Deze: http://www.globalscaletec...board-with-enclosure.aspxProxx schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 10:02:
[...]
http://www.picco.nl/index...1d418113b65c34586298866e3
[...]
ziet er zeker goed uitop die site kom ik vervolgens bij een pc voor in het stopcontact
kan er nog niks voor verzinnen omdat er maar 1 nic op zit maar 70euro voor 1.2Ghz pctje
500Mhz P2/3 betaalde we ons eigen scheel voor vroeger
http://www.globalscaletec...lugdetails.aspx#component
teetee ik bedoelde te zeggen dat die andere site waar ze die stopcontact pctjes verkochten voor 70 euro ook wel gaaf was. ik snapte dat het over die openrd ging
Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)
Anoniem: 73362
Ik heb de knoop doorgehakt en het volgende besteld:
- MikroTik RouterBoard RB450G (L4) (http://www.mikrotik-store...ktop-complete-system.html)
Verzendkosten zijn 15 euro naar NL
- MikroTik RouterBoard RB450G (L4) (http://www.mikrotik-store...ktop-complete-system.html)
Verzendkosten zijn 15 euro naar NL
MicroTik is heeft toch ook The Dude als programma gemaakt. verder ziet het er als een geschikte router uit. allen ben ik benieuwd naar de doorvoer snelheid. 680Mhz dus ik verwacht een 80Mbit doorvoer snelheid. dit hoeft niet perse maar ben toch een beetje terug houdend geworden 
TeeTee585 zou je een wat tests kunnen doen en deze posten als je de router hebt ?
ik ben zeer benieuwd
TeeTee585 zou je een wat tests kunnen doen en deze posten als je de router hebt ?
ik ben zeer benieuwd
[ Voor 33% gewijzigd door Proxx op 01-10-2009 16:32 ]
Als ik hem hem dan post ik mijn bevindingen.Proxx schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:25:
MicroTik is heeft toch ook The Dude als programma gemaakt. verder ziet het er als een geschikte router uit. allen ben ik benieuwd naar de doorvoer snelheid. 680Mhz dus ik verwacht een 80Mbit doorvoer snelheid. dit hoeft niet perse maar ben toch een beetje terug houdend geworden
ik ben zeer benieuwd
Je kan de CPU Mhz niet aan de doorvoersnelheid koppelen, deze cpu is hetzelfde als die van de Netgear WNDR3700 en die haalt ook 400Mbps
Test van de RouterBoards: http://www.routerboard.com/pdf/tests_april_2009.pdf
Gaat om de RB400G
Miskoop van Dlink DIR-655 ?Anarchy 99 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:21:
Na m'n enorme miskoop van een Dlink DIR-655 ga ik ook m'n eigen router in elkaar schroeven. Ik heb dit topic nog maar heel vluchtig doorgelezen, maar ik verbaas mij over dion_b z'n post:
[...]
* Tomba heeft een Dlink DIR-655 icm Onsnet Eindhoven (100Mbit Fullduplex) en haalt gewoon de volledige snelheid.
Vanaf ftp.tweakdsl.nl:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| ftp> get 10mb.bin 200 PORT command successful 150 Opening BINARY mode data connection for 10mb.bin (10485760 bytes) 226 Transfer complete. ftp: 10485760 bytes ontvangen in 1,05 seconden 10015,05 kB/s. ftp> get 100mb.bin 200 PORT command successful 150 Opening BINARY mode data connection for 100mb.bin (104857600 bytes) 226 Transfer complete. ftp: 104857600 bytes ontvangen in 9,11 seconden 11511,43 kB/s. |
Ding crasht nooit en ondersteunt ook nog eens Wlan 802.11n ! Waar ik eerst 2 apparaten voor had staan (pfSense op een P3-733 met 256MB RAM en een HP 420 Wlan Accesspoint) die samen enkele tientallen Watts gebruikten heb ik nu alleen deze router staan en ik ben echt supertevreden!
(Hardware version A4, Firmware 1.21)
Voor dat geld kon ik er zelf geen bouwen die gewoon netjes linespeed haalt ! (en ook de ingebouwde switch is niet onaardig, haal geregeld 80MB/s tussen mijn server en mijn werkstation)
[ Voor 6% gewijzigd door Tomba op 01-10-2009 17:21 ]
het wordt een tijd dat Onsnet naar Leende komt. zowat alle omliggende dorpen hebben het al. vandaar mischien ook die mooi aanbieding van upc tripple play van 85euro voor 45 bang dat klanten naar de toekomstige concurentie gaanOnsnet Eindhoven
kijk als je het zo verteld klinkt het helemaal veelbelovend.Anoniem: 73362 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:50:
[...]
Als ik hem hem dan post ik mijn bevindingen.
Je kan de CPU Mhz niet aan de doorvoersnelheid koppelen, deze cpu is hetzelfde als die van de Netgear WNDR3700 en die haalt ook 400Mbps
Test van de RouterBoards: http://www.routerboard.com/pdf/tests_april_2009.pdf
Gaat om de RB400G
ik bekijk het zo omdat er op de pfsense pagina zoiets dergelijk staat. dat het niet helemaal waar is en van verschillende dingen afhangt weet ik. mijn router nu bijvoorbeeld is 350mhz en gaat ook boven de 100mbit
[ Voor 20% gewijzigd door Proxx op 01-10-2009 21:30 ]
Ik heb vandaag mijn RB450G gekregen en meteen een testje gedaan
Eerst de firmware geupgrade naar 3.30.
Testopstelling ziet er als volgt uit:
PC1 --- WAN-Routerboard-LAN --- PC2
Vervolgens op PC2 een groot bestand gekopieerd vanaf PC1 via windowsshare
throughput was rond de 220Mbps, cpu usage was rond de 75%.
Verder gewoon standaard instellingen en ook nog geen QoS.
Voor de komende paar jaar wel voldoende lijkt me.
Verder veel mogelijkheden kwa instellingen !
is het mogelijk om pfsense op dat apparaatje te installeren?Anoniem: 73362 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 17:31:
Ik heb vandaag mijn RB450G gekregen en meteen een testje gedaan
enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk
Routerboard is MIPSE arch.LinuZZ schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:37:
[...]
is het mogelijk om pfsense op dat apparaatje te installeren?
Google op pfsense MIPS: http://doc.pfsense.org/in...ha,_XScale,_ARM,_etc.)%3F
Meeste wat je met Pfsense kan kan je ook met RouterBoard/RouterOS/Mikrotik
Is er iemand die een Alix bordje van PC Engines gebruikt in combinatie met pfSense 1.2.3-RC3?
In principe hebben die bordjes voor zover ik weet 3 LAN poorten van 100 Mbit/s. Ik heb netjes de LAN en OPT1 met elkaar gebridged. Op LAN mijn normale PC, op OPT1 mijn HTPCtje. Als ik nu bestanden kopieer (via FTP), dan zie ik in de traffic graph op de router dat de snelheid niet boven de 50 Mbit/s uitkomt. De CPU usage zit rond de 50-60%. Enig idee waarom er niet tegen de 100 Mbit/s gehaald wordt?
Edit: Sorry voor het lastig vallen. Het probleem lag bij de FTP client (FireZilla). Door burst tolerance op very high te zetten wordt wel de theoretische limiet bijna gehaald.
In principe hebben die bordjes voor zover ik weet 3 LAN poorten van 100 Mbit/s. Ik heb netjes de LAN en OPT1 met elkaar gebridged. Op LAN mijn normale PC, op OPT1 mijn HTPCtje. Als ik nu bestanden kopieer (via FTP), dan zie ik in de traffic graph op de router dat de snelheid niet boven de 50 Mbit/s uitkomt. De CPU usage zit rond de 50-60%. Enig idee waarom er niet tegen de 100 Mbit/s gehaald wordt?
Edit: Sorry voor het lastig vallen. Het probleem lag bij de FTP client (FireZilla). Door burst tolerance op very high te zetten wordt wel de theoretische limiet bijna gehaald.
[ Voor 15% gewijzigd door sonix666 op 18-10-2009 16:23 ]
Even een kleine update van mijn kant.Raven schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 11:31:
pfSense non-embedded is niet echt geschikt voor flash he
Ik ga vanmiddag eens proberen een van pfSense's embedded nanobuilds te installeren, icm met datzelfde moederbord..
Deze nieuwere embedded variant bied itt de vorige variant wél ondersteuning voor uitbreiding met packages.
Heb ondertussen de meest recente, pas gereleasede, 1.2.3 embedded/nanobsd versie van pFsense draaiende (maar nog niet daadwerkelijk in gebruik genomen) en heb vanmiddag met jperf zitten testen.
Bij een desktop (Atom 230, PCI Gb NIC) direct verbonden met mijn laptop (T7600 ExpressCard Gb NIC) haalde jperf max 670Mbit, met 6 connecties. Met de pfsense-router ertussen, het MSI IM-945GSE-A plankje, kwam jperf niet hoger dan 380Mbit. CPU (Atom N270) usage bij dat plankje hing rond de 90% dus denk dat ik tegen de limiet aan zat, al vraag ik me nu af waarom de desktop sneller kon daar die ook een singlecore Atom heeft
Edit: Aldus iemand van 't pfsense forum:
"If the desktop and laptop were on different interfaces of pfSense, then you were still getting 380 in and 380 out, they were just on different NICs.
Desktop -> nic1 | pfsense | nic2 -> Laptop
A 380Mbit transfer from Desktop to Laptop is 380 in nic1, 380 out nic2, 760Mbit total traffic being handled at the router."
Dat verklaart dat dus, niet aangedacht
[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 24-12-2009 19:12 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Enorme schop naar boven. 
Ben al enkele maanden aan het prutsen met een zelfbouwrouter gebasseerd op een su2300 ION platform. Ik zou graag het aantal apparaten in huis voor misc taken beperken en daarom draait deze server al xbmc, samba, mail en de hele mikmak op Ubuntu.
In tegenstelling tot een hoop doe ik een poging om de router te virtualiseren om zo niet alleen afhankelijk te zijn van iptables. Door de wifi module (Als AP met AES) te bridgen met de LAN interface is er slechts 1 gateway nodig, en blijft de WAN interface over. Alles draait Lan to Lan prima op gbit snelheden maar hier begint het euvel. Ik heb Ziggo AiO extra, 120 mbit, wat net voor wat meer problemen zorgt. Wan to Lan op native niveau ging me goed af, op de storingen bij ziggo na. Door internettende medebewoners heb ik dit niet voor al te lang getest aangezien m´n enige optie ook echt is om de router te virtualiseren.
Reeds getest zijn SMoothwall, Pfsense en m0n0wall in zowel virtualbox als vmware met wisselende resultaten. In alle gevallen zijn de diverse inspectie mogelijkheden en andere CPU vreters uitgezet.
M0n0 ging richting de 90 mbit met redelijk cpu gebruik terwijl de andere pogingen eigenlijk resulteerde in een vrij onstabiele 50 mbit bij 100% cpu gebruik.
Ik heb geprobeerd andere guest interfaces toe te wijzen in de hoop dat het een driver of virtueel probleem was maar dit heeft de cpu load niet naar beneden gekregen. (virtualbox). Op dit moment ben ik radeloos met hoe ik het verder aan zou moeten pakken, systeem resources zijn er naar mijn idee zat, (su2300 is een dual core, VT-x, 4gb ram). Ik had het idee om van vm´s af te stappen en verder te kijken naar bijvoorbeeld een Routerboard en hoewel ik de functies hiervan vast ooit wel goed kan gebruiken, zijn die vrijwel gelijk aan de dir/825 die er nu staat op de uitwisselbare modules na.
Ben benieuwd of er iemand is die ervaring heeft met een gelijke situatie.
Ben al enkele maanden aan het prutsen met een zelfbouwrouter gebasseerd op een su2300 ION platform. Ik zou graag het aantal apparaten in huis voor misc taken beperken en daarom draait deze server al xbmc, samba, mail en de hele mikmak op Ubuntu.
In tegenstelling tot een hoop doe ik een poging om de router te virtualiseren om zo niet alleen afhankelijk te zijn van iptables. Door de wifi module (Als AP met AES) te bridgen met de LAN interface is er slechts 1 gateway nodig, en blijft de WAN interface over. Alles draait Lan to Lan prima op gbit snelheden maar hier begint het euvel. Ik heb Ziggo AiO extra, 120 mbit, wat net voor wat meer problemen zorgt. Wan to Lan op native niveau ging me goed af, op de storingen bij ziggo na. Door internettende medebewoners heb ik dit niet voor al te lang getest aangezien m´n enige optie ook echt is om de router te virtualiseren.
Reeds getest zijn SMoothwall, Pfsense en m0n0wall in zowel virtualbox als vmware met wisselende resultaten. In alle gevallen zijn de diverse inspectie mogelijkheden en andere CPU vreters uitgezet.
M0n0 ging richting de 90 mbit met redelijk cpu gebruik terwijl de andere pogingen eigenlijk resulteerde in een vrij onstabiele 50 mbit bij 100% cpu gebruik.
Ik heb geprobeerd andere guest interfaces toe te wijzen in de hoop dat het een driver of virtueel probleem was maar dit heeft de cpu load niet naar beneden gekregen. (virtualbox). Op dit moment ben ik radeloos met hoe ik het verder aan zou moeten pakken, systeem resources zijn er naar mijn idee zat, (su2300 is een dual core, VT-x, 4gb ram). Ik had het idee om van vm´s af te stappen en verder te kijken naar bijvoorbeeld een Routerboard en hoewel ik de functies hiervan vast ooit wel goed kan gebruiken, zijn die vrijwel gelijk aan de dir/825 die er nu staat op de uitwisselbare modules na.
Ben benieuwd of er iemand is die ervaring heeft met een gelijke situatie.
Virtualisatie en veel netwerkverkeer gaat alleen goed als je guest ook ondersteuning heeft voor de geparavirtualiseerde netwerkdrivers. Ik doe met Qemu-KVM onder Linux alles met virtio-net (en virtio-disk), ook onder Windows en dan krijg ik gewoon Gigabit snelheden op een Core i5-650 zonder dat de CPU over zijn nek gaat.
M0n0wall heeft maar beperkte ondersteuning voor deze 'platte' drivers en voor zover ik weet niet voor virtio helaas.
M0n0wall heeft maar beperkte ondersteuning voor deze 'platte' drivers en voor zover ik weet niet voor virtio helaas.
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.