Toon posts:

PC loopt telkens vast tijdens gamen.

Pagina: 1
Acties:

• Anoniem: 311190
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Geachte mensen, ik heb sinds een tijdje een nieuwe PC, en alles ging goed totdat na 3 weken een probleem ontstond bij het gamen. Ik heb al meerdere topics gelezen over PC freezes, maar geen een kwam echt dicht in de buurt van mijn probleem.

Het probleem

* De PC loopt vast na ongeveer 10 minuten te hebben gespeeld. (Muis kan ik nog wel bewegen)
* Het beeld staat stil en het geluid blijft ook haken, en na ongeveer 40 seconden te hebben gewacht en op Ctrl+alt+delete gedrukt te hebben, switch hij weer naar het Bureaublad.
* Vervolgens ga ik gewoon weer verder met het spel, Titan Quest in dit geval, maar het gebeurd ook met WoW/GTA IV en CoD World at War. Hetzelfde gebeurd gewoon weer na 2 minuten, en dit altijd 3 of 4x achter elkaar.

Systeemeigenschappen

* Besturingssysteem: Microsoft Windows XP Professional - Service Pack 3.
* Moederbord: DualCore AMD Athlon 64 X2 3000 MHz. (15x200) - 3072 MB Systeemgeheugen.
* Videokaart: Nvidea GeForce 9600 GT (1024 MB)
* Geluidskaart: Realtek ALC662 @ Nvidea MCP67/68 - High Definition Audio Controller
* Koelingsventilator: 2320 RPM CPU Koeler. (Alpine 64 GT)

Met Everest heb ik de temperaturen vóór en ná het gamen getest:

Voor - (internetten)

* Voltage CPU Core = 1.4
* Hitachi HDP725025GLA380 = 35 graden.
* GPU Diode = 40 graden.
* CPU #1 - Kern 1 = 47 graden.
* CPU #1 - Kern 2 = 45 graden.
* Moederbord = 44 graden.

Na - (WoW)

* Voltage CPU Core = 1.4.
* Hitachi HDP725025GLA380 = 36 graden.
* GPU Diode = 46 graden.
* CPU #1 - Kern 1 = 65 graden.
* CPU #1 - Kern 2 = 67 graden.
* Moederbord = 52 graden.

- Ik vond deze temperaturen nogal veel verschillen, aangezien er ook maar 1 kleine koeler in het midden van de kast zit, die de warmte naar de zijkant blaast inplaats van naar achteren.

Wat ik gedaan heb

- Op internet gezocht naar eventuele oplossingen, en daar kwam als volgt uit:

* Ik heb al mijn drivers ge-update, (Driver Magician)
* De kast onder het bureau waarin de PC stond gesloopt, om de temperatuur eventueel te laten zakken.

Zelfs na deze pogingen nog steeds geen verbetering, dus heb ik de zijkant van de PC eraf gehaald en er een grote huisfan tegenaan gezet, ik merkte dat er nogal wat stof in zat, zou het daaraan kunnen liggen of is het gewoon de temperatuur?

En zelf zag ik volgensmij ook ergens staan dat ik de driver van mijn videokaart opnieuw moest installeren, klopt dit?

Zijn er mensen die hier verstand van hebben of het probleem kennen, en mij hier eventueel mee zouden kunnen helpen?

Alvast bedankt.

Anoniem: 259224

Wat was het effect van je kamerfan?

• Niet online
Door de kamerfan er tegenaan te zetten liep de PC niet meer vast bij dat spel, maar het was ontzettend onhandig :'(

Toen ik de fan weghaalde en verderging met spelen liep hij gewoon weer vast |:(

+ 2 dagen later zat mijn computer vol met stof :X

[Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 311190 op 23-07-2009 19:36]

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 09:59

Xenomorphh

Soep met Ballen

voelt het koelblok van de CPU ook erg warm aan of is dit handwarm?

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• Niet online
Het koelblok voelt warm aan, maar niet zo heet dat ik mijn vinger eraan verbrand.

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 311190 op 23-07-2009 14:42]

Dus eerste conclusie kan zijn, temperatuur.
Je zou dan echt even moeten kijken of je er een fan bij plaatst als intake.
Of kijk of je zij fan goed lucht aanlevert, kan je zij fan harder blazen?
Check ook gelijk hoe het zit met de stof in je heatsink van je processor.

Duurdere optie:
Vervang je processor koeler met een nieuwe maar let op voor het formaat.
En plaats een intake uit outtake fan erbij (voor en achter) als dat mogelijk is.

edit:
heb je vuur vaste vingers of een hoge pijn grens :)
maar in vergelijking met je pc koud (dat wil zeggen een tijd uitgestaan) is je heatsink goed in temperatuur gestegen, flink warm dus

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 259224 op 23-07-2009 14:40. Reden: aanvullende info]

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 19:08
# stof tussen de vinnen van de heatsinke en op de propellerbladen van de fans zijn inderdaad funest voor de airflow.
# elke andere belemmering of bocht van de airflow is ook nadelig voor de koeling.
# laat geen 2 fans tegen elkaar in draaien.
# warme lucht stijg van nature op, dus geleid je warme lucht bovenlangs naar buiten, en je koude lucht onderlangs naar binnen.
# lucht die loodrecht botst op een oppervlak kan daar in de buurt ophopen. kan de warme lucht wel gemakkelijk van onder je bureau weg, of wordt de warme lucht mooi weer teruggekaatst naar je air intake ?
# koop grotere fans.

• Niet online
Inderdaad, de temperaturen tussen de 2 fases verschillen groot, en naar mijn idee kan de warmte ook niet geheel weg in de kast, het word naar de zijkant geblazen waardoor de warmte wel een beetje ophoopt..

Ik ga de PC eerst even goed schoonmaken, en kijken wat het resultaat na de grote schoonmaak is, ik laat het dan gelijk horen.

[Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 311190 op 23-07-2009 14:47]

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 15:04

Pathogen

Shoop Da Whoop

Je meet nu voor en na, laat eens een programma draaien dat een grafiekje genereert tijdens het spelen?

Je kunt ook kijken of het aan je CPU ligt door een CPU stresstest te draaien zoals OCCT, en voor je GPU hetzelfde, maar dan met FurMark bijvoorbeeld.

Houd ondertussen Everest open en je weet een hoop meer.

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 18:34
Ik zou een 3rd party cooler kopen en aansluiten.

Mogelijk dat je standaard cooler van je CPU het niet trekt om alle warmte weg te krijgen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Decalies
  • Laatst online: 28-09 18:35
Ik geloof eigenlijk niet dat het om een te hoge temperatuur gaat. Zo hoog zijn ze niet. Bovendien (zover ik zelf heb meegemaakt), zal de hele PC vastlopen - en niet dat bijv. je muispointer nog te bewegen is.
Het lijkt me eerder een crashende driver van bijv. grafische kaart?
Kun je je nog herinneren of/wat je na die eerste 3 weken hebt veranderd aan je PC - bijv. drivers, programmatuur (vooral dingen die resident in het geheugen zitten)?

• Niet online
Zelf denk ik ook inderdaad dat de kleine koeler het niet trekt,
maar ik kan me niet herinneren dat ik iets verkeerd heb gedaan tijdens de updates,

Ik zou het zo echt niet kunnen bedenken :S

Dat je heatsink warm wordt tijdens het ingebruik nemen van je pc geeft aan dat er geen warmte achterblijft bij je cpu, dus je moet kijken bij de afvoer van je warmte vanaf heatsink.
De punten die DrClaw opnoemt zou ik wel even meenemen tijdens je grote schoonmaak, en check aub of je fans blazen zoals ze horen te blazen (scheelt een hoop ergenis).

• Niet online
Oke bedankt, ik zal nu de computer stofvrij maken, en kijken of het probleem er daarna nog is.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 17:24
Het lijkt mij eerder aan de temperatuur van je videokaart te liggen dan aan de CPU temperaturen.
Kijk de temperaturen eens na van je kaart mbv rivatuner.

Haal ook even het stof uit je fans :)
edit:
hmm over de GPU temps heen gelezen 8)7

[Voor 12% gewijzigd door mhoogendam op 23-07-2009 15:17]

Delerium Steam Profile BF4 profile

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik vind de test van OCCT wel handig: je stressed je GPU of CPU en je kan de temperatuur bijhouden, en je kan aanvinken dat hij aangeeft of je GPU "fouten" gaat maken van de hitte. (Furmark vind ik altijd wat overdreven aangezien furmark je temperatuur zo 15 graden hoger maakt dan dat het ooit tijdens gamen zal worden, dus als je daarbij errors krijgt zegt dat niet veel)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• TweakerMaert
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-01 18:12
Persoonlijk vind ik dem CPU temp erg hoog... 65/67 graden Na WoW.. dus waarschijnlijk alweer 5-10 graden koeler dan tijdens WoW. Maar moet dan ook wel weer zeggen dat je PC dan gewoon vast zou moeten lopen of dat iets je pc laat booten omdat je proc te heet wordt. Wat misschien nog kan is dat je Mobo of iets anders je CPU terug klokt om zo de temperatuur omlaag te brengen en dat daardoor je spel vast loopt.

Videokaart temp is goed.. die kunnen ook meer hebben dan je CPU. ik vind de mobo temp ook redelijk hoog.. dit zou, zoals bovenstaand al vaker aan wordt gegeven, te maken kunnen hebben met slechte airflow.

Ik zou zeggen maak je fans eens schoon en laat je kast een keer open staan. Werkt dit dan heb je een fan Intake nodig het liefst ergens onderin en een outtake boven in.

Als laatste vertel je dat je koelblok 'maar' warm aanvoeld... warm aanvoelen is rond de 35-40 graden daarna wordt het al snel heet.. dus als je CPU 66/67 Na wow en waarschijnlijk 70-75 tijdens wow wordt vind ik dat aan de lage kant. Een 3th party CPU koeler is sowieso een goed idee (minder geluid + betere koeling) vaak is het ook voldoende om na het stof er tussen uit, de koelpasta te reduceren/te vervangen.

succes

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 15:04

Pathogen

Shoop Da Whoop

Decalies schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 14:47:
Ik geloof eigenlijk niet dat het om een te hoge temperatuur gaat. Zo hoog zijn ze niet. Bovendien (zover ik zelf heb meegemaakt), zal de hele PC vastlopen - en niet dat bijv. je muispointer nog te bewegen is.
Het lijkt me eerder een crashende driver van bijv. grafische kaart?
Kun je je nog herinneren of/wat je na die eerste 3 weken hebt veranderd aan je PC - bijv. drivers, programmatuur (vooral dingen die resident in het geheugen zitten)?
Ik denk dat ie niet vastloopt maar terugklokt dankzij de temperature threshold.

• Niet online
Ik heb de computer stofvrij gemaakt, en ben naar de computer zaak gegaan, ze hebben een nieuwe koeler aan de achterkant van de PC erin gezet, en de PC temperatuur scheelt nu zo'n 5 á 6 graden.

Ik heb ook getest of het spel nog vastliep, en dat is niet het geval,
maar ik heb geen idee of dit nog lang gaat duren..

De kap eraf halen heb ik al eens geprobeerd, dankzij die oplossing zat mijn PC vol met stof 8)7

Maar hoe gaat dat terugklokken in zijn werk dan? en is er iets tegen te doen?

[Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 311190 op 23-07-2009 17:26]

• Khatarian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-09 17:44

Khatarian

Omdat regen meestal valt...

nee, dat is een beveiliging van de cpu zelf, als de processor nog te warm wordt (geen idee hoe hoog, maar bij mijn P4 is dat 125 graden C) dan schakeld de processor de computer binnen een seconde uit.

niet aan te doen aleen als je in de bios een shutdown temerture kan instellen wel een beetje.

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

Anoniem: 209081

voor zover ik weet klokt de cpu zichzelf niet terug als hij te warm wordt, maar valt gewoon uit.

De cpu klokt zich terug als er weinig programma's e.d. lopen zodat er weinig cpu kracht nodig is, bij intel noemt dit EIST, uit te schakelen in de bios. Het voordeel is dat er dan minder energie verbruikt wordt. Bij zo'n oude athlon 3000x2 denk ik niet dat een dergelijk "mechanisme" van toepassing is.

bovendien loopt de hele pc vast (iig dat is mijn ervaring) en kan je je cursor niet meer bewegen, laat staan ctrl+alt+delete gebruiken.

daarbij vind ik de temperaturen niet ultra hoog. Ze zijn te hoog, dat wel, maar normaal valt hier nog prima mee te gamen.

ik zou denken aan de videokaart maar daar zijn de temperaturen blijkbaar goed hoewel ik 46°C wel laag vindt (probeer de temp is uit de lezen met andere progs zoals speedfan).

en een complete reinstall kan ook geen kwaad (weet wel dat je daar geen zin in hebt aangezien WOW patchen een eeuwigheid duurt xD )

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 209081 op 23-07-2009 18:51]

• Niet online
Hehe dat klopt inderdaad, laten we dan maar hopen dat het niet weer gebeurt nu de PC schoon is, en er een nieuwe koeler in zit :D

Heel erg bedankt allemaal,

Als het weer gebeurt zal ik gewoon alle drivers uninstallen en opnieuw installeren, vooral die van de grafische kaart ;)

• Niet online
Ik heb het probleem nu alweer,
heb zojuist Assasin's Creed geinstalleerd.
en met dit spel heb ik het alweer!

* Het beeld loopt telkens vast, kan muis wel bewegen, en gaat daarna weer door.
Na een tijdje loopt het spel gewoon weer vast!

* Bij het opstarten maakt de PC soms een bromgeluid.

* Het komt alleen voor bij spellen. zoals GTA IV, Assasins creed, COD etc.

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 311190 op 05-01-2010 22:26]

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 18:39
alleen met deze game of ook andere? fans doen het nog? temperaturen? mis nogal wat info

• Niet online
Het spel loopt vast bij de echt zware spellen, zoals Assasins creed, GTA IV en CoD Modern Warfare.
Maar met mijn computer zou ik die spellen makkelijk moeten kunnen draaien.

De Temperaturen voor het spelen (net opgestart):

* Voltage CPU Core = 1.4
* Hitachi HDP725025GLA380 = 25 graden.
* GPU Diode = 36 graden.
* CPU #1 - Kern 1 = 41 graden.
* CPU #1 - Kern 2 = 42 graden.
* Moederbord = 40 graden.

De temperaturen zijn tijdens het spelen (Assasin's Creed) als volgt:

* Hitachi HDP - 31 graden.
* GPU Diode - 39 graden
* CPU #1 - 63 graden
* CPU #2 - 66 graden
* Moederbord - 46 graden.

Ook heb ik al eerder aan de achterkant van de PC een extra fan gezet,
dit heeft niks geholpen voor de temperaturen.
De computer stond ook altijd eerst onder het bureau in een kast, nu staat hij op het bureau zonder kast.

Maar wat gebeurt er nou precies?

* Rustig start ik het spel op, de temperaturen schieten al heel snel de lucht in.
* Ongeveer 2 minuten na het spelen, loopt het spel voor ongeveer 15 seconden vast.
Muis kan ik nog wel bewegen, en gewoon CTRL+Alt+Del doen, naar bureaublad etc
* Het gebeurd Alleen! bij dit soort zware spellen, tijdens het spelen van WoW heb ik er nog nooit last van gehad!

Ik heb de drivers al eens eerder ge-update, maar hij bleef aangeven dat hij nog op dezelfde versie stond,
gisteren heb ik mijn Video-kaart ge-update.
In de zomer vorig jaar, was het probleem echt heel erg, mijn computer kon de combo van warm weer en zware spellen, echt niet aan. En nu, heb ik het probleem gewoon weer, en het blijft maar niet weggaan.
Ik zou zo graag eens van die ''zware'' en vette spellen willen spelen..
Help! :?

[Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 311190 op 06-01-2010 16:09]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:51

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Duke rules the world...

Het is alweer heel wat maanden geleden dat je het probleem had. Heb je de pc al weer eens ontdaan van stof?

Tweakers Discord

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 10:54

AlexanderB

7800 rpm

maak je koeler schoon, waarschijnlijk zit er (alweer) stof tussen de vinnen. daarbij, de ventilatie in de kast kan eventueel ook wel wat beter, waarschijnlijk.
check ook ff de videokaart, die kan ook vol met stof zitten..

• Niet online
Dit zal ik vanavond zeker nog eens nakijken!
Het probleem is gewoon ZEER vervelend, omdat het vastlopen ook niet weggaat,
gevolgd door het afsluiten van het spel, omdat het gewoon ontzettend vervelend speelt als je telkens maar 5 seconden kunt spelen.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Had je toevallig de eventviewer al gechecked voor eventuele fouten met drivers etc ?

Crypto trading | Growatt 6000TL3-S 6615WP(21x315) ZZW(212graden)35helling

Anoniem: 226739

lijkt mij een driver probleem. directX misschien niet geupdate?
wat zeggen je logs over de crashes??

• Niet online
Ik heb om eerlijk te zijn hier niet heel veel verstand van, met al die logs enzo,
maar Eventviewer? Fouten met de drivers, dat zou zomaar kunnen,
de computer blijft ook telkens aangeven dat ik nog moet updaten,
terwijl ik de upgrade al 3 keer gedownload heb ;)
In de log staat niet veel bijzonders als ik het zo zie,
alleen 2 keer een Application Hang,
maar toen liep de computer waarschijnlijk vast?

[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 311190 op 06-01-2010 16:30]

Anoniem: 226739

kan je misschien de logs posten van de app hang

probeer ook je updates manueel te downloaden van de update site.
schakel indien nodig de auto update uit zodat het mekaar niet iin de weg loopt

misschien handig om ook even je cpu gebruik geheugen gebruik en lopende processen te posten. misschien dat we daar wat rariteiten in zien

[Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 226739 op 06-01-2010 16:43]

• Niet online
Na terug te zijn van weggeweest:

De computer is zojuist uitgevallen, en niet meer aan te krijgen.
Heb 'm geheel stofvrij gemaakt dus daar kan het niet aan liggen. Verder ook gekeken of er draden doorgebrand waren, maar dat was gelukkig niet het geval. De zekering van de voeding werkt nog. Kan ik concluderen dat al deze problemen tijdens het gamen te wijten zijn aan de voeding?

Het lichtje van de stroom begint wel te branden wanneer ik de computer via de achterkant aanzet, maar op de een of andere manier gaat de computer zelf gewoon niet aan.
Was net met een belangrijk project bezig voor werk |:(

Is de voeding zojuist overleden op 2-jarige leeftijd?

Mvg, Stef

[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 311190 op 11-12-2011 20:03]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Anoniem: 311190 schreef op zondag 11 december 2011 @ 19:44:
Na terug te zijn van weggeweest:

De computer is zojuist uitgevallen, en niet meer aan te krijgen.
Heb 'm geheel stofvrij gemaakt dus daar kan het niet aan liggen. Verder ook gekeken of er draden doorgebrand waren, maar dat was gelukkig niet het geval. De zekering van de voeding werkt nog. Kan ik concluderen dat al deze problemen tijdens het gamen te wijten zijn aan de voeding?

Het lichtje van de stroom begint wel te branden wanneer ik de computer via de achterkant aanzet, maar op de een of andere manier gaat de computer zelf gewoon niet aan.
Was net met een belangrijk project bezig voor werk |:(

Is de voeding zojuist overleden op 2-jarige leeftijd?

Mvg, Stef
Dat is wel het meest voor de hand liggende dat je voeding defect is en vaak ervan afhankelijk of het een A of B merk voeding is, waarbij bij een B merk 2 jaar helemaal niet zo vreemd hoeft te zijn maar bij een A merk toch al vrij snel.

Enigste manier om zekerheid hierin te krijgen is dat je van iemand even een vergelijkbare voeding kan lenen en kijken of je pc daarna wel weer op start. Maar het is ook wel bekend dat de 8 en 9 serie Nvidia videokaarten na verloop van tijd de geest geven dus dat is ook nog even een punt.

• Niet online
Bedankt voor de snelle reactie! De computer viel uit tijdens het spelen van een spel, ik weet niet of dat een verschil maakt.

Als het lampje op de printplaat brand, zegt dat dan iets over de toestand van de voeding?

[Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 311190 op 11-12-2011 21:34]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Anoniem: 311190 schreef op zondag 11 december 2011 @ 20:38:
Bedankt voor de snelle reactie! De computer viel uit tijdens het spelen van een spel, ik weet niet of dat een verschil maakt.

Als het lampje op de printplaat brand, zegt dat dan iets over de toestand van de voeding?
Nee dat zegt verder niet veel want een voeding kan wel nog net genoeg prik hebben om dat ledje te laten branden maar instorten op het moment dat er meer stroom gevraagd word. Hetzelfde ook als met meten dat je dan wel bv 5 V en 12 V meet maar dit niet wil zeggen dat de voeding dit nog kan onder belasting.
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee