Toon posts:

game pc?

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-forumers,

Ik ben benieuwd of dit nog een redelijke pc is om mee te kunnen gamen?
Speel zelf graag COD 4
En hoeveel is zo'n PC waard? (2e hands!)

Snelle allround-/game-pc, volledig voorgeinstalleerd en volgende hardwarespecificaties:

Processor: snelle 3.0ghz Intel Core2Duo (E6850)
Processor-koeler: Zalman 9500AT.
Grafische kaart: Asus 9800GTX+ DK TOP (voorlaatste serie grafische kaarten, zeer snel)
Werkgeheugen: OCZ 4GB DDR3 1333Mhz ram
Moederbord: Asus P5KC met o.a. totaal 8 usb-poorten, e-sata, 6 sata aansluitingen, on-board 7.1 geluid, fire-wire en nog enkele functies.
Hardeschijf: Western Digital 160GB 7200RPM schijf
Kast: Huntkey 507; zeer simpele kast maar opzich niks mis mee (is een heel klein beetje beschadigd, niet storend)
Besturingssysteem: Windows Vista x64; Wordt volledig opnieuw geinstalleerd naar wens (is geactiveerd), office 2003 of 2007 naar wens, de meestgebruikte applicaties die je gebruiken zal in windows en virusbeveiliging AVG 8.0.
Optische drive: Nieuwe LG dvd-brander.

Op de meeste onderdelen zit nog garantie en originele bonnen zijn nog aanwezig.

Alvast Bedankt,

Roy

Verwijderd

Uit de CSL FAQ:
Hardware Taxaties - Deel 31
•In de 31 delen van de taxatietopic-serie zijn etterlijke duizenden dingen getaxeerd. Zoek in de laatste delen naar je onderdeel en je vindt hoogstwaarschijnlijk genoeg voorbeelden van wat het waard kan zijn. Tip: gebruik de "Zoek in dit topic" functie.
•mocht het gaan om een erg obscuur onderdeel, kijk dan wat verder terug. Obscuur spul is toch grotendeels "wat de gek ervoor geeft", dus verandert er niet zoveel.
•betreft het splinternieuwe dingen, dan is het logisch dat je het niet hier terug kunt vinden. Beste houvast is dan wat andere splinternieuwe dingen kostten - dus wil je weten wat je GeForce 8800GTX waard is, kijk naar hoeveel een 7800GTX waard was vlak na introductie.
•mocht dat allemaal niet baten, bedenk dat de taxateurs het ook niet uit hun duim zogen. Zoek op Tweakers.net - Vraag & Aanbod, Marktplaats en eBay naar het onderdeel. Neem een gemiddelde uit de recente prijzen daar.
•kom je er echt niet uit? Dan heb je ofwel iets zodanigs obscuurs dat een taxateur er ook weinig mee kan, danwel heb je bovenstaande tips niet goed uitgevoerd. Ga dan in ieder geval niet alsnog een topic openen, dit is niet gewenst!

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2009 15:07 . Reden: wel het goeie quoten natuurlijk ]

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:51

Roytoch

Nietes

Om je even op weg te helpen, post deze setup in het taxatietopic, dan krijg je vrij snel van een van de taxatieguru's antwoord. En vwb COD4: wees niet bang, alle graphics omhoog en hoge resolutie is geen enkel probleem.

Edit (voor dit topic een slotje krijgt): Het nieuwe 'hoeveel is dit nog waard' topic - deel 2
Hier het lijstje posten een afwachten (even geduld). Zeg er ook even bij dat ze niet alle hardware afzonderlijk hoeven te taxeren maar dat in 1 keer een prijs noemen voor jou goed genoeg is ;) anders doen ze daar veel moeite voor niks.

@hierboven: Waarom nu direct het beleid erbij pakken? Oke, het mag niet, maar het posten van 1 linkje zou al antwoord geven. Het topic gaat tóch zo op slot, daar hoef jij het beleid niet voor te quoten toch?
Edit: moet je niet opeens je quote aanpassen, vlegel!

[ Voor 62% gewijzigd door Roytoch op 21-07-2009 15:16 ]

Welles

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses |:(

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:29
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG (te vinden op tweakers.net) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.