Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: upc
Hi,

Ik heb een vraag, hoop dat iemand het weet hier.
Voor zover ik het begrijp heb je voor 3D doorgifte HDMI 1.4 nodig.

Als je 3D wilt door je receiver, dan moet je bijv een nieuwe receiver met HDMI 1.4

Nu, ik heb UPC digi TV. Een UPC cisco HD DVR mediabox (8454DVB) en hiermee kan ik ook on demand 3D films binnen halen.
Maar volgens de specificaties heeft deze mediabox HDMI 1.2 ?
Hoe kan dit ?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 18:54
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 19:46:
Hi,

Ik heb een vraag, hoop dat iemand het weet hier.
Voor zover ik het begrijp heb je voor 3D doorgifte HDMI 1.4 nodig.

Als je 3D wilt door je receiver, dan moet je bijv een nieuwe receiver met HDMI 1.4

Nu, ik heb UPC digi TV. Een UPC cisco HD DVR mediabox (8454DVB) en hiermee kan ik ook on demand 3D films binnen halen.
Maar volgens de specificaties heeft deze mediabox HDMI 1.2 ?
Hoe kan dit ?

Bedankt.
HDMI 1.4 is nodig voor 2x Full HD.

3d hoeft niet 2x Full HD te zijn maar kan net zo goed 2x 640x480 wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
RedHat schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 19:50:
[...]

HDMI 1.4 is nodig voor 2x Full HD.

3d hoeft niet 2x Full HD te zijn maar kan net zo goed 2x 640x480 wezen.
Thnx, klinkt logisch.

Weet jij ook waarom dan bijv. receivers van 2 jaar oud (bijv. AVR1910) met HDMI 1.3 geen 3D kunnen doorgeven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Ik wil alle bekabeling etc vervangen. Nu volg ik hetgeen wat hier:
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=36880.0
beschreven staat.

Het gedeelte tussen AOP en wandcontactdoos moet bestaan uit KOKA 799
Het gedeelte tussen wandcontactdoos en apparatuur moet bestaan uit FEKAB 759

Waarom verschil? Anders koop ik een rol van 20 meter KOKA 799 en gebruik ik dat ook voor de bekabeling tussen wandcontactdoos en apparatuur. AOP, wandcontactdoos en upc apparatuur is allemaal in dezelfde hoek te vinden van mijn huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Geen matches
MistaDevine schreef op maandag 28 november 2011 @ 20:02:
Het gedeelte tussen AOP en wandcontactdoos moet bestaan uit KOKA 799
Het gedeelte tussen wandcontactdoos en apparatuur moet bestaan uit FEKAB 759
Die FEKAB759 kabel is gewoon KOKA 799 kabel met stekkers er al aan gemonteerd... ;)

Dat kun je ook vast zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Geen matches
Dat moet wel lukken inderdaad. Kon alleen die bevestiging nergens vinden op het www...
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:57
Matched: digitale, upc
Kan iemand mij met het volgende helpen.

Ik wil graag digitale tv kijken op mijn imac (2010). Hiervoor heb ik een hdmi naar displayport convert van dr bott.
Middels cmd+2 schakel ik naar de externe bron, de digitale hd-ontvanger.

Ik heb beeld gehad, dat wil zeggen heel kort de installatieprocedure doorlopen. Taal, activeringscode, etc ingegeven. Zenders zijn herkend zegt ie en dan zou ik tv moeten gaan kijken. Maar dan krijg ik geen beeld meer. Vermoedelijk is het uitgangssignaal 1080i en dan krijg ik geen beeld. Ik dien 720p als uitgang te hebben. Maar hoe stel ik dat nou zonder beeld in? Welke stappen dien ik te doorlopen of welke knoppen dien ik in te drukken?

Kan iemand mij misschien hier mee helpen? Het betreft een upc mediabox hd en bijbehorende afstandsbediening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Geen matches
Heb je niet de mogelijkheid om de mediabox even met een SCART-kabel op een 'normale' tv aan te sluiten, dan heb je weer beeld, en kun je de instelling aanpassen.

Wel vreemd, want die dingen staan volgens mij standaard op 720p...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:57
Geen matches
Mark_640 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 23:03:
Heb je niet de mogelijkheid om de mediabox even met een SCART-kabel op een 'normale' tv aan te sluiten, dan heb je weer beeld, en kun je de instelling aanpassen.

Wel vreemd, want die dingen staan volgens mij standaard op 720p...
voor die optie ben ik inderdaad ook nog aan het kijken, maar ik heb geen tv in huis, alleen een imac. wellicht dat ik m'n mediabox naar iemand anders kan meenemen en daar even kan proberen ipv een tv mijn kant opslepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinker23
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-04-2024
Geen matches
Ik heb mijn groene kabel met 20m verlengd naar de aanbouw en daar pas de wandcontactdoos geplaatst met modem en media box, heb geen problemen met TV kijken en haal ook 5 MB/s met usenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:19

BM

Moderator Spielerij
Mis ik iets op de website van UPC, of is er gewoon echt geen makkelijke manier om aan te geven dat je een upgrade naar HD wilt, behalve een volledig nieuwe bestelling aanmaken. (Wat ik eigenlijk niet aan durf...)
Ik zou verwachten dat zoiets via mijn Upc wel te regelen viel...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-09 12:59
Geen matches
Net kan ik ineens niet meer terugspoelen en pauzeren, daarna verdwenen er steeds meer zenders en toen ik maar de stroom er af haalde kwam ik weer in het installatie menu en waren al mijn favorieten weg.

Iemand die dit al eens heeft gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziggymaster
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
UPC , top of flop??
Er zijn inmiddels weer wat nieuwe hoofdstukken toegevoegd aan mijn UPC drama, sinds de laatste problemen, welke overigens nooit opgelost zijn.
Vandaar dat ik maar besloten heb mijn stukjes op zoveel mogelijk fora, internetsites, columns e.d. te gaan publiceren om zoveel mogelijk mensen op de hoogte te brengen van de klantvriendelijkheid, behulpzaamheid, vriendelijkheid en technische kennis welke bij de UPC medewerkers aanwezig is.
Situatie nu: al 4 weken geen HD tv, alleen analoog (op een nieuwe Panasonic VT plasma tv  ).
Ondernomen acties: inmiddels 5x telefonisch contact gehad, zonder resultaat, ja er kan een monteur komen op 30! (ja er staat echt dertig ;) (het is nu 2 december)).
Bekabeling vernieuwd á 50 euro incl. accessoires, beste van het beste (ook duurste (hirschmann koka799))wie betaald dat?Uiteraard geen effect, omdat alles al ong. 1maand (goed) gewerkt heeft.
Op een gegeven moment zijn de signaal waardes in het modem veel slechter geworden, ik krijg UPC echter niet aan het verstand dat het hun probleem is.En de wijkversterker oid. gewoon niet voldoende signaal geeft)
Heeft u wel eens de helpdesk van UPC gebeld?Wat een drama, het begint al dat je een postcode in moet spreken die blijkbaar niet wordt verstaan, (terwijl ik in ieder geval stukken beter en fatsoenlijker praat als dat gebrabbel van de medewerkers op de helpdesk notabene!Ik wil absoluut niet discriminerend overkomen, maar ik vind het werkelijk te zot voor woorden, dat ik iemand tot wel 3x toe moet vragen wat ze nu bedoelt of zegt.En helaas is dit uit eigen ervaring geen uitzondering)
Werkelijk op geen enkele manier probeert men de klant tevreden te stellen.

Inmiddels heb ik ong. 3 maanden UPC alles in 1 (aanbieding 25 MB, de week er na 50MB voor hetzelfde geldt, fijne medewerkers die je dat ook even vertellen, ook na vragen of er nog een nieuwe aanbieding aan kwam)
De 2e decoder, geen HD tv en ong. 4 uur tijd kwijt geweest, zonder resultaat.Enkel ergernissen, Hiervoor ruim 8 jaar ADSL alles in 1 gehad, en op 1 telefoontje na (aan het zwarte schaap )om mezelf aan te melden nooit geen problemen.
Ook is het internet via ADSL veel stabieler en voelt het minder sloom aan. Dat is ook niet zo gek als je de verbinding van UPC 24 uur analyseert, time outs, ping tijden van 40ms of meer, packet loss, de upc verbinding heeft het allemaal!
Ik hou mijn hart vast als ik zou willen skypen, de dochter msn, en de vrouw een online spelletje wil spelen.Dit heb ik gelukkig nog maar niet geprobeerd, ik weet echter het resultaat al.
Oh ja, voor ik het vergeet, als je bellen via UPC neemt, heb je nooit geen nummer herkenning meer, zowel in als uitgaand.Als je de helpdesk belt, "ja maar meneer natuurlijk niet, echter voor een paar euro per maand………………………………. "
Volgende keer weer een nieuwe episode van het UPC verhaal. Inmiddels zie ik al weer halleluja berichten over een nieuwe dienst.
Wordt vervolgd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

BM schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 18:37:
Mis ik iets op de website van UPC, of is er gewoon echt geen makkelijke manier om aan te geven dat je een upgrade naar HD wilt, behalve een volledig nieuwe bestelling aanmaken. (Wat ik eigenlijk niet aan durf...)
Ik zou verwachten dat zoiets via mijn Upc wel te regelen viel...
Dat is inderdaad onduidelijk, had hetzelfde. Gewoon een volledig nieuwe bestelling doen en op een gegeven moment zie je welk pakket je nu hebt en wat je er dus bij besteld (Alleen HD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:17

SeatRider

Hips don't lie

ziggymaster schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 09:17:
UPC , top of flop??
Er zijn inmiddels weer wat nieuwe hoofdstukken toegevoegd aan mijn UPC drama, sinds de laatste problemen, welke overigens nooit opgelost zijn.
Vandaar dat ik maar besloten heb mijn stukjes op zoveel mogelijk fora, internetsites, columns e.d. te gaan publiceren om zoveel mogelijk mensen op de hoogte te brengen van de klantvriendelijkheid, behulpzaamheid, vriendelijkheid en technische kennis welke bij de UPC medewerkers aanwezig is.
Knip enorm onsamenhangend verhaal waar geen touw aan vast te knopen is.
Wordt vervolgd..
Tip: als je wilt dat mensen je helpen, of in ieder geval begrijpen wat je zegt, probeer bovenstaande verhaal dan eens te herschrijven.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:19

BM

Moderator Spielerij
kazuka schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:37:
[...]

Dat is inderdaad onduidelijk, had hetzelfde. Gewoon een volledig nieuwe bestelling doen en op een gegeven moment zie je welk pakket je nu hebt en wat je er dus bij besteld (Alleen HD).
Net even geprobeerd, maar ik durf het toch niet aan. Bel ze binnenkort wel even, of loop een UPC zaak binnen. Goed om te weten dat ik iig niks over het hoofd zag.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:06
Ik heb zojuist mn UPC abbo gewijzigd en heb HD TV eruit geknikkerd omdat ik de meerwaarde hier niet van in zie.
Nu heb ik gewoon digitale tv royaal + dvr.

De mevrouw aan de lijn gaf aan dat ik dan ook weer een nieuwe mediabox ga krijgen. Weet iemand welk type dit gaat worden en of deze dan ook over een hdmi aansluiting beschikt?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 22:31

vooghel

Cunning linguist

Ik denk de UPC Mediabox met DVR (Thomson DCI 62), en die heeft geen HDMI.

[ Voor 85% gewijzigd door vooghel op 09-12-2011 13:59 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 23:26

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Chaoss schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:45:
Ik heb de laatste tijd heel veel storing bij upc tv. Veel blokjes in beeld zo erg dat er eigenlijk niet naar te kijken is, soms blijft het beeld zelfs zwart en heb ik alleen (storend) geluid, of ik krijg zelfs het blauwe beeld van de mediabox dat er geen signaal is.

Mijn coax kabel gebruik ik al jaren, is ook geen bouwmarkt kwaliteit maar een dikke kabel van hirschmann, de problemen zijn een week geleden begonnen en leken steeds erger te worden nu is het zo erg dat ik op tig zenders storing heb of dus helemaal geen beeld.

Heeft het nut om upc te bellen omdat er iets met onze aansluiting mis is, of is mijn coax kabel op miraculeuze wijze kapot gegaan?
Nog even een vervolg hier op, De storingen werden eignelijk met de dag erger kheb gebeld met UPC, die hebben een monteur langs gestuurd (ging vrij vlot, ik belde op woensdag of zo en de monteur kon maandag ochtend langskomen), ingang op de mediabox gemeten en die bleek kapot te zijn, monteur heeft de mediabox omgeruild.

Kheb nu een Philips mediabox ip Cisco, kvon de cisco persoonlijk mooier maar het belangrijkste is dat het beeld weer perfect is!

Grootste nadeel van UPC atm is de bug dat wanneer we de TV op pauze zetten en daarna weer op play dan springt hij heel vaak terug naar het begin van de opname... als je al lang naar 1 zender zit te kijken is het mega irritant als je 2 uur vooruit moet spoelen :X deze bug heb ik al maanden snap niet dat die nog niet opgelost is.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Chaoss schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:29:
Grootste nadeel van UPC atm is de bug dat wanneer we de TV op pauze zetten en daarna weer op play dan springt hij heel vaak terug naar het begin van de opname... als je al lang naar 1 zender zit te kijken is het mega irritant als je 2 uur vooruit moet spoelen :X deze bug heb ik al maanden snap niet dat die nog niet opgelost is.
Die bug heeft iedereen al jaren, namelijk vanaf het begin.

Inderdaad des te vreemder dat dit nog niet is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 13:37

alienfruit

the alien you never expected

Matched: digitale
Heh bah, vervangende HD digitale ontvanger gekregen heeft die geen optische uitgang zoals de oude zilveren versie. Jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Geen matches
Welke is dat? Volgens mij hebben alle HD ontvangers toch een optische uitgang?

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:05
Ben erg benieuwd wanneer dat project Horizon op gang gaat komen. Ziggo is in elk geval al een tijdje bezig nieuws: Ziggo maakt tv-app geschikt voor iPhone en iPod touch.

Toch erg jammer dat er geen concurrentie is tussen de kabelaars...dat Ziggo eerder is zal UPC niks uitmaken natuurlijk, want wij hebben toch geen keuze.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyGilmore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05 23:21

HappyGilmore

Hits it over the highway ...

Ik heb UPC HD TV Royaal met een Cisco DVR mediabox.

Nu heb ik last van het feit dat ik per zender (elke keer als ik zap) het geluid weer op dolby digital moet zetten.
Ik las ergens dat dit een bekende bug is van de cisco dvr mediabox. Kan iemand dit bevestigen en is hier eventueel een workaround/oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Geen matches
Ja het is een bekende bug, het zou in 2011 worden opgelost maar helaas.
Met de CI+ module is dit probleem niet aanwezig.

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Laatst online: 22-09 15:05

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Chaoss schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:29:
[...]
Nog even een vervolg hier op, De storingen werden eignelijk met de dag erger kheb gebeld met UPC, die hebben een monteur langs gestuurd (ging vrij vlot, ik belde op woensdag of zo en de monteur kon maandag ochtend langskomen), ingang op de mediabox gemeten en die bleek kapot te zijn, monteur heeft de mediabox omgeruild.

Kheb nu een Philips mediabox ip Cisco, kvon de cisco persoonlijk mooier maar het belangrijkste is dat het beeld weer perfect is!

Hmmm... goed om te weten. Ik heb last van zelfde soort problemen. Voordat ik de ellende inga van allerlei kabels vervangen die het al jaren lang goed doen (want dat is eigenlijk heet eerst waar naar wordt verwezen) ga ik toch eerst ook deze mogelijkheid in de gaten houden...

edit: heb de box getest direct vanaf de muur (nog een heel gedoe), maar ook daar spelen dezelfde problemen. Nu maar snel alles wat ik heb opgenomen afkijken en eens langsgaan bij de UPC winkel om te vragen of ze ook daar de ingang van de box kunnen doormeten. Weet niet of ze meetapparatuur in de winkel hebben... of anders daar aansluiten en dan kijken of een omruil mogelijk is...

edit2: opnames doen het wel, terwijl live kijken bij steeds meer zenders een probleem is. Het zal daarom vrijwel zeker iets te maken hebben met (het ingangssignaal van) de 1e tuner.

edit3: telefoon gehad van vriendelijke UPC medewerker die het eens was met de "diagnose" dat het niet aan het signaal kon liggen, omdat de 2e tuner wél beeld geeft (opnemen en afspelen). Ik krijg een nieuwe mediabox opgestuurd. Ben benieuwd welke het wordt: de huidige Cisco of de oudere Philips. Beide hebben hun voor- en nadelen...

[ Voor 105% gewijzigd door The_Sukkel op 31-12-2011 03:20 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Laatst online: 22-09 15:05

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

edit4: (toch maar in een nieuwe post, want de vorige werd wel heel erg lang met de 4e edit erbij...)
Woensdagavond telefoontje gehad en vrijdag nieuwe box ontvangen. Hierbij nette mail met trackingcode ontvangen, waardoor ik kon zien dat ik vrijdag thuis moest blijven, omdat de chauffeur onderweg was. Het installeren van de box liep helemaal goed (prima signaal etc.), maar in het laatste scherm stond dat de box nog geactiveerd moest worden en dat dat enkele minuten kon duren. Als de box niet binnen 15 minuten was geactiveerd, moest ik contact opnemen.

Na 15 minuten blijven hangen op dat scherm, heb ik direct maar UPC gebeld. Ik kreeg toen te horen "dat het activeren in het systeem stond en dat het soms wel eens langer (24 uur) kon duren en dat ik nog enkele uren geduld moest hebben, want dan zou het vanzelf wel goed komen...". Na 3 uur wachten toch maar nogmaals gebeld en een andere medewerker aan de lijn gekregen die (wel) bereid was de zaak nader te onderzoeken. Het bleek dat er iets niet helemaal goed zat met het hebben van een dubbele mediabox op één adres (de oude en de nieuwe). Ik moest toen het serienummer van beide boxen + bijbehorende smartcardcodes doorgeven, waarna medewerkers in India(!) zouden worden verzocht e.e.a. in het systeem direct recht te trekken. Hoewel ik zo mijn twijfels had of dit allemaal snel zou kunnen worden opgelost, bleek na een kwartiertje inderdaad de nieuwe box alsnog geactiveerd!

Vanaf deze plek dus dank aan de UPC medewerker die me het laatst heeft geholpen (en degene die bereid was om een nieuwe box door te sturen).
Ook dank aan Chaoss, zonder wiens post ik niet zo snel op het idee zou zijn gekomen om de 2e tuner te testen m.b.v. opname mogelijkheid en daarmee UPC "bewijs" te leveren dat het niet aan mijn ingangspunt/splitter/versterker/wandcontactdoos/kabel etc. lag, maar aan een defecte 1e tuner.

Einde van het verhaal is namelijk dat alles het weer perfect doet: alle (HD)zenders, UPC on demand etc. etc. m.b.v. van het omruilen van de box (weer dezelfde Cisco) en zonder gedoe met het vervangen van splitter/versterker/wandcontactdoos/kabels etc.

Let op de symptomen:
- UPC on demand begon als eerste steeds vaker dienst te weigeren
- sommige HD kanalen begonnen daarna blokvorming te tonen
- daarna steeds meer kanalen (ook SD) met blokvorming en sommige in het geheel geen signaal
- opnemen en afspelen gaat echter vlekkeloos (ook bij de kanalen waarbij de box beweert geen signaal te ontvangen)

Ik hoop dat met deze post meer mensen zijn geholpen... (hoewel storingen vast vaak door ondeugdelijke kabels etc. worden veroorzaakt, vermoed ik dat er ook veel mensen zijn die helemaal "voor niets" van alles aan het vervangen zijn, voordat uiteindelijk de box wordt omgeruild... of nog erger... blijven zitten met de problemen omdat men het ook niet meer weet...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:13

Ankh

|true

Geen matches
Gister contact gehad met de twitter desk. En ben toch weer terug gestapt naar een HD kastje ipv CI+. Ik mis een groot aantal zenders (niet te vinden met me tv). Bleek dat ik gewoon los voor me CI+ betaal... Ik ga nu 10 euro minder betalen omdat ik dan een kastje heb...

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:05

mjl

Ugh

Ankh schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 09:53:
Gister contact gehad met de twitter desk. En ben toch weer terug gestapt naar een HD kastje ipv CI+. Ik mis een groot aantal zenders (niet te vinden met me tv). Bleek dat ik gewoon los voor me CI+ betaal... Ik ga nu 10 euro minder betalen omdat ik dan een kastje heb...
Nou ik ben benieuwd, ik heb net m'n ouders aangeraden een CI+ module te vragen. Sinds ze digitale TV hebben moeten ze ouderwets naar de decoder toe lopen om van zender te wisselen. Ik kan me nog herinneren vroeger met de oude Philips TV met 12 voorkeuze zenders, je keek effectief hoofguit naar 2 zenders per avond, zappen was er niet bij want de zender keuze kon alleen op je TV. Instellen was een feest een half uur aan priegel wieltjes draaien voor je de zender had gevonden....

Blijkt dat de oorzaak van het probleem met de decoder de nieuwe LCD/LED TV is die ze hebben gekocht. Althans, het licht van de TV stoort de ontvangst van de infrarood signalen van de afstandsbediening van UPC.

Moet niet gekker worden. Eerst werkte de AB van UPC dus helemaal niet, daarnaa kregen ze (na herhaaldelijk bellen met de UPC helpdesk) stickers om op de mediabox te plakken, Leuk zappen kan weer tot maximaal 1 tot 2 meter van de tv af.

Ik was op bezoek en had alles eens bekeken en gelezen (brief van UPC was alles behalve verhelderend, maar goed, bovenstaande was mijn conculsie en dat is bevestigd op diverse fora (TROS Radar bijv.) Het mediabox kastje heb ik dus iets naar achteren gezet; hierdoor valt er minder straling (fout woord van UPC om te gebruiken, m'n ouders dachten haast minstens dat de TV radioactief was...) van de TV op de decoder. Werkte overdag prima, maar 's avonds was het weer butt.

Daaarna is er een monteur over de vloer geweest, nieuwe mediabox, alles werkte, volgende ochtend mediabox in de reparatie/initialisatie stand, weer monteur langs weer nieuwe box, alles werkte totdat de mediabox weer eens uit gezet werd en alles van voor af aan kon worden ingesteld.

Ronduit belachelijk dit. Een apparaat leveren voor Digitale TV, extra geld rekenen voor digitale TV maar als dit met moderne apperatuur gebruikt wordt werkt het niet :F .

Ondertussen dus vele dure helpdesk gesprekken verder en geen oplossing 7(8)7

Nou heeft de TV CI+ (ook al vind UPC van niet op hun site) dus laat ik ze dat maar eens proberen (T is wel Ziggo certified dus zou moeten werken). Ben benieuwd hoeveel ze daar extra voor gaan rekenen, dan kunnen ze een pittig gesprek verwachten!

Als dat dan ook niet werkt moet UPC ze maar terug zetten naar analoog en al het te veel betaalde abonnelments geld en belkosten terug betalen..!

Oja en de multiplexer/splitter die ze zelf voor het internet modem hebben geleverd verstoord de signaal sterkte van de hoofdaansluitng .... daar mogen ze zelf ook voor opdraaien want zo kunnen ze geen service garanderen 8)7

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

PcDealer schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 08:16:
Ik heb twee problemen met UPC (gebied 5508).

1: Nick Hits (zender 514) is sinds een paar maanden brak. Beeld freezed, is blokkerig, blijft hangen, geluid wordt steeds onderbroken. Kortom: bagger. Wie heeft dat ook?

2: Als ik een On Demand (vod) bestel, gaat het vaak de eerste keer goed (niet altijd). Maar als ik daarna er nog een wil bekijken, dan wordt er storingsmelding gegeven. "Controleer uw bekabeling". Maar dat is kul, want het werkt soms wel en de test via 999 geeft altijd een goede uitslag. Wie heeft dat ook?
PcDealer schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:33:
Morgen komt er een monteur. Mogelijk is signaal voor het blok waar Nick Hits zit te zwak. Dat kan ook de oorzaak zijn van niet altijd werken van VoD.
Problemen zijn opgelost na monteur (heeft signaalsterkte in de wijkkast aangepast) en na verloop van tijd.

Ik heb inmiddels wel een nieuwe Mediabox (deze keer met hmdi!) omdat de oude steeds brakker werd: niet opkomen na de nacht zonder stroom te hebben gezeten ondanks meerdere resets. Monteur voor een ander probleem vond het al een oud beessie. Toevallig waren de batterijen ook aan vervanging toe :)
mjl schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:46:
[...]

Blijkt dat de oorzaak van het probleem met de decoder de nieuwe LCD/LED TV is die ze hebben gekocht. Althans, het licht van de TV stoort de ontvangst van de infrarood signalen van de afstandsbediening van UPC.
Ah, dus dat kan het probleem zijn van een maat van me die inderdaad de tv erg fel heeft staan. Brightness en backlight naar beneden aanpassen zal ook in kWh schelen :)
Nou heeft de TV CI+ (ook al vind UPC van niet op hun site) dus laat ik ze dat maar eens proberen (T is wel Ziggo certified dus zou moeten werken).
Mijn tv heeft ook CI+, maar niet certified. Alleen de 2011 en later modellen kunnen UPC certified zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door PcDealer op 04-01-2012 18:03 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchElite
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 09:58
Matched: televisie, digitale
weet iemand toevallig of er storingen zijn in Rotterdam? Digitale televisie doet het niet meer. Radio doet het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:34

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Hier (Ommoord) werkt digitale tv gewoon.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

PcDealer schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 17:57:
[...]
[...]
Mijn tv heeft ook CI+, maar niet certified. Alleen de 2011 en later modellen kunnen UPC certified zijn.
Moet een TV per-se certified zijn dan? Wordt lastig, het is een Toshiba. Die staan niet eens op de lijst bij UPC.... De TV is wel Ziggo certified... dus zou technisch gezien toch moeten kunnen...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaiziks
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:40

zaiziks

Da da da

Geen matches
Waarom worden programma's die in HD worden uitgezonden ook voorzien van de slogan "ook beschikbaar in HD", rechtsboven in beeld?

La la la la la la la la la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Geen matches
zaiziks schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 20:43:
Waarom worden programma's die in HD worden uitgezonden ook voorzien van de slogan "ook beschikbaar in HD", rechtsboven in beeld?
dat doen de zenders. In de eindregie is het vaak 1 signaal.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

mjl schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 09:07:
[...]

Moet een TV per-se certified zijn dan? Wordt lastig, het is een Toshiba. Die staan niet eens op de lijst bij UPC.... De TV is wel Ziggo certified... dus zou technisch gezien toch moeten kunnen...
Als Ziggo het toestel wel heeft gecertificeerd heeft dan kan je er voor 99,9% vanuit gaan dat het toestel ook werkt op het UPC digitale netwerk.

zie ook: http://www.upc-cablecom.c...fangsgeraete/digicard.htm

Als het toestel niet is gecertificeerd is geen ondersteuning van de helpdesk.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
We hebben thuis vrij regelmatig dat de box opnieuw opstart of uberhaupt niet reageerd op de AB.
Binnenkort toch maar eens contact opnemen met UPC of naar de store gaan. Hoop eigenlijk dat we stiekem een HD box krijgen aangezien HDMI wel interessant is met het idee wat ik heb (namelijk 1 kabel naar de tv zodat deze makkelijker kan draaien middels de wandsteun (moet namelijk dwars op de muur kunnen)). Kan het daar altijd vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Geen matches
@Arunia,

als je nu een 'normale' non-HD box hebt, krijg je waarschijnlijk de Pace Zapper, en die heeft HDMI-uit (ook zonder HD-pakket).

Heb je echter een non-HD DVR, krijg je een Thomson DVR ervoor terug, en die hebben geen HDMI-uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:44

Pierre

Van nature lui!

Mark_640 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:17:
@Arunia,

als je nu een 'normale' non-HD box hebt, krijg je waarschijnlijk de Pace Zapper, en die heeft HDMI-uit (ook zonder HD-pakket).

Heb je echter een non-HD DVR, krijg je een Thomson DVR ervoor terug, en die hebben geen HDMI-uit...
Ik heb de Thomson en koop snel een HD tv dan kan ik die Thomson niet ruilen voor 1 die wel HDMI uit heeft bij UPC (of zie ik het verkeerd)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Geen matches
Mark_640 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:17:
@Arunia,

Darn, wij hebben een DVR, dat is gaar zeg. Had er graag eentje met HDMI gehad. Zucht. Heb je luxe, krijg je er geen luxe voor terug. :P
Nahja, kan het altijd vragen bij ze of die mogelijkheid erin zit. We zullen zelf iig geen HD zenders nodig hebben. Ik kijk zelf nauwelijks tv, mijn vrouw daarentegen wel en die vind het het extra bedrag per maand niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Laatst online: 19-09 13:54

ralfbosz

xm create bosz -c

Geen matches
Arunia schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:49:
[...]
Ik kijk zelf nauwelijks tv, mijn vrouw daarentegen wel en die vind het het extra bedrag per maand niet waard.
Zen TV het geld niet waard vinden, schandalig...

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Pierre61 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:33:
[...]

Ik heb de Thomson en koop snel een HD tv dan kan ik die Thomson niet ruilen voor 1 die wel HDMI uit heeft bij UPC (of zie ik het verkeerd)
Arunia schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:49:
[...]

Darn, wij hebben een DVR, dat is gaar zeg. Had er graag eentje met HDMI gehad. Zucht. Heb je luxe, krijg je er geen luxe voor terug. :P
Nope, de NON-HD DVR is er alleen zonder HDMI-output. De HD DVR krijg je ook alleen als je een HD-pakket hebt, anders niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Laatst online: 10:37
Geen matches
Schandalig dat je anno 2012 nog een box krijgt bij digitv zonder HDMI uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bronco99
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 19:55
Matched: televisie, upc
Is het mogelijk dat je een HDMI splitter achter je upc box kan pluggen en dan zo 2 televisies kan aansluiten? Heb de Cisco HD DVR (8485).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 22-09 15:34

Griffin

Is mythical

Even een vraag over UPC digitale tv voor moeders. Zelf heb ik het al draaien met een Mediabox.
Om mijn moeder zo min mogelijk kastjes (vooral dus afstandbedieningen) te geven zit ik te denken om daar een pakket met CI+ aan te sluiten. Maar nu heeft ze zelf al een eigen harddisk recorder (Sony RDR-HX725).

Ik zat nu aan het volgende te denken maar weet niet of dit mogelijk is:
  • De tv kabel te splitten waarvan 1 kabel naar de tv gaat (met CI+ kaart erin) en de andere kabel (analoog) naar de Sony DVR gaat.
  • Dan op de tv gewoon digitaal beeld kijken en zappen
  • Dan analoog (met Guide+) via de hdd recorder opnemen wat we willen (dus niet wat er gekeken word op de tv)
  • Op andere plaatsen in het huis tv kijken via analoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Laatst online: 10:46
Bronco99 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 00:08:
Is het mogelijk dat je een HDMI splitter achter je upc box kan pluggen en dan zo 2 televisies kan aansluiten? Heb de Cisco HD DVR (8485).
Ja hoor, ik zelf heb met een actieve splitter het beeld gesplitst naar 4 televisies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Matched: televisie, digitale
coob schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:00:
Schandalig dat je anno 2012 nog een box krijgt bij digitv zonder HDMI uit!
Dat vind ik ook. Digitale televisie met de kwaliteit van rgb scart. Alhoewel bij mijn schoontante die een zelfde televisie van een model jonger hebben, ziet het er toch beter uit dan bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Geen matches
Mark_640 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:16:
[...]
[...]

Nope, de NON-HD DVR is er alleen zonder HDMI-output. De HD DVR krijg je ook alleen als je een HD-pakket hebt, anders niet ;)
Mijn volgende tv wordt er dus 1 waar een CI+ module in kan, die recorder kan me gestolen worden.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:10

Aldmar

Niks...

Pierre61 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:43:
[...]
Mijn volgende tv wordt er dus 1 waar een CI+ module in kan, die recorder kan me gestolen worden.
Ik dacht er in eerste instantie anders over, maar ik heb nu ook jouw gedachten... Een HD DVR leek mij prima gezien mijn ervaring met een Humax 5050c icm Ziggo. Alleen de Cisco HD DVR die ik heb bevalt mij slecht:
  • Geen mogelijkheid favorieten in eigen volgorde te zetten
  • Waarom niet automatisch de SD kanalen vervangen door de HD variant? Ik wil NED1/2/3 HD op '1/2/3' en niet op '71/72/73'.
  • UPC kanalen worden automatisch toegevoegd in favorieten
  • Als ik via het numerieke pad naar een zender navigeer, ben ik weer uit mijn favorietenlijst.
  • Als ik naar EPG gaat het geluid harder, ga ik eruit, gaat het geluid weer op het oude niveau.
  • Geen herhalende opname in te stellen via EPG (kan alleen handmatig...)
  • Wel de naam van TV-zender op het display van de decoder, maar niet de Radio-zender...
    (Wat is hier de logica van? Ik bedoel, ik heb mijn TV aan als ik TV kijk, dus ik weet op welke zender hij staat. Daarvoor heb ik geen display nodig. Terwijl als ik radio luister, wil ik juist wel info via het display hebben want ik heb logischerwijs de TV uit staan... )
  • Op elke zender een info balkje (druk rood voor 'on demand' - dat weet ik na 5x gezien te hebben ook wel)
  • Decoder wordt erg heet. Ik kan mijn vlakke hand er nog net op leggen.
Het zijn allemaal geen grote issues, maar de combinatie van alles erger ik mij elke dag weer dood aan. Als iemand een oplossing heeft voor een van bovenstaande gebreken, houd ik mij aanbevolen.

Zit erover te denken om een extra CI+ module te bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bronco99
  • Laatst online: 14-09 19:55
Matched: televisie
jopie schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:13:
[...]

Ja hoor, ik zelf heb met een actieve splitter het beeld gesplitst naar 4 televisies.
Maar is zeker met een switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 15:30

Goner

What can I do you for ?

overgehaald uit Logitech Harmony topic :
PjotrStroganov schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:49:
[...]
Door de radio/tv knop te gebruiken icm mijn humax ziggo decoder, switcht deze tussen de radio en tv tuner. De radiofunctie is te besturen via een tv interface, maar het werkt ook zonder de tv aan te zetten. Het display van de decoder geeft het kanaal nummer weer, terwijl ik met de remote gewoon van kanaal naar kanaal kan schakelen. Ik neem aan dat dit voor de upc decoder niet veel anders zal zijn.
Kan dit ook met bijv de Pace DCR7111 van UPC ??
Had me nog nooit zo verdiept in het digitale radio-gedeelte van UPC (alleen de gewone zenders op de kabel) maar er zitten wel leuke bij, zag ik via de TV. Dus kabeltje(s) tussen Pace en de miniset en dan kiezen met de AB van de Pace klinkt wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedhaste
  • Laatst online: 22-08 19:15
Geen matches
Is er hier iemand met meer info over de nieuwe Horizon mediabox, misschien iemand die hem in test heeft?
En enig zicht wanneer hij beschikbaar zal komen (begin 2012) mijn huidige HD PVR (Philips) werkt niet goed meer en zou graag de nieuwe Horizon box willen. Als het een kwestie van weken is kan ik het wel uitzingen zonder werkende mediabox en tv tijdelijk via analoog, anders zal er toch iets met mijn huidige box moeten gebeuren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
speedhaste schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 10:08:
Is er hier iemand met meer info over de nieuwe Horizon mediabox, misschien iemand die hem in test heeft?
En enig zicht wanneer hij beschikbaar zal komen (begin 2012) mijn huidige HD PVR (Philips) werkt niet goed meer en zou graag de nieuwe Horizon box willen. Als het een kwestie van weken is kan ik het wel uitzingen zonder werkende mediabox en tv tijdelijk via analoog, anders zal er toch iets met mijn huidige box moeten gebeuren :/
Wanneer Horizon exact uit komt geen idee. Echter als je dermate problemen hebt met de box, waarom bel je dan niet gewoon UPC op? Ze sturen je ze een nieuwe toe. Je kan ook via het forum van UPC terecht met je problemen en dan zal je vervolgens ook een nieuwe krijgen. Zo ben ik in ieder geval van mijn Philips box afgekomen en heb ik weer een Cisco ontvangen.

Zijn er meer mensen met het HD en Sport1 pakket welke problemen hebben met de kwaliteit van de standaard kanalen van Sport1? Soms heb je wel eens dat hetzelfde item in HD als op een standaard kanaal word uitgezonden. Echter als ik dan ga kijken naar het verschil dan is dat werkelijk schrikbarend, waar het in HD er perfect uit ziet, zo slecht ziet het eruit op het standaard kanaal. Bijvoorbeeld met een voetbalwedstrijd, in HD zie je alles dus goed en scherp en op het standaard kanaal kan je vrijwel niet zien wie der aan de bal is of welk rugnummer iemand heeft.

Gisteren heb ik hierover ook met UPC gebeld, toen werd mij verteld dat mijn retoursignaal veelste sterk is, dit zou max -10 dB mogen zijn en mijn signaal zit op -9,7 dB wat de slechte kwaliteit zou kunnen veroorzaken. Ook het inkomende signaal zou te hoog zijn, hier weet ik alleen even de waarder niet meer van, was volgens mij -7,3 dB, wat ook max -10 dB mag zijn. Meteen werd er geroepen dat het in de bekabeling zit omdat ik achter een versterker zou zitten. Nu heb ik dit even gecontroleerd maar dit is dus helemaal niet het geval.
Het zit zo aangesloten:
- UPC kabel komt binnen in de meterkast waar de kabel standaard afgemonteerd zit.
- Vanaf daar loopt de kabel naar een splitter 1. Kabel 1 gaat naar de UPC modem voor internet en Kabel 2 gaat naar splitter 2.
- Vanaf splitter 2 gaat kabel 1 naar mijn UPC box en kabel 2 naar de versterker en daarna elders het huis in.
- Vanaf de versterker gaat er 1 kabel nog naar een andere UPC box in huis.

Ondanks dat mijn signaal dus al door 2 splitters gaan zou het signaal dus nog steeds te sterk zijn. Dit is overigens aangesloten op deze manier door een UPC monteur die we een aantal keer over de vloer hebben gehad i.v.m. problemen met On Demand op de andere box.
Op de andere box is dit probleem iets lastiger te zien vanwege een kleinere televisie (32") maar is wel te zien de kwaliteit wat minder is. Normaal gesproken word er gekeken op een 40".

Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn en wat ik hieraan zou kunnen doen om het probleem op te lossen (als het op te lossen valt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 10:53

RvL

Afgelopen woensdag is er eindelijk eens een monteur gekomen om te meten wat mijn signaal is. De reden: ik zit al twee weken zonder digitale TV en volgens de klantenservice kon dit alleen maar aan het AOP liggen. Op mijn vraag of de mediabox (Cisco HD) niet gewoon kapot kon zijn werd meerdere malen 'nee' geantwoord.

Enfin, de monteur begint te meten ('ah, tenminste iemand met een goede kabel') en met het signaal is niets mis. Conclusie: tuner in mediabox is kapot 8)7

Vanavond krijg ik als het goed is een nieuwe mediabox. Mijn Cisco wordt ingeruild voor een Philips. De monteur wist me te vertellen dat klanten over het algemeen meer tevreden waren over de Philips dan over de Cisco. Nu begrijp ik uit de twee posts hierboven precies het omgekeerde :)

Is de Philips een beetje een deugdelijke mediabox?

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:42

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Geen matches
Ik hoef de Philips alleen al niet omdat die niet zwart is....
Het voordeel aan dat ding is wel de extra tuner

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 22-09 15:34

Griffin

Is mythical

Griffin schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 08:53:
Even een vraag over UPC digitale tv voor moeders. Zelf heb ik het al draaien met een Mediabox.
Om mijn moeder zo min mogelijk kastjes (vooral dus afstandbedieningen) te geven zit ik te denken om daar een pakket met CI+ aan te sluiten. Maar nu heeft ze zelf al een eigen harddisk recorder (Sony RDR-HX725).

Ik zat nu aan het volgende te denken maar weet niet of dit mogelijk is:
  • De tv kabel te splitten waarvan 1 kabel naar de tv gaat (met CI+ kaart erin) en de andere kabel (analoog) naar de Sony DVR gaat.
  • Dan op de tv gewoon digitaal beeld kijken en zappen
  • Dan analoog (met Guide+) via de hdd recorder opnemen wat we willen (dus niet wat er gekeken word op de tv)
  • Op andere plaatsen in het huis tv kijken via analoog
Even een kick op deze vraag. Weet iemand of het bovenstaande mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:09:
Ik hoef de Philips alleen al niet omdat die niet zwart is....
Het voordeel aan dat ding is wel de extra tuner
Philips hddvr is gewoon zwart, de non dvr is zilver.

Maar goed denk dat die Philips je wel gaat tegenvallen, zit namelijk een irritante bug die het kijken van opnamens nou niet erg leuk maakt, constante hinkjes in het beeld, dit door bug die upc met laatste firmware erin gegooit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Geen matches
Dat is inderdaad wel een vervelende bug, vooral omdat vrouwlief nog wel eens opnames wil kijken....

Aan de andere kant had mijn Cisco de eigenaardige eigenschap om op de meest vervelende momenten gewoon ineens te resetten of niet meer aan te gaan....

Ik wacht 't maar af...

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Geen matches
Vreemd dat de Philips nog word geleverd, ik dacht dat ze volledig over waren op Cisco. Volgens mij is het enige voordeel van de Philips de extra tuner, de Cisco is ook een stukje sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 19:09
BaszCore schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 08:17:
[...]

Wanneer Horizon exact uit komt geen idee. Echter als je dermate problemen hebt met de box, waarom bel je dan niet gewoon UPC op? Ze sturen je ze een nieuwe toe. Je kan ook via het forum van UPC terecht met je problemen en dan zal je vervolgens ook een nieuwe krijgen. Zo ben ik in ieder geval van mijn Philips box afgekomen en heb ik weer een Cisco ontvangen.

Zijn er meer mensen met het HD en Sport1 pakket welke problemen hebben met de kwaliteit van de standaard kanalen van Sport1? Soms heb je wel eens dat hetzelfde item in HD als op een standaard kanaal word uitgezonden. Echter als ik dan ga kijken naar het verschil dan is dat werkelijk schrikbarend, waar het in HD er perfect uit ziet, zo slecht ziet het eruit op het standaard kanaal. Bijvoorbeeld met een voetbalwedstrijd, in HD zie je alles dus goed en scherp en op het standaard kanaal kan je vrijwel niet zien wie der aan de bal is of welk rugnummer iemand heeft.

Gisteren heb ik hierover ook met UPC gebeld, toen werd mij verteld dat mijn retoursignaal veelste sterk is, dit zou max -10 dB mogen zijn en mijn signaal zit op -9,7 dB wat de slechte kwaliteit zou kunnen veroorzaken. Ook het inkomende signaal zou te hoog zijn, hier weet ik alleen even de waarder niet meer van, was volgens mij -7,3 dB, wat ook max -10 dB mag zijn. Meteen werd er geroepen dat het in de bekabeling zit omdat ik achter een versterker zou zitten. Nu heb ik dit even gecontroleerd maar dit is dus helemaal niet het geval.
Het zit zo aangesloten:
- UPC kabel komt binnen in de meterkast waar de kabel standaard afgemonteerd zit.
- Vanaf daar loopt de kabel naar een splitter 1. Kabel 1 gaat naar de UPC modem voor internet en Kabel 2 gaat naar splitter 2.
- Vanaf splitter 2 gaat kabel 1 naar mijn UPC box en kabel 2 naar de versterker en daarna elders het huis in.
- Vanaf de versterker gaat er 1 kabel nog naar een andere UPC box in huis.

Ondanks dat mijn signaal dus al door 2 splitters gaan zou het signaal dus nog steeds te sterk zijn. Dit is overigens aangesloten op deze manier door een UPC monteur die we een aantal keer over de vloer hebben gehad i.v.m. problemen met On Demand op de andere box.
Op de andere box is dit probleem iets lastiger te zien vanwege een kleinere televisie (32") maar is wel te zien de kwaliteit wat minder is. Normaal gesproken word er gekeken op een 40".

Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn en wat ik hieraan zou kunnen doen om het probleem op te lossen (als het op te lossen valt)?
Ik zeg dat jouw retoursignaal te zwak is :) Het signaal wat bij jouw box moet aankomen moet tussen de -9 en de 10 db zitten en wat hij terugstuurt tussen de -3 en de 3. Versterker helpt niet met retoursignaal versterken.

De versterker kan je het beste zo dicht als mogelijk bij het eerste aansluitpunt plaatsen en zo min als mogelijk splitters gebruiken. Een splitter dempt het signaal vaak al met -3 db. Met 2 splitter zit je dus al op -6db. Als je de versterker na de splitter aansluit heeft deze dus al een zwak signaal wat hij moet versterken. Coax kabel dempt het signaal ook. Hoe korter de kabels hoe beter.

[ Voor 11% gewijzigd door spookz0r op 27-01-2012 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Geen matches
Griffin schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:29:
[...]

Even een kick op deze vraag. Weet iemand of het bovenstaande mogelijk is?
In principe is dat geen probleem, mits je signaalnivo voldoende is om een splitter te plaatsen, maar dat is in de meeste gevallen wel zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Geen matches
Rev! schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:41:
Vreemd dat de Philips nog word geleverd, ik dacht dat ze volledig over waren op Cisco. Volgens mij is het enige voordeel van de Philips de extra tuner, de Cisco is ook een stukje sneller.
Zoals de monteur me wist te vertellen kon hij de Cisco (voorlopig) niet meer leveren. De reden heeft hij me niet verteld.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

pa3eia schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:39:
[...]

Als Ziggo het toestel wel heeft gecertificeerd heeft dan kan je er voor 99,9% vanuit gaan dat het toestel ook werkt op het UPC digitale netwerk.

zie ook: http://www.upc-cablecom.c...fangsgeraete/digicard.htm

Als het toestel niet is gecertificeerd is geen ondersteuning van de helpdesk.

suc6
Mooi, dus gewoon eens een CI+ CAM insteken, die van Ziggo zal wel niet werken ... Iemand in Lelystad die in is voor een experiment ...?

Ondertussen na veel vijven en zessen hebben ze een andere decoder gekregen, een met een HDD recorder er in en die werkt wel gewoon icm de TV... Moest al met al toch ruim een maand duren! Als ze geen voet bij stuk hadden gehouden was het gewoon niet opgelost gesweest..

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

mjl schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:24:
[...]

Mooi, dus gewoon eens een CI+ CAM insteken, die van Ziggo zal wel niet werken ... Iemand in Lelystad die in is voor een experiment ...?

Ondertussen na veel vijven en zessen hebben ze een andere decoder gekregen, een met een HDD recorder er in en die werkt wel gewoon icm de TV... Moest al met al toch ruim een maand duren! Als ze geen voet bij stuk hadden gehouden was het gewoon niet opgelost gesweest..
Wat je wel kunt proberen is om je toestel even digitale zenders te laten zoeken. Er staat op de UPC site geen handleiding voor jou toestel, maar als je even deze erbij pakt moet het ook wel lukken om het voor elkaar te krijgen.

Je kunt namelijk gewoon zenders zoeken zonder CI+ CAM. En Nederland 1 doet het ook zonder CAM, daar zit namelijk geen codering op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Geen matches
Goed, sinds vandaag weer een werkende en geactiveerde mediabox. Het is inderdaad een Philips geworden.

Nu heb ik echter geen geluid meer via m'n versterker. Het zit allemaal als volgt aan elkaar geknoopt:

Mediabox zit via HDMI aan TV
Mediabox zit via optische SPDIF aan AV-ontvanger (Samsung).

Dit heeft met de Cisco altijd zo gewerkt, maar op een of andere manier werkt het met de Philips niet meer zo. Misschien een instelling die ik over het hoofd zie? Ik zie in het hele menu van de mediabox niets over geluid. Alle aansluitingen zijn al gecontroleerd en uiteraard staat ook de AV-ontvanger op de juiste ingang :)

Edit:
gevonden. Kennelijk heeft iemand (ik laat even in het midden of ik het zelf ben geweest of de monteur die de nieuwe box heeft aangesloten) dusdanig aan de optische kabel lopen trekken dat glasvezel dieper in de connector is komen te zitten. Met het blote oog ziet de kabel er dus goed uit: er komt licht uit de andere kant. Maar het werkt toch niet.

Andere kabel en het is opgelost.

[ Voor 24% gewijzigd door RvL op 29-01-2012 19:31 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colossos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:44
Is het mogelijk om op 1 tv de CI+ module en de HD Mediabox te gebruiken? Volgens UPC zou dit niet mogelijk zijn omdat iets elkaar dan in de weg gaat zitten. Wat kon de mevrouw in de winkel me niet vertellen.

Ik zou namelijk via de CI+ module tv willen kijken en zo alle/meer functies van de tv kunnen benutten. Wil ik Uitzending Gemist zien of iets opnemen dan gebruik ik de Mediabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Geen matches
Dat zal (mits je signaal voldoende is als je het gaat splitten om beide apparaten te voorzien) prima werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krazzer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-08 13:53

krazzer

Tijd is een illusie

Kudos voor UPC:

Ik had een totaalpakket (60mb + Digi TV + bellen) en ik betaalde bij elkaar €56 p/m.
Nu wilde ik een nieuw pakket: Internet 50mb + Digi TV (nieuwe prijs, 10mb minder en zonder bellen) van €46,50. Maar ik wilde ook mijn mediabox omruilen voor een CI+.

Dus ik belde op, blijk ik alleen mijn mediabox om te kunnen ruilen bij een totaalpakket...
Nu kreeg ik als ik een alles in een pakket zou nemen €5 korting.

Nu heb ik dus wat ik wilde, maar dan mét bellen erbij én ik betaal maar €44.

Kudos voor de goeie service dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:42

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Geen matches
Je weet dat behalve 10 MB minder je upload van 6 naar 1 gegaan is nu?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:28
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 19:29:
Je weet dat behalve 10 MB minder je upload van 6 naar 1 gegaan is nu?
Ik heb ook 50Mbit abbo van UPC, maar mijn upload is 2,5Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
spookz0r schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:44:
Ik zeg dat jouw retoursignaal te zwak is :) Het signaal wat bij jouw box moet aankomen moet tussen de -9 en de 10 db zitten en wat hij terugstuurt tussen de -3 en de 3. Versterker helpt niet met retoursignaal versterken.

De versterker kan je het beste zo dicht als mogelijk bij het eerste aansluitpunt plaatsen en zo min als mogelijk splitters gebruiken. Een splitter dempt het signaal vaak al met -3 db. Met 2 splitter zit je dus al op -6db. Als je de versterker na de splitter aansluit heeft deze dus al een zwak signaal wat hij moet versterken. Coax kabel dempt het signaal ook. Hoe korter de kabels hoe beter.
Dit is weer contra met wat UPC zei, die zei dus dat het retoursignaal te sterk is. Maar ik ga er even mee aan de slag. Bedankt voor je reactie, ik laat het even weten.

Overigens ging bij mij de vlag uit dat de Philips DVR de deur uit was. Wat een drama box, allemaal rare kwalen, afstandsbediening die niet werkt, zowel de originele als een harmony one niet. Wat een treurig apparaat is dat, enige voordeel was dat je 2 programma's tegelijk kon opnemen en er vervolgens nog 1 kijken, alleen het terug kijken ging dan ook weer zo denderend goed zoals hierboven ook al ergens staat.
Echter heb ik het probleem met de afstandsbediening nu ook weer een beetje met de Cisco, krijg hem vaak niet aan met de AB (origneel als logitech), handmatig aandrukken biedt dan uitkomst, verdere bediening werkt wel weer vrij soepel met beide ab's.

Ik had tevens ook meteen gevraagd wanneer de nieuwe firmware komt (versie 4.1), maar hier was nog niet over bekend... Gaaap :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-08 16:30
heb sinds vandaag bij mijn digtale pakker , HD zenders genomen ( zwarte mediabox dunne , 1 hmdi out ) en sindsdien reageert hij wel wat langzamer bij zappen, totdat zender komt ..

en zie rechtsonderin dat signaal wat slechter is , als ik zon test doe op zender 999 en dan rode knop ,

zoals : http://www.upc.nl/televisie/tips_vragen/zelf_testen/

dan zie ik alleen bij mac adres (middelste ) goed , de rest rood en fout .

terwijl ik mediabox direct op WCD zit en met nieuwe coax kabel ( dubbel gevoerd en gekeurd).

weet iemand oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 18-09 11:14
DonDee schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:00:
heb sinds vandaag bij mijn digtale pakker , HD zenders genomen ( zwarte mediabox dunne , 1 hmdi out ) en sindsdien reageert hij wel wat langzamer bij zappen, totdat zender komt ..

en zie rechtsonderin dat signaal wat slechter is , als ik zon test doe op zender 999 en dan rode knop ,

zoals : http://www.upc.nl/televisie/tips_vragen/zelf_testen/

dan zie ik alleen bij mac adres (middelste ) goed , de rest rood en fout .

terwijl ik mediabox direct op WCD zit en met nieuwe coax kabel ( dubbel gevoerd en gekeurd).

weet iemand oplossing?
Heb je soms ook proberen met de ontvangst van de HD zenders? Is je WCD recent nog vervangen door UPC of al oudje? Veel gehoorde klacht m.b.t. HD zenders is vaak oorzaak van oude WCD. Interessante topics hier en hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Laatst online: 05-09 00:04
De vader van mijn vriendin heeft zijn tweede Mediabox (Thomson) aangemeld om terug te sturen. Het ding werkt weer niet goed, stoort, en de display werkt helemaal niet meer. Ik heb geadviseerd om even te bellen, in de hoop dat je dan de nieuwere HDDVR kan krijgen (ondanks dat ze geen HD abbo hebben). Hij heeft de klantenservice gebeld en ze zouden een nieuwe leveren, maar door een fout blijkt dat ze de verkeerde hebben aangemeld voor verzending (ze hebben nog niets ontvangen). Achteraf bleek dat dit misschien juist wel de decoder zou zijn die we willen hebben (HDDVR).

De vader kon echter niet wachten, en is langsgegaan bij een UPC winkel, waar hij dus nu weer is afgescheept met een oude Thomson, die waarschijnlijk ook weer snel stuk gaat. Meer zijn eigen schuld omdat hij ongeduldig is en niet kon wachten tot hij een andere decoder zou krijgen (via klantenservice kon dat wel) want er is zondag één of andere Amerikaanse wedstrijd die hij per sé wil zien.
Overigens moet ik daarbij opmerken dat hij weer een oude Thomson meekreeg om het feit dat ''het oude abonnement alleen maar Thomson geleverd wordt''. Wat zeer vreemd is, aangezien ik ze vorig jaar nog geholpen met het oude Alles-in-1 abbo (15Mbit) om te zetten in een Alles-in-1 60Mbit voor precies dezelfde prijs. Die ''oude'' abbonementsvorm is dus slechts een jaar oud. We hielden toch de ouder decoder, maar als je nieuwe klant was geworden had je vast niet de Thomson gekregen maar de Cisco voor DVR.

Weet iemand welke HDDVR op dit moment geleverd wordt vanuit de klantenservice? Ze kijken nu nog op een dikke beeldbuis, maar als ze binnenkort een HDTV gaan aanschaffen, had het handiger geweest voor ze om een decoder met HDMI aansluiting alvast in huis te hebben voor wat beter beeld, ook voor SD kanalen.

[ Voor 27% gewijzigd door Royeboi op 04-02-2012 17:42 ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
  • Laatst online: 15-09 12:24
Geen matches
Mischien een stomme vraag, maar ik zou graag op het display de klok zien ipv de zender (Pace HD DCR7111).
Krijg de klok wel te zien gedimmed als ik hem uitzet). Weet iemand of dit mogelijk is ?

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Geen matches
Dat is niet mogelijk, als de box aanstaan zie je altijd de zender, en alleen als de box uitstaat, zie je (gedimd) de tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
  • Laatst online: 04-08 16:30
funrider schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 15:18:
[...]

Heb je soms ook proberen met de ontvangst van de HD zenders? Is je WCD recent nog vervangen door UPC of al oudje? Veel gehoorde klacht m.b.t. HD zenders is vaak oorzaak van oude WCD. Interessante topics hier en hier.
bedankt voor je antwoord..

ik heb een gerenoveerd huis en zit een nieuwe WCD in, alleen vroeg ik me af wat voor HD televiesie van UPC min DB moet zijn kwa kabel,.. had namelijk laast 1 gezien van HAMA , was 120db .

vanuit de hoofd aansluiting in meterkast , heeft een monteur van UPC wel een nieuwe kabel aangesloten op versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Laatst online: 23:30

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik heb een vraagje,
Ik heb een alles in 1 pakket.
Voor de TV heb ik het HDMI kastje (geen HD abbo).
Ondersteund dit kastje CEC?
Zodat ik met de AB van m'n Onkio via HDMI de UPC kast kan bedienen?

en zo ja, hoe kan ik dit aan zetten?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

HellStorm666 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:59:
Ik heb een vraagje,
Ik heb een alles in 1 pakket.
Voor de TV heb ik het HDMI kastje (geen HD abbo).
Ondersteund dit kastje CEC?
Zodat ik met de AB van m'n Onkio via HDMI de UPC kast kan bedienen?

en zo ja, hoe kan ik dit aan zetten?
Ik denk het niet, tenminste, als ik hier kijk zie ik alleen maar dat er wordt geroepen dat het niet werkt...

Gaat weliswaar over een ander type mediabox, maar als het bij die niet werkt, is de kans heel groot dat het bij geen enkele mediabox werkt...

[ Voor 12% gewijzigd door Mark_640 op 07-02-2012 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 21:26

13art

Moderator Mobile
Geen matches
Had een vriend van mij al over het volgende probleem gehoord, maar het zelf nu ook ondervonden.
- Je plant een opname in via de gids (zwarte Thomson decoder)
- 's avonds ga je naar bed en de volgende dag wil je je opname gaan bekijken.
- Opname staat netjes vermeld bij de opnames wat wel opvalt is dat er geen info bij staat. En dat er staat dat er nog 99% ruimte over is, terwijl de opname zelf 3% zou moeten innemen.
- Bij het opstarten van de opname springt het beeld op zwart en gebeurd er verder helemaal niets meer.

Je kan nog wel gewoon weer tv kijken, maar het lijkt er meer op of de opname corrupt is. Ook is het niet zo dat het de zender zelf op zwart is gegaan, want dingen als spoelen, op pauze zetten, etc doets niet. Alleen de 'back' toets doet nog wat.

Bekend? Moet ik maar mijn Thomson om laten ruilen voor een andere?

edit:
Na een testprogramma opgenomen te hebben van Ned 3. Doen opeens de andere twee opnames het ook weer gewoon. Vaag!

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 12-02-2012 14:10 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Narc
  • Laatst online: 13-09 09:16
Hey tweakers,

Misschien is de vraag al een keer gesteld in de 70 pagina's van dit topic, maar ik probeer het toch even.

Hebben jullie ervaring met het aanschaffen van een tweedehand mediabox met opname functie? Ik wil misschien overstappen naar UPC, maar wil geen 4 euro per maand betalen voor de opnamefunctie. Bij KPN heb ik op een tweedehandssite een DVR op de kop getikt en die kon ik gewoon gebruiken.

Thanks.

• coob
  • Laatst online: 10:37
Kan niet.
iedere UPC box is aan een smartcard gekoppeld.
Je kunt dus wel een box aanschaffen maar die zal niet werken bij jou.

• Narc
  • Laatst online: 13-09 09:16
coob schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 17:31:
Kan niet.
iedere UPC box is aan een smartcard gekoppeld.
Je kunt dus wel een box aanschaffen maar die zal niet werken bij jou.
En UPC koppelt niet om als je wel een smartcard hebt?

• 13art

13art

Moderator Mobile
UPC box gekoppeld aan de smartcard?
Dat is ook niet handig bedacht dan.

Zou een smartcard niet gewoon gekoppeld zijn aan een adres/abonnement? Als het echt gekoppeld zou zijn aan een box zelf zou je net zo goed geen kaart nodig hebben en dan zou zo'n code meteen in de box zelf geprogrammeerd kunnen worden lijkt me.

Weet dat een opname functie bij kpn op afstand wordt geactiveerd. Kan bij UPC natuurlijk anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 15:30

Goner

What can I do you for ?

l3art schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 18:16:
Daar lijkt het wel op ; ik kreeg bij omruilen vorige box (Thomson DCI-52) naar de nieuwe (Pace DCR-7111) de instructie om de card in de in te leveren box te laten zitten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

l3art schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 18:16:
Ja de card is gekoppeld aan je de UPC box, bij Ziggo is dat anders, daar kan je aan cardsharing doen, en dat werkt niet bij UPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Geen matches
l3art schreef op zondag 12 februari 2012 @ 09:13:
Had een vriend van mij al over het volgende probleem gehoord, maar het zelf nu ook ondervonden.
- Je plant een opname in via de gids (zwarte Thomson decoder)
- 's avonds ga je naar bed en de volgende dag wil je je opname gaan bekijken.
- Opname staat netjes vermeld bij de opnames wat wel opvalt is dat er geen info bij staat. En dat er staat dat er nog 99% ruimte over is, terwijl de opname zelf 3% zou moeten innemen.
- Bij het opstarten van de opname springt het beeld op zwart en gebeurd er verder helemaal niets meer.

Je kan nog wel gewoon weer tv kijken, maar het lijkt er meer op of de opname corrupt is. Ook is het niet zo dat het de zender zelf op zwart is gegaan, want dingen als spoelen, op pauze zetten, etc doets niet. Alleen de 'back' toets doet nog wat.

Bekend? Moet ik maar mijn Thomson om laten ruilen voor een andere?

edit:
Na een testprogramma opgenomen te hebben van Ned 3. Doen opeens de andere twee opnames het ook weer gewoon. Vaag!
Bekend probleem, gebeurt ook regelmatig op Cisco hddvr, je kan het oplossen door box stroomloos temaken en of gratis programma ondemand testarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Laatst online: 19-01 22:29
Pierre61 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 12:25:
[...]

Ja de card is gekoppeld aan je de UPC box, bij Ziggo is dat anders, daar kan je aan cardsharing doen, en dat werkt niet bij UPC
Cardsharing werkt prima voor UPC maar je hebt de boxkey/rsakey nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Terrestrial schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 17:06:
[...]
Cardsharing werkt prima voor UPC maar je hebt de boxkey/rsakey nodig.
Is dat zo, laat ik er hier maar niet over beginnen. Maar het is volgens mij onmogelijk
Uitzondering in Nederland is kabelbedrijf UPC. Het is onmogelijk om de UPC-smartcard met de SmartWi II te delen. Dat is overigens geen fout van de SmartWi II, maar een keuze van UPC. Deze koppelt als enige aanbieder in Nederland de smartcard aan de gebruikte hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Pierre61 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 10:15:
[...]

Is dat zo, laat ik er hier maar niet over beginnen. Maar het is volgens mij onmogelijk

[...]
Ja is zo, je moest daarvoor wel je box naar polen sturen, die leest dan je boxkey uit waarna je dat nummer in in je dreambox kon zetten en zo kon je gewoon kijken naar upc dtv met eigen decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:43

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Geen matches
Heeft iemand in Leeuwarden de afgelopen weken ook last van diverse zenders die veel meer storen dan normaal.

Bijvoorbeeld SBS HD is op dit moment niet te bekijken. Ook sommige andere SD/HD zenders geven problemen. Daarvoor nooit een probleem gegeven.

Verder geen problemen met mijn internetverbinding.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.neut
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04 21:11
Let op.

Geen HD abonnement, toch een HD Decoder met dvr en HDMI.

Als je een lcd/led/plasma tv hebt zit er een HDMI aansluiting op de TV en een scart aansluiting.
Nu heb je uitsluitend digitale tv met een aangesloten HDMI kabel.

Laat je niets wijs maken dat dit ook via de scart kabel kan.
Flauwe kul.
scart is analoog en niets anders.

Digitale tv kan uitsluitend via HDMI.

Nu heb je bij upc bij het goedkoopste abonnement een decoder met HDMI _/-\o_
Echter heb je het duurdere pakket incl DVR heb je geen HDMI :?
Wil je HDMI aansluiting wordt je een HD abonnement aangesmeerd. (€60 per jaar)

Nu komt het:
Hoe krijg je een HD decoder zonder HD abonnement?
Vraag eerst vriendelijk aan de klantenservice (1200 gratis) om een nieuwe decoder met DVR met een HDMI aansluiting.
Krijg je als antwoord dat dat niet gaat, zeg dan dat je een HDMI aansluiting wil omdat je anders geen digitale tv hebt. Doet men dan nog moeilijk zeg je abonnement op.
Je wordt dan doorverbonden met een medewerker die je vraagt om toch te blijven.
Geef dan aan dat je uitsluitend wilt blijven als je een HD decoder krijgt met een HDMI aansluiting zonder HD abonnement.
De kans is heel groot dat je net als mij een HDbox krijgt met HDMI en DVR zonder HD abonnement.
Geweldig digitaal beeld. Werkelijk, het kan echt.
En bijkomend voordeel is dat als je BV filmnet 1 hebt of eredivisielive je gewoon de HD kanalen in HD kunt bekijken. 8) 8)

Tegenwoordig zijn er veel surround versterkers en een enkele tv die het analoge en digitale signaal omzetten naar een full-hd signaal zonder kwaliteit verlies. Upscalen heet dat.
Wikipedia: AV-receiver
Er zijn zelfs apparaatjes te koop waarmee je een gewoon signaal omzet naar full-HD BV een tweedehands dvd recorder met FULL-HD uitgang.
(prijs 2e hands gelijk aan 1 jaar HD abonnement, maar daarna altijd full-HD)

Ik heb zelf een surround versterker met upscaling naar full-HD en een samsung 46D8000 tv
en dit signaal is net even beter dan het HD (720P) signaal van filmnet
(gestest met HDMI splitter en PIP splitscreen op de tv)
Ook het standaard digitale signaal als ook de dvd speler zijn perfect.
Bespaar me zo €60 per jaar!!!!!!!!!!!!!!

Succes.

L.S. het meeste (FULL)-HD beeld materiaal wordt door de uitgevers al ge-upscaled naar 720P of 1080P
en dan aangeboden als (FULL)-HD beeld.
Hoezo :?
HD en FULL-HD kun je alleen maar opnemen met een specifieke (FULL)-HD camera.
Niet elke film/serie/documentaire en zeker niet die van een paar jaar geleden zijn zo opgenomen.

[ Voor 13% gewijzigd door t.neut op 25-02-2012 01:46 . Reden: taal fouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Geen matches
Dat komt dan aan het einde van het jaar wel als mijn abonnement afloopt. Want nu zal het hun een zorg zijn dat ik mijn abonnement opzeg aangezien ik er toch nog een jaar aan vast zit. Maar inderdaad ze doen erg moeilijk met het verstrekken van de HD decoders ook al heb je dat abonnement niet.
Ben er zelf ook tegenaan gelopen. Erg slechte zaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 18:54
t.neut schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 01:20:
Let op.

Geen HD abonnement, toch een HD Decoder met dvr en HDMI.

Als je een lcd/led/plasma tv hebt zit er een HDMI aansluiting op de TV en een scart aansluiting.
Nu heb je uitsluitend digitale tv met een aangesloten HDMI kabel.

Laat je niets wijs maken dat dit ook via de scart kabel kan.
Flauwe kul.
scart is analoog en niets anders.

Digitale tv kan uitsluitend via HDMI.

Nu heb je bij upc bij het goedkoopste abonnement een decoder met HDMI _/-\o_
Echter heb je het duurdere pakket incl DVR heb je geen HDMI :?
Wil je HDMI aansluiting wordt je een HD abonnement aangesmeerd. (€60 per jaar)

Nu komt het:
Hoe krijg je een HD decoder zonder HD abonnement?
Vraag eerst vriendelijk aan de klantenservice (1200 gratis) om een nieuwe decoder met DVR met een HDMI aansluiting.
Krijg je als antwoord dat dat niet gaat, zeg dan dat je een HDMI aansluiting wil omdat je anders geen digitale tv hebt. Doet men dan nog moeilijk zeg je abonnement op.
Je wordt dan doorverbonden met een medewerker die je vraagt om toch te blijven.
Geef dan aan dat je uitsluitend wilt blijven als je een HD decoder krijgt met een HDMI aansluiting zonder HD abonnement.
De kans is heel groot dat je net als mij een HDbox krijgt met HDMI en DVR zonder HD abonnement.
Geweldig digitaal beeld. Werkelijk, het kan echt.
En bijkomend voordeel is dat als je BV filmnet 1 hebt of eredivisielive je gewoon de HD kanalen in HD kunt bekijken. 8) 8)

Tegenwoordig zijn er veel surround versterkers en een enkele tv die het analoge en digitale signaal omzetten naar een full-hd signaal zonder kwaliteit verlies. Upscalen heet dat.
Wikipedia: AV-receiver
Er zijn zelfs apparaatjes te koop waarmee je een gewoon signaal omzet naar full-HD BV een tweedehands dvd recorder met FULL-HD uitgang.
(prijs 2e hands gelijk aan 1 jaar HD abonnement, maar daarna altijd full-HD)

Ik heb zelf een surround versterker met upscaling naar full-HD en een samsung 46D8000 tv
en dit signaal is net even beter dan het HD (720P) signaal van filmnet
(gestest met HDMI splitter en PIP splitscreen op de tv)
Ook het standaard digitale signaal als ook de dvd speler zijn perfect.
Bespaar me zo €60 per jaar!!!!!!!!!!!!!!

Succes.

L.S. het meeste (FULL)-HD beeld materiaal wordt door de uitgevers al ge-upscaled naar 720P of 1080P
en dan aangeboden als (FULL)-HD beeld.
Hoezo :?
HD en FULL-HD kun je alleen maar opnemen met een specifieke (FULL)-HD camera.
Niet elke film/serie/documentaire en zeker niet die van een paar jaar geleden zijn zo opgenomen.
Mja, waar normaal 1 pixel dezelfde kleur heeft heb je dan 4 pixels in dezelfde kleur. Alleen de resolutie is hoger. Daar heb je echt veel aan zeg.

En als je van die slimme dingen hebt die maken er wel 4 verschillende kleurtjes van, maar verneuken over het algemeen wel het beeld.

Upscalen zonder kwaliteitsverlies is echt een fabel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Waarom zou digitale TV zonder HDMI niet kunnen?
Dit lijkt me 100% onzin.

Natuurlijk komt het beeld dan via de analoge scart naar je TV toe, maar als we dat voor een DVD speler met PAL Progressive al perfecte kwaliteit vonden lijkt het me dat een HDMI kabel daar weinig aan kan verbeteren.
Ga je over naar een HD beeld dan geeft HDMI wellicht betere kwaliteit dan iets analoogs, maar ook een analoge Componentkabel gaf prima beeld vroeger.

Slotsom: Digitale TV gaat er alleen over hoe het bij je thuis in de decoder komt, niet hoe het in je TV komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Geen matches
Als het signaal digitaal is kan de tv denk ik gemakkelijker het beeld processen en zo dus een beter plaatje op het scherm toveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.neut
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04 21:11
jopie schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 11:04:
Waarom zou digitale TV zonder HDMI niet kunnen?
Dit lijkt me 100% onzin.

Natuurlijk komt het beeld dan via de analoge scart naar je TV toe, maar als we dat voor een DVD speler met PAL Progressive al perfecte kwaliteit vonden lijkt het me dat een HDMI kabel daar weinig aan kan verbeteren.
Ga je over naar een HD beeld dan geeft HDMI wellicht betere kwaliteit dan iets analoogs, maar ook een analoge Componentkabel gaf prima beeld vroeger.

Slotsom: Digitale TV gaat er alleen over hoe het bij je thuis in de decoder komt, niet hoe het in je TV komt.
Zonder twijfel is het signaal naar de decoder digitaal en verwerkt de decoder alles digitaal. Dit kun je allerlei
mooie klinkende namen geven.
Maar hoe komt het op de tv?
Daar zit hem de kneep.

Analoog en Digitaal zijn verschillende overdrachten.
Digitaal
Bij een digitaal (HDMI) signaal gaan er 1 tjes en 0 en door de kabel die door de tv omgezet worden naar een beeld, zonder enige bewerking gaat dit signaal rechtstreeks naar de processor in de tv.
Resultaat geen verlies van gegevens data/beeld kwaliteit.

Analoog
Bij een analoog signaal gaat er een golf stroom door diverse kabels naar de tv.
Het digitale signaal wordt bij de decoder omgezet naar analoog. Vervolgens gaat dit signaal naar de tv die het analoge signaal omzet naar digitaal beeld. Dus Kwaliteit verlies. (zeker al door het 2x bewerken van het signaal, laat staan het verlies onderweg)

Ook het DVD signaal van een dvd speler is niet digitaal doorgestuurd. (tenzij voorzien van HDMI)
Dat we DVD een perfect beeld vonden klopt. kijk je nu een dvd op de digitale tv is er duidelijk verschil.
We hebben nu niet voor niets Blueray en HD dvd.

Digitaal (TV) beeld overdracht zonder HDMI of andere digitale aansluiting?
No way. Fabel

[ Voor 4% gewijzigd door t.neut op 26-02-2012 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Ik snap wel dat een digitale doorgifte minder kans op kwaliteitsvermindering geeft dan een digitale doorgifte.
UPC Digitale TV bestaat in 2 soorten SD en HD. Type iemand digitale TV dan ga ik uit van de SD kwaliteit.
Die kan naar mijn idee prima over een RGB Scart aansluiting naar je TV.
Bij SD Digitaal zit er meer kwaliteits verbetering in de digitale doorgifte vanaf UPC naar je decoder (in plaats van analoog over de COAX) dan in de laatste meter digitaal van de decoder naar de TV toe.

Gaat het over digitaal HD, dan is het een ander verhaal. Die wil en kun je niet over een SCART kabel sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Geen matches
Falcon schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:32:
Heeft iemand in Leeuwarden de afgelopen weken ook last van diverse zenders die veel meer storen dan normaal.

Bijvoorbeeld SBS HD is op dit moment niet te bekijken. Ook sommige andere SD/HD zenders geven problemen. Daarvoor nooit een probleem gegeven.

Verder geen problemen met mijn internetverbinding.
Hier (010) afgelopen week hetzelfde probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
jopie schreef op zondag 26 februari 2012 @ 12:43:
Ik snap wel dat een digitale doorgifte minder kans op kwaliteitsvermindering geeft dan een digitale doorgifte.
UPC Digitale TV bestaat in 2 soorten SD en HD. Type iemand digitale TV dan ga ik uit van de SD kwaliteit.
Die kan naar mijn idee prima over een RGB Scart aansluiting naar je TV.
Bij SD Digitaal zit er meer kwaliteits verbetering in de digitale doorgifte vanaf UPC naar je decoder (in plaats van analoog over de COAX) dan in de laatste meter digitaal van de decoder naar de TV toe.

Gaat het over digitaal HD, dan is het een ander verhaal. Die wil en kun je niet over een SCART kabel sturen.
Klopt dat kan er doorheen. Maar een digitaal signaal wat eerst weer omgezet wordt naar analoog treed altijd kwaliteitsverlies op toch? Ongeacht of het een HD of SD signaal is. Alleen dan is de vraag in hoeverre dit daadwerkelijk zichtbaar is.

Pagina: 1 ... 17 ... 30 Laatste

Let op:
Heb je een UPC Horizon? Neem dan een kijkje in dit topic.