UPC aangeeft?

Opnamekwaliteit is iets minder dan de originele uitzending, maar wel gewoon goed te doen.Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:03:
Ik denk er over om digitale TV van UPC te gaan gebruiken. Twijfel alleen over de DVR (de SD). De handleiding is zo summier, dat ik nog met een paar vragen zit. Hoe is de opnamekwaliteit? Bij terugkijken even goed als bij live kijken (digitaal)? Kun je de opnamekwaliteit nog instellen? Bestaat er een optie om elke dag een programma op te nemen (b.v. het nieuws of een soap) en deze de voorgaande versie te laten overschrijven? Zodat je als het ware altijd 1 (laatste) versie hebt.
Verder heb ik begrepen dat de laatste versie geen RF-out meer heeft. Hoe kan ik dan het signaal splitten na de mediabox, zoals UPC aangeeft?Of loopt dat wel los (splitten voor de mediabox)?
Er bestaat een optie om een programma elke dag op te nemen. Hij overschrijft de laatste versie volgens mij nooit, maar er staat wel altijd een opnamedatum bij, dus je kunt iig zien welke de laatste versie is.
Ik moet wel zeggen dat het qua opnemen niet altijd even lekker loopt, soms klopt de tvgids niet met wat er op de tv te zien is en de opnamefunctionaliteit gaat uit van een kloppende tvgids. Ook al zet je de optie '10 minuten eerder beginnen met opnemen' en '10 minuten langer blijven opnemen' aan, wil het nog wel eens mis gaan. (zeker als je een programma laat in de avond wil opnemen, DWDD om 00:30 bv)
Je splitvraag weet ik helaas niet te beantwoorden.
:D
Opnamekwaliteit is prima en gewoon gelijk aan livebeeld, doch niet te configureren.Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:03:
Verder heb ik begrepen dat de laatste versie geen RF-out meer heeft. Hoe kan ik dan het signaal splitten na de mediabox, zoals UPC aangeeft?Of loopt dat wel los (splitten voor de mediabox)?
Gebruiksvriendelijk is de software niet echt, vergeleken met gewone HD-recorders. Redelijk wat fouten in de software.
Je kunt 2 programma's tegelijk opnemen, of 1 kijken en 1 opnemen.
Overschrijven van hetzelfde programma is niet mogelijk. Wel kun je bij een volle HD automatisch het oudste programma laten wissen (wat me niet gewenst lijkt...).
Ik zou liever een eigen recorder willen gebruiken, wat helaas niet kan, maar het is toch veel beter dan geen DVR.
Het signaal kun je gewoon voor de box splitten met een TV-splitter. Wil je geen dubbele kabel, dan steek je de splitter gewoon op de ingang van de box en sluit je daar de antennekabel naar de TV op aan.
Uiteraard levert splitten verlies op, maar de ingebouwde versterker in de oude box is ook niet best. Technisch gezien is het beter om, indien nodig, een versterker zo vroeg mogelijk te plaatsen. Je kunt dan zelf de versterker kiezen en het stroomverbuik van een versterker is veel minder dan het onnodige hoge verbruik van de oude DVR.
Verwijderd
Tot op heden weinig te klagen over digitale tv van UPC
Afgelopen maandag avond gehaald en dinsdag in de ochtend was de boel actief !
Beeldkwaliteit is netjes en ik moet zeggen de hdd in de box is redelijk stil.
Afgelopen maandag avond gehaald en dinsdag in de ochtend was de boel actief !
Beeldkwaliteit is netjes en ik moet zeggen de hdd in de box is redelijk stil.
na een lange vakantie (3 maanden) alles weer eens aangezet en het valt me nu op dat het opnemen zo lastig gaat vanuit de tv-gids, als ik de record knop indruk voor een programma in de gids dan hangt die even en wordt die nie rood gemarkeerd
vervolgens doe ik het nog eens en dan schiet die weer naar de tv weergave, als ik vervolgens weer naar de tv-gids ga is het programma wel gemarkeerd.
iemand anders bekend met dit probleem, ik heb dit nooit gehad?
(betreft de dvr box)
vervolgens doe ik het nog eens en dan schiet die weer naar de tv weergave, als ik vervolgens weer naar de tv-gids ga is het programma wel gemarkeerd.
(betreft de dvr box)
PSN Headless_Pumpkin
Wij zijn sinds 2 weken aangesloten bij Digitale TV van UPC. De eerste mediabox die we toegestuurd kregen ging niet aan. UPC gebeld en die wilde een monteur sturen. Dit heb ik geweigerd omdat die alleen overdag kon komen (ik ga daar geen vrije dag voor nemen). Ik heb het na veel bellen toen zo geregeld dat ze mij een nieuwe op zouden sturen en dat ik hun de oude retour zou doen.
Nu kreeg ik van de week de nieuwe mediabox die wel werkte. Alleen kwamen we er van de week achter dat het een mediabox blijkt te zijn met een DVR erop. Leuk dachten we, nu hebben we daar een mazzeltje mee.
Tot dat er vandaag ongevraagd wéér een mediabox afgeleverd werd bij ons. We zitten nu dus met 2 mediaboxen, een normale en een mediabox met DVR erop.
Nu heb ik UPC vanmiddag even gebeld wat ik nou met die 2de mediabox aan moet. Ze zeiden dat het blijkbaar ergens fout was gegaan en dat ze me een retourdoos zouden sturen.
Nu vraag ik me af of UPC moeilijk gaat doen als ik die "normale" mediabox terug stuur? Ik denk namelijk dat ze dat niet controleren.
Nu kreeg ik van de week de nieuwe mediabox die wel werkte. Alleen kwamen we er van de week achter dat het een mediabox blijkt te zijn met een DVR erop. Leuk dachten we, nu hebben we daar een mazzeltje mee.
Tot dat er vandaag ongevraagd wéér een mediabox afgeleverd werd bij ons. We zitten nu dus met 2 mediaboxen, een normale en een mediabox met DVR erop.
Nu heb ik UPC vanmiddag even gebeld wat ik nou met die 2de mediabox aan moet. Ze zeiden dat het blijkbaar ergens fout was gegaan en dat ze me een retourdoos zouden sturen.
Nu vraag ik me af of UPC moeilijk gaat doen als ik die "normale" mediabox terug stuur? Ik denk namelijk dat ze dat niet controleren.
Moet je eigenlijk via de TV-gids werken of kan je ook gewoon ouderwets tijden invullen?F350-maniac schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:52:
na een lange vakantie (3 maanden) alles weer eens aangezet en het valt me nu op dat het opnemen zo lastig gaat vanuit de tv-gids, als ik de record knop indruk voor een programma in de gids dan hangt die even en wordt die nie rood gemarkeerd
(betreft de dvr box)
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Denk dat dit een gewetensvraag is. Deze moet je voor je zelf beantwoorden, of je met je actie kan leven.
Ze weten volgens mij zelf niet eens wat ze gestuurd hebben. Wat gebeurd er eigenlijk met die mediabox als je hem terug stuurd? Wordt hij dan vernietigd?InfoTracer schreef op donderdag 03 december 2009 @ 16:48:
[...]
Denk dat dit een gewetensvraag is. Deze moet je voor je zelf beantwoorden, of je met je actie kan leven.
Krijgt iemand anders weer.
Hier bracht de monteur er een met nog de klantgegevens van iemand anders erin.
Ik wordt trouwens helemaal gek van de standaard mediabox.
Elke week moet ik hem zo'n 3-4 keer resetten door de stekker eruit te halen.
Dan doet ie helemaal niets, dan weer geen geluid, een ander keer hapert het beeld weer en dan heb ik weer eens geen ondertitels, enz.
Hebben jullie dat ook of moet ik weer om een nieuwe vragen?
Zijn er al 'groene' decoders uitgegeven btw?
Hier bracht de monteur er een met nog de klantgegevens van iemand anders erin.
Dan doet ie helemaal niets, dan weer geen geluid, een ander keer hapert het beeld weer en dan heb ik weer eens geen ondertitels, enz.
Zijn er al 'groene' decoders uitgegeven btw?
Ik heb er van de week toevallig een keer last van gehad, na een lange periode zonder problemen. Na he tin standby zetten stond hij opeens op Init en moest de activatie code weer ingegeven worden, wel mooi 100% signaal sterkte.
Daarna een keer gehad dat hij zei geen signaal te krijgen, maar na een harde rest werkte alles weer goed. en een keer gehad dat we wel door uitzending gemist konden zoeken, maar het programma niet konden starten omdat de box geen goed IP adress had gekregen. Ook hierbij was een harde reset voldoende.
Dit is nog met een oude SD box (zonder dvr), ik wil binnenkort wel overstappen op HD.
Heeft er iemand al een nieuwe Pace HD box ontvangen? (zonder dvr dus, met dvr is Cisco)
Daarna een keer gehad dat hij zei geen signaal te krijgen, maar na een harde rest werkte alles weer goed. en een keer gehad dat we wel door uitzending gemist konden zoeken, maar het programma niet konden starten omdat de box geen goed IP adress had gekregen. Ook hierbij was een harde reset voldoende.
Dit is nog met een oude SD box (zonder dvr), ik wil binnenkort wel overstappen op HD.
Heeft er iemand al een nieuwe Pace HD box ontvangen? (zonder dvr dus, met dvr is Cisco)
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
De stream wordt letterlijk opgeslagen op de harde schijf, dus is exact gelijk aan het origineel.KoffieNT schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:14:
[...]
Opnamekwaliteit is iets minder dan de originele uitzending, maar wel gewoon goed te doen.
Kan beide. Je kunt in de guide op record drukken en dan is dat programma geprogrammeerd. Sim-pel. Maar je kunt ook via menu > digitale video recorder > handmatig opnemen zelf een programma instellen. Ook kun je daar aangeven op de opname eenmalig is danwel dagelijks, wekelijks of ma-vr herhaald moet worden. Sommige kanalen hebben een feature waarbij de box weet welk programma een serie is. Als je bijvoorbeeld via de guide op Discovery Channel een aflevering van American Chopper zoekt en dan op record drukt, vraagt je box: "Wilt u alleen deze aflevering van American Chopper opnemen? Of alle afleveringen in deze serie?" en dan heb je daaronder 2 knoppen: "Deze aflevering" en "Alle afleveringen". Erg handig maar is nog op lang niet alle kanalen en programma's beschikbaar.Gonadan schreef op donderdag 03 december 2009 @ 16:44:
[...]
Moet je eigenlijk via de TV-gids werken of kan je ook gewoon ouderwets tijden invullen?
Jawel. Dat moet ook wel, UPC moet immers ook je abonnement aan de box koppelen. Als je meerdere werkende boxen hebt, heb je óf meerdere abonnementen (waarvoor je ook betaalt) óf als je abonnement is overgezet op een andere box dan houdt de ene box na een tijdje op met werken.Moreno schreef op donderdag 03 december 2009 @ 16:52:
[...]
Ze weten volgens mij zelf niet eens wat ze gestuurd hebben.
Dat is uiteraard niet normaal. Misschien heb je niet zo'n goed signaal, dat kan allemaal gekke problemen opleveren. Met hoeveel meter coaxkabel staat de box bij je abonnee overname punt vandaan? Heb je ook een versterker ervoor, of een aantal splitters? Of oude/niet geweldige kwaliteits coaxkabel? Als je het idee hebt dat de binnenhuisinstallatie in orde is kun je de helpdesk inderdaad eens vragen of die iemand langs kunnen sturen.coob schreef op donderdag 03 december 2009 @ 19:02:
Vaag probleem. Als je de box nog eens 10 seconden van de stroom haalt, werkt het dan weer of blijft het zo? Misschien moet de box even nieuwe software ophalen, zou zo maar kunnen als je zolang weg bent geweest. Als je de box op standby zet haalt hij vanzelf een keer nieuwe software op. Een download forceren kan ook; op chelloo staat 't wel uitgelegd.F350-maniac schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:52:
na een lange vakantie (3 maanden) alles weer eens aangezet en het valt me nu op dat het opnemen zo lastig gaat vanuit de tv-gids, als ik de record knop indruk voor een programma in de gids dan hangt die even en wordt die nie rood gemarkeerd vervolgens doe ik het nog eens en dan schiet die weer naar de tv weergave, als ik vervolgens weer naar de tv-gids ga is het programma wel gemarkeerd. iemand anders bekend met dit probleem, ik heb dit nooit gehad?
Uiteraard, anders stelde je deze vraag niet.(betreft de dvr box)
[ Voor 96% gewijzigd door Bergen op 04-12-2009 22:05 ]
Er is al eens een monteur komen meten en het signaal was sterk genoeg.Bergen schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 21:05:
Dat is uiteraard niet normaal. Misschien heb je niet zo'n goed signaal, dat kan allemaal gekke problemen opleveren. Met hoeveel meter coaxkabel staat de box bij je abonnee overname punt vandaan? Heb je ook een versterker ervoor, of een aantal splitters? Of oude/niet geweldige kwaliteits coaxkabel? Als je het idee hebt dat de binnenhuisinstallatie in orde is kun je de helpdesk inderdaad eens vragen of die iemand langs kunnen sturen.
Alle kabels heb ik vernieuwd met Hirshmann 799 kabel met metale connectors inc. een nieuwe wanddoos (merk).
kabellengte zal zo'n 8 meter zijn. Lijkt me allemaal prima.
Met die kabel moet 8 meter inderdaad geen probleem zijn. Heb je de software al eens geforceerd geupdate? (Zie link in vorige post.) Als dat niet helpt lijkt me die box niet helemaal in orde...
Weet iemand welke code het beste te gebruiken is om de Cisco HD DVR box te gebruiken in combinatie met een Sony HDD recorder via Guide Plus? De Sony stuurt daarmee codes naar de box om deze aan te zetten en van zender te laten wisselen.
[ Voor 30% gewijzigd door SeatRider op 07-12-2009 09:21 ]
Nederlands is makkelijker als je denkt
Verwijderd
Heb ik het nou goed als er nog steeds geen mogelijkheid bestaat om je eigen HDD/DVD recorder aan te sluiten op een tweede tuner van de UPC twin tuner?
Ik zoek toch eigenlijk nog steeds een 3rd party decoder die UPC kan verwerken, maar zoals ik het nu kan overzien zit dat nog pot-dicht... klopt dat?
dank!
Ik zoek toch eigenlijk nog steeds een 3rd party decoder die UPC kan verwerken, maar zoals ik het nu kan overzien zit dat nog pot-dicht... klopt dat?
dank!
Sinds een week hebben we thuis ook UPC digital TV als onderdeel van een 3 in 1 pakket.
We hebben een Thompson HDR box. In eerste instantie hadden we hier een 2e televisie die bovenstaat op aangesloten via de coax uitgang maar dit leverde beroert beeld en een vervelende brom op.
Na in het installatieboekje gekeken wordt er voor dit soort pakketten een versterker aangeraden. Handig, die zat natuurlijk niet in het pakket en kost je al snel ca 60 euro.
1 besteld en een aantal dagen later er tussen gezet.
Sindsdien is het beeld op beide televisies goed.
Echter, ik wordt gek van hoe de afstandbediening voor die mediabox werkt om je TV aan te zetten.
De TV is een Samsung LE40A659.
Nu moeten we de volgende handelingen verrichten om uberhaupt beeld te krijgen:
UPC knop (mediabox gaat aan) > (even wachten) > TV knop > Power button afstandsbediening > TV aan (op normale kanalen en niet ext2 waar de mediabox op staat) > UPC knop om daar beeld te krijgen.
Kan dat niet simpeler? Dit is domweg TE omslachtig, en ik erger me elke keer weer hier aan.
Ik heb al diverse codes geprobeerd voor de afstandsbediening maar geen success om iets makkelijkers te vinden...
We hebben een Thompson HDR box. In eerste instantie hadden we hier een 2e televisie die bovenstaat op aangesloten via de coax uitgang maar dit leverde beroert beeld en een vervelende brom op.
Na in het installatieboekje gekeken wordt er voor dit soort pakketten een versterker aangeraden. Handig, die zat natuurlijk niet in het pakket en kost je al snel ca 60 euro.
1 besteld en een aantal dagen later er tussen gezet.
Sindsdien is het beeld op beide televisies goed.
Echter, ik wordt gek van hoe de afstandbediening voor die mediabox werkt om je TV aan te zetten.
De TV is een Samsung LE40A659.
Nu moeten we de volgende handelingen verrichten om uberhaupt beeld te krijgen:
UPC knop (mediabox gaat aan) > (even wachten) > TV knop > Power button afstandsbediening > TV aan (op normale kanalen en niet ext2 waar de mediabox op staat) > UPC knop om daar beeld te krijgen.
Kan dat niet simpeler? Dit is domweg TE omslachtig, en ik erger me elke keer weer hier aan.
Ik heb al diverse codes geprobeerd voor de afstandsbediening maar geen success om iets makkelijkers te vinden...
Inderdaad, de box hoort de tv te signaleren via de scart kabel dat de tv naar het scart kanaal moet kijken. Hmm.. rare zin. Nog een keer.
Zodra je de box inschakelt, komt er op de scart uitgang een bepaald signaal te staan. Zodra de tv dat signaal ziet op de scart ingang, hoort die naar het scart kanaal te gaan.
Hoe zou je het anders willen trouwens?
Hoe zou je het anders willen trouwens?
[ Voor 6% gewijzigd door Bergen op 07-12-2009 04:20 ]
Mijn ervaring is dat sommige tv's het schakelsignaal negeren als de Mediabox aan staat vóórdat de TV is aangezet. Probeer het volgende eens:
- Zet TV aan (TV-knop, power-knop)
- Zet Mediabox aan (UPC-knop)
- Zet TV aan (TV-knop, power-knop)
- Zet Mediabox aan (UPC-knop)
Of koop een Logitech Harmony Afstandbediening, die kun je programmeren dat je met 1 druk op de knop de TV/Surround/Mediabox etc aanzet en op de juiste kanalen.
Coob, wat zei werkt! Thanks!
Zet je ze in de verkeerde volgorde aan dan reageert de televisie niet zoals sylvesterrr aangeeft.
En de reden dat ik het anders zou willen is dat het gewoon erg onhandig is en vrij lastig is voor oudere mensen.
Technisch staat er niets in de weg om de 2 signalen achter elkaar automatisch te versturen wat dus kan met de Logitech Harmony Remote (sahi: goeie tip om verder te onderzoeken).
IMO is de beste techniek, techniek die je niet merkt. Gewoon doet wat het moet doen.
Zet je ze in de verkeerde volgorde aan dan reageert de televisie niet zoals sylvesterrr aangeeft.
En de reden dat ik het anders zou willen is dat het gewoon erg onhandig is en vrij lastig is voor oudere mensen.
Technisch staat er niets in de weg om de 2 signalen achter elkaar automatisch te versturen wat dus kan met de Logitech Harmony Remote (sahi: goeie tip om verder te onderzoeken).
IMO is de beste techniek, techniek die je niet merkt. Gewoon doet wat het moet doen.
UPC
Sinds gisteravond krijg ik het 'De installatie wordt nu voltooid...heeft u na 15 minuten nog geen beeld? Bel dan...'-scherm.
Ik bel zojuist met de helpdesk. Blijkbaar, volgens de medewerkster, heb ik gisterenmiddag om 12:45 gebeld (naar dat automatische nummer) om mijn nieuwe (?) mediabox te activeren.
Ehh, niemand gebeld hier hoor..en nieuwe? Ik heb deze mediabox al een week of 5 draaiende.. (abo gewisseld van Royaal naar Royaal DVR)
Blabla, 'nieuwe gegevens' (smartcard- en decoderserienummer) aangemeld en dan kan het MAXIMAAL 72 UUR DUREN, voordat ik weer beeld heb. Zijn ze nou helemaal be(hoe zeg je dat netjes)toeterd?
Dus ik zei meteen: Ok, dat accepteer ik niet. Ik ga geen 72 uur zonder tv zitten omdat ik geen fout maak. Als ik dat wel heb gedaan dan accepteer ik die gevolgen wel, maar ik ga niet Zomaar (maximaal) 72 uur zonder beeld zitten. Nadat ze me verschillende keren zei dat ze er echt niets aan kon doen heb ik gevraagd hoe ik een klacht indien
.
Heeft u een momentje? Na 10 minuten weer, bedankt voor het wachten; Mag ik uw mobiele nummer, dan gaan ze u terugbellen.
Dus ik heb nu 10 minuten aan de lijn zitten wachten op de melding 'ze bellen terug'? Ja, antwoordde ze kort.
Dus ik zeg: Nou dat is uhm, hoe zal ik het zeggen, lekker dan.... Medewerkster: Heeft u verder nog vragen? Haha nee, prettige avond verder (sarcasme), en toen heb ik opgehangen
.
(maximaal) 72 uur wachten omdat ik GEEN fout maak,

Sinds gisteravond krijg ik het 'De installatie wordt nu voltooid...heeft u na 15 minuten nog geen beeld? Bel dan...'-scherm.
Ik bel zojuist met de helpdesk. Blijkbaar, volgens de medewerkster, heb ik gisterenmiddag om 12:45 gebeld (naar dat automatische nummer) om mijn nieuwe (?) mediabox te activeren.
Ehh, niemand gebeld hier hoor..en nieuwe? Ik heb deze mediabox al een week of 5 draaiende.. (abo gewisseld van Royaal naar Royaal DVR)
Blabla, 'nieuwe gegevens' (smartcard- en decoderserienummer) aangemeld en dan kan het MAXIMAAL 72 UUR DUREN, voordat ik weer beeld heb. Zijn ze nou helemaal be(hoe zeg je dat netjes)toeterd?
Dus ik zei meteen: Ok, dat accepteer ik niet. Ik ga geen 72 uur zonder tv zitten omdat ik geen fout maak. Als ik dat wel heb gedaan dan accepteer ik die gevolgen wel, maar ik ga niet Zomaar (maximaal) 72 uur zonder beeld zitten. Nadat ze me verschillende keren zei dat ze er echt niets aan kon doen heb ik gevraagd hoe ik een klacht indien
Heeft u een momentje? Na 10 minuten weer, bedankt voor het wachten; Mag ik uw mobiele nummer, dan gaan ze u terugbellen.
Dus ik heb nu 10 minuten aan de lijn zitten wachten op de melding 'ze bellen terug'? Ja, antwoordde ze kort.
Dus ik zeg: Nou dat is uhm, hoe zal ik het zeggen, lekker dan.... Medewerkster: Heeft u verder nog vragen? Haha nee, prettige avond verder (sarcasme), en toen heb ik opgehangen

[ Voor 3% gewijzigd door KoffieNT op 07-12-2009 23:39 ]
Ik baal echt enorm!
Heb ik eindelijk tijd vrij wil ik Uitmarkt 2009 terug kijken is ie weg!
Ja, ik weet het, had ik eerder moeten doen.
Ik vraag mij af of UPC die uitzendingen op haar servers bewaard als ze ook uit de lijst van UPC On Demand zijn, weet iemand dat toevallig? Of gooien ze ook daadwerkelijk alles weg als het niet meer staat bij UPC On Demand. Je had dus eerst een tijd Uitmarkt 2009 wat gewoon geweldig is, maar sinds een week staat er Michael Jackson
Ik zou zelfs betalen om die uitzendingen (concerten) weer terug te mogen zien.
Allemaal zo mooi op een rij.
Ook via google gezocht of deze concerten door Ned 1,2 of 3 zijn uitgezonden maar kan er niets over vinden?
Blijkbaar waren dit alleen concerten die speciaal via UPC te bekijken waren (hun eigen kanaal)
Net een mail gestuurd in de hoop ik die uitzendingen nog een keer kan zien of desnoods kan krijgen op DVD.
Mocht iemand weten of video zoals gemaakt tijdens de Uitmartk ook bewaard word in archief, zou ik dat graag weten en ook hoe ik er aan kom.
Ik vraag mij af of UPC die uitzendingen op haar servers bewaard als ze ook uit de lijst van UPC On Demand zijn, weet iemand dat toevallig? Of gooien ze ook daadwerkelijk alles weg als het niet meer staat bij UPC On Demand. Je had dus eerst een tijd Uitmarkt 2009 wat gewoon geweldig is, maar sinds een week staat er Michael Jackson
Ik zou zelfs betalen om die uitzendingen (concerten) weer terug te mogen zien.
Ook via google gezocht of deze concerten door Ned 1,2 of 3 zijn uitgezonden maar kan er niets over vinden?
Blijkbaar waren dit alleen concerten die speciaal via UPC te bekijken waren (hun eigen kanaal)
Net een mail gestuurd in de hoop ik die uitzendingen nog een keer kan zien of desnoods kan krijgen op DVD.
Mocht iemand weten of video zoals gemaakt tijdens de Uitmartk ook bewaard word in archief, zou ik dat graag weten en ook hoe ik er aan kom.
Zou het kunnen dat dit gebeurt als niet álle pennetjes in de scartkabel zijn doorverbonden? (Zoals bij veel goedkope scartkabels...)sylvesterrr schreef op maandag 07 december 2009 @ 08:56:
Mijn ervaring is dat sommige tv's het schakelsignaal negeren als de Mediabox aan staat vóórdat de TV is aangezet.
Weet je of je nieuwe box al helemaal was aangemeld in het systeem? Als die erin staat, kan de medewerker terplekke een activatie voor je box versturen en moet hij 't binnen een half uur doen. Als hij nog niet is aangemeld, zou ik de oude box weer even aansluiten, als je die nog niet hebt teruggestuurd tenminste. Zolang de oude nog in je abonnement staat, doet die het nog.
Ja, ze hebben er 3 maanden opgestaan. In het weekend van 28 oktober augustus was de Uitmarkt en de opnames hebben 3 maanden erop gestaan. Per 1 december zijn ze eraf gehaald.Fonk schreef op maandag 07 december 2009 @ 23:27:
Ik baal echt enorm!
Zodra de ingestelde licentieperiode is verlopen, wordt de daadwerkelijke content (dus de mpegjes en metadata) van de videoservers verwijderd. Als de licentie nog niet is verlopen, blijft alles staan op de servers en kan de content eventueel later weer zichtbaar gemaakt worden. In het geval van de Uitmarkt is de ingestelde licentieperiode verlopen en is alles echt weg. Van de videoservers tenminste; we hebben de mpegjes nog wel, maar ze komen er van dit jaar denk ik niet meer op. Misschien volgend jaar weer, wie weet. Ik zal het eens voorstellen als het weer zover is, vind het wel een leuk idee. Maar misschien is het rechtentechnisch wel een probleem, ik ken de contracten met de artiesten niet...Ik vraag mij af of UPC die uitzendingen op haar servers bewaard als ze ook uit de lijst van UPC On Demand zijn, weet iemand dat toevallig? Of gooien ze ook daadwerkelijk alles weg als het niet meer staat bij UPC On Demand. Je had dus eerst een tijd Uitmarkt 2009 wat gewoon geweldig is, maar sinds een week staat er Michael Jackson
Yep, het hele event is gesponsord door UPC en wordt (volgens mij exclusief) op on demand aangeboden.Ik zou zelfs betalen om die uitzendingen (concerten) weer terug te mogen zien.
Tja de mpegjes liggen er nog wel, maar ik mag ze zonder toestemming van de Uitmarkt uiteraard niet zomaar op een DVDtje zetten. Sorry! De Uitmarkt-organisatie heeft ze zelf misschien ook nog wel, misschien kunnen die iets voor je betekenen... Ik zou het hen eens vragen. Succes!Net een mail gestuurd in de hoop ik die uitzendingen nog een keer kan zien of desnoods kan krijgen op DVD.
Op de website van de uitmarkt (http://www.uitmarkt.nl) staan trouwens nog wel wat opnames die doorlinken naar video's bij omroep.nl. Het lijkt erop dat de NPS wel wat heeft uitgezonden op de publieke omroep. Die zou je ook eens kunnen vragen.
[ Voor 3% gewijzigd door Bergen op 09-12-2009 02:14 . Reden: vautje ]
Wait, what?Ja, ze hebben er 3 maanden opgestaan. In het weekend van 28 oktober was de Uitmarkt en de opnames hebben 3 maanden erop gestaan. Per 1 december zijn ze eraf gehaald.
Opname = 28/10 + 29/10 ofzo
Online = 1/11
Offline = 1/12
En dat is drie maanden? *in de war*
Sorry, foutje van mij.
De Uitmarkt was in het weekend van 28 augustus, niet oktober.
Ja, behalve als je apparaten hebt die er lang over doen om op te starten, waardoor je TV weer vrolijk op de verkeerde bron switcht etc.Sahi_NL schreef op maandag 07 december 2009 @ 09:32:
Of koop een Logitech Harmony Afstandbediening, die kun je programmeren dat je met 1 druk op de knop de TV/Surround/Mediabox etc aanzet en op de juiste kanalen.
Het blijft soms een beetje klungelen met al die apparatuur.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Of gewoon de opstarttijd vertellen aan de harmony, dan wacht hij gewoon.coob schreef op woensdag 09 december 2009 @ 19:34:
Dan kun je die opdracht nogmaals uit laten voeren door de Harmony one.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vanmiddag ben ik gebeld door UPC met de vraag of ik weer tv ontving. (Zou sinds gisteravond weer moeten werken)KoffieNT schreef op maandag 07 december 2009 @ 18:40:
UPC![]()
Dus ik zei meteen: Ok, dat accepteer ik niet. Ik ga geen 72 uur zonder tv zitten omdat ik geen fout maak. Als ik dat wel heb gedaan dan accepteer ik die gevolgen wel, maar ik ga niet Zomaar (maximaal) 72 uur zonder beeld zitten. Nadat ze me verschillende keren zei dat ze er echt niets aan kon doen heb ik gevraagd hoe ik een klacht indien.
Dus ik zeg: Nou dat is uhm, hoe zal ik het zeggen, lekker dan.... Medewerkster: Heeft u verder nog vragen? Haha nee, prettige avond verder (sarcasme), en toen heb ik opgehangen.
Vanmiddag was ik niet thuis, dus ik kon niets checken op dat moment, maar ik weet wel dat het gisterennacht om 00:30 nog niet werkte.
Wat ik de medewerker vertelde was dat het me (nu pas) opviel dat de mediabox (Thomson dci6221upc, tegelijkertijd met het 'installatie wordt voltooid...binnen 15minuten'-scherm ik wel gewoon op het lcd schermpje kon zien welke zender er aan stond en welk programma er op dat moment afspeelde..Dat vond de UPC-medewerker wel raar..
Ik meen me ook iets te herinneren dat er dan 'UPC', 'installatie voltooien', of 'INIT' ofzoiets moest staan..
Maar goed, ik kwam daarna thuis en helaas, nog steeds geen beeld. Ik heb de Mediabox versjouwd naar een andere televisie (met een zo kort mogelijk coaxje naar de splitter/versterker, zodat het in geen geval aan mij kan liggen) en nog steeds, geen resultaat. (ik heb op al mn tvs wel gewoon analoog signaal)
Ik heb nogmaals de fabriekinstellingen geladen, hielp niet.
edit:
Zojuist uitgevonden hoe je een harde reset doet (bij dit model wist ik het niet, is ook iets anders als anderen), dit heb ik gedaan en helaas, zelfde resultaat.
Wat zo raar blijft, is dat het lcd schermpje elke keer laat zien op welke zender hij staat, welk programma er draait, dat de OK-knop werkt, ik van kanaal kan wisselen en dat de tv-guide gewoon werkt. (maar ik krijg dan geen beeld op het kleine schermpje rechtsboven)
Ook raar was dat radio gewoon werkte, ik kreeg gewoon geluid.
Morgen belt UPC weer, ik hoop dat ik ze kan vertellen dat hij het weer doet, maar ja..
[ Voor 9% gewijzigd door KoffieNT op 10-12-2009 19:43 ]
Verwijderd
Hallo,
Een vriend van mij heeft UPC digital tv met hd in huis voor 20 euro in de maand. nu kan hij voor 5 euro meer in de maand er een kasje bij bestellen.
Nu is mijn vraag kan dit kasje dan ook bij mij aangesloten worden. aangezien er gewoon netjes voor betaald word alleen op een andere naam.
Groetjes
Een vriend van mij heeft UPC digital tv met hd in huis voor 20 euro in de maand. nu kan hij voor 5 euro meer in de maand er een kasje bij bestellen.
Nu is mijn vraag kan dit kasje dan ook bij mij aangesloten worden. aangezien er gewoon netjes voor betaald word alleen op een andere naam.
Groetjes
Nope, gaat op postcode en huisnummer.
Die op postcode en huisnummer geregistreerd staat.
Zo goed als zeker ja. Als je echt benieuwd bent: Try it en post de uitslag
.
edit: Ik ga er dus vanuit dat jij op een ander adres woont dan die vriend van je he?
(just so we're clear)
edit: Ik ga er dus vanuit dat jij op een ander adres woont dan die vriend van je he?
[ Voor 42% gewijzigd door KoffieNT op 11-12-2009 17:54 ]
Het DTV-signaal wordt niet specifiek voor één aansluiting geactiveerd. Je kunt je Mediabox op ieder willekeurige UPC-aansluiting aansluiten, mits er signaal op die kabel staat én UPC in staat is om DTV te leveren op dat adres. Met andere woorden: het is mogelijk om de Mediabox van je kennis in Friesland aan te sluiten bij jou thuis in bijv. Rotterdam.
Vanwege evt. regionale verschillen qua frequenties kan het zijn dat je Mediabox opnieuw moet installeren.
Technisch kan het dus. Of het netjes is is een ander verhaal... Mogelijk mag het volgens de AV niet eens.
Er is wel een keerzijde: stel dat je problemen ervaart met een van de DTV-frequenties waardoor jij één of meerdere zenders niet kan ontvangen, dan kan jij geen beroep doen op de service van UPC (monteur). Je betaalt er immers niet voor.
Vanwege evt. regionale verschillen qua frequenties kan het zijn dat je Mediabox opnieuw moet installeren.
Technisch kan het dus. Of het netjes is is een ander verhaal... Mogelijk mag het volgens de AV niet eens.
Er is wel een keerzijde: stel dat je problemen ervaart met een van de DTV-frequenties waardoor jij één of meerdere zenders niet kan ontvangen, dan kan jij geen beroep doen op de service van UPC (monteur). Je betaalt er immers niet voor.
[ Voor 27% gewijzigd door Mawlana op 11-12-2009 21:35 ]
Ze zetten toch het serienummer van je smartcard en upc-mediabox op je naam? En op je adres? Zo heb ik het iig (van een UPC-medewerker) begrepen.
Dus daardoor kon je je kastje (met smartcard) ook niet bij de buren gaan aanzetten, ook niet als zij exact hetzelfde abonnement hadden.
Dus daardoor kon je je kastje (met smartcard) ook niet bij de buren gaan aanzetten, ook niet als zij exact hetzelfde abonnement hadden.
Ik kan mijn Mediabox (incl. smartcard) zo bij de buren aansluiten en genieten van het beeld. 
Een plaatje van een HFC-netwerk:

Zie jij een manier om vanuit een centraal systeem iets te koppelen aan één aansluiting? Ik niet.
Een plaatje van een HFC-netwerk:

Zie jij een manier om vanuit een centraal systeem iets te koppelen aan één aansluiting? Ik niet.
Ik heb geen idee hoe zoiets technisch werkt eerlijk gezegt, ik vertel alleen door wat de UPC-medewerker mij vertelde.
Ok, dan ben ik nu ook benieuwd of het Christiaan_123 gaat lukken om die 2e mediabox aan te sluiten bij hem thuis. Zou moeten kunnen dus
.
Ok, dan ben ik nu ook benieuwd of het Christiaan_123 gaat lukken om die 2e mediabox aan te sluiten bij hem thuis. Zou moeten kunnen dus
Vanmorgen heb ik weer gebeld met UPC met de vraag waarom ik nog steeds geen beeld heb, en waarom ik gisteren (vrijdag) niet ben teruggebeld.KoffieNT schreef op donderdag 10 december 2009 @ 19:21:
[...]
Vanmiddag ben ik gebeld door UPC met de vraag of ik weer tv ontving. (Zou sinds gisteravond weer moeten werken)
Vanmiddag was ik niet thuis, dus ik kon niets checken op dat moment, maar ik weet wel dat het gisterennacht om 00:30 nog niet werkte.
Wat ik de medewerker vertelde was dat het me (nu pas) opviel dat de mediabox (Thomson dci6221upc, tegelijkertijd met het 'installatie wordt voltooid...binnen 15minuten'-scherm ik wel gewoon op het lcd schermpje kon zien welke zender er aan stond en welk programma er op dat moment afspeelde..Dat vond de UPC-medewerker wel raar..
Ik meen me ook iets te herinneren dat er dan 'UPC', 'installatie voltooien', of 'INIT' ofzoiets moest staan..
Maar goed, ik kwam daarna thuis en helaas, nog steeds geen beeld. Ik heb de Mediabox versjouwd naar een andere televisie (met een zo kort mogelijk coaxje naar de splitter/versterker, zodat het in geen geval aan mij kan liggen) en nog steeds, geen resultaat. (ik heb op al mn tvs wel gewoon analoog signaal)
Ik heb nogmaals de fabriekinstellingen geladen, hielp niet.
edit:
Zojuist uitgevonden hoe je een harde reset doet (bij dit model wist ik het niet, is ook iets anders als anderen), dit heb ik gedaan en helaas, zelfde resultaat.
Wat zo raar blijft, is dat het lcd schermpje elke keer laat zien op welke zender hij staat, welk programma er draait, dat de OK-knop werkt, ik van kanaal kan wisselen en dat de tv-guide gewoon werkt. (maar ik krijg dan geen beeld op het kleine schermpje rechtsboven)
Ook raar was dat radio gewoon werkte, ik kreeg gewoon geluid.
Morgen belt UPC weer, ik hoop dat ik ze kan vertellen dat hij het weer doet, maar ja..
De medewerker kon me vertellen dat er iets verkeerd was gelopen bij hun en dat ze de 'nieuwe' serienummers (smartcard+mediabox) niet goed in het systeem krijgen.
De reden waarom de mediabox wel laat zien (op het lcdtje) welk programma er aan staat, dat de tv gids werkt en ik radio kan ontvangen; Dat werkt op een ander soort signaal (frequentie?). Het probleem lag dus echt bij het aanmelden van die nummers.
Waarom ik gisteren niet ben teruggebeld kon hij me niet vertellen, maar dat ging hij nog even navragen.
Ik word nu weer teruggebeld. Wanneer kon hij me ook niet vertellen omdat hij geen afspraken kan maken voor zijn collega.
Inmiddels zit ik dus 4,5dagen (sinds maandagavond) zonder (digitale) televisie..erg vervelend.
Heb de medewerker gevraagd of ik de coax die in mijn mediabox wel gewoon op mn tv kon aansluiten, zodat ik iig een analoog signaal had. Ik zal dan 1a2 keer per dag kijken of ik een digitaal signaal heb. Dit kon volgens de medewerker, dus ik heb iig iets.
De medewerker kon me wel vertellen dat ik een vergoeding kon aanvragen voor de tijd dat ik geen (digitale) tv heb kunnen kijken. Dit ga ik ook zeker doen als dit de 7dagen gaat passeren.
Weer afwachten dus..

edit: Krijg ik net post, een Retourbox voor een mediabox...met de brief "U heeft aangegeven geen gebruik meer te willen maken van de UPC-Mediabox", uhh. Wat?
Serieus, wat is hier aan de hand zeg..
edit2:
Sorry, ik lees je reactie nu pas. Ik heb geen oude mediabox; Heb er maar 1..Bergen schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:08:
Weet je of je nieuwe box al helemaal was aangemeld in het systeem? Als die erin staat, kan de medewerker terplekke een activatie voor je box versturen en moet hij 't binnen een half uur doen. Als hij nog niet is aangemeld, zou ik de oude box weer even aansluiten, als je die nog niet hebt teruggestuurd tenminste. Zolang de oude nog in je abonnement staat, doet die het nog.
[ Voor 10% gewijzigd door KoffieNT op 12-12-2009 15:25 ]
Verwijderd
Wat ik me afvraag.. ik neem meer op m'n DVD recorder op dan dat ik rechtsreeks tv kijk. Is ook wel zo makkelijk om al die shit-reklame door te spoelen. Ik las ergens dat een DVD-recorder geen HD kan opnemen, klopt dit? Dus heeft het voor mij meer zin om een gewoon digitaal abonnement van UPC te nemen dan een HD abonnement. Of zie ik dit verkeerd?
Verwijderd
Oke, morgen avond weet ik het andwoord. het zou natuurlijk voor mij als arme student geweldig zijn;)
We keep in touch..
We keep in touch..
Dat zie je goed...Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 19:25:
Wat ik me afvraag.. ik neem meer op m'n DVD recorder op dan dat ik rechtsreeks tv kijk. Is ook wel zo makkelijk om al die shit-reklame door te spoelen. Ik las ergens dat een DVD-recorder geen HD kan opnemen, klopt dit? Dus heeft het voor mij meer zin om een gewoon digitaal abonnement van UPC te nemen dan een HD abonnement. Of zie ik dit verkeerd?
Persoonlijk heb ik nooit begrepen waarom je naar DVD zou opnemen als je ook HDD recorders hebt, maar goed. Op DVD zal je idd geen HD kwaliteit kunnen opnemen. Dus OF je neemt een normaal DTV abo, of je doet je DVD recorder de deur uit en neemt een HD-HDD recorder plus abo
Verwijderd
Ok, dank je wel voor je reactie!
-Even verkeerd geschreven, maar ik heb een harddisk recorder, met DVD speler... Maar ik neem aan dat hij in HD moet kunnen opnemen?..
Morgen krijg ik een Panasonic HD plasma in huis waar zo'n gratis blue-ray speler actie aan vastzit, dus dat zit wel goed wat betreft films. Maar als ik geen HD kan opnemen, dan wacht ik lekker met een HD abonnement en een HD recorder als er naar mijn smaak genoeg zenders op HD overstappen. Ik neem aan dat ik met een gewoon digitaal abootje ook niet voor schande zit. Ik zit nu nog op analoog met een beeldbuis, maar altijd mooi beeld gehad (loewe), dus ik hoop dat ik er zeker op vooruit zal gaan.
-Even verkeerd geschreven, maar ik heb een harddisk recorder, met DVD speler... Maar ik neem aan dat hij in HD moet kunnen opnemen?..
Morgen krijg ik een Panasonic HD plasma in huis waar zo'n gratis blue-ray speler actie aan vastzit, dus dat zit wel goed wat betreft films. Maar als ik geen HD kan opnemen, dan wacht ik lekker met een HD abonnement en een HD recorder als er naar mijn smaak genoeg zenders op HD overstappen. Ik neem aan dat ik met een gewoon digitaal abootje ook niet voor schande zit. Ik zit nu nog op analoog met een beeldbuis, maar altijd mooi beeld gehad (loewe), dus ik hoop dat ik er zeker op vooruit zal gaan.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2009 23:04 ]
@ Danny R: Zoek de specs op van de HDrecorder zou ik zeggen, dan weet je het zeker 
Afgelopen zaterdag alles in huis gekregen om mijn nieuwe 3in1 pakket te activeren, van royaal op sd naar royaal met HD en DVR gegaan. Vooral blij met de droom deal actie van een jaar gratis Film1.
De nieuwe media box is het apparaat van Cisco, toen ik hem in de doos zag zitten dacht ik "yes eindelijk hebben ze een apparaat met de standaard afmetingen!", maar toen ik hem op de dvd speler had gezet blijkt hij toch weer een centimeter kleiner te zijn.. jamer, maar hij staat wel mooier in het geheel dan de oude grijze doos die ik eerst had.
HD beeld is wel aardig, vooral bij Film 1 was bij de vergelijkeing tussen het HD en SD kanaal de extra qualiteit van HD goed te zien. en dat op een 32" op 3 meter afstand
Afgelopen zaterdag alles in huis gekregen om mijn nieuwe 3in1 pakket te activeren, van royaal op sd naar royaal met HD en DVR gegaan. Vooral blij met de droom deal actie van een jaar gratis Film1.
De nieuwe media box is het apparaat van Cisco, toen ik hem in de doos zag zitten dacht ik "yes eindelijk hebben ze een apparaat met de standaard afmetingen!", maar toen ik hem op de dvd speler had gezet blijkt hij toch weer een centimeter kleiner te zijn.. jamer, maar hij staat wel mooier in het geheel dan de oude grijze doos die ik eerst had.
HD beeld is wel aardig, vooral bij Film 1 was bij de vergelijkeing tussen het HD en SD kanaal de extra qualiteit van HD goed te zien. en dat op een 32" op 3 meter afstand
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Verwijderd
Hee, De HD mediabox werk overigens op het andere adres haha
Alleen kamp ik nog wel met een beetje storing op een aantal zenders maar dat zal wel aan de signaal sterkte liggen neem ik aan?
Gr

Alleen kamp ik nog wel met een beetje storing op een aantal zenders maar dat zal wel aan de signaal sterkte liggen neem ik aan?
Gr
Haha fantastisch zeg
, woon je ook in dezelfde straat, of totaal een andere wijk?
Kan aan (veel) verschillende dingen liggen waarom je storing hebt.
Kan aan (veel) verschillende dingen liggen waarom je storing hebt.
Vandaag de mediabox ontvangen, na een hele hoop gedoe met UPC, om gek van te worden!
Ik kan hem nog niet aansluiten, en kan op internet even niet vinden of ik nu ook daadwerkelijk een DVR mediabox ontvangen heb, want ook dat kan UPC nog fout doen. Is de Thomson DC152UPC02 een mediabox inclusief harde schijf?
Ik kan hem nog niet aansluiten, en kan op internet even niet vinden of ik nu ook daadwerkelijk een DVR mediabox ontvangen heb, want ook dat kan UPC nog fout doen. Is de Thomson DC152UPC02 een mediabox inclusief harde schijf?
Je hoeft er niet voor in dezelfde straat/wijk te wonen om boxen van andere klanten aan te sluiten.KoffieNT schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 18:01:
Haha fantastisch zeg, woon je ook in dezelfde straat, of totaal een andere wijk?
Ik heb als test ook een keer een hddvdr upc box uit de provincie Flevoland in Gelderland aangesloten en dit gaf gewoon netjes beeld
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Verwijderd
Ik woon niet in dezelfde straat maar diagonaal een km of 1,5 vanaf.
Ik heb iig een stuk beter beeld das verschil is echt wel te merken.
Gr
Ik heb iig een stuk beter beeld das verschil is echt wel te merken.
Gr
Ik dacht het al.Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:55:
ik heb de Thomson DC152UPC02 en die heeft geen DVR functie.
Morgen gaat iemand op de klantenservice of bij het verkooppunt totaal niet blij met me zijn.
Heb echt nog nooit zo'n #@&^#&@% bedrijf meegemaakt niet te geloven.
Verwijderd
haha ja dan heb je pech. ik heb nooit problemen met UPC gehad.
het is trouwens wel raar dat jij die settopbox hebt gekregen want hier staat een overzicht van de settopboxen die ze momenteel gebruiken. je ziet dus dat ze als mediabox nog wel de Thomson DCI6000 gebruiken maar niet meer die ene die jij en ik hebben.
het is trouwens wel raar dat jij die settopbox hebt gekregen want hier staat een overzicht van de settopboxen die ze momenteel gebruiken. je ziet dus dat ze als mediabox nog wel de Thomson DCI6000 gebruiken maar niet meer die ene die jij en ik hebben.
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 21:22 ]
Heb nog steeds geen signaal, wat een onzin. Alleen lelijk analoog beeld for now. Ik wissel 1 of 2x per dag de kabel tussen tv en box om te kijken of het al weer werkt, maar helaas.
ALS het fout gaat bij UPC, dan gaat het ook zo ongeloofelijk gruwelijk fout. Pure administratie dit.
Ik kan nu niets anders dan afwachten en straks, als het weer werkt, ooit, een mailtje sturen dat ik een vergoeding wil hebben
Weet niet of ik dat hier mag zeggen. Maar op het chelloo.com forum zitten webcare medewerkers van UPC.KoffieNT schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:27:
[...]
Heb nog steeds geen signaal, wat een onzin. Alleen lelijk analoog beeld for now. Ik wissel 1 of 2x per dag de kabel tussen tv en box om te kijken of het al weer werkt, maar helaas.
ALS het fout gaat bij UPC, dan gaat het ook zo ongeloofelijk gruwelijk fout. Pure administratie dit.
Ik kan nu niets anders dan afwachten en straks, als het weer werkt, ooit, een mailtje sturen dat ik een vergoeding wil hebben. (op aanraden van de UPC-medewerker, dat dan weer wel)
Altijd als ik hun een berichtje stuur. Word ik vervolgens binnen enkele dagen altijd keurig opgebeld en wordt het probleem altijd netjes opgelost.
Heb al diverse problemen gehad ook onder andere met de activering van digitale tv.
Dus het is zeker het proberen waard.
Bij mij schijnt het probleem te zijn dat ze de 'nieuwe' nummers van mn Mediabox niet in het systeem krijgen.
En ik heb het gevoel dat als ik nu bel, of het volgens een andere weg probeer, het alleen maar erger wordt.
Al verschillende keren gebeurt dat ik dan bel omdat er iets mis is (of omdat het probleem nog niet is opgelost), en dat het vervolgens erger wordt, om moe en kwaad van te worden.
En dan kan ik wel boos worden op zon medewerk(st)er, maar het heeft totaal geen zin en het enige wat ik kan is een klacht indienen waar de reactie alleen maar op is: Ja meneer, ik kan er ook niets aan doen.
Als ik 10cent kreeg voor elke keer dat ik dat heb gehoord in de afgelopen week, dan had ik: 70 cent ofzo..
@onder: Allright, effe kieken dan toch maar
, thanks.
En ik heb het gevoel dat als ik nu bel, of het volgens een andere weg probeer, het alleen maar erger wordt.
Al verschillende keren gebeurt dat ik dan bel omdat er iets mis is (of omdat het probleem nog niet is opgelost), en dat het vervolgens erger wordt, om moe en kwaad van te worden.
En dan kan ik wel boos worden op zon medewerk(st)er, maar het heeft totaal geen zin en het enige wat ik kan is een klacht indienen waar de reactie alleen maar op is: Ja meneer, ik kan er ook niets aan doen.
Als ik 10cent kreeg voor elke keer dat ik dat heb gehoord in de afgelopen week, dan had ik: 70 cent ofzo..
@onder: Allright, effe kieken dan toch maar
[ Voor 4% gewijzigd door KoffieNT op 15-12-2009 21:57 ]
Bij mij werd me box ook niet geactiveerd door een soort gelijk probleem. Misschien wel het zelfde probleem maar dat weet ik niet meer zeker.
Maargoed zoals ik al zei ik heb echt al diverse keren heel prettig telefonisch contact gehad en werd ook diverse keren terug gebeld of de problemen wel opgelost waren. Als ik jou was zou ik Jordy-UPC een berichtje sturen en dan weet ik bijna wel zeker dat het goed komt.
Maargoed zoals ik al zei ik heb echt al diverse keren heel prettig telefonisch contact gehad en werd ook diverse keren terug gebeld of de problemen wel opgelost waren. Als ik jou was zou ik Jordy-UPC een berichtje sturen en dan weet ik bijna wel zeker dat het goed komt.
Ik krijg binnenkort een nieuwe mediabox met HD en DVR opgestuurd. Kan iemand mij vertellen welke type dit zal zijn? Is dat tegenwoordig standaard de Cisco?
Ik kreeg twee weken geleden de Cisco.DeeJee schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:24:
Ik krijg binnenkort een nieuwe mediabox met HD en DVR opgestuurd. Kan iemand mij vertellen welke type dit zal zijn? Is dat tegenwoordig standaard de Cisco?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Krijg ik net een brief binnen met de melding: "U heeft aangegeven geen gebruik meer te willen maken van de volgende dienst(en):KoffieNT schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:27:
[...]
Ik kan nu niets anders dan afwachten en straks, als het weer werkt, ooit, een mailtje sturen dat ik een vergoeding wil hebben. (op aanraden van de UPC-medewerker, dat dan weer wel)
Digitale Televisie"
Zojuist ook reactie gehad van Jordy-UPC van het Chelloo-forum (op mn PM van gisteren), zou erg mooi zijn als hij me kan helpen
edit: Jaa, weer televisie! Net gebeld door Jordy en hij kon het probleem makkelijk oplossen. Niet per se omdat hij iets speciaals moest doen zei hij, maar omdat het toevallig vandaag sowieso zou moeten goedkomen.
Hij heeft meteen een aanvraag voor creditering in orde gemaakt. (omdat ik iets langer dan een week geen digi-tv heb gehad)
Hij zei ook dat UPC me had moeten bellen dat ik een brief zou krijgen, omdat ze, wanneer ze een probleem niet kunnen oplossen, alles annuleren en opnieuw beginnen; oftewel, opzeggen en opnieuw aanmelden.
Anyway: Jordy
[ Voor 35% gewijzigd door KoffieNT op 16-12-2009 18:10 ]
Weet iemand waarom je de ene keer een doorzichtige achtergrond hebt bij RTL-text (je ziet het tv-beeld er half doorheen) en de andere keer weer een volledig zwarte achtergrond?
Ik heb een Philips mediabox met HD en DVR.
Signaalverlies? Gisteren veel last van signaalverlies, vooral de HD zenders. Probeerde Ned3 te kijken maar leek wel een stroboscoop, hij kreeg hem maar niet te pakken, even later werkte het weer. Zou kunnen door het slechte weer?rst77 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 08:35:
Weet iemand waarom je de ene keer een doorzichtige achtergrond hebt bij RTL-text (je ziet het tv-beeld er half doorheen) en de andere keer weer een volledig zwarte achtergrond?
Gister inderdaad een zwarte Cisco mediabox gekregen. Ziet er qua design strak uit. Beter dan zo'n zilvere box.
Nu nog een HD tv en klaar is DeeJee
Nu nog een HD tv en klaar is DeeJee
Haha, nee, dat is in te stellen bij elke teletekst: wil je tekst op zwart, of wil je tekst op het TV beeld
Oh zo, ja dat kan bij m'n oude Sony tv, vind ik echt handig, kan je tegelijk tv en teletext kijken maar op onze nieuwe dure Samsung 6 serie full HD tv kan ik die optie nergens vinden,cailin_coilleach schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 09:00:
[...]
Haha, nee, dat is in te stellen bij elke teletekst: wil je tekst op zwart, of wil je tekst op het TV beeld
Maar nee sorry, zou niet weten waarom het bij jou de ene keer wel werkt en de andere keer niet.
Ik vind het niet in dit topic terug. Maar heeft iemand al gemerkt dat je met de Cisco wel 2 programma's te gelijk kan opnemen, maar dan geen van beide programma's ook kan kijken. De recorder geeft direct aan dat als de 2x opneemt hij standby stand wil
.
Is daar een oplossing voor. Mijn oom heeft het oude type nog, die kan 2x opnemen, een ander kanaal kijken, en voor zo ver ik weet die zender zelfs nog op pauze zetten.
Verder heb ik ook weer veel gezeur met UPC. 9 dagen beeld gehad, tot een paar x toe dat autorisatie signaal gehad. Nu ben ik weer afgesloten omdat UPC blijkbaar vind dat ik ook moet betalen voor de tijd (2 maanden) dat het niet werkte
.
Is daar een oplossing voor. Mijn oom heeft het oude type nog, die kan 2x opnemen, een ander kanaal kijken, en voor zo ver ik weet die zender zelfs nog op pauze zetten.
Verder heb ik ook weer veel gezeur met UPC. 9 dagen beeld gehad, tot een paar x toe dat autorisatie signaal gehad. Nu ben ik weer afgesloten omdat UPC blijkbaar vind dat ik ook moet betalen voor de tijd (2 maanden) dat het niet werkte
One of the animals has left its cage today.
Verwijderd
de oude (Philips) mediabox met pvr functie en de mogelijkheid tot HDTV had 3 tuners aan boord. je kon in feite twee programma's opnemen en dan nog blijven kijken. je kon er ook zelfs 3 opnemen maar dan moest hij op standby. de nieuwe HDTV decoder (cisco) met pvr functie heeft maar 2 tuners aan boord dus je kunt maar 1 ding opnemen en dan kun je tv blijven kijken of twee dingen opnemen maar dan moet hij wel op standby gezet worden.
dit had je allemaal ook in de openings post kunnen lezen! http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32305806
dit had je allemaal ook in de openings post kunnen lezen! http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32305806
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2009 15:00 ]
Als je de moeite had genomen mijn reactie goed te lezen, had je gezien dat ik het topic doorzocht had.
Ik had in de openingspost gelezen wat de verschillen waren tussen de 2 mediaboxen. Dus ook dat er in de nieuwe maar 2 ipv 3 tuners zaten. Vervolgens heb ik nog even op "Cisco"gezocht om te kijken of mijn opmerking al eerder gemaakt was.
Wat mij verbaasde was dat je niet kon kijken naar de 2 zenders die je aan het opnemen bent, het apparaat gaat naar standby. Terwijl je wel na bijv. een kwartier kan gaan kijken naar het begin van een opname van een opname die nog loopt (als je maar 1 programma aan het opnemen bent).
Nog vervelender is dat je geen doorlusmogelijkheid naar analoog hebt, waardoor je, zonder extra te spliten, niet naar analoog kunt kijken (dat staat ook in de openinspost, sorry).
Ik had in de openingspost gelezen wat de verschillen waren tussen de 2 mediaboxen. Dus ook dat er in de nieuwe maar 2 ipv 3 tuners zaten. Vervolgens heb ik nog even op "Cisco"gezocht om te kijken of mijn opmerking al eerder gemaakt was.
Wat mij verbaasde was dat je niet kon kijken naar de 2 zenders die je aan het opnemen bent, het apparaat gaat naar standby. Terwijl je wel na bijv. een kwartier kan gaan kijken naar het begin van een opname van een opname die nog loopt (als je maar 1 programma aan het opnemen bent).
Nog vervelender is dat je geen doorlusmogelijkheid naar analoog hebt, waardoor je, zonder extra te spliten, niet naar analoog kunt kijken (dat staat ook in de openinspost, sorry).
One of the animals has left its cage today.
In het geval van DTV is het ook niet een optie van je TV, maar van je DTV box. Je moet het op de DTV ontvanger instellen.chim0 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 09:40:
[...]
Oh zo, ja dat kan bij m'n oude Sony tv, vind ik echt handig, kan je tegelijk tv en teletext kijken maar op onze nieuwe dure Samsung 6 serie full HD tv kan ik die optie nergens vinden,
Misschien domme vraag maar heeft wel eens iemand geprobeerd een mediabox te koppelen met een LCD monitor. Zit er over te denken om dit te gebruiken voor incidenteel TV gebruik. Voor de echt mooie programma's (lees speelfilms) heb ik een beamer. Geluid komt gewoon via het 5.1 setje ds hoeft niet via een TV. Een 24" LCD monitor is groot genoeg om simpele programma;s zoals het journaal e.d. te kijken en een stuk goedkoper dan een HDTV.
Verwijderd
ja tuurlijk kan dat. zolang dat scherm maar een scart/hdmi en tuner aan boord heeft. Ik weet geeneens of je een tuner nodig hebt.
Een tuner op je monitor is niet nodig nee. Dat coax-kabeltje wat je bij de UPC-boxen krijgt is er simpelweg voor zodat je OOK nog analoog signaal op je tv kunt ontvangen, naast digitale tv (scart/hdmi).
Je monitor moet dus wel een aansluiting hebben die overeenkomt met wat je box heeft, of je gebruikt zo'n omzetblokje/kabeltje.
Hdmibox=hdmi>dvi(blokje of kabeltje)
Scartbox=scart>vga (blokje of kabeltje; wel goed zoeken naar deze blokjes/kabeltjes
)
Oh, en uiteraard even kijken hoe je het geluid regelt.
Je monitor moet dus wel een aansluiting hebben die overeenkomt met wat je box heeft, of je gebruikt zo'n omzetblokje/kabeltje.
Hdmibox=hdmi>dvi(blokje of kabeltje)
Scartbox=scart>vga (blokje of kabeltje; wel goed zoeken naar deze blokjes/kabeltjes
[ Voor 5% gewijzigd door KoffieNT op 25-12-2009 23:14 ]
Super, dat creëert weer wat mogelijkheden dus. Ik moet er dus voor zorgen dat ik een HDMI box krijg en dan een goedkope HD (capable) LCD monitor kopen (zag deze al staan voor 150 euro) met HDMI of DVI. Geluid komt via een 5.1 setje dus dat moet geen probleem zijn.KoffieNT schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 23:13:
....
Bedankt!
Zorg ervoor dat je monitor wel HDCP ondersteunt!
Misschien is mijn probleem al vaker boven gekomen, maar hij zoekt niet zo eenvoudig. 
Ik heb het probleem dat ik altijd eerst mijn TV (Sony Bravia KDL-32S3000) moet aanzetten en dan na een paar seconden pas mijn UPC (cisco) mediabox. Hij krijgt dan HD 720p signaal en werkt. De UPC box hangt middels een (goede) HDMI kabel aan m'n Bravia.
Doe ik het andersom of te snel achter elkaar dan krijg je geknipper, geen beeld, of andere rare fratsen te zien. Ik heb op het upc forum (hier) een hoop mensen met 't zelfde probleem (zie onderste posts) gevonden, maar een oplossing is er niet.
Extra vervelend omdat ik nu een Logitech Harmony One heb en allemaal hacks en delays moet gaan gebruiken om 't te laten werken. Hopelijk is er dus een fix voor bekend.
Ik heb het probleem dat ik altijd eerst mijn TV (Sony Bravia KDL-32S3000) moet aanzetten en dan na een paar seconden pas mijn UPC (cisco) mediabox. Hij krijgt dan HD 720p signaal en werkt. De UPC box hangt middels een (goede) HDMI kabel aan m'n Bravia.
Doe ik het andersom of te snel achter elkaar dan krijg je geknipper, geen beeld, of andere rare fratsen te zien. Ik heb op het upc forum (hier) een hoop mensen met 't zelfde probleem (zie onderste posts) gevonden, maar een oplossing is er niet.
Extra vervelend omdat ik nu een Logitech Harmony One heb en allemaal hacks en delays moet gaan gebruiken om 't te laten werken. Hopelijk is er dus een fix voor bekend.
[ Voor 3% gewijzigd door jep op 29-12-2009 09:57 ]
Daar heb ik soms ook last van. Ik heb mijn Logitech Harmony zodanig ingesteld dat eerst de tv wordt aangezet, daarna de A/V receiver en dan pas de Mediabox. In 99% van de gevallen werkt het dan goed.
Ik loop trouwens ook dit tegen dit probleem aan met mijn iStar mini hd (een NMT player). Dan moet ik de player even uit- en aanzetten.
Ik loop trouwens ook dit tegen dit probleem aan met mijn iStar mini hd (een NMT player). Dan moet ik de player even uit- en aanzetten.
'Hacks en delays' is nogal een groot woord.jep schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 09:56:
Misschien is mijn probleem al vaker boven gekomen, maar hij zoekt niet zo eenvoudig.
Je kunt gewoon de tijd die de TV nodig heeft om op te starten verhogen in de apparaatinstellingen.
Dan is het probleem simpel en snel opgelost.
Ik was blij verrast dat de Cisco zo goed in de Logitech database stond.
Alleen de UPC knop moest toegevoegd worden.
[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 29-12-2009 13:58 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het is doorzichtig als je teletekst oproept terwijl de "RTL Gemist" rode knop nog in beeld is. De overlay van die knop is doorzichtig en die instelling wordt meegenomen naar de teletekstapplicatie. Persoonlijk vind het niet storend, vind het zelfs wel mooi eigenlijk.rst77 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 08:35:
[ Voor 15% gewijzigd door Bergen op 29-12-2009 14:41 ]
Bedoel je de power-on delay in de harmony? Of elders?Gonadan schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:58:
[...]
'Hacks en delays' is nogal een groot woord.
Je kunt gewoon de tijd die de TV nodig heeft om op te starten verhogen in de apparaatinstellingen.
Dan is het probleem simpel en snel opgelost.
Ja cool heIk was blij verrast dat de Cisco zo goed in de Logitech database stond.
Alleen de UPC knop moest toegevoegd worden.
Ik heb de boel (Philips HD, geen recorder) net geinstalleerd en alles werkt behalve 1 cruciaal ding en dat is: beeld. In de menu modus zie ik wel in dat PIP scherm het TV beeld, maar het normale grote beeld ontbreekt dus (zie wel de blauwe info balk). Heb er al een paar keer over gebeld: factory reset, firmware upgrade, stekkers eruit, nieuwe kabel gekocht maar niets helpt. Ik heb overigens wel geluid. Nu moet ik een week wachten op een monteur... heeft iemand een idee wat ik zelf nog zou kunnen proberen teneinde mijn probleem op te lossen?
Volgens mij heet het zo inderdaad, mits je dat gevonden hebt bij de apparaten in de Logitech software.jep schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:20:
[...]
Bedoel je de power-on delay in de harmony? Of elders?
Dat bepaalt hoe lang een apparaat na een poweron nodig heeft voordat het andere signalen aan kan.
Je hebt gelijk, die staat er al in.Ja cool heBij mij stond zelfs de UPC knop er al in.
Het was DVR die ik moest toevoegen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
@ Genoll:
De juiste source kiezen? Ik bedoel, PIP wordt toch vaak gebruikt voor de secundaire input van je TV? Misschien handig als je het type van je TV post, dan kunnen we de handleiding opdiepen. En vertel dan ook meteen precies hoe alles is aangesloten en waarop.
De juiste source kiezen? Ik bedoel, PIP wordt toch vaak gebruikt voor de secundaire input van je TV? Misschien handig als je het type van je TV post, dan kunnen we de handleiding opdiepen. En vertel dan ook meteen precies hoe alles is aangesloten en waarop.
[ Voor 14% gewijzigd door Liegebeest op 29-12-2009 19:46 ]
Let op:
Heb je een UPC Horizon? Neem dan een kijkje in dit topic.
Heb je een UPC Horizon? Neem dan een kijkje in dit topic.