Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kortsluiting door voeding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds twee maanden ongeveer heb ik toenemende mate dat de stoppen eruit springen als ik m'n PC aanzet. Als ik het knopje aan de achterkant van m'n systeemkast omschakel dan hoor ik vaak licht geknetter of een zachte plof (er komt dan vaak ook nog een chemisch branderig luchtje vrij). Vervolgens is het dan hopen dat als ik de power button aan de voorkant van de systeemkast indruk de PC gewoon opstart. Als dit niet zo is dan ligt 9 van de 10 keer de stroom er weer uit... :(

Ik begin me toch een beetje zorgen te maken over m'n voeding, want ik krijg het gevoel dat daar het probleem ligt. Overigens is het wel zo dat als de PC eenmaal start hij het ook goed blijft doen, hij valt dan niet meer uit ofzo. Herkent iemand deze problemen? Ik heb een Coolermaster Real Power 700W ATX2 voeding.

Verdere specs:

Moederbord: GiBy X48-DQ6 X48 RG SA
Processor: Intel Q6600 775 2400 BOX1066 8M
Koeling: Arctic Freezer 7 PRO
Harddisk: 2X Samsung 750 GB SAT2 HD753LJ
Videokaart: Club1GB D3 X HD3870 X2 T2D R
Intern geheugen: D2 4GB 800-443 ReapX K2 OCZ

Als jullie meer info nodig hebben dan hoor ik het graag. Thanks!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-11 15:52
Heb je het probleem ook als je op een andere groep zit?

Verwijderd

Topicstarter
Alle groepen hebben dezelfde capaciteit en er is meer dan voldoende capaciteit. Is onlangs ook nog doorgemeten door een elektricien. Dus dat zou het probleem niet kunnen zijn..

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

het feit dat je een poef hoort en een brandlucht ruikt is al zeer slecht te noemen... ik zou opzoek gaan naar een vervangende voeding. ( 1tje lenen van een bekende) Kijk of deze ook poef zegt als je hem aandoet doet hij dit niet weet je dat je voeding aan het overlijden is.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je voeding is stuk. Vervangen! (garantie?)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 10:03
Springt de stop of de aardlek???

Verwijderd

Topicstarter
Dank allen voor jullie reacties. Het is de stop die springt niet de aardlek. De voeding is van mei vorig jaar en ik heb 24 maanden garantie (gekocht bij Alternate). Het blijft een vreemd verhaal want dat 'plofje' gebeurt niet elke keer als ik 'm aanzet (vaker wel dan niet overigens). Ik ben geen techneut, maar zou het kunnen zijn dat als ik 'm aanzet de PC in 1 keer zoveel stroom trekt dat de groep eruit knalt? 700W is natuurlijk een vrij zware voeding... Enfin, wordt dus even contact opnemen met Alternate.

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 10:03
Een PC trekt niet zoveel stroom dat de groep er in 1 keer uitknalt, tenzij de groep ook door andere apparaten zwaar belast word. Zoveel is 700W niet. Waterkoker, stofzuiger, magnetron trekken allemaal meer.

Hoeveel Ampere is de groep eigenlijk waarop ie zit? Als er iets mis is in de voeding, waardoor die kortstondig veel meer als 700W trekt, zou het wel kunnen. Die lichte plof/geknetter zijn iig niet gezond, verbaasd me eigenlijk dat je je PC nog durft aan te zetten (als het echt misgaat in de voeding loop je het risico dat je een aantal componenten kan weggooien).

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

je pc trekt niet de volledige 700w als je hem aanzet aangezien je pc nooit de max van 700 watt kan gebruiken met die setup.. ik zou snel een andere voeding aanschaffen voordat de rest van je spullen ook beschadigt met name je moederbord..

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Je PC trekt max nog geen eens 300 Watt en tijdens het starten misschien rond de 200 Watt, dus dat zal het niet zijn. ;) Denk gewoon dat je voeding kapot is.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik met mijn specs ook genoeg hebben aan een voeding van 520W?

Moederbord: GiBy X48-DQ6 X48 RG SA
Processor: Intel Q6600 775 2400 BOX1066 8M
Koeling: Arctic Freezer 7 PRO
Harddisk: 2X Samsung 750 GB SAT2 HD753LJ
Videokaart: Club1GB D3 X HD3870 X2 T2D R
Intern geheugen: D2 4GB 800-443 ReapX K2 OCZ

Ik zit te kijken naar de Cooler Master Real Power M520 als vervanger voor m'n Coolermaster Real Power 700W ATX2. Overigens,hebben de meeste voedingen dezelfde standaard set kabels?

Thanks alvast voor de reacties wederom. :)

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

waarschijnlijk is het condensatortje op de ingang kapotgegaan.

het gele ding links op de foto :http://i29.tinypic.com/zo73ox.jpg

dit is een gewone plaatcondensator, en als die kapotgaat kan dat beginnen vonken waardoor de stop heel gemakkelijk springt. Vervangen is dus de boodschap, ik heb ooit zo eens 1 voeding gezien en geloof me zoiets wil je geen minuut langer in je pc hebben.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Topicstarter
PC gaat niet meer aan zolang er geen nieuwe voeding in zit! Weet jij misschien of ik met bovengenoemde specs genoeg heb aan 520 Watt?

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

ja, gaat prima :)

ik had zelf ook n m520 met vergelijkbaar systeem (iets meer (2x ;)) zuipende videokaart, iets zuinigere cpu maar veel verder overclocked)

[ Voor 39% gewijzigd door AlexanderB op 19-08-2009 12:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan was m'n 700W sowieso een beetje overrated. :9 520W lijkt me zo te horen meer dan genoeg.
Pagina: 1