Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:14:
Aangezien er op dit forum toch wel wat slimme mensen zitten leg ik hier mijn probleem voor.
(Google geeft geen antwoord op mijn vraag)
Ik ben 20 jaar oud, heb het VMBO afgemaakt, en zit nu thuis. Kan geen werk vinden en moet nog 2 maanden wachten tot de start van mijn opleiding. Ik kom niet in aanmerking voor een uitkering. Ik woon bij mijn ouders en moet elke maand kostgeld betalen.Hier stuit ik dus op een probleem, geen inkomsten geen uitgaven. Dus ik kan de "huur" niet betalen.
Heel simpel: de wet geeft ouders een onderhoudsplicht tot de 21 verjaardag. Ze hebben dus geen enkel recht om van jou huur of kostgeld te eisen, jij hebt daarentegen wel het recht om onderhoud/verzorging te eisen. Comes with the job of being a parent.
Overigens vind ik iedereen hier echt veel te hard. In dat opzicht ben ik 't met TS eens.
Even laatste tip: afhankelijk van hoe slecht je in je vel zit, zou je kunnen kijken of je in aanmerking kunt komen voor een Wajong uitkering. En ja, die kan je combineren met een opleiding.
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:30:
Blijkt dat ik gelijk had, je hebt niet alles in de TS gezet wat van belang was. Blijkt dat je bent ontslagen, heb je dat aangevochten trouwens ? Want na 6 jaar ontslagen worden is in principe aanvechtbaar, zelfs als het "zwart" was; Zolang je maar kunt aantonen dat je er zo lang hebt gewerkt.
Klopt. Maar, en dat zou je moeten weten als GSD consulent, dat WETEN veel mensen niet. Sterker nog, dat weet driekwart van de bevolking niet. Hoe zou hij dat soort specifieke informatie moeten weten als hij op z'n 14e van school gegaan is? Ik wil geen flame terug doen, maar ik hoop echt dat je je cliënten met meer inlevingsvermogen benaderd... Ik zou me schamen in ieder geval.
En dan nog; Dit onderwerp heeft helemaal iets met onze maatschappij te maken, laat staan dat het erover gaat dat onze maatschappij hard zou zijn.
Ik zie hier iemand die informatie en hulp nodig heeft, iemand die een gebrek aan kennis heeft, iemand die het moeilijk heeft en met zichzelf (en z'n omgeving) in de knoop ligt. Iemand die van z'n ouders GEEN hulp krijgt, terwijl hij daar wel recht op heeft. Ik zie iemand die vanaf z'n 14 werkt (!) en nu vastgelopen is.
Waarom dan flamen over van alles en nog wat? Waarom niet gewoon de infromatie en hulp bieden die we kunnen bieden? Waarom zo hard?
Ik weet dat we calvinistisch zijn in Nederland, maar ik hoop toch echt dat we voor iemand die 6 jaar gewerkt heeft, niet het principe "wie niet werkt, zal ook niet eten" of "werk uber alles" gaan hanteren
[
Voor 3% gewijzigd door
Ardana op 20-07-2009 13:52
]