Toon posts:

dataverkeer op t.net servers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
eye,
ik had nu eigenlijk es een vraagje. Hoeveel dataverkeer heeft T.net en GoT nu eigenlijk op een dag? ik had ooit eens horen vertellen 7gig per dag.. maar dat lijkt me een beetje veel...
iemand?

Verwijderd

hier past dit ook nog wel onder:

hoegroot is de database van het GOT forum?

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:19
Als je de search had gebruikt kon je zien dat het dataverkeer in december van vorig jaar ongeveer 1TB per maand bedroeg, dus ruim 30GB per dag, op dit moment zal dat nog een stuk hoger liggen door de usericons on de server, de ftp-server en het aantal bezoekers is ongetwijfeld weer toegenomen!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-02 07:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Sinds we bij Vuurwerk zitten hebben we geen traffic stats meer. Toen we vorig jaar bij Rackspace weggingen stond het tellertje op ca 10GB per dag. Dat zal nu dus wel minimaal verviervoudigd zijn.

Verwijderd

Topicstarter
jezus dat is veel zeg... hebben jullie dan ongelimiteerd trafic?? zalwel moeten zeker :)
owejah, en hoe groot is jullie database :p

edit: hmz, zorgt http compressie er niet weer voor dat er minder moet worden verzonden?

• Femme
  • Laatst online: 15-02 07:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Bij elkaar ca 1,5GB.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op donderdag 01 maart 2001 21:21 schreef Femme het volgende:
Bij elkaar ca 1,5GB.
Dat is de grootte van de database gok ik maar even ;)?

Eigenlijk is het best veel... Ik bedoel.. dat zijn gewoon 60 cd'tjes vol data per dag ;) Pfffff...

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20
Op donderdag 01 maart 2001 21:07 schreef Femme het volgende:
Sinds we bij Vuurwerk zitten hebben we geen traffic stats meer. Toen we vorig jaar bij Rackspace weggingen stond het tellertje op ca 10GB per dag. Dat zal nu dus wel minimaal verviervoudigd zijn.
Kunnen ze bij vuurwerk toch wel meten ? Jullie hebben toch het "serverpark" aan een eigen switch hangen en die switch hangt neem ik aan met een of twee verbindingen aan het vuurwerk netwerk. Die kunnen dan de traffic met een beetje portmonitorren wel achterhalen denk ik.

We spend our years as a tale that is told

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 01 maart 2001 21:46 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Dat is de grootte van de database gok ik maar even ;)?

Eigenlijk is het best veel... Ik bedoel.. dat zijn gewoon 60 cd'tjes vol data per dag ;) Pfffff...
Hmmz... 60 CD's @ 12 speed... daar doe ik met mijn fikker dus grofweg (60 * 650 * 1024) / 1800 = 22186 seconden = ruim 6 uur over om te fikken, en dan heb ik de tijd om de lead-in/out te schrijven nog nieteens meegeteld :P

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:19
Op donderdag 01 maart 2001 21:51 schreef Mr. B. het volgende:

[..]

Hmmz... 60 CD's @ 12 speed... daar doe ik met mijn fikker dus grofweg (60 * 650 * 1024) / 1800 = 22186 seconden = ruim 6 uur over om te fikken, en dan heb ik de tijd om de lead-in/out te schrijven nog nieteens meegeteld :P
Je vergeet nog het verwisselen van de CD'tjes!

• DeuTeRiuM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-02-2025

DeuTeRiuM

http://koelkast.net/

femme:
less /proc/net/dev
doet wonderen:)
dan zie je hoeveel traffic je hebt per device.

[04:53:17][roel@roel:~]$ sleep
bash: sleep: command not found

• Kees
  • Laatst online: 21:31

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Jah, per device, en cumulatief :)
dus dan zul je nog steeds een apart scriptje ervoor bij moeten houde.. niet dat dat zo moeilijk is, maar ach :)

ik heb het zelf hier al wel eens gehad (heb het nog steeds geloof ik) krijg je iets als http://vgst.net/stats/eth1.html

grote nadeel is dat /proc/net/dev maar tot 4gig kan tellen en dan weer naar 0 springt

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Onno
  • Niet online
Dat maakt nauwelijks uit. Als je zo'n tellertje gewoon ff elk half uur (oid) leest zie je echt wel wanneer er een rollover geweest is hoor.

(en die link is dood)
Pagina: 1