Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 11:54:
Ik weet dat dit een Off-topic post is maar toch,

Ik werk nu al vanaf mijn 15de op de bouw, als kabeltrekker. Er werd mij scholing belooft en goede arbeidsvoorwaarden. Na mijn VBMO diploma dus direct aan het werk gegaan. Ik heb hier enorm spijt van. Ik heb er nu al 6 jaar opzitten en ben best wel "moe". Als jullie tenminste begrijpen wat ik bedoel. Ik wil in september op het MBO beginnen met een opleiding in de ICT branche. Ik sta versteld van de bedragen en voorwaarden die er hier besproken worden. Wetende dat ik nu op het moment 800 euro netto krijg per maand.

Sorry dat ik dit hier reageerde.
Wat is het met je baan gebeurt als kabeltrekker?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

anandus schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:29:
[...]
Zonder arbeidsverleden kan je toch geen uitkering aanvragen, hoogstens bijstand? Of heb ik het mis?
Sinds wanneer is bijstand geen uitkering dan ?

En overigens; @TS, ik geloof er niets van dat google geen antwoord weet. Het eerste wat ik intiep is CWI, en ik krijg een site waarop ca. 53000 vacatures staan aangemeld. Ik begin het gevoel te krijgen dat je het er wat gemakzuchting wilt afbrengen.

En tot besluit; Onze maatschappij is helemaal niet hard. Je heb hier een systematiek van sociale verzekeringen, en eventueel bijstand als vangnet. In bijna elk ander land van deze wereld mogen mensen als TS het gewoon utizoeken, Iin een land als de USA wordt je gewoon op straat gegooid als je de huur niet betaald. Dat gebeurt in NL maar hoogst zelden, vaak wordt er eerst een oplossing bedacht.

Ik zal de laatste zijn die zelgt dat onze systematiek goed is, maar het vele vele malen beter als de systematiek van andere landen, of zelfs het ontbreken van enige vorm van systeem.

(van mij mag dit topic dicht, TS moet gewoon wat meer inzet tonen)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2009 12:37 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:32:
[...]

Ik interpreteer 'uitkering' als de WW-uitkering :) (en een bijstandsuitkering als 'bijstand').
Maar je hebt wel gelijk hoor :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Volgens mij kom je onder de 27 niet in aanmerking voor bijstand, tenzij je alleenstaande ouder bent of anderzins een bijzondere situatie.

TS: Hoe kan het dat je 20 bent en in de zomermaanden geen werk kunt vinden? Mits je fysiek gezond bent (je hebt in de bouw gewerkt, dus dat zal wel) is er toch altijd wel ergens een klusje te vinden? Vrachtwagens inladen, pallets stapelen, kippen slachten, varkenskoppen uitbenen, afwassen, vloeren schrobben, et cetera? Het zijn vaak niet de leukste klusjes, het verdient vrijwel altijd alleen minimumloon, maar als je dagelijks 's ochtends een rondje langs de uitzendbureau's belt (of liever: loopt), heb je binnen 2 a 3 dagen werk. Vaak voor 1 of 2 dagen, maar als ze je eenmaal kennen en tevreden over je zijn, heb je binnen no-time werk voor rest van vakantie. Het is maar voor 2 maanden, dus over kutwerk en lage verdiensten moet je je gewoon heenzetten, dan weet je meteen weer waarom je die opleiding wilde doen :)

edit: Met name melden dat je in de vleesverwerkende industrie wilt werken zorgt dat elke intercedent gaat kwijlen. Niemand wil kippen of varkens slachten in z'n vakantie, iedereen zoekt de droombaan op een zonovergoten terrasje, dus in de zomermaanden zitten slachterijen te schreeuwen om laagopgeleid personeel.

[ Voor 14% gewijzigd door Pooh op 20-07-2009 12:41 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:27:
[...]

Hoezo geen recht op een uitkering ?
Het is moeilijker gemaakt voor jongeren onder de 27 om nog een uitkering aan te vragen.
Dit om voor meer stimulans te zorgen om aan of naar school te gaan of om te gaan werken
Hoezo kan je geen werk vinden ?
Arhem is een studentenstad. Op dit moment liggen de banen daar niet bepaalde voor het oprapen.
UWV werkbedrijf zal daar geen verandering inbrengen.

@TS: Je had een overbrugging moeten aanvragen bij het IBG op hetzelfde formulier waar je hebt aangegeven dat je met een opleiding ging beginnen. Je bent dus slachtoffer van je eigen incompetentie geworden.
Alsnog een overbrugging aanvragen is telaat nu omdat zo'n aanvraag 6 weken duurt.

Ik stel voor dat je naar zo'n regiokantoor gaat en je verhaal uitlegt. Misschien kunnen zij alsnog wat voor je betekenen. Overigens: met zielig doen help jezelf weinig mee. Met medelijden kan geen brood kopen.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als je studie begint zal dit ook niet de oplossing van al je problemen zijn, want zo veel studiefinanciering krijg je niet. Zeker niet als je het geld voor je boeken en schoolgeld er afgehaald hebt. De meeste studenten hebben een bijbaantje bij hun studie (daarbij kan je aan van alles denken, folders rondbrengen of krantenwijk, parttime taxichauffeur, vakkenvullen, verkoper in een winkel, asperges plukken enz).

[ Voor 23% gewijzigd door Marzman op 20-07-2009 12:45 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Pooh schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:39:
Volgens mij kom je onder de 27 niet in aanmerking voor bijstand, tenzij je alleenstaande ouder bent of anderzins een bijzondere situatie.

[...]
Dus krijgt hij werk als hij zich meldt bij de CWI. En de wet WIJ (waaraan jij refereert) is nog niet ten uitvoer gelegd. Dus er zijn nog steeds opties, maar niet dat ie een uitkering zal krijgen denk ik.

G_M_C is adviseur bij een sociale dienst, en weet zeker dat TS gewoon meer inzet moet tonen; "kan niet vinden" kan bijna niet, precies wat dus ook schrijft. En als ie het "niet kan vinden" geeft de gemeente hem er gewoon een ("Work first"). Maar als ie gezond is kan ie een utikering idd gewoon vergeten.

Verwijderd

anandus schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:19:
Misschien een idee om een duale opleiding te doen?
Deels werken voor de financiën, deels scholing?

Of je kan een baan zoeken naast je opleiding, bijvoorbeeld in de horeca of iets dergelijks.
Duale opleiding is HBO. Bij MBO is het BOL. Komt een beetje op hetzelfde neer.
Maar voor beide opleidingen heb je een baan nodig. MBO scholen nemen geen BOL leerlingen meer aan als ze geen baan hebben.

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:46:
[...]

Duale opleiding is HBO. Bij MBO is het BOL. Komt een beetje op hetzelfde neer.
Maar voor beide opleidingen heb je een baan nodig. MBO scholen nemen geen BOL leerlingen meer aan als ze geen baan hebben.
offtopic:
Je bedoelt BBL.
BOL is de voltijdopleiding, BBL is leer-werken :)

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, ik werd ontslagen bij Pro-Techno B.V. Een shady bedrijf, maar ik had geen keuze. In deze regio zijn de mensen hard. Nadat ik bij Pro-Techno ontslag kreeg ging het nieuws als een vuurtje.Ik had iets niet goed gedaan ofzo..

Nja ik ben bij vrijwel geen enkel uitzendbureau welkom. Nog een tijdje voor een andere firma gewerkt. Ik zit met wat mental issues omtrent mishandelingen en verkrachtingen in mijn jeugd... Ik maak er geen drama van verder hoor. Maar ik besloot om eens met een vertrouwenspersoon te gaan praten. Geen slimme zet, want binnen 10 minuten stond ik op straat. Zwakke mensen hadden ze niet nodig. Nu zoek ik dus iets om die 2 maanden te overbruggen. Ik heb totaal 0.0 ervaring in de Horeca, en als afwasser ben ik te duur.
Ik ben echt niet te lui! Ik werk al 6 jaar...

Verwijderd

De titel klopt niet echt inderdaad.

De maatschappij is inderdaad hard, maar al zou de maatschappij niet hard zijn dan had ik het nog niet in orde gevonden als jij geld zou krijgen.

Gewoon werken voor je geld zoals ieder ander mens :Y

Verwijderd

anandus schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:48:
[...]
offtopic:
Je bedoelt BBL.
BOL is de voltijdopleiding, BBL is leer-werken :)
offtopic:
Shit.. waar

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:49:
Toch even de schouders eronder zetten.
Uitzendbureau's, TNT, horeca, CWI/UWV langs, etc.

Iedereen heeft weleens pech (de ene wat meer dan de ander), maar uiteindelijk moet men op eigen kracht z'n leventje voor elkaar krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:32:
[...]

En overigens; @TS, ik geloof er niets van dat google geen antwoord weet. Het eerste wat ik intiep is CWI, en ik krijg een site waarop ca. 53000 vacatures staan aangemeld. Ik begin het gevoel te krijgen dat je het er wat gemakzuchting wilt afbrengen.

En tot besluit; Onze maatschappij is helemaal niet hard. Je heb hier een systematiek van sociale verzekeringen, en eventueel bijstand als vangnet. In bijna elk ander land van deze wereld mogen mensen als TS het gewoon utizoeken, Iin een land als de USA wordt je gewoon op straat gegooid als je de huur niet betaald. Dat gebeurt in NL maar hoogst zelden, vaak wordt er eerst een oplossing bedacht.

Ik zal de laatste zijn die zelgt dat onze systematiek goed is, maar het vele vele malen beter als de systematiek van andere landen, of zelfs het ontbreken van enige vorm van systeem.

(van mij mag dit topic dicht, TS moet gewoon wat meer inzet tonen)
Tja dat is erg makkelijk. Zoek maar eens werk als VMBO'er in deze tijden. ZONDER RIJBEWIJS! Je kunt geen kant op. Ik vraag jullie toch om suggesties? Je hoeft me niet gelijk te FLAMEN!

Verwijderd

Kijk, ik werd ontslagen bij Pro-Techno B.V. Een shady bedrijf, maar ik had geen keuze. In deze regio zijn de mensen hard. Nadat ik bij Pro-Techno ontslag kreeg ging het nieuws als een vuurtje.Ik had iets niet goed gedaan ofzo..

Nja ik ben bij vrijwel geen enkel uitzendbureau welkom. Nog een tijdje voor een andere firma gewerkt. Ik zit met wat mental issues omtrent mishandelingen en verkrachtingen in mijn jeugd... Ik maak er geen drama van verder hoor. Maar ik besloot om eens met een vertrouwenspersoon te gaan praten. Geen slimme zet, want binnen 10 minuten stond ik op straat. Zwakke mensen hadden ze niet nodig. Nu zoek ik dus iets om die 2 maanden te overbruggen. Ik heb totaal 0.0 ervaring in de Horeca, en als afwasser ben ik te duur.
ik vraag me dan toch af wat je verkeerd hebt gedaan om niet meer welkom te zijn bij uitzendbureaus ?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, er werd geld achterover gedrukt. Veel werken voor weinig geld. Ik maakte zo'n 60 uur in de week en beurde maximaal 1000 netto in de maand. Toen ben ik maar eens verhaal gaan halen. En aangezien die klootzakken allemaal samenwerken...

En dan nog iets! Ik toon wel degelijk inzet ja! Ik ga weer naar school sinds jaren! Ik onderneem weer iets toch? Alleen is het nu eventjes lastig. Daarom zoek ik een oplossing. En aangezien er weinig werk te krijgen is... Vul zelf maar in. No need for flaming. Dat wil je niet.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2009 12:59 ]

Verwijderd

Veel werken voor weinig geld.

dat moet iedereen , ik ben 22 werk 3 ploegen verdien netto 1100 max voor 40 uur(vakantie baan tot september)

als jij kunt bewijzen dat jij te weinig betaald krijg voor je overuren , dan moet je daar achteraan gaan, je moet je niet te snel over je heen laten lopen

en het ligt er ook maar aan welke voorwaarden het bedrijf heeft, je krijgt je over uren niet altijd betaald, daar kunnen ook vrije uren voor zijn

edit:

hier een linkje na de minimumloon 2009

http://www.st-ab.nl/normwml.htm

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2009 13:03 ]

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:52:
[...]

Tja dat is erg makkelijk. Zoek maar eens werk als VMBO'er in deze tijden. ZONDER RIJBEWIJS! Je kunt geen kant op. Ik vraag jullie toch om suggesties? Je hoeft me niet gelijk te FLAMEN!
Nogmaals: Vleesverwerking. Bel bijv. Compaxo in Zevenaar, van Hattem in Dodewaard en Verplak in Bemmel eens. Gewoon vragen of ze geen werk hebben voor een 20-jarige die bereid is om voor minimumloon domweg alles te doen wat ze 'm voorschotelen. Ik kan me niet voorstellen dat ze geen mensen kunnen gebruiken.

Verwijderd

Wat heb je niet goed gedaan volgens hun?
Nja ik ben bij vrijwel geen enkel uitzendbureau welkom.
Hoezo? Doe je iets bij het voorstellen dat je niet welkom bent, ofzo? Sorry, maar ik geloof er niets van.
Nog een tijdje voor een andere firma gewerkt. Ik zit met wat mental issues omtrent mishandelingen en verkrachtingen in mijn jeugd... Ik maak er geen drama van verder hoor. Maar ik besloot om eens met een vertrouwenspersoon te gaan praten.
Tip: ga naar een psycholoog. Die zijn ervoor om dit soort dingen te bespreken.
Geen slimme zet, want binnen 10 minuten stond ik op straat.
Als dit waar is dat je op staande voet bent ontslagen zonder daarbij geldende reden: dan ben je onrechtmatig ontslagen. Als dit kan bewijzen dan kan je een procedure starten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2009 13:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Compaxo heeft niets.. T&P Cleaning (de firma die schoonmaakt bij Compaxo) hebben ook niemand nodig. Ik heb geen vervoer. Ik ben aangewezen op zevenaar of duiven ofzo.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:56:
Nou, er werd geld achterover gedrukt. Veel werken voor weinig geld. Ik maakte zo'n 60 uur in de week en beurde maximaal 1000 netto in de maand. Toen ben ik maar eens verhaal gaan halen. En aangezien die klootzakken allemaal samenwerken...
Ik hoop dat je niet op die manier verhaal bent gaan halen? Uitzendbureaus zullen elkaar inderdaad waarschuwen voor lastige werknemers, en voor je mensen beschuldigd moet je wel zeker weten dat je in je recht staat :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Serieus, ik ben indirect niet welkom, ze zullen het niet zeggen. Maar als ik om werk kom vragen dan hebben ze gewoon niets... terwijl vrienden op diezelfde dag wel gewoon werk krijgen. Ik ben het visitekaartje van zo'n firma, ik mag niet kwaad spreken over hun. (even terugwijzend naar de voorgevallen problemen bij Pro-Techno.)

Ik lieg niet, ik hou niets achter.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:05:
[...]

Ik hoop dat je niet op die manier verhaal bent gaan halen? Uitzendbureaus zullen elkaar inderdaad waarschuwen voor lastige werknemers, en voor je mensen beschuldigd moet je wel zeker weten dat je in je recht staat :)
Ik stond in mijn recht. Maargoed, daar is niets meer aan te doen.. Ze schijten toch op me:P

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:06:
Serieus, ik ben indirect niet welkom, ze zullen het niet zeggen.
Ik zou desalniettemin driemaal per week een rondje langs alle uitzendbureau's doen. Nee heb je, ja kan je krijgen.
Als ze echt niet willen dat je nog langskomt zullen ze dat wel zeggen.

Overigens, sta je al ingeschreven (incl CV) bij werk.nl? Daar zijn ook duizenden vacatures.

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:08:
[...]
Ik zou desalniettemin driemaal per week een rondje langs alle uitzendbureau's doen. Nee heb je, ja kan je krijgen.
Als ze echt niet willen dat je nog langskomt zullen ze dat wel zeggen.

Overigens, sta je al ingeschreven bij werk.nl? Daar zijn ook duizenden vacatures.
Dat is een goede tip. Werk.nl

Ik heb bijna elke dag mijn vaste ronde.. Maar zo ondertussen zijn er al diverse organisaties die me naar huis sturen, met de boodschap dat ze mij wel bellen.. Niet dus.

Oja ik sta a; ingeschreven op Werk.nl

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2009 13:10 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dan nog zijn er verschillende manieren om te reclameren :) . Je roept hier ook heel hard dingen, die je ook beter en kalmer kunt brengen. Verplaats je in de uitzendbureaus: die willen geen problemen, want dat is slecht voor hun reputatie.

Waarom stap je niet eerst naar binnen en vraag je om een gesprek, waar je (kalm!!) uitlegt waarom je eerder kwaad was, je hoopt dat ze jouw ergernis begrijpen en dat je in de toekomst geen problemen meer verwacht? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Gezien het niveau van TS is werk.nl de juiste plek.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:11:
Gezien het niveau van TS is werk.nl de juiste plek.
Hoe bedoel je? Qua opleiding wel ja. Of was het een poging tot flamen xD

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:13:
[...]

Hoe bedoel je? Qua opleiding wel ja. Of was het een poging tot flamen xD
Flamen doe ik op niveau. Te makkelijk om te flamen op het feit dat je een VMBOer bent.

*edit*Flamen op VMBOers en tienermoeders is not done.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2009 13:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:20:
[...]

Flamen doe ik op niveau. Te makkelijk om te flamen op het feit dat je een VMBOer bent.
Oke, zowiezo hou de eer aan jezelf man. Wat wil dat uberhaupt zeggen? Het feit dat ik een VMBO'r ben wil niets zeggen. Maakt dat mij een slecht mens? So go ahead! Flame me:)

Never mind. Ik zoek het zelf wel uit... aan Typnix zijn reactie te merken ben ik hier niet gewenst. Aangezien ik VMBO'r ben.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2009 13:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:22:
[...]

Oke, zowiezo hou de eer aan jezelf man. Wat wil dat uberhaupt zeggen? Het feit dat ik een VMBO'r ben wil niets zeggen. Maakt dat mij een slecht mens? So go ahead! Flame me:)

Never mind. Ik zoek het zelf wel uit... aan Typnix zijn reactie te merken ben ik hier niet gewenst. Aangezien ik VMBO'r ben.
Als je m,n edit had gelezen dan had je het typen van deze post je gespaart gebleven.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:28:
[...]

Als je m,n edit had gelezen dan had je het typen van deze post je bespaart geweest.
Gooi er maar een slotje op. Aangezien sommige mensen hier ernstig FLAMEN.

Bedankt overige topiclezers, voor jullie handige tips!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:27:
[...]
Dus ik heb het idee dat we hier ofwel informatie missen, ofwel je hebt je nog niet afdoende op de hoogte gesteld, of je bent nog geeneens bij het UWV-werkbedrijf (voorheen CWI) gemeldt.
Blijkt dat ik gelijk had, je hebt niet alles in de TS gezet wat van belang was. Blijkt dat je bent ontslagen, heb je dat aangevochten trouwens ? Want na 6 jaar ontslagen worden is in principe aanvechtbaar, zelfs als het "zwart" was; Zolang je maar kunt aantonen dat je er zo lang hebt gewerkt.
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:52:
[...]
Ik Flame niemand, maar blijf het wel makkelijk vinden dat je jezelf al buiten spel verklaart, alleen omdat je geen rijbewijs hebt. Er is vast een mauw aan te passen. En trouwens, ik lees niets erover of je je wel eens bij het UWVwerkbedrijf hebt gemeld ? Of heb je dat wel gedaan ?

En dan nog; Dit onderwerp heeft helemaal iets met onze maatschappij te maken, laat staan dat het erover gaat dat onze maatschappij hard zou zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2009 13:31 ]

Verwijderd

please do..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:30:
[...]

Blijkt dat ik gelijk had, je hebt niet alles in de TS gezet wat van belang was. Blijkt dat je bent ontslagen, heb je dat aangevochten trouwens ? Want na 6 jaar ontslagen worden is in principe aanvechtbaar, zelfs als het "zwart" was; Zolang je maar kunt aantonen dat je er zo lang hebt gewerkt.

[...]

Ik Flame niemand, maar blijf het wel makkelijk vinden dat je jezelf al buiten spel verklaart, alleen omdat je geen rijbewijs hebt. Er is vast een mauw aan te passen. En trouwens, ik lees niets erover of je je wel eens bij het UWVwerkbedrijf hebt gemeld ? Of heb je dat wel gedaan ?

En dan nog; Dit onderwerp heeft helemaal iets met onze maatschappij te maken, laat staan dat het erover gaat dat onze maatschappij hard zou zijn.
Ja ik moet wachten op een gesprek. Dus tot die tijd is het afwachten..Zoeken naar werk.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

[...]

Komt er dan geen naheffing van de niet afgedragen belasting?

LinkedIn WoT Cash Converter

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:31:
[...]

Ja ik moet wachten op een gesprek. Dus tot die tijd is het afwachten blijven zoeken naar werk..
Kleine edit ;)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:29:

Het is verstandig als je een stuk rustiger reageert, en niet zo snel boos wordt. Als je ook zo in het gewone leven reageert, dan zul je snel problemen krijgen met leidinggevenden en collega's. Eerste regel bij werken: rustig blijven, en als je het ergens niet mee eens bent, dit kalm onder woorden brengen. Heethoofden worden meestal als problemenmakers gezien, en dat is iets wat je wilt en moet vermijden :)

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:29:
[...]

Onzin... Dat sommige mensen problemen met VMBO'rs hebben moeten zij weten. Maar dat geldt echt niet voor iedereen hoor.
Gewoon de flames negeren dan houden ze vanzelf wel op.

[ontopic]
Kan je niet naar een andere stad gaan met de trein of bus om daar bij een uitzendbureau te kijken?

Hier in Amsterdam zie ik regelmatig bij winkels dat ze personeel vragen, heb je al eens rond gekeken bij jouw in buurt? Heb je vrienden al eens gevraagd of zij iets weten bij hun zomer baantje?

Als laatste, wat wil je minimaal verdienen? ( en waarom, maar dat is minder belangrijk, gewoon voor onze beeldvorming. )

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:34:
[...]

Het is verstandig als je een stuk rustiger reageert, en niet zo snel boos wordt. Als je ook zo in het gewone leven reageert, dan zul je snel problemen krijgen met leidinggevenden en collega's. Eerste regel bij werken: rustig blijven, en als je het ergens niet mee eens bent, dit kalm onder woorden brengen. Heethoofden worden meestal als problemenmakers gezien, en dat is iets wat je wilt en moet vermijden :)
Nja zo zien ze mij ook vast wel, ik ga zo naar een aantal uitzendbureau's. Ik neem wat op zodat jullie horen hoe ik reageer. En hun reactie uiteraard.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:47

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:14:
Ik woon bij mijn ouders en moet elke maand kostgeld betalen.Hier stuit ik dus op een probleem, geen inkomsten geen uitgaven. Dus ik kan de "huur" niet betalen.
Wat is je accute probleem eigenlijk. Je geeft eerder aan dat je al zes jaar lang gewerkt hebt en je woont nog thuis. Je hebt in die zes jaar toch wel genoeg gespaard om die twee maandjes even te kunnen overbruggen?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
LuCarD schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:36:
[...]

Onzin... Dat sommige mensen problemen met VMBO'rs hebben moeten zij weten. Maar dat geldt echt niet voor iedereen hoor.
Gewoon de flames negeren dan houden ze vanzelf wel op.

[ontopic]
Kan je niet naar een andere stad gaan met de trein of bus om daar bij een uitzendbureau te kijken?

Hier in Amsterdam zie ik regelmatig bij winkels dat ze personeel vragen, heb je al eens rond gekeken bij jouw in buurt? Heb je vrienden al eens gevraagd of zij iets weten bij hun zomer baantje?

Als laatste, wat wil je minimaal verdienen? ( en waarom, maar dat is minder belangrijk, gewoon voor onze beeldvorming. )
Weetje, het maakt mij niet zoveel uit. Dus ik snap ook niet wat het probleem van de werkgevers is. Ik loop er netjes verzorg bij. Ik gebruik geen drugs en drink niet. Ik wil gewoon eventjes wat geld verdienen. En inderdaad, ik moet leren soms eens wat minder heethoofderig te zijn xD

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:38:
[...]
Wat is je accute probleem eigenlijk. Je geeft eerder aan dat je al zes jaar lang gewerkt hebt en je woont nog thuis. Je hebt in die zes jaar toch wel genoeg gespaard om die twee maandjes even te kunnen overbruggen?
Nee, ik heb een groot gedeelte opgevangen gezeten en op mezelf. Totdat ik dat werk verloor. Ik kon toen weer terug naar mijn ouderlijk huis. Tegen over een maandelijkse vergoeding,

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:47

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ah duidelijk :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk wil ik ook in de ICT terecht komen. Ik moet met Niveau 2 beginnen. Uiteindelijk is Niveau 4 mijn doel.

En nu ga ik naar een uitzendbureau:) Dat wordt leuk:)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2009 13:43 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:04:
Compaxo heeft niets.. T&P Cleaning (de firma die schoonmaakt bij Compaxo) hebben ook niemand nodig. Ik heb geen vervoer. Ik ben aangewezen op zevenaar of duiven ofzo.
Is er geen openbaar vervoer (krijg je meestal vergoed van de werkgever). Ook zou je een brommer kunnen overwegen (is vaak zelfs sneller dan een auto in bewoonde gebieden).

Er zit zo te zien een camping in Zevenaar, daar is nu het drukke seizoen begonnen waarschijnlijk. Misschien hebben die mensen nodig, kan nog leuk zijn ook.
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:42:
Uiteindelijk wil ik ook in de ICT terecht komen. Ik moet met Niveau 2 beginnen. Uiteindelijk is Niveau 4 mijn doel.

[ Voor 33% gewijzigd door Marzman op 20-07-2009 13:46 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:42:
Succes in ieder geval :)

[ Voor 78% gewijzigd door anandus op 20-07-2009 13:44 ]

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Probeer deze eens: http://www.uitzendbureau....onmaker-gebouwen-kantoren

Nog één: https://www.werk.nl/porta...knemer/displayVacature.do
(bij voorkeur rijbewijs B, maar dat is dus geen must.)

Wellicht een idee: bel ziekenhuizen/verpleeghuizen in de buurt (of ga langs) en vraag of ze in de vakantie iemand kunnen gebruiken in de keuken, schoonmaak, etc.

[ Voor 85% gewijzigd door MrSleeves op 20-07-2009 14:00 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:14:
Aangezien er op dit forum toch wel wat slimme mensen zitten leg ik hier mijn probleem voor.
(Google geeft geen antwoord op mijn vraag)

Ik ben 20 jaar oud, heb het VMBO afgemaakt, en zit nu thuis. Kan geen werk vinden en moet nog 2 maanden wachten tot de start van mijn opleiding. Ik kom niet in aanmerking voor een uitkering. Ik woon bij mijn ouders en moet elke maand kostgeld betalen.Hier stuit ik dus op een probleem, geen inkomsten geen uitgaven. Dus ik kan de "huur" niet betalen.
Heel simpel: de wet geeft ouders een onderhoudsplicht tot de 21 verjaardag. Ze hebben dus geen enkel recht om van jou huur of kostgeld te eisen, jij hebt daarentegen wel het recht om onderhoud/verzorging te eisen. Comes with the job of being a parent.

Overigens vind ik iedereen hier echt veel te hard. In dat opzicht ben ik 't met TS eens.

Even laatste tip: afhankelijk van hoe slecht je in je vel zit, zou je kunnen kijken of je in aanmerking kunt komen voor een Wajong uitkering. En ja, die kan je combineren met een opleiding.
Klopt. Maar, en dat zou je moeten weten als GSD consulent, dat WETEN veel mensen niet. Sterker nog, dat weet driekwart van de bevolking niet. Hoe zou hij dat soort specifieke informatie moeten weten als hij op z'n 14e van school gegaan is? Ik wil geen flame terug doen, maar ik hoop echt dat je je cliënten met meer inlevingsvermogen benaderd... Ik zou me schamen in ieder geval.
Ik zie hier iemand die informatie en hulp nodig heeft, iemand die een gebrek aan kennis heeft, iemand die het moeilijk heeft en met zichzelf (en z'n omgeving) in de knoop ligt. Iemand die van z'n ouders GEEN hulp krijgt, terwijl hij daar wel recht op heeft. Ik zie iemand die vanaf z'n 14 werkt (!) en nu vastgelopen is.
Waarom dan flamen over van alles en nog wat? Waarom niet gewoon de infromatie en hulp bieden die we kunnen bieden? Waarom zo hard?

Ik weet dat we calvinistisch zijn in Nederland, maar ik hoop toch echt dat we voor iemand die 6 jaar gewerkt heeft, niet het principe "wie niet werkt, zal ook niet eten" of "werk uber alles" gaan hanteren

[ Voor 3% gewijzigd door Ardana op 20-07-2009 13:52 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-10 10:14

SveNRG

Onderweg

Men kijkt heel erg goed naar je persoonlijkheid als je komt solliciteren. Als je niet lekker overkomt bij een (telefoon)gesprek dan telt dat heel zwaar. Ook al heb je opleiding en loop je er verzorgd bij. Een vriendin van me heeft ook VMBO en die heb ik wel eens geholpen met sollicitatiebrieven schrijven. Je wilde echt niet weten wat die zelf schreef. Maargoed, ze liep dus gewoon nog steeds tegen de lamp als ze werd uitgenodigd voor een gesprek. Ze spreekt straattaal! Heel veel "weetjuhtog" en dergelijke. Tja, dan is het al snel: "U hoort nog van ons."

Maar ik weet bijna wel zeker dat hier gesubsidieerde trainingen voor zijn. Om jezelf beter te leren presenteren. Informeer anders eens bij het CWI, daar zijn ze voor! Mijn moeder heeft daar computerles gekregen, omdat ze daar hopeloos in achter liep. En dat heeft vruchten afgeworpen.

Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door SveNRG op 20-07-2009 13:49 ]

All that you know, is at an end

• anandus
  • Niet online
SveNRG schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:49:
Maar ik weet bijna wel zeker dat hier gesubsidieerde trainingen voor zijn. Om jezelf beter te leren presenteren.
Zekerweten, mijn broer heeft dat ook aangeboden gekregen :)
De cursussen helpen ook om de plankenvrees minder te maken.

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 12:43
Je bent <23, je hebt geen startkwalificatie (minimaal Havo, Vwo of MBO niveau 2) en geen baan, dit maakt je tot een VSVer (voortijdig schoolverlater). Gemeenten helpen mensen zoals jou momenteel met extra aandacht. Ze willen er alles aan doen om je weer naar school te krijgen. Aangezien jij al weer naar school wil en gaat maar met een paar obstakels worstelt kan het de moeite waard zijn om langs je gemeente te gaan en hen te vragen of ze wat voor je kunnen betekenen.

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-11 09:21
En wat heb je zelf al geprobeerd? Ik ben niet bekend in de omgeving Arnhem, maar hier kan ik zo 10 bedrijven opnoemen waar je morgenvroeg nog aan de slag kunt. (omg. Flevoland).

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:04:
Ik ben aangewezen op zevenaar of duiven ofzo.
IKEA Duiven? Makro? McDrive? Wasstraat Duiven? Intratuin? Oh ja, ik heb ook bij de Friki in Wezep (dichtbij Zwolle) gewerkt als vakantiebaantje. Moet je wel opletten, dat je niet teveel snacks gaat eten in de kantine daar...omdat het zo goedkoop is ;)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• FicoF
Philip J. Dijkstra schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:56:
Je bent <23, je hebt geen startkwalificatie (minimaal Havo, Vwo of MBO niveau 2) en geen baan, dit maakt je tot een VSVer (voortijdig schoolverlater). Gemeenten helpen mensen zoals jou momenteel met extra aandacht.
Ja die gemeentes gaan zeker alle scholieren die geslaagd zijn van het VMBO/HAVO/VWO helpen aan een vakantiebaan tot het begin van hun nieuwe studie? Lijkt me een beetje onbegonnen werk hè...

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt Ardana! Fijne reactie:)

Ik ben net bij Randstad geweest, even een belletje plegen en ik heb werk! Wel fijn dat er serieuze opbeurende reacties komen! Ik gedroeg me nou iets vriendelijker en stelde wat minder eisen(loon e.d.). Dit werkte dit maal in mijn voordeel!

EDIT: Ik heb volgens mij toch wel een interresante discussie aangewakkerd omtrent gemeentes en diverse regelingen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2009 14:12 ]

• FicoF
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 14:12:
Oke, bedankt Ardana! Fijne reactie:)

Ik ben net bij Randstad geweest, even een belletje plegen en ik heb werk! Wel fijn dat er serieuze opbeurende reacties komen! Ik gedroeg me nou iets vriendelijker en stelde wat minder eisen(loon e.d.). Dit werkte dit maal in mijn voordeel!

EDIT: Ik heb volgens mij toch wel een interresante discussie aangewakkerd omtrent gemeentes en diverse regelingen.
Goedzo. Werk is dus sneller gevonden dan dit topic typen. Succes met je werk en volhouden hè! ;)

• Philip J. Dijkstra
  • Laatst online: 30-08 12:43
Ja die gemeentes gaan zeker alle scholieren die geslaagd zijn van het VMBO/HAVO/VWO helpen aan een vakantiebaan tot het begin van hun nieuwe studie? Lijkt me een beetje onbegonnen werk hè...
HAVO & VWO diploma's zijn een startkwalificatie.
Het gaat om VMBOers die graag willen doorleren maar om de een of andere reden tegen obstakels aanlopen.
Ik heb nooit beweerd dat ze geslaagde scholieren aan bijbaantjes helpen.

[ Voor 21% gewijzigd door Philip J. Dijkstra op 20-07-2009 14:16 . Reden: iets te flame, sorry ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het ook vreemd dat mijn ouders mij niet helpen. Ik vind het uberhaupt vreemd dat ik niet door de overheid gesteund word. Gelukkig kon ik nu eventjes werk vinden...

Verwijderd

jij bent 21 , er wordt ondertussen van je verwacht dat jij je leven gaat leiden, de tijd dat je alles wordt nagedragen , is voorbij ;)

hulp, tuurlijk altijd , maar je moet toch echt het meeste zelf doen

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 14:18:
Ik vind het ook vreemd dat mijn ouders mij niet helpen. Ik vind het uberhaupt vreemd dat ik niet door de overheid gesteund word. Gelukkig kon ik nu eventjes werk vinden...
Misschien kun je dat beter aan je ouders vragen dan aan ons ;)

En de overheid steunt je niet omdat, zoals blijkt, je toch wel een baan te pakken kan krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door supakeen op 20-07-2009 14:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben 20, dus mijn ouders MOETEN mij in principe helpen toch? Ik wil eerdaags in Zwolle gaan studeren. Ik zit met nog een aantal andere problemen. Hoe zit het met de IB groep en niet te traceren ouders bijvoorbeeld? Hoe regelen zij dat? Kun je hulp krijgen in de zin van verhuizingen of is dat een retorische vraag?

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
SveNRG schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:49:
Maargoed, ze liep dus gewoon nog steeds tegen de lamp als ze werd uitgenodigd voor een gesprek. Ze spreekt straattaal! Heel veel "weetjuhtog" "juhweettog" en dergelijke. Tja, dan is het al snel: "U hoort nog van ons."
Wel effe op je grammatica letten, heh? ;)
Overheidssteun bestaat niet alleen uit een uitkering. Zoals PJ Dijkstra en kornuiten al suggereerden biedt ook het CWI enorm veel hulp met raad, daad en trainingen. Je krijgt van hun geen geld of een baan, maar ze kunnen je wel uitleggen hoe je dat wel krijgt.

[ Voor 41% gewijzigd door Liegebeest op 20-07-2009 14:28 ]

Liege, liege, liegebeest!

• FicoF
Als die jou zouden helpen wat zou je dan morgen doen? Nu werk je morgen tenminste en doe je wat nuttigs. Het was dus een goede manier van je ouders om je aan het werk te krijgen.

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 14:24:
Ik ben 20, dus mijn ouders MOETEN mij in principe helpen toch?
Nouja, moeten, moeten... Maar persoonlijk zou ik geen kostgeld eisen van mijn kind als die op dat moment geen inkomen heeft. Eventueel zou je dan in plaats van kostgeld wat meer in het huishouden kunnen doen, als tegenprestatie.
FicoF schreef op maandag 20 juli 2009 @ 14:26:
[...]

Als die jou zouden helpen wat zou je dan morgen doen? Nu werk je morgen tenminste en doe je wat nuttigs. Het was dus een goede manier van je ouders om je aan het werk te krijgen.
Je kind aan werk helpen is wat anders dan kostgeld eisen imo. Ik vraag me ook af of dat de achterliggende gedachte was.
Je kan als ouder ook zeggen: omdat je nu geen werk hebt, hoef je geen kostgeld te betalen, maar als tegenprestatie doe je x in het huishouden en ga je werk zoeken.

[ Voor 69% gewijzigd door MrSleeves op 20-07-2009 14:29 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Verwijderd

Topicstarter
MrSleeves schreef op maandag 20 juli 2009 @ 14:26:
[...]

Nouja, moeten, moeten... Maar persoonlijk zou ik geen kostgeld eisen van mijn kind als die op dat moment geen inkomen heeft. Eventueel zou je dan in plaats van kostgeld wat meer in het huishouden kunnen doen, als tegenprestatie.
Mijn ouders zitten 24/7 achter Second Life en WoW... Ik ruim hier meestal op. Ik moet ook nog een manier vinden om mijn spullen naar Oldebroek te verhuizen over 2 maandjes.. Ook weer een issue. Ze zouden toch wel even kunnen rijden? In het belang van mijn toekomst?

Verwijderd

PcDealer schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:34:
[...]

Komt er dan geen naheffing van de niet afgedragen belasting?
Ja, maar da's niet TS' probleem toch ? (zie het als wraak op het k*t gedrag van de werkgever).

Verwijderd

Topicstarter
Overheidssteun bestaat niet alleen uit een uitkering. Zoals PJ Dijkstra en kornuiten al suggereerden biedt ook het CWI enorm veel hulp met raad, daad en trainingen. Je krijgt van hun geen geld of een baan, maar ze kunnen je wel uitleggen hoe je dat wel krijgt.
Dat is waar ik ook op doelde:)

• Liegebeest
  • Nu online
Ook weer een issue. Ze zouden toch wel even kunnen rijden? In het belang van mijn toekomst?
Misschien een issue, maar geen onoverkombaar probleem. Kijk een vriend of een Tweaker lief aan en je bent een eind verder.
Dat is waar ik ook op doelde:)
Je kan me niet vertellen dat het CWI je heeft geweigerd om een gesprek te houden over je situatie. Zelfs toen ik gewoon een goedbetaalde baan had kon ik een uurtje inplannen met een CWI werknemer om m'n toekomstplannen en IB-subsidies te bespreken. Daar komt het wel op neer trouwens: vraag een gesprek aan en verwacht niet meteen een antwoord als je daar onaangekondigd aan de balie verschijnt :)

[ Voor 49% gewijzigd door Liegebeest op 20-07-2009 14:33 ]

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:32
De overheid zegt (terecht) dat ouders dat tot een bepaalde leeftijd moeten doen, anders zouden natuurlijk alle ouders formeel weigeren zodat hun kind een bijdrage van de staat krijgt (en uiteraard daar dan alsnog zelf een bijdrage bijdoen). ;)

Misschien moet je eens met je ouders om de tafel zitten over waarom ze zich zo strikt opstellen. Ik ken namelijk jongeren met vergelijkbare arbeidssituatie die gewoon maar op de bank gingen hangen omdat ze toch voor niks bij pa & ma woonden en niet gemotiveerd waren om serieus werk te zoeken. Grote kans dat je ouders zich enkel zo strikt opstellen om jou te motiveren en je niet had hoeven betalen als je na veel inspanning toch zonder werk had gezeten.

Verwijderd

Topicstarter
tja, dat vervoer is nog wel te regelen!

Randstad zou me terug bellen.. Ik ben benieuwd!

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2009 14:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
cailin_coilleach schreef op maandag 20 juli 2009 @ 14:31:
[...]

Misschien een issue, maar geen onoverkombaar probleem. Kijk een vriend of een Tweaker lief aan en je bent een eind verder.

[...]

Je kan me niet vertellen dat het CWI je heeft geweigerd om een gesprek te houden over je situatie. Zelfs toen ik gewoon een goedbetaalde baan had kon ik een uurtje inplannen met een CWI werknemer om m'n toekomstplannen en IB-subsidies te bespreken. Daar komt het wel op neer trouwens: vraag een gesprek aan en verwacht niet meteen een antwoord als je daar onaangekondigd aan de balie verschijnt :)
I know, het kost wat tijd en moeite. Jullie moeten niet denken dat ik een of andere luie uitkeringstrekker ben ofzo..

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 14:28:
[...]

Mijn ouders zitten 24/7 achter Second Life en WoW... Ik ruim hier meestal op. Ik moet ook nog een manier vinden om mijn spullen naar Oldebroek te verhuizen over 2 maandjes.. Ook weer een issue. Ze zouden toch wel even kunnen rijden? In het belang van mijn toekomst?
Ehm, je ouders hebben geen werk? Kun je niet iemand uit je vriendengroep vragen die je wilt helpen met verhuizen?
Oldebroek? Ha, daar heb ik 7 jaar gewoond :X

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:02

Ethirty

Who...me?

Ik ben 20, dus mijn ouders MOETEN mij in principe helpen toch? Ik wil eerdaags in Zwolle gaan studeren. Ik zit met nog een aantal andere problemen. Hoe zit het met de IB groep en niet te traceren ouders bijvoorbeeld? Hoe regelen zij dat? Kun je hulp krijgen in de zin van verhuizingen of is dat een retorische vraag?
Je woont bij je ouders, je spreekt over (serieuze) jeugdproblemen en nu begin je weer over niet te traceren ouders? Ik heb geenszins behoefte in je historie, maar het helpt wel als je juiste info geeft als je hier om hulp vraagt.

Los van of het verplicht is voor je ouders om je te ondersteunen, is het wel zo menselijk van ze als ze bereid zijn je te ondersteunen als jij het (financieel) zwaar hebt. Ik ben al 12 jaar het huis uit, maar als ik ooit ergens mee zou zitten dan kan ik altijd aankloppen en dan komen we er samen wel uit. Maar uit jouw verhaal begrijp ik dat je geen cent heb en je ouders je verplichten te betalen?! :X

Overigens zou ik ook wat hulp zoeken om je uitgaven-patroon op orde te krijgen. 6 jaar werk en geen cent te makken is niet gezond.

IB helpt niet, je kan een aanvullende lening aanvragen tegen gunstige tarieven die je pas hoeft af te lossen ná je opleiding.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Rukapul
  • Laatst online: 13:45
@Sidewinder Ace: allereerst gefeliciteerd met de uitzendjob. Ik hoop dat je je heethoofdigheid iets structureler in de hand kunt houden, want zoals je in dit topic reageerde zou je bij veel werkgevers echt niet aangenomen worden ook al ben je voor de rest nog zo'n goede werknemer. Kwestie van je eigen glazen niet ingooien ;)

Tevens zou ik willen adviseren om jezelf niet zo in een slachtofferrol te plaatsen. Je bent 20 jaar en gezond van lijf en leden dus prima in staat om jezelf te redden. Neem nou bijvoorbeeld die aankomende verhuizing: in plaats van de problemen te zien kun je je energie beter steken in het verzinnen van een (creatieve) oplossing. Worst case kom je uit op een bakfiets en zelfs dan ben je in 2 dagen over.

• Hillie
  • Laatst online: 15:16

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 14:12:
Even voor de beeldvorming: Wat waren je oude looneisen?

Wat de uitzendbureau's betreft kan ik je vooral aanraden naar de bekendere te gaan. Er zijn in de goede tijden ongelooflijk veel van die uitzendtokootjes bijgekomen, maar in hoeverre dat een toevoeging was voor de markt.... Nou ja, ook daar zullen de goeden behoorlijk onder de kwaden te lijden hebben, wat mijn mening betreft. :)

Slikken en niet meteen schreeuwen is goed, je zult er veel aan hebben. Als je straks klaar bent met je MBO ICT opleiding, zul je je waarschijnlijk in de richting van systeembeheerachtige werkzaamheden bewegen. Niets zo fijn als dag in, dag uit met frustrerende klantjes bezig zijn die jou van alles en nog wat betichten.

Mooi dat je nu werk hebt, en succes met school straks!

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Even ter opheldering:

Mijn moeder woont in Keijenborg, al jaren verslaafd aan de troep. Meer weet ik niet. Ik heb geen specifieke data..

Mijn pa en stiefma werken wel, afwisselende diensten.
Ik kan pas over 2 weken werken voor Randstad...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2009 14:52 ]

• Liegebeest
  • Nu online
Ik kan pas over 2 weken werken voor Randstad...
Dan kan je ze in een adem vragen of ze iets hebben voor de tussenliggende twee weken, als ze je toch aan gaan nemen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Liegebeest op 20-07-2009 14:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
cailin_coilleach schreef op maandag 20 juli 2009 @ 14:49:
[...]

Dan had je ze in een adem kunnen vragen of ze iets hebben voor de tussenliggende twee weken... Rotklusjes van harte welkom :)
Gedaan, ze hadden niets..

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Je kunt bij de IB vragen om tegemoetkoming / overbrugging tussen nu en het moment dat je gaat studeren. Had ik zelf ook nodig toen ik na de HAVO me aanmeldde voor het HBO. Want gezien ze kijken naar wanneer je 18 bent (i.v.m. eerste uitkering studiefinanciering) geworden kreeg ik dus pas op 01/09 studiefinanciering. Maar ik had al veel eerder geld nodig om het op kamers gaan te kunnen financieren. Dus heb ik een tegemoetkoming aangevraagd van mei t/m augustus en ook toegewezen gekregen. Ondertussen bijbaantje gezocht en vakantiewerk gedaan (kranten bezorgen / schoonmaken in het ziekenhuis). Zo kwam ik mijn tijd door tot het moment dat mijn studie zou gaan beginnen.

Linkje: http://www.ib-groep.nl/pa...gscholieren/aanvragen.asp

[ Voor 5% gewijzigd door Joosie200 op 20-07-2009 15:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Joosie200 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 15:15:
Je kunt bij de IB vragen om tegemoetkoming / overbrugging tussen nu en het moment dat je gaat studeren. Had ik zelf ook nodig toen ik na de HAVO me aanmeldde voor het HBO. Want gezien ze kijken naar wanneer je 18 bent (i.v.m. eerste uitkering studiefinanciering) geworden kreeg ik dus pas op 01/09 studiefinanciering. Maar ik had al veel eerder geld nodig om het op kamers gaan te kunnen financieren. Dus heb ik een tegemoetkoming aangevraagd van mei t/m augustus en ook toegewezen gekregen. Ondertussen bijbaantje gezocht en vakantiewerk gedaan (kranten bezorgen / schoonmaken in het ziekenhuis). Zo kwam ik mijn tijd door tot het moment dat mijn studie zou gaan beginnen.

Linkje: http://www.ib-groep.nl/pa...gscholieren/aanvragen.asp
Thnx joosie! Ik ga ze morgen even bellen... Ik heb geen printer 8)7

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Als een van je ouders of beide ouders onvindbaar zijn of weigerachtig zijn bij te dragen in je studie, kun je beroep doen op de hardheidsclausule. Het inkomen van je ouders wordt dan niet meegenomen in de berekening van je IBG toelage.

In principe zijn je ouders inderdaad onderhoudsplichtig. Dit is echter in slechts heel weinig situaties af te dwingen. Een van de weinige situaties waarin dit af te dwingen is, is als het kind van 18, 19 of 20 noodzakelijk zelfstandig woont en geen inkomen heeft. Dan kan het een beroep doen op de bijstand, waarna de Sociale Dienst de verstrekte bijstands kan verhalen op de ouders.
cailin_coilleach schreef op maandag 20 juli 2009 @ 14:31:
Tweakers zijn eng hoor... die bijten ;)
Ik ken overigens wel genoeg mensen waarbij het CWI weigerde een gesprek in te plannen of een aanvraag in te nemen. Da's wel weer een paar jaar geleden, maar 't gebeurd(e) vaak genoeg.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 15:23:
[...]

Thnx joosie! Ik ga ze morgen even bellen... Ik heb geen printer 8)7
Of ga nu even langs:
http://ib-groep.nl/partic...ervicekantoren/arnhem.asp

Edit:
Oh, ze gaan om 16 uur dicht :+
nouja, morgen langsfietsen dan :) (je woont toch in Arnhem begrijp ik dat goed?)

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 20-07-2009 15:55 ]

Verwijderd

Ardana schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:48:
[...]
Klopt. Maar, en dat zou je moeten weten als GSD consulent, dat WETEN veel mensen niet. Sterker nog, dat weet driekwart van de bevolking niet. Hoe zou hij dat soort specifieke informatie moeten weten als hij op z'n 14e van school gegaan is? Ik wil geen flame terug doen, maar ik hoop echt dat je je cliënten met meer inlevingsvermogen benaderd... Ik zou me schamen in ieder geval.
[...]
Je wilt niet flamen, maar doet dat toch. Het heeft op zich niets met inleveingsvermogen te maken. Ik vroeg TS niet voor niets of ie naar het CWI is geweest. Want zodra hij daar het verhaal verteld van " jaar gewerkt, en zomaar ontslagen" hoort hij deze informatie meteen mee te krijgen en wordt hij op zijn minste doorverwezen naar een bureau voor rechtshulp. Dus voordat de GSD überhaupt in beeld komt, is een dergelijk station al lang al aangedaan & gepasseerd. Dus ook jij kan lezen voordat ge flamed.

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem morgen even contact op me de IB groep! In ieder geval bedankt voor de moeite die jullie doen.

Ik woon in Zevenaar.. Of all places they've chosen Zevenaar |:(

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2009 16:07 ]

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 16:05:
Ik ga morgen even met de IB groep contact op nemen! In ieder geval bedankt voor de moeite die jullie doen.
Al iets gehoord van Randstad?
Als je om 16.50 nog niets gehoord hebt, bel ze dan zelf even terug. Zo houd je de druk op de ketel en zorg je ervoor dat je niet 'beneden op de stapel' eindigt :)

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op maandag 20 juli 2009 @ 16:07:
[...]
Al iets gehoord van Randstad?
Als je om 16.50 nog niets gehoord hebt, bel ze dan zelf even terug. Zo houd je de druk op de ketel en zorg je ervoor dat je niet 'beneden op de stapel' eindigt :)
Ja, ik heb over anderhalve week weer werk. Moet nog even wachten dus, maar dat ga ik niet doen. Ondertussen eventjes verderkijken:)

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 16:07:
[...]

Ja, ik heb over anderhalve week weer werk. Moet nog even wachten dus, maar dat ga ik niet doen. Ondertussen eventjes verderkijken:)
Goedzo :)
Maak van 'werk zoeken' je huidige fulltime baan tot je een baan hebt, zeg maar.
De aanhouder wint 8)

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op maandag 20 juli 2009 @ 16:11:
[...]
Goedzo :)
Maak van 'werk zoeken' je huidige fulltime baan tot je een baan hebt, zeg maar.
De aanhouder wint 8)
Thnx, het komt wel goed. Ik ben ondertussen ook druk bezig met die studie, dingen regelen enzo:P

Komt allemaal wel goed:D

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen stijgt de sociale factor van Tweakers ook een beetje :)

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 16:07:
[...]

Gefeliciteerd....

Gewoon uit nieuwsgierigheid wat voor een werk is het?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-11 08:46

mace

Sapere Aude

Hey, je kan altijd nog het leger in ofzo.

• Liegebeest
  • Nu online
Heb ik ook overwogen :) Onderdak, te eten, loon en een studie, wat wil je nog meer?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mace schreef op maandag 20 juli 2009 @ 16:25:
Hey, je kan altijd nog het leger in ofzo.
Dan leer je wel slikken of stikken, maar vraag je ook af: zit het leger op je te wachten? :)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:12
Of je doet een studie psychologie en probeert hier te onderzoeken hoe een Tweaker reageert op bepaalde situaties, of je zit daadwerkelijk goed in de knoop en zou eens moeten kijken op http://www.bjzgelderland.nl/

• Liegebeest
  • Nu online
Laten we het eerste jaar als "proeftijd" beschouwen :)

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

frickY schreef op maandag 20 juli 2009 @ 17:53:
Of je doet een studie psychologie en probeert hier te onderzoeken hoe een Tweaker reageert op bepaalde situaties, of je zit daadwerkelijk goed in de knoop en zou eens moeten kijken op http://www.bjzgelderland.nl/
Kun je dat onderbouwen? Om even het flame-geroep voor te zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Nick The Heazk op 20-07-2009 18:02 ]

Performance is a residue of good design.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:12
Nee, dat is een aanname die ik maak op basis van de manier van reageren. Onder andere dat elke keer dat er een "probleem" is beantwoord hij er een nieuwe bij post.
Tevens is het ook gewoon een stukje cynisme :)

Gezien zijn post-history lijkt het me overigens niet erg aannemelijk, en dus is het tweede deel van mijn post van toepassing; kijk eens op www.bjzgelderland.nl

[ Voor 49% gewijzigd door frickY op 20-07-2009 18:13 ]

Verwijderd

Hoewel ik snap waarom je een cynische reactie post, vind ik het niet okay.
Mensen die zich in het nauw gedreven voelen, maken gekke sprongen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2009 18:41 ]

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Ik woon in Oldebroek dus ik ken de omgeving. Ik heb in 't Harde gewerkt als programmeur. Dit zit in de buurt. Zeker van het EBC. Is namelijk een kwartiertje fietsen van het EBC.

Wat voor werk kan je? En wat voor werk wil je? En wat voor opleiding ga je doen?

Wil je wat persoonlijker contact, stuur even een DM naar me. Ik ken de omgeving hier.

ps. Ik wist niet dat EBC ook studenten opvangt.

ow, jij had al werk. PS er zit ook nog een Start uitzendbureau in Elburg. Stadje naast Oldebroek.

TIP: als ik zo zie aan je reactie hebben je ouders ook een vorm van probleem/verslaving aan Second Life. Vermoedelijk is dat hun wereldje en is jouw schoolperiode daar niet in. Misschien omdat ze het een en ander aan problemen proberen te onderdrukken. Ga niet kwaad op ze zijn of worden of zelfs niet gewoon boos, dit werkt avé rechts. Waardeer elke gift die ze je geven en bedank ze daar ook voor. Benader ze vanuit de positieve en lieve kant, niet vanuit de negatieve boze kant. Dat werkt een stuk beter in die situaties. Je komt sowieso wel je leven door, of je ouders je nou wel of geen geld geven. Hou jezelf in toom, ga geen energie besteden in boos worden op mensen of bedrijven/uitzendbureau's, maar besteed de energie in het positief opbouwen van jouw eigen leven en van de levens van degene om je heen.

[ Voor 62% gewijzigd door eghie op 20-07-2009 19:57 ]

Pagina: 1 2 Laatste