Mijn huidige PC is al een paar jaar oud (gekocht op marktplaats) maar werkt nog prima. Ik gebruik Ubuntu als OS en nu loop ik tegen het probleem aan dat mijn huidige videokaart (Ati Radeon X800 GTO) niet meer wordt ondersteund door de nieuwe ATI driver. En de oude ATI driver wordt niet ondersteund door de nieuwe xorg-server (1.6). In praktijk betekent dit dat ik niet meer kan upgraden naar nieuwe versies van Ubuntu zonder open source drivers voor de ATI kaart te gaan gebruiken. Dat betekent weer dat de eyecandy zoals compiz niet meer werkt.
Ik ben dus op zoek naar een andere videokaart en om van alle problemen af te zijn wordt dat een nVida. Volgens de meeste forums zou nVidia veel minder problemen moeten opleveren dan ATi.
Mijn vraag is dus: welke kaarten zouden geschikt zijn voor mij?
Randvoorwaarden
- zaken als compiz moeten gewoon fatsoenlijk blijven werken
- Mag 2e hands
- liefst < 50 euro
- PCI-e 16x
- Analoge EN DVI output
De configuratie van mijn desktop:
Fujitsu Siemens Scaleo P
- Moederbord: Asus A8NE-FM
- AMD Athlon 64 3200+
- 1GB RAM
Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven om niet naar de sticky verwezen te worden...
Alvast bedankt voor de hulp!
Ron
Ik ben dus op zoek naar een andere videokaart en om van alle problemen af te zijn wordt dat een nVida. Volgens de meeste forums zou nVidia veel minder problemen moeten opleveren dan ATi.
Mijn vraag is dus: welke kaarten zouden geschikt zijn voor mij?
Randvoorwaarden
- zaken als compiz moeten gewoon fatsoenlijk blijven werken
- Mag 2e hands
- liefst < 50 euro
- PCI-e 16x
- Analoge EN DVI output
De configuratie van mijn desktop:
Fujitsu Siemens Scaleo P
- Moederbord: Asus A8NE-FM
- AMD Athlon 64 3200+
- 1GB RAM
Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven om niet naar de sticky verwezen te worden...
Alvast bedankt voor de hulp!
Ron