Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik had een paar vraagjes, omdat ik een beetje aan mijn pc wil gaan sleutelen en het wil gaan uitbreiden.

Als eerste. Ik wil graag mijn pc overklokken, en daarvoor heb ik een goede koeler nodig. Ik heb deze pc:
https://www.dynabyte.nl/artikel/7110364/ (alleen dan met een Nvidia 9500GS)

en ik wil graag deze koeler:
http://www.mycom.nl/Produ...500AlCu%20LED/145007.aspx
gaat dat lukken?

Verder, het is misschien een domme vraag, maar als je een HD videokaart wilt kopen, moet dat dan op een HD beeldscherm? Ik heb nog een (groot) oud scherm maar die ondersteunt volgens mij geen HD.

En als laatste: kan deze videokaart op mijn pc:
http://www.mycom.nl/Produ...M,%20512%20MB/178845.aspx

Groetjes,
gazNL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40
1) Of de koeler geschikt is voor jouw processor en overklokken kun je uitvinden door de specificaties op te zoeken op de website van de fabrikant.

2) Ik neem aan dat je het hebt over een Radeon HD? HD is gewoon een benaming. Elk scherm werkt met die videokaart.

3) Ja die videokaart kan in jouw computer en dat had je zelf ook weer makkelijk zat zelf kunnen vinden. Overigens presteerd die GeForce 9500GS als ik me niet vergis ietsjes beter dan die Radeon HD 3450.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) kan je gemakkelijk zelf vinden zoals Nitrox infinity al zei, iig past hij op je moederbord aangezien je socket 775 hebt en deze koeler is compatibel met lga775 mobo's. Daarbij denk ik dat je beter kan gaan voor een coolermaster hypter tx-3 of een ocz vanquisher.

2) full hd is: 1920*1080 als resolutie, als je scherm deze resolutie heeft kan je full hd kijken (tenminste als pc hd kan afspelen)

3) ga je er mee gamen? want daarvoor zijn de 9500gs en de hd3450 beide helemaal niet geschikt voor (tenzij je enkel oude games speelt). Die hd3450 pas in je systeem maar je gaat er niet mee voorruit en dit had je idd prima zelf kunnen vinden

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2009 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:04:
1) kan je gemakkelijk zelf vinden zoals Nitrox infinity al zei, iig past hij op je moederbord aangezien je socket 775 hebt en deze koeler is compatibel met lga775 mobo's. Daarbij denk ik dat je beter kan gaan voor een coolermaster hypter tx-3 of een ocz vanquisher.

2) full hd is: 1920*1080 als resolutie, als je scherm deze resolutie heeft kan je full hd kijken (tenminste als pc hd kan afspelen)

3) ga je er mee gamen? want daarvoor zijn de 9500gs en de hd3450 beide helemaal niet geschikt voor (tenzij je enkel oude games speelt). Die hd3450 pas in je systeem maar je gaat er niet mee voorruit en dit had je idd prima zelf kunnen vinden
Ok, dan neem ik de CoolerMaster hyper tx-3 wel, bedankt :)

Mijn scherm kan dit aan, gelukkig :)

Ik ben niet echt goed met hardware enzo, sorry. Maar ik wil gaan gamen ja, maar m'n budget voor een videokaart mag niet hoger zijn dan 45 euro...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2009 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:06
Beetje inzet tonen mag wel.

Ja die videokaart kan er gewoon in, maar je gaat er alleen maar op achteruit. Koeler moet volgensmij ook wel passen.

PS:
Heb je er wel wat aan om zon 'bagger' kaart te overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 21:38
Awsom schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:09:
Beetje inzet tonen mag wel.

Ja die videokaart kan er gewoon in, maar je gaat er alleen maar op achteruit. Koeler moet volgensmij ook wel passen.

PS:
Heb je er wel wat aan om zon 'bagger' kaart te overklokken?
Hij wil zijn Q6600 overklokken...

Het is eigenlijk wel handig als je eerst even kijkt welk moederbord je hebt. Gezien de winkel waar je hem hebt gekocht zal dit wel een budget moederbord zijn, dat niet of heel slecht zal overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taurnil
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
nah, genoeg antwoorden voor vraag 1 en 2. naja je vid kaart.
welke games wil je gaan doen? want ben bang dat je met 40 euro niet ver komt.
maar ligt er ook weer aan wat je wilt gaan spelen, en of je die bepaalde games ook op hoge settings wilt spelen.
games van vroeger loopt wel, ma de grootste games van tegenwoordig vergen toch nogal wat van je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Paprika schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:11:
[...]

Het is eigenlijk wel handig als je eerst even kijkt welk moederbord je hebt. Gezien de winkel waar je hem hebt gekocht zal dit wel een budget moederbord zijn, dat niet of heel slecht zal overclocken.
Hoe kan ik dit doen?
Taurnil schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:14:
nah, genoeg antwoorden voor vraag 1 en 2. naja je vid kaart.
welke games wil je gaan doen? want ben bang dat je met 40 euro niet ver komt.
maar ligt er ook weer aan wat je wilt gaan spelen, en of je die bepaalde games ook op hoge settings wilt spelen.
games van vroeger loopt wel, ma de grootste games van tegenwoordig vergen toch nogal wat van je systeem.
Ik speel nu CoD5 met 50-90 fps, en ik dacht dat als ik een tweede koop dat ik dan het dubbele krijg. Maar blijkbaar niet..

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2009 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
http://www.cpuid.com/download/cpuz/cpuz_152_setup.exe
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:16:
Ik speel nu CoD5 met 50-90 fps, en ik dacht dat als ik een tweede koop dat ik dan het dubbele krijg. Maar blijkbaar niet..
Ook dan is het handig als je eerst kijkt wat voor moederbord je hebt... als je moederbord geen 2 PCI-E sloten en/of een Crossfire bordje is, dan heeft dat geen zin.
Tevens is 1 snelle kaart stukken beter dan 2 budget kaartjes.

[ Voor 81% gewijzigd door Paprika op 22-07-2009 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40
Een programma zoals HWinfo32 kan je daarbij helpen of je schroeft de kast open en kijkt of er iets op het moederbord staat.

Als je budget voor je videokaart laag is maar je wilt toch fatsoenlijk kunnen gamen dan is 2e hands je enige keuze ben ik bang.

http://tweakers.net/aanbo...ield=prijs&order_sort=ASC

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Paprika schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:17:
http://www.cpuid.com/download/cpuz/cpuz_152_setup.exe

[...]

Ook dan is het handig als je eerst kijkt wat voor moederbord je hebt... als je moederbord geen 2 PCI-E sloten en/of een Crossfire bordje is, dan heeft dat geen zin.
Tevens is 1 snelle kaart stukken beter dan 2 budget kaartjes.
Ik heb dat ding geïnstalleerd. Waar moet ik nu kijken?
CPU of Mainboard?
NitroX infinity schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:20:
Een programma zoals HWinfo32 kan je daarbij helpen of je schroeft de kast open en kijkt of er iets op het moederbord staat.

Als je budget voor je videokaart laag is maar je wilt toch fatsoenlijk kunnen gamen dan is 2e hands je enige keuze ben ik bang.

http://tweakers.net/aanbo...ield=prijs&order_sort=ASC
Bij MyCom.nl staan er veel betere videokaarten voor een lagere prijs..

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2009 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Als je op de laatste tab (About) op validation klikt, dan bovenaan op Submit en dan de link (http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=XXXXX) hier pasted dan kunnen we ook meteen zien of je geheugen snel genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:21:

Laat zien! Meer geheugen zeker? :')
Paprika schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:11:
[...]

De Intel(R) Core(TM) 2 Quad Processor Q8200 2.33 GHz,

Q8200 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Awsom schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:32:
[...]
Q8200 dus.
Aah, beetje haastig die pagina weg geklikt. ;). Tour de France aan 't kijken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:57

Pathogen

Shoop Da Whoop

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:21:

Ik zie zo even snel op Vraag en Aanbod:

- Geforce 8800's
- Radeon 3850's

Bij Mycom staan in de klasse tot 45 euro:
- Radeon 2400
- Geforce 9400

Waar baseer je op dat die onderste beter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Awsom schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:32:

Q8200 dus.
En dus toch een Q6600 ookal stond dat niet bij die website. :')

6-5-5-17 @ PC6400, dat zijn best hoge latencies voor die snelheid, maar tot 9x400 kan je geheugen zeker wel (=3.6GHz).

MB Brand : ACER
MB Model : MCP73PV

Ik zou er niet te veel van verwachten als ik jou was. :/

Echter gezien het zo onmogelijk is om te weten hoe het moederbord nu precies in elkaar steekt zul je je kast moeten open maken om te kijken wat voor sloten je hebt.

Edit:
Met wat google speurwerk lijkt het erop dat je dit moederbord hebt:
PALIT N73PV
Afbeeldingslocatie: http://img520.imageshack.us/img520/3317/palitn73pvbrd2rd8.jpg
En waarschijnlijk geen SLI kunt draaien en een nieuwe kaart je enige optie is.

Als je je kast kunt openmaken en kunt kijken of dit klopt en anders misschien een foto kunt maken, zou dat aardig helpen.

[ Voor 37% gewijzigd door Paprika op 22-07-2009 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Thrackan schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:44:
[...]
Ik zie zo even snel op Vraag en Aanbod:

- Geforce 8800's
- Radeon 3850's
Die lijken mij voor onder de 50,- het beste om te gamen inderdaad. Als je een gloednieuwe wilt voor 50,- kom je niet verder dan een HD4650 ofzo, niet heel slecht maar om te gamen is het toch een beetje 'net niet' en die in de V&A zijn het 'net wel' naar mijn mening :P.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 08:09
Paprika schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:51:
[...]

6-5-5-17 @ PC6400, dat zijn best hoge latencies voor die snelheid, maar tot 9x400 kan je geheugen zeker wel (=3.6GHz).

MB Brand : ACER
MB Model : MCP73PV

Ik zou er niet te veel van verwachten als ik jou was. :/

Echter gezien het zo onmogelijk is om te weten hoe het moederbord nu precies in elkaar steekt zul je je kast moeten open maken om te kijken wat voor sloten je hebt.
Dat zijn de huidige latencies. Maar misschien niet de optimale.... ;)

Ik zou zeggen, gewoon lekker inlezen en gaan prutsen. Op hardwareinfo.nl staan diverse tutorials voor het overclocken van een core2duo. En 2e hands een videokaart kopen. Eventueel een 4770 zou ook nog een optie zijn voor rond 75 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus welke 'nieuwe' videokaart raden jullie mij aan om te kopen? ik heb net 10tje ontvangen van me pa dus ik kan 50 euro uitgeven. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
http://www.hardware.info/forum/showthread.php?t=193972
Dat zou een leuk kaartje zijn.

Je kunt ook even bij V&A een Gezocht advertentie plaatsen met een budget van 40-50 (ligt eraan of je voor die 50 euro ook de verzendkosten moet betalen) en dat je iets zoekt rond een 8800GT(S)/9600GT(S) etc

[ Voor 54% gewijzigd door Paprika op 22-07-2009 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is dat 'leuke kaartje' beter dan de 8800 gt/s 9600 gt/s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taurnil
naja als je bij CoD5 daar al 50-90fps haalt is toch goed?
met een nieuw kaartje zal der max maybe 10 fps bovenop komen.
je zal andere zwaardere spellen misschien wat beter kunnen spelen.
maar als al je spellen al boven 30/40fps zitten (minimaal) heb je eigenlijk niet perse meer nodig, want dat merk/zie je meestal toch niet.

(met 2 kaartjes maybe net 15-20fps+, maar je kan spellen dan vooral op grotere resoluties mee spelen op hogere settings)

en voor 50 euro, nieuw uit de winkel? ATI HD4650? of nVidia 9500GT?
ATI heeft 50mhz meer (standaart versies) dan de nVidia. maar verder lijken ze hetzelfde.
ben niet zo thuis in ATI, maar ben gewend dat nVidia betere (ookal is het echt weinig) performance neerzet.
ATI is goede prijs/performance. dus of het hier nu uitmaakt die 50mhz? kzou dan toch voor de ATI gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Paprika schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:51:
[...]

Grrrr :(

Je zou inderdaad met die 50 euro kunnen kijken naar iets in de richting van een 8800GT. Prima kaartje.
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:10:
is dat 'leuke kaartje' beter dan de 8800 gt/s 9600 gt/s?
ja
ATI heeft 50mhz meer (standaart versies) dan de nVidia. maar verder lijken ze hetzelfde.
Die mhz'en zeggen ook niet alles. En het is een (vziw) een andere architectuur.
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:12:
bij welke videokaart krijg ik meer dan 100 fps minimaal en kost het ong 50 euro? nieuw of tweedehands, maakt me niet uit. thx.
Met elke. Nee even serieus. Met cod5? 8800GT moet lukken toch? Maareh, wat doet jou 50 euro uitgeven voor 10-20 fps meer in een spel?

[ Voor 58% gewijzigd door Bobmeister op 22-07-2009 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bij welke videokaart krijg ik meer dan 100 fps minimaal en kost het ong 50 euro? nieuw of tweedehands, maakt me niet uit. thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Awsom schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:10:
[...]

Grrrr :(

Je zou inderdaad met die 50 euro kunnen kijken naar iets in de richting van een 8800GT. Prima kaartje.

[...]

ja

[...]

Die mhz'en zeggen ook niet alles. En het is een (vziw) een andere architectuur.

[...]

Met elke. Nee even serieus. Met cod5? 8800GT moet lukken toch? Maareh, wat doet jou 50 euro uitgeven voor 10-20 fps meer in een spel?
nee ik ga de 8800gt verplaatse met de 9500gs die ik nu heb, maar bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Taurnil schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:10:
naja als je bij CoD5 daar al 50-90fps haalt is toch goed?
Dit zal bij rook 20 zijn, dus niet zo handig eigenlijk.
Zeg maar gerust het dubbele.... :|
je zal andere zwaardere spellen misschien wat beter kunnen spelen.
Dat zeker :)
maar als al je spellen al boven 30/40fps zitten (minimaal) heb je eigenlijk niet perse meer nodig, want dat merk/zie je meestal toch niet.
Als jij shooters op beneden de 60 fps fijn vindt spelen online zal niet iedereen het daar mee eens zijn, tevens is AA/AF ook erg leuk ;).
MHz zegt niks bij een andere architectuur. Anders kochten we toch gewoon allemaal een Pentium 4 die 4GHz loopt.

@ TS:
Die 9800GT in die link is inderdaad ietsje beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taurnil
elke video kaart, zolang je diablo 2 of starcraft speelt? :P
tegenwoord, lukt je dat niet met 50 euro ben ik bang. maar dan speel ik ook veel zware games en heb geen kaartjes gehad van max 50 euro.
ander mag me corrigeren natuurlijk :)

+ meer dan 30/40 is theoretisch niet nodig. want meer die fps "merken" je ogen niet (en van dat gedoe).
nu is dit al vaka langs geweest, en het is ook wel zo dat bij sommige spellen het wel uns wat uitmaakt maar goed.
het is natuurlijk fijn dat je weet dat je genoeg in huis hebt voor het geval dat, en de zwaardere games.
quote:

Zeg maar gerust het dubbele.... :|
Heb het over nog steeds het gebruik vna maar 1 kaartje in die prijs range, niet SLI/Crossfire he :)

heb je zelf SLI/Crossfire?
ik wel, en het heeft me echt van mijn leven geen dubbele fps opgeleverd. (want dacht ik ik dus ook toen ik het ging aanschaffen, in de praktijk blijkt dat toch weer anders kwam ik achter).
kan nu beter gamen op grotere resolutie, ma op lagere reso haal ik geen dubbele fps.

je vid kaarten gaan samen berekeningen doen, en van elkaars geheugen benutten. zodat het spel soepeler loopt, en het levert meer fps ofc. maar dubbel? + moet je ook weer een mobo hebben die (tegenwoordig) PCI-E 2.0 heeft (zowat alles nu, goed) + moet het op beide/alle PCI-E banen 16x hebben, anders speel je op ipv: PCI-E 16x, maar 2x PCI-E 8x, wat dus meestal het geval is. (meestal he).

Ma kan het zelf ook fout hebben, het is mijn veld niet :) bij mij ging het dus iig zo.

[ Voor 64% gewijzigd door Taurnil op 22-07-2009 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
moet ik nou 9800gt of 8800gt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Paprika schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:17:

[...]
Als jij shooters op beneden de 60 fps fijn vindt spelen online zal niet iedereen het daar mee eens zijn, tevens is AA/AF ook erg leuk ;).
:Y

Ik zeg, doorsparen en tegen die tijd een leuk gt300 of hd5xxx kaartje kopen ! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
9800GT is ietsje beter, verschil is minimaal dus beide zijn goed zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Mij lijkt de 9800GT de beste kandidaat voor 50,- zoals ie zo mooi in die advertentie op hardwareinfo staat (overigens lijkt een fan op 100% me wel zwaar irritant, ik heb geen 9800GT maar als ik de fan van mijn HD4850 op 100% zet is het net een stofzuiger dus ik zou inderdaad even naar de fancontroller-tip luisteren als je die 9800GT koopt :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thanks iedereen, laatste vraag:
ik heb nu 2,3 ghz op mijn processor. als ik het overklok naar 3,2 of 3,0, word dan de fps in cod5 hoger? ik haal nu 50-90 volgens mij.

zo ja: hoeveel haal ik meer? :D

groet,
gazNL

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2009 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:37:
ik heb nu 2,3 ghz op mijn processor. als ik het overklok naar 3,2 of 3,0, word dan de fps in cod5 hoger? ik haal nu 50-90 volgens mij.

groet,
gazNL
Moet ik eerst even zeggen dat ik cod5 nooit gespeeld heb ofzo. Maar het verschilt per spel, GTA4 is heel afhankelijk van je processor en bijvoorbeeld een 25% overclock wordt daarbij misschien ook wel een 25% toename in fps. Maar als je bottleneck je grafische kaart is, dan merk je niks van een overclock van je processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Ligt eraan waar je bottleneck ligt op dit moment. Wat bij Call of Duty 4/5 toch echt je videokaart zal zijn op dit moment, dus waarschijnlijk niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:57

Pathogen

Shoop Da Whoop

groet,
gazNL
Heb je uberhaupt wel eens naar tests en benchmarks gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister

groet,
gazNL
Heb je al wel eens eerder ge-overklokt? Weet je eigenlijk wel hoe je die videokaart erin moet zetten en past ie wel in je kast? Je speelt wel met je apparatuur he, één onvoorzichtigheid en boem. Dan mag je wel weer een tijdje gaan sparen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

We zijn hier niet te beroerd om je te helpen als je zelf niet uit je vragen komt, maar daar hoort dan wel tegenover te staan dat je duidelijk zelf op zoek geweest bent voor je een vraag stelt, en dat je ook duidelijk laat zien waar en hoe je dan gezocht hebt - dan kunnen we met je meedenken en je tips geven voor hoe beter te zoeken.

In dit geval heb je dat in je topicstart al niet te uitgebreid gedaan, maar is het daarna bergafwaarts gegaan. Je schiet oneliner-vragen schijnbaar zonder eigen inzet af, en doet beweringen die kant noch wal slaan. Zo wordt het erg moeilijk met je mee te denken en dat zie je ook in de laatste paar reacties :o

Vooralsnog zou ik aanraden je een stuk beter in te lezen, zowel over het hele overclockgebeuren als puur over videokaarten en hun relatieve prestaties. Begin maar eens hier:
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.