2 VGA monitoren

Pagina: 1
Acties:
  • 393 views

• baky007
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-01 09:51
hallo iedereen,
zo als jullie al kunnen lezen wil ik graag 2 vga monitoren (Acer X193HQb) aansluiten op mijn HP Pavilion Elite m9080. het is een intel quad core cpu Q6600, met een Geforce 8500 GT.(kijk foto)
Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/img3/t4m52ki.jpg
Achterkant van mijn pc

ik zou graag 2 monitoren aansluiten weten jullie misschien voor mij een oplossing en is het eigenlijk überhaupt mogelijk.

B.V.B Dank ;)

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-05 17:35
Goedkoop pci videokaartje erbij zetten?

Even niets...

Verwijderd

Je hebt 1x DVI, en 1x HDMI. S-video kan je niet gebruiken hiervoor.

Je koopt dus een HDMI-DVI kabeltje en je kan je ene scherm aansluiten. Ander scherm sluit je aan met de DVI-connector.

Is er geen dvi connector op je scherm, is het eenvoudig, je moet een nieuwe videokaart kopen. Want HDMI-DVI-VGA werkt niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2009 21:49 ]

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Op deze kaart kun je in elk geval geen 2 monitoren via VGA aansluiten.
Mocht je dat toch willen dan zul je inderdaad moeten investeren in een grafische kaart. Ofwel deze vervangen, ofwel een extra kaartje erbij. Het hangt er een beetje vanaf wat je ermee wil gaan doen qua performance.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-03 21:03
Nou misschien toch wel... http://www.panda.nl/product_info.php?products_id=666 Zoiets ertussen, en hij kan 1 HDMI output gebruiken voor DVI. De monitor support DVI-D, ik weet alleen niet hoe goed dit gaat werken, want ik heb nog nog niet zo verdiept in alle verschillende DVI sub-standaarden die er al zijn. Wikipedia: Digital Visual Interface.

"That was left handed..." - JJH

Verwijderd

Er staat mij iets bij dat er kabeltjes bestaan van 1x dual link dvi naar 2x single link dvi.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:28

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

VGA is analoog. HDMI is digitaal. Je zou waarschijnlijk een actieve convertor moeten kopen, maar die zijn vaak al redelijk prijzig, dan ben je mogelijk beter uit met een andere videokaart.
Die DVI-poort lijkt me beide digitaal en analoog te supporteren, dus je kan daar waarschijnlijk wel een DVI-VGA verloopstekker gebruiken.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als ik op die monitor zoek Acer X193HQb , dan zie ik op sommige sites dat hij vga-only is, en op andere sites dat hij ook DVI-in heeft? wellicht bestaan er dus meer versies van?

Als hij DVI-in heeft kan kun je de 2e monitor aansluiten met een HDMI-> DVI converter, zoniet is het goedkoper een simpele PCI videokaart erbij te prikken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• baky007
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-01 09:51
iedereen bedankt voor jullie reacties, ik zal het uitproberen zal laten weten hoe het is verlopen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je de moeite doet om je in te lezen op de uitgangen op je PC en over VGA zou je er mbv Wikipedia al kunnen ontdekken dat slechts één van die uitgangen via verloop op VGA aan te sluiten is. Wikipedia lezen voor je een topic opent hoort toch echt bij eigen inzet die we van je verwachten.

Verder mbt alternatieven:
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.