Toon posts:

Beginnende DJ: Welke boxen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals hallo, en sorry voor de eerste post. Ik heb mijn research nu beter gedaan :)

Ik ben dus van plan om deze week een DJ-set te kopen, namelijk: CDJ-400 / DJM-400 / CDJ-400. Als headphones had ik de Reloop RH-3500 PRO in gedachten, en het enige waar ik eigenlijk nog niet uit ben zijn de boxen. Ik heb buren en ouders met gevoelige oren dus de boxen moeten helder geluid geven op zacht niveau. Ook wil ik lekker kunnen knallen met de boxen, ze moeten dus goed hard kunnen!

Nu heb ik een twee aantrekkelijke concurrenten gevonden:

De JB Systems AM-50
(http://www.bax-shop.nl/dj...-set/product-details.html)

Lijken me goede boxen maar weet niet zeker of ze heel hard kunnen.

De Behringer MS-40
(http://www.bax-shop.nl/dj...oren/product-details.html)

Iets goedkoper, lijken me redelijke robuuste boxen maar schijnen niet lang mee te gaan.

Welke van deze twee boxen raden jullie aan? Ik twijfel nog of de meerprijs van de AM-50 het waard is en of deze ook egt hard kunnen. Heb geen ervaring met (actieve) Monitor boxen maar denk dat deze wel goed genoeg zijn om lekker mee te kunnen draaien, klopt dit?

Ik sta open voor suggesties maar ik zou op het moment voor de Am-50 set gaan. Mijn budget licht tussen de 140/180 euro.

Alvast bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Deze luidsprekers zullen niet extreem hard gaan. In ieder geval niet geschikt voor feestjes. Als dat je plannen zijn zal je naar wat anders moeten gaan kijken. Wel prima als je lekker wilt spelen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2009 01:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Misschien moet ik iets specifieker zijn, het betreft hier alleen speakers voor in de slaapkamer. Besef dat monitor speakers niet hard genoeg gaan voor feestjes, maar normale speakers gaan te hard voor mijn buren ;)

Verwijderd

Oude jbl speakers:

http://audio-tv-foto.mark...t2g%3D%3D&fta_ind=17&fs=1

En kies er hier een uit:

http://shop.ebay.com/?_fr...id=m38&_nkw=Lepai+TA2020+

Ik weet alleen niet of je hier snoeihard mee kan blazen.

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-01 22:24
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 01:36:
Misschien moet ik iets specifieker zijn, het betreft hier alleen speakers voor in de slaapkamer. Besef dat monitor speakers niet hard genoeg gaan voor feestjes, maar normale speakers gaan te hard voor mijn buren ;)
Setje goede hifi speakers voldoet prima en zijn vaak 2e hands voor een habbekrats te koop

Verwijderd

Yamaha MSP5. Beter in die prijs range kan je niet bijna niet krijgen naar mijn zinnen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! De Yamaha MSP5 zit boven mijn prijsrange, want die zijn 245 euro per stuk :) Ik heb de mogelijkheid om mijn budget iets uit te breiden aangezien ik de DJM-400 goedkooper heb weten te krijgen. Mijn max licht nu zo rond de 300 euro, en ik kwam op deze boxen terecht:

iKey m606: http://www.bax-shop.nl/dj...-set/product-details.html

Dit lijken me hele goeie boxen met 60w onder en 35w boven versterkt, maar nu vraag ik me af of dit niet een beetje een over-kill is voor mijn redelijk kleine kamer. Zou 75w niet genoeg zijn als ik egt wil knallen in mijn kamer (7x3x2,5 meter), of zie ik dit verkeerd?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 15:20
Ik zou even langs een Feedback gaan, dan kom je er achter dat "knallen" en 100,- euro studio monitoren niet echt voor elkaar gemaakt zijn. Een normale hifi speaker gaat natuurlijk zo hard als dat je de versterker openzet, dus dat hoeft nooit te hard te zijn. Met een paar JBL hifi speakers (vloerstaanders) kom je best een eind (ik heb ze zelf ook eens in de tuin gezet voor een feestje, ook dat gaat prima).

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Alles wat ik lees van feedback zegt juist dat de boxen loei-hard kunnen. Het gaat hier ook niet over 100,- euro monitoren, maar over het driedubbele. HiFi speakers geven misschien wel een harder geluid maar geen beter geluid, dat is waarom ik graag monitors wil.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb zelf een set Behringer Truth 2031A monitoren gekocht bij New Line en die zijn 369,- per twee. Net boven je budget maar kan wel verklappen dat ze toch erg hard kunnen.

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-02 19:04
Met een paar kwaliteits hifi speakers icm met een goede versterker krijg je veel en goed geluid. Ik heb hier thuis 2x klipsch synergy f3 icm marantz pm4001 ose (2x 30 watt :+ ), het is een lichte versterker, maar trillende ramen / deuren zijn eerder regel dan uitzondering... Het setje licht wel boven je budget, maar er is wel iets vergelijkbaars te vinden wat wel binnen jouw budget past.

Verwijderd

Topicstarter
Trillende ramen en deuren zijn nu juist het probleem, wat ik persoonlijk het voordeel van monitor speakers vindt is dat het geluid gericht is, dus geen denderende bassen en overlast. Kunnen jullie mij helemaal geen advies geven over dit soort speakers? Of ben ik gewoon te koppig en is een HiFi set wel degelijk de beste keus voor een beginnende DJ?

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-02 19:04
Ligt het dan niet meer aan het volume wat jij wil gaan gebruiken? Op een laag volume zal er bij geen enkele speaker wat gaan trillen.

Verwijderd

Kijk gewoon niet teveel naar de watts, die zeggen heel erg weinig. (voor de 1000ste keer :P)

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:27

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Cartman! schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 15:22:
Heb zelf een set Behringer Truth 2031A monitoren gekocht bij New Line en die zijn 369,- per twee. Net boven je budget maar kan wel verklappen dat ze toch erg hard kunnen.
Klinken ook zeker niet verkeerd voor de prijs die je er voor betaald, heb er hier ook twee staan. Zeer tevreden erover.

Ik zou zeggen ga eens goed luisteren bij een Feedback en dergelijke dan kun je goed bepalen welke speakers het beste voor je doel zijn.

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-02 22:26

BHQ

Loer eens naar KRK RP6'jes, die zijn net boven de 200 eur/stuk :)

[ Voor 4% gewijzigd door BHQ op 26-07-2009 00:11 ]

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-01 12:15
Ik zou gaan voor: Roth Audioblob

Is echt dik geluid :) met een goede bass. Ik weet alleen niet waar je ze nog kan kopen. Ze zijn lange tijd voor 100 euro verkocht dus dat was een hele lekkere prijs.

Ik heb ze voor DJ en Producer gebruik.
Volgens mij is er ook op het aboutdj form nog een review over.

Verwijderd

[b][message=32312881,noline]HiFi speakers geven misschien wel een harder geluid maar geen beter geluid, dat is waarom ik graag monitors wil.
Dus volgens jou geven monitors een mooier geluid?
Verdiep je er eerst in en ga dan uitspraken doen.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-02 12:03
Ik zou toch alles van Behringer laten voor wat het is...misschien niet goed gegrond, maar bij gaan die spullen altijd binnen drie weken kapot. Thuis gebruik ik een setje RP8 G2's, dat ligt buiten je budget, maar de RP6 non-G2, het vorige model dus, zie ik af en toe nog wel eens voor 160~180 euro voorbij komen.

Ook de Yamaha's die al aangedragen zijn zijn erg fijn, die gebruik ik in de studio ook omdat je afmixt naar je doelgroep, daarom staat er ook nog een prachtig Philips surround-setje :+

Eerlijk is eerlijk als je puur gaat DJ-en is het niet eens extreem van belang dat het geluid ergens op slaat als het maar goed hoorbaar is en enigzins fatsoenlijk dan kan je gewoon je mixen maken.

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-02 13:21

Saven

Administrator

2x KRK RP8 G2 d:)b
Heb ze nu ook al een tijdje en zijn echt super, en niet eens zo duur imo

• Sunnie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-02 09:21
aaaido schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:35:
Ik zou gaan voor: Roth Audioblob

Is echt dik geluid :) met een goede bass. Ik weet alleen niet waar je ze nog kan kopen. Ze zijn lange tijd voor 100 euro verkocht dus dat was een hele lekkere prijs.

Ik heb ze voor DJ en Producer gebruik.
Volgens mij is er ook op het aboutdj form nog een review over.
Ik kan hierover meepraten. De Roth Audioblobs zijn echt verreweg de beste monitors in deze prijsklasse. Kraakhelder geluid, ze gaan echter niet heel hard, maar zeker hard genoeg om je buurman te irriteren.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties. Behringer had ik ook al over na gedacht, maar hoor inderdaad niet veel goeds over de stabiliteit. Er stonden bijvoorbeeld in een aantal reviews dat ze radio signalen oppikte, en dit wil ik niet! Of is dit alleen in de US een probleem? Ik ga denk ik toch zowiezo voor een paar monitor speakers, en dan moet ik nog even kijken of ik toch het geld ga neerleggen voor KRK's of voor een wat goedkoper alternatief ga. Vindt de iKey's nog steeds een heel goede optie, kan hier iemand over me praten?

• ConZito
Een subwoofer blijft toch een compromis, een onnodige cross-over en een extra unit die je wel weer ergens kwijt moet. Voor DJing misschien niet echt een issue, maar ik denk dat beter je geld uit kan geven aan een 2.0 oplossing.

Nadeel van de iKeys kan de BR-port zijn die aan de achterkant zit, moet je een beetje op je plaatsing gaan laten. Verder wel een aardig frequentieverloop, goed bruikbaar.

[ Voor 26% gewijzigd door ConZito op 26-07-2009 17:47 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-02 22:26

BHQ

Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 17:21:
Bedankt voor alle reacties. Behringer had ik ook al over na gedacht, maar hoor inderdaad niet veel goeds over de stabiliteit. Er stonden bijvoorbeeld in een aantal reviews dat ze radio signalen oppikte, en dit wil ik niet! Of is dit alleen in de US een probleem? Ik ga denk ik toch zowiezo voor een paar monitor speakers, en dan moet ik nog even kijken of ik toch het geld ga neerleggen voor KRK's of voor een wat goedkoper alternatief ga. Vindt de iKey's nog steeds een heel goede optie, kan hier iemand over me praten?
Nee, dat radiosignalen-probleem is er ook in Nederland (denk aan Logitech setjes).

Proper spul in je budget zijn KRK's en Yamaha's, misschien Emu of als je iets meer wil uit geven Adam/Genelec. Het gaat er bij die dingen om dat ze goed vertalen naar andere sets. Dat vertrouw ik meer toe aan een van de bekendere merken op monitor-gebied..

Een losse sub is inderdaad een compromis imho. Je krijgt een extra crossover en daarvan weer de 'gap' mee en afhankelijk van je crossover ga je frequenties naar je sub sturen die nog weergegeven kunnen worden door de monitors..

[ Voor 10% gewijzigd door BHQ op 26-07-2009 22:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag de iKey M606 Monitor Speakers kopen, en ik heb hier een DJM-400 staan. Nu vraag ik me af welke kabels ik het best kan gebruiken om deze aan te sluiten, en of deze kabels niet bijgeleverd worden.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ConZito schreef op zondag 26 juli 2009 @ 16:55:
Ik zou toch alles van Behringer laten voor wat het is...misschien niet goed gegrond, maar bij gaan die spullen altijd binnen drie weken kapot.
Misschien beter met je spullen omgaan dan? Ik heb vertrouwd op het oordeel van Andre van New Line en die was er (voor de prijs) echt goed over te spreken. Radiosignalen echt geen last van ook :?

• ConZito
Behringer maakt meer dan alleen monitoren. Ik baseer mijn mening op de spullen die ik over de jaren tijdens het touren met verschillende bands en ook eenvoudig studiowerk heb zien sneuvelen. Er staat toch ook nog een stukje disclaimer achter. Ik zeg niet dat alles slecht is, ik heb persoonlijk alleen een slecht gevoel bij het merk Behringer en zo zijn er nog wel een paar.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-02 13:48

TheBorg

Resistance is futile.

Cartman! schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 15:22:
Ondanks de paar negetieve verhalen hier ben ik erg te spreken over de actieve versie
B2030A.

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-02 11:10

iNFiNiTY-

pro

monitoren en ''heel hard knallen'' daar zijn monitoren niet voor.

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

Tank80

Cyanide&&Happiness

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 17:05:
Ik wil graag de iKey M606 Monitor Speakers kopen, en ik heb hier een DJM-400 staan. Nu vraag ik me af welke kabels ik het best kan gebruiken om deze aan te sluiten, en of deze kabels niet bijgeleverd worden.
Die Ikey's hebben 3 aansluitingen; unbalanced RCA, balanced jack en balanced XLR. Je DJM heeft alleen RCA uitgangen, dus je kan het gewoon met RCA-RCA kabels doen, alleen heb je dan zo een kabel
Afbeeldingslocatie: http://www.lensevents.be/images/rca-rca.jpg
waarvan dus 1 kant in je mixer gaat en aan de andere kant zal er 1 stekkertje per luidspreker in moeten. Dat is dus niet ideaal.
Mooier is om zo'n kabeltje te kopen:
klik
Check trouwens ook zeker ff New-line of ze je monitors ook hebben, is een fantastische winkel, veel service, goeie garantie, mensen met verstand van zaken (Andre).

edit; als je trouwens een echt goede monitorset wil kopen zou ik voor deze gaan ;)

En wat het Behringer is, het is gewoon een enigzins budget merk, alhoewel ze verschillende produktlijnen hebben, ook met wel goed spul. Verder zijn sommige van hun budgetspullen juist wel verrassend goed voor het geld, het gros is echter in min of meerdere mate troep. Blijf bijvoorbeeld heel erg ver van hun mixers vandaan, sommige luidsprekers daarentegen zijn wel erg goed voor het geld.

[ Voor 21% gewijzigd door Tank80 op 31-07-2009 16:19 ]

Je imiteert me mateloos.

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:27

Turbosjaak

Un Chien De Liege

ConZito schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 18:16:
Behringer maakt meer dan alleen monitoren. Ik baseer mijn mening op de spullen die ik over de jaren tijdens het touren met verschillende bands en ook eenvoudig studiowerk heb zien sneuvelen. Er staat toch ook nog een stukje disclaimer achter. Ik zeg niet dat alles slecht is, ik heb persoonlijk alleen een slecht gevoel bij het merk Behringer en zo zijn er nog wel een paar.
Het klopt inderdaad, dat niet alles van Behringer nu echt bepaald top is , maar die Truth's vind ik toch wel echt een schot in de roos van Behringer. Vind ze zeer goed klinken voor het geld wat je er voor neer moet tellen.

Ga eens een keertje luisteren naar de verschillende mogelijkheden zou ik zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Turbosjaak op 03-08-2009 22:41 ]