Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat/tweakblogs] Aantal feature requests*

Pagina: 1
Acties:

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Oke, lijstje dan maar maken :)

- Preview functie voordat je post, erg onhandig dat je nu eerst de datum vooruit moet zetten en dan handmatig editten.
- Ook even een mooie scale functie voor images zoals op het forum ook gebruikt wordt, nu is het enorm lelijk omdat als images groter zijn ze gewoon rechts afgekapt worden.
- Een search op de Tweakblogs Home pagina.
- Rare naamgeving bij Tweakblogs bovenaan eigenlijk, "Tweakblogs Home". Waarom die "Home" erbij? De rest van de linkjes heeft toch ook geen Home er bij?
- Check op "Tweakblogs.net is de gratis blogservice van Tweakers.net, beschikbaar voor enthousiaste gebruikers. Klik hier om je aan te melden voor een eigen weblog." Als je dit al hebt is deze tekst een beetje overbodig natuurlijk.
- Rare volgorde bij "# Tweakblogs Home # Tweakers.net # Pricewatch # Forum", die Pricewatch staat wat raar er tussen.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je kunt het zichtbaarheidsvinkje uitzetten. Dat heeft dezelfde functionaliteit als een preview-functie.

De rest heb ik niets op te zeggen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Phyxion schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 16:53:
Oke, lijstje dan maar maken :)

- Preview functie voordat je post, erg onhandig dat je nu eerst de datum vooruit moet zetten en dan handmatig editten.
Zet gewoon het "zichtbaar voor publiek" vinkje uit :?
- Ook even een mooie scale functie voor images zoals op het forum ook gebruikt wordt, nu is het enorm lelijk omdat als images groter zijn ze gewoon rechts afgekapt worden.
Je hoort gewoon netjes de afbeelding te resizen i.p.v. het door de browser (al dan niet JS scalefuncties) te laten doen IMHO

[ Voor 41% gewijzigd door RobIII op 23-07-2009 16:57 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Vinkje weghalen bij 'Zichtbaar voor publiek' en submitten werkt prima
\[forum/feat] Check image in Notepad en/of Productreviews? en er zijn zo meer te vinden in LD, zelf even als width neerzetten 575 werkt ook
- Een search op de Tweakblogs Home pagina.
Is idd gewenst, maar er is een alternatief naast [google=site:tweakblogs.net]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

- Rare volgorde bij "# Tweakblogs Home # Tweakers.net # Pricewatch # Forum", die Pricewatch staat wat raar er tussen.
Waarom is die volgorde raar? Vooraan kan het niet, dat zou maf zijn; je verwacht dat je met de eerste link op de Tweakblogs home-pagina uitkomt. Vóór Tweakers.net zou ook gek zijn, want dan link je eerst een subpagina om vervolgens pas de hoofdpagina te linken. En achter Forum is maf omdat je dan eerst de hoofdpagina linkt, dan een subdomein daarvan en daarna nog eens een subpagina van de hoofdsite. De enige andere optie zou zijn om de link dan maar helemaal weg te laten, maar dat lijkt me wat marketing betreft weer niet handig. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
RoD schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 16:55:
Je kunt het zichtbaarheidsvinkje uitzetten. Dat heeft dezelfde functionaliteit als een preview-functie.

De rest heb ik niets op te zeggen.
Dat is toch geen preview functie. Gewoon een zelfde soort als Bekijk bericht op het forum.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Phyxion schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 19:46:
[...]

Dat is toch geen preview functie. Gewoon een zelfde soort als Bekijk bericht op het forum.
Nou, min-of-meer wel want je kunt je blogitem gewoon bekijken/lezen maar 'het publiek' niet.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Maar dan nog, vanuit functionaliteitsperspectief heeft Phyxion wel een punt :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

RobIII schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 19:53:
[...]

Nou, min-of-meer wel want je kunt je blogitem gewoon bekijken/lezen maar 'het publiek' niet.
Maar voor een reeds gepubliceerde bogitem waar je wat kleine wijzigingen in aan wilt brengen is dat natuurlijk geen optie :P
- Check op "Tweakblogs.net is de gratis blogservice van Tweakers.net, beschikbaar voor enthousiaste gebruikers. Klik hier om je aan te melden voor een eigen weblog." Als je dit al hebt is deze tekst een beetje overbodig natuurlijk.
Als ik me het goed herinner wordt die indexpagina gecached en weet daar dus niet dat jij ingelogt bent als een user die zelf een tweakblog heeft.

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-11 15:15

Arethusa

Niet die server

Ik zie overigens een feature als "Post history" zitten in de weblog admin bijvoorbeeld, misschien onder het lijstje van je eigen weblog posts?

Ik wil nog wel eens op blogs reageren maar heb en dag of wat later moeite met het terug vinden van de blogs waarop ik gereageerd heb. Opslaan in mijn Firefox favorieten is een optie maar ik houd het liever binnen de tweaklog.

Wellicht is dit al eerder genoemd, ik heb het niet terug kunnen vinden.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Gezien ik het verzoek heb ontvangen om gerichter te posten, haal ik deze draad na boven. Hieronder enkele verbeterpunten (?) waarvan ik denk die het leven van de T.net junk gemakkelijker maakt.

Blog:
• De wysiwyg / ubb shit / smilies ontbreekt (zoals bij maken van topic wel 't geval is)
• Soms is een reactie te wijzigen, soms niet :? <5min? ofzo?
• intergratie foto album; direct / eenvoudig fotos vanuit album betrekken in blog
• images / tekst alignen of eenvoudiger gebruiken
• foto's'uploaden > album, nu omslachtig
• bookmarken van posts / blogs, zoals bij topic op forum?
• zoek functie of indeelen in categorien (oid) zodat eenvouwdig door de blogs gebladerd kan worden (nu is beperkt tot 30 berichten ... en de rest???)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

himlims_ schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:37:
Blog:
• De wysiwyg / ubb shit / smilies ontbreekt (zoals bij maken van topic wel 't geval is)
De wysiwyg-balk is deels toegevoegd, smilies "missen" inderdaad, maar als t.net junk hoor je die uit je hoofd te kennen :Y)
• Soms is een reactie te wijzigen, soms niet :? <5min? ofzo?
Instelbaar door de bloghouder, maar zou inderdaad wel vermeld mogen worden
• intergratie foto album; direct / eenvoudig fotos vanuit album betrekken in blog
• foto's'uploaden > album, nu omslachtig
2 punten voor hetzelfde ding, maar een extra tab open om afbeelding toe te voegen is niet erg, maar het 'Fotoalbum' knopje wat nu rechts naast de editor van je post staat de ?action=popup meegeven zou inderdaad makkelijker werken.
• images / tekst alignen of eenvoudiger gebruiken
Alleen de [center]-tag is te gebruiken, en bij een afbeelding zelf kan je het align-argument aanpassen.
• bookmarken van posts / blogs, zoals bij topic op forum?
• zoek functie of indelen in categorieën (oid) zodat eenvoudig door de blogs gebladerd kan worden (nu is beperkt tot 30 berichten ... en de rest???)
/me Wiethoofd wijst even op het bookmark-knopje van je browser >:)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Zoals je weet (vanwege je ubb blog) zul je bekend zijn dat er diverse soorten invoer vakjes zijn. Elk met andere settings/opties. lijkt mij gebruiksvriendelijker als dat het (bijna) overal hetzelfde wordt weergegeven.

Bookmark functie is ideaal als je op verschillende plaatsen (thuis/werk/mobiel/kennis etc. net dat ene artikel wilt terug zoeken. Natuurlijk heb je websites om je bookmarks centraal te regelen. maar waarom een bestaande functie niet breder inzetten?

Ubb is ook zo 1900 :+ zijn diverse (opensource) alternatieve die een eenvoudiger en ook w3c wyciwyg gui bieden. Zeker met de blog feature voelt het als een gemis

[ Voor 14% gewijzigd door himlims_ op 11-09-2009 00:00 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

himlims_ schreef op donderdag 10 september 2009 @ 23:57:
Ubb is ook zo 1900 :+ zijn diverse (opensource) alternatieve die een eenvoudiger en ook w3c wyciwyg gui bieden. Zeker met de blog feature voelt het als een gemis
html geven we niet vrij, we zijn al redelijk terughoudend om dat aan onze crew uit te delen ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

moto-moi schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 08:13:

html geven we niet vrij, we zijn al redelijk terughoudend om dat aan onze crew uit te delen ;)
Wysiwyg editor maken die rml produceert? :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 08:16:
[...]

Wysiwyg editor maken die rml produceert? :)
Wysiwyg is een clientside nachtmerrie, niet voor niets zijn de bestaande editors één stinke hoop crossbrowser hacks. En dan zouden we daar nog een clientside RML parser omheen moeten bouwen, of een HTML2UBB converter.

Feit is dat UBB krachtiger is dan enkel HTML, denk bijvoorbeeld aan de syntax highlighting of het automatisch omzetten van platte links naar een link + titel.

Als ik een jaar de tijd had zou ik wel een poging willen wagen om een fatsoenlijk alternatief te schrijven voor de huidige editors, maar zelfs dan zou ik wel nuttigere dingen weten om te doen met die tijd die ik toch niet heb...

Intentionally left blank

Verwijderd

Ik ben het verder helemaal met je eens hoor ;)
Kon het alleen niet laten om nog even een mogelijke oplossing te noemen, want dat is het wél.

Inderdaad niet echt de moeite waard om zelf te maken voor slechts één website.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Weet dat ik niet de enige ben; maar een blog schrijv ik op 't forum.
Maak een nieuw topic, zonder titel (om posten te voorkomen)
Daar heb ik de meeste ubb opties en codes smilies (etc.) binnen handbereik.
Bericht uitgewerkt? Past ik die code in de post-weblog.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Welke UBB codes gebruik je dan die je mist in de toolbar in de tweakblog admin?

Intentionally left blank

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

crisp schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 09:25:
Welke UBB codes gebruik je dan die je mist in de toolbar in de tweakblog admin?
• Je kunt wel een tekst centreren, dus de Centreer tekst zou welkom zijn (en natuurlijk ook links en rechts uitlijnen als daar tijd voor is)
• De Voeg afbeelding toe via het fotoalbum-popup zoals op het forum
• Ook tabellen werken (voor zover de CSS daarvoor nu ondersteuning voor biedt) dus mag ook een knopje
(• genummerde lijsten, is wel mogelijk maar geen knopje voor)

@himlims_ de smiley-knop staat naast je tekstvak, dus die kan je ook makkelijk toevoegen aan je post....

• Stefan|IA2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-06-2021
@Crisp, misschien kan je eens kijken naar http://nicedit.com/, die kwam ik afgelopen week tegen. Wellicht kan je het een beetje aanpassen zodat het bij Tweakers past...

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

En wat maakt nicedit beter dan bijvoorbeeld TinyMCE (welke we intern al gebruiken voor ons redactionele CMS) of FCKeditor? En waarom zouden de bezwaren die spelen mbt het 'overstappen' op een wysiwygbpnwyrw editor niet gelden voor nicedit?

Intentionally left blank

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Stefan Keijzer schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 12:08:
@Crisp, misschien kan je eens kijken naar http://nicedit.com/, die kwam ik afgelopen week tegen. Wellicht kan je het een beetje aanpassen zodat het bij Tweakers past...
er is geen enkele wysiwyg editor die onze ubb/rml toevoegingen ook ondersteund, dus het punt blijft: we gaan dat niet doen omdat het onwijs veel werk is, andere opties aandragen is, zoals crisp al zegt, niet nodig, want ze doen toch niet wat we nodig hebben :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Stefan|IA2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-06-2021
Oke ik wist niet dat jullie al TinyMCE gebruiken dat is persoonlijk ook wel mijn favoriet als het gaat om WYSIWYG. En onwijs veel werk er aan verrichten is natuurlijk ook niet de beste optie, ik heb niks gezegd O-)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

feature req;
(optioneel) images posten in comments

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

himlims_ schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 13:30:
feature req;
(optioneel) images posten in comments
uh, nee :P

Daar willen we niet aan beginnen. Ten eerste lenen de comments zich daar niet zo goed voor ivm beschikbare breedte, dus moet je weer allerlei checks en ranzige resize truuken gaan toepassen, en met het toestaan van plaatjes krijg je mogelijk te maken met allerlei aansprakelijkheids zaken wat in een ongemodereerde omgeving gewoonweg niet handig is. Verder zijn plaatjes op internet vaak niet eeuwig beschikbaar en ik denk niet dat onze bloggers zitten te wachten op comments die over een tijdje allerlei lege placeholders laten zien omdat de plaatjes die in de comments zijn gebruikt niet meer bestaan op dat adres.

Er is imo niets mis met gewoon linken naar een plaatje.

Intentionally left blank

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Posten van een link is idd niets mis meej [..]
zo was er laats een schrijven; CodeCaster: Te achterlijk voor woorden waarop ik als reactie Root Gamer: [cartoon]Te achterlijk voor woorden heb gemaakt. Dat had eigenlijk beter gepast als afbeelding in de reacties, vandaar :Y)

Quoten van reacties zou ook gemakkelijk(er) zijn als dat mogelijk was :+
(maar ach, zo is nog makkelijk een waslijst aan features te maken)

[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 18-09-2009 14:38 ]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

code:
1
[br]
werkt niet op blog :? Root Gamer: Call of Duty parodie; Duty Calls
devtrack: Dramatische ondersteuning UBB-codes op tweakblogs
sub; vervang tweakblog met wordpress ofzo :X

[ Voor 34% gewijzigd door himlims_ op 03-02-2011 11:55 ]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Inderdaad, zie die devtrack (en ook Wiethoofds meuk en 'overige': FAQ: UBB-codes met voorbeelden voor een aardig overzicht qua UBB-ondersteuning)...
sub; vervang tweakblog met wordpress ofzo :X
da's vloeken in de kerk natuurlijk :P (en wordpress zuigt codetechnisch gezien...)

Intentionally left blank

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Die moet ook nodig eens bijgewerkt worden :P

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

crisp schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:01:
da's vloeken in de kerk natuurlijk :P (en wordpress zuigt codetechnisch gezien...)
maar functioneel werkt het wel goed :+ ik snap niet waarom die ubb/wysiwyg overal anders is; dm/forum/blog/fronpage etc.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

himlims_ schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:25:
[...]
maar functioneel werkt het wel goed :+
Maar om het aan te laten sluiten bij onze eisen en wensen mbt een blogplatform voor tweakers is niet bepaald triviaal (en onze software is vele malen sneller :P).
ik snap niet waarom die ubb/wysiwyg overal anders is; dm/forum/blog/fronpage etc.
Het forum heeft z'n eigen UBB/RML-parser, de frontpage en tweakblogs gebruikt een andere. Functioneel zijn die (nog) niet helemaal aan elkaar gelijk, maar dat is wel iets waar we naartoe werken.

Dan speelt enkel nog het feit dat we bij bepaalde toepassingen bewust enkel een subset van toegestane tags aanbieden.

Intentionally left blank

Pagina: 1