Toon posts:

Datarecovery van defecte harddisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zonder enige indicatie is afgelopen zaterdag om 13:00 overleden Mijn Harddisk.

Uiteraard was de laatste backup te oud en staat er iets op wat ik het liefst terug heb.

Ik heb hoop dat er iets te doen is, aangezien de eerste van 4 partities op de disk benaderbaar is en weliswaar met af en toe een defecte secor te lezen.

Na lang nadenken ontdekt windows nog wel dat er nog 3 partities op de schijf staan, maar deze zijn niet te benaderen.

Weet iemand software waarmee een image van de schijf getrokken kan worden waarbij alle onleesbare delen worden overgeslagen en er vervolgens in de gelezen delen gezocht kan worden naar onbeschadigde bestanden?

Ik heb dit ooit lang geleden eens een keer gedaan, maar gek genoeg kan ik dit programma niet meer vinden. Google bied ook niet echt uitkomst, aangezien deze alleen met dure commerciële oplossingen komt. Zo belangrijk is de data ook weer niet.

Hoeft niet perse onder Windows te draaien overigens, linux kan ik ook redelijk mee uit de voeten en ben niet alergisch voor commandlines (integendeel).

Verwijderd

Probeer eens recuva voor onder windows hier stond een verwijzing naar illegale software hier (google is je vriend) waarop diverse recovery tools staan.
Dat je dit niet kun vinden op google vind ik bizar aangezien er (zoals recuva) genoeg gratis software bestaat.

[ Voor 15% gewijzigd door een moderator op 20-07-2009 22:38 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
je zou hier ook nog een kijkje kunnen nemen:

[DATArecovery] ervaringen, tips en trucs.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 15:50:
Probeer eens recuva voor onder windows hier stond een verwijzing naar illegale software (google is je vriend) waarop diverse recovery tools staan.
Dat je dit niet kun vinden op google vind ik bizar aangezien er (zoals recuva) genoeg gratis software bestaat.
Ik zal er eens naar kijken, bedankt. Ik zal wel de verkeerde zoektermen hebben gebruikt. Eerste 3 pagina's betaalde recovery, free toegevoegd en vervolgens allemaal demos of verouderde meuk die niet boven de 137GB werkte :/

[ Voor 6% gewijzigd door een moderator op 20-07-2009 22:39 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Omega Supreme, het topic waar Rupie naar verwijst staat als "sticky post" direct onder de FAQ's, aangezien je dit topic niet opgevallen is, ga ik er vanuit dat je de FAQ's ook niet even hebt doorgenomen. In de FAQ's worden namelijk verschillende recovertools genoemd. Kijk daar ook eens naar zou ik zeggen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 20-07-2009 22:45 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/