Raa!! pc start niet meer op.. helemaal redeloos

Pagina: 1
Acties:

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-05 11:30
Gegroet allemaal,

Om te beginnen wil ik jullie alvast bedanken voor het lezen van de topic.. ik weet niet of ik het in de juiste sectie geplaats is.. zo niet mijn excusses.

Het probleem
Gisteravond wou ik de pc uitzetten.. dus gewoon start shutdown gedaan (draai vista 64bit)
Dus na 10 min kwam ik terug zag ik dat allen de scherm van de pc uitstond maar de pc zelf nog aan (lichtjes brande nog)

Dus ik heb de pc handmatig uitgezet (powerknop ingehouden)

Ok.. De volgende ochtend wil ik op de pc.. ik doe hem aan
Ik krijg helemaal geen piep en krijg no video input.. Heb de kabel omgewisseld niks
heb het via vga (normaal dvi) aanesloten ook niks

Dus ik dacht eerst mischien light het aan de monitor.. Heb toen de laptop via vga aangeloten en ik kreeg gewoon beeld.

Ten eerste dacht ik dat he de videocard was.. dus ik heb een nieuwe gekocht meteen.. Heb hem goed geinstaleerd.. maar tevergeeft zelfde probleem

Pc stats zijn:
motherboard :Asus P5QL PRO
Geheugen : 2x Crosair CMX2048gb
Videocard : Club 3d HD4670
Processor : Intel® Core™ 2 Quad Q9400 Stok cooler
Harddisk : Hitachi 1TB

Bijgekochte videokaart Geforce 9800GT 1gb

Ik heb geen flauw idee wat het kan zijn of hoe ik het kan fixen.. Normaal hoor je minimaal 1 piep te horen en meerdere als er dingen fout zijn.. maar nu heb ik gewoon niks en een zwart scherm.

Ik heb de batterij op de motherboard weggehaald en de powerstekker eruit voor 1 uur.. kheb alle powerkabels van binnen verandert (anders ingeplug) Helemaal niks

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Daar is de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor geschreven. Lees deze door, en ga aan de hand van de troubleshooter gestructureerd testen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:31
Je zit dus niet goed, in CSL horen geen probleemtopics dus ik schop hem even over de heg richting PMG :)

Zou je aan kunnen geven welke voeding je hebt, en dan niet enkel het wattage. Deze geeft verder geen verbrande geur? Heb je verder de videokaart goed aangesloten met alle kabels? Zo kaal mogelijk proberen te starten met 1 geheugenreepje, geen optische drives en hdd ed.?

Neem ook eens windows 7, crossfire, c++ problemen ik word gek door.

• sakurakilla
GENETX schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:47:
Je zit dus niet goed, in CSL horen geen probleemtopics dus ik schop hem even over de heg richting PMG :)

Zou je aan kunnen geven welke voeding je hebt, en dan niet enkel het wattage. Deze geeft verder geen verbrande geur? Heb je verder de videokaart goed aangesloten met alle kabels? Zo kaal mogelijk proberen te starten met 1 geheugenreepje, geen optische drives en hdd ed.?

Neem ook eens windows 7, crossfire, c++ problemen ik word gek door.
Beste GENETX.. vergeten te vermelden
Ik he de geheugen 1 voor 1 geprobeerd helemaal niks

Voeding = High Power 620 Watt
aan de achterkant heeft het een digitale voltage..

Niks ruikt gebrand.. ik heb de cooler weggehaalt goed geroken aan de motherboard en processor niks ruikt gebrand

Optice schijf = Speedplus super writer (Gewoon dvd rwiter)

@Gambieter
Dankjewel voor de link.. maar die heb ik in het verleden al gelezen.. vandaar ik een topic geopend hebt want ik kom er niet uit

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

sakurakilla schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:52:
@Gambieter
Dankjewel voor de link.. maar die heb ik in het verleden al gelezen.. vandaar ik een topic geopend hebt want ik kom er niet uit
Je moet de troubleshooter niet lezen, maar gaan testen zoals daar in staat. Opstarten met minder geheugen, met maar 1 videokaart, zonder harddisk, vervang componenten, etc etc. De troubleshooter is niet alleen leesvoer!

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• sakurakilla
Hhaha ik lees het niet voor de lol.. ik heb zover ik weet alles geprobeerd wat je hierboven genoemd heb
Zoals ik typte met 1 geheugen opgestart.. zonder hd opgestart... zonver videokaart gaat niet omdat ik geen on-board hebt

Ik hoor idd een poep te horen.. maar die hoor ik niet eens.. Als je andere ideetjes heb dan graag

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
sakurakilla schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 15:13:
Ik hoor idd een poep te horen.. maar die hoor ik niet eens.. Als je andere ideetjes heb dan graag
8)

Je kan nog zonder vga testen, als die dan wel piepjes geeft dan weet je natuurlijk ook meer.

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:58

Sherlock

No Shit

Gaat de fan van je voeding wel aan?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• sakurakilla
hmm hij doet het 0_o!!!

Ik heb alles uit elkaar gehaald maar ook echt alles
Toen nieuwe vidcard erin gezet

Toen opeens piep deed hij het

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 15:41
Het is eigenlijk heel erg simpel. Uit jouw posts maak ik uit dat je:
  • De monitor getest hebt.
  • De videokaart getest hebt omdat je gelijk een nieuwe hebt gekocht (beetje teveel van het goed, maar ok).
  • Het geheugen getest hebt.
Moederbord en voeding heb je dus nog niet getest. Ik zou eens beginnen met de voeding. Want je hebt het over "High Power 620 Watt" waarbij ik denk aan een goedkope no-name voeding.
Kortste klap is dus een vergelijkbare (aansluitingen) voeding van iemand lenen of uit een andere PC gebruiken en daarmee testen.

Mocht er dan nog geen teken van leven zijn dan kom je uiteindelijk uit op je moederbord...

edit:
Beetje te laat zie ik... Dat krijg je als je onder het typen van een reply even buiten gaat kijken :)

[ Voor 8% gewijzigd door Saeverix op 22-07-2009 15:52 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Khatarian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:58

Khatarian

Omdat regen meestal valt...

sakurakilla schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 15:31:
hmm hij doet het 0_o!!!

Ik heb alles uit elkaar gehaald maar ook echt alles
Toen nieuwe vidcard erin gezet

Toen opeens piep deed hij het
had je hem voordat je hem uit elkaar haalde ook een keer alle stroom (dus ook de 220v kabel) er uit gehaalt, paar keer op de aan uit knop rammen en dan weer opgestart?

ik had dit probleem ook een keer, de pc van het stroom gehaald en toen deed hij het weer (natuurlijk wel met de stroom er weer op). 8)7

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

Pagina: 1